Ten Voorde: ''Kun je nagaan als FC Twente echt goed gaat voetballen''

( 14 reacties)
Ten Voorde: ''Kun je nagaan als FC Twente echt goed gaat voetballen''

FC Twente staat op een gedeelde tweede plek in de Keuken Kampioen Divisie. Alleen Sparta Rotterdam heeft een puntje meer, terwijl Go Ahead Eagles op gelijke hoogte staat.

Fardau Wagenaar verbaast zich erover dat GA Eagles bejubeld wordt, terwijl er nog altijd kritiek is op FC Twente. "Kun je nagaan als Twente echt goed gaat voetballen", reageert Leon ten Voorde op de website van TC Tubantia. "De hoop is gevestigd op de jongens die er nog niet zijn en terugkomen."

"De druk wordt heel groot, hoewel ik denk dat Assaidi pas na de winterstop terug gaat komen", vervolgt Ten Voorde. "Wout Brama wat eerder, waarschijnlijk tegen Go Ahead. Maar je vergeet bijna dat er vrijdagavond nog een heel belangrijke wedstrijd is, uit bij Den Bosch."

Ten Voorde zag vrijdag tegen RKC Waalwijk wel een leuke wedstrijd van FC Twente. "Het was heel grillig en gaat alle kanten op. Je hebt nooit het gevoel dat die ploeg je de rust geeft van: dit wordt een gemakkelijk avondje. Bij vlagen zakken ze heel ver weg. Maar de mensen zijn met niet al teveel best al wel content, dat is wel mooi", aldus de journalist.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Nov 2018 om 22:51
    • Quote van 5 Nov 2018 om 20:07
      De stand is wat vertekend doordat Twente tot nu toe vooral tegen clubs uit het rechter rijtje heeft gespeeld en nog geen enkele uitwedstrijd tegen een club uit het linker rijtje. Het kan best dat Go Ahead een betere indruk maakt.
    Die staan daar mede door Twente ;-)
  • 5 Nov 2018 om 21:33
    • Quote van 5 Nov 2018 om 20:07
      De stand is wat vertekend doordat Twente tot nu toe vooral tegen clubs uit het rechter rijtje heeft gespeeld en nog geen enkele uitwedstrijd tegen een club uit het linker rijtje. Het kan best dat Go Ahead een betere indruk maakt.
    We hebben al twaalf wedstrijden tegen ons zelf gevoetbald en staan toch derde. ;-) Prima.
  • 5 Nov 2018 om 20:07
    De stand is wat vertekend doordat Twente tot nu toe vooral tegen clubs uit het rechter rijtje heeft gespeeld en nog geen enkele uitwedstrijd tegen een club uit het linker rijtje. Het kan best dat Go Ahead een betere indruk maakt.
  • 5 Nov 2018 om 19:45
    Ik wacht op van der Lely, Zerrouki en Rashaan Fernandes
  • 5 Nov 2018 om 19:44
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:31
      Klopt. Die Zeknini was geblesseerd geraakt, moest worden behandeld, ging vervolgens weer na 1 minuut weer liggen en toen hij zag dat er nog niet gewisseld kon worden, toverde hij er nog wat sprintjes uit.....vreemd is dat zeker!
    Ik vind Zekhnini een talentvolle speler, maar dit soort trekjes moeten eruit.....
  • 5 Nov 2018 om 19:44
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:31
      Dominant ben je in mijn ogen wanneer je een wedstrijd wint en de tegenstander geen moment het gevoel hebt gegeven dat er ook maar iets te halen valt. Gewoon dominant dus.....
    Dominant ben je volgens mij als je de hele wedstrijd controleert.... dat was in fasen wel anders.... daar had zeker nog een goal meer ingezeten.... Als FcT het slimmer had gespeeld, was de uitslag hoger geweest, daarom vond ik het met vlagen niet goed......
  • 5 Nov 2018 om 17:31
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:23
      Tijdens de wedstrijd heb ik redelijk goede periodes gezien, maar ook een aantal periodes waarin enkel de lange bal werd gespeeld en geen enkele bal aankwam. Vele kansen werden om zeep geholpen doordat de bal niet afgespeeld werd.... Er is m.i. nog veel werk te verrichten.... Zekhnini b.v. vond ik nogal kleinzerig doen.... Kramp aan het einde van de wedstrijd?
    Klopt. Die Zeknini was geblesseerd geraakt, moest worden behandeld, ging vervolgens weer na 1 minuut weer liggen en toen hij zag dat er nog niet gewisseld kon worden, toverde hij er nog wat sprintjes uit.....vreemd is dat zeker!
  • 5 Nov 2018 om 17:31
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:06
      Hij heeft wel een punt. De vleugelspelers trokken veel naar binnen en gingen voor eigen succes.... De organisatie stond eerst wel beter, maar b.v. Vd Heijden er in kwam, was het wel veel tikkie breed.... Niet 70 minuten dominant dus....
    Dominant ben je in mijn ogen wanneer je een wedstrijd wint en de tegenstander geen moment het gevoel hebt gegeven dat er ook maar iets te halen valt. Gewoon dominant dus.....
  • 5 Nov 2018 om 17:28
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:23
      Tijdens de wedstrijd heb ik redelijk goede periodes gezien, maar ook een aantal periodes waarin enkel de lange bal werd gespeeld en geen enkele bal aankwam. Vele kansen werden om zeep geholpen doordat de bal niet afgespeeld werd.... Er is m.i. nog veel werk te verrichten.... Zekhnini b.v. vond ik nogal kleinzerig doen.... Kramp aan het einde van de wedstrijd?
    Tuurlijk is er nog van alles te verbeteren, maar na de 2-0 heb ik geen moment meer het idee gehad dat het nog mis zou gaan. Dat is wel eens anders geweest.
  • 5 Nov 2018 om 17:23
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:15
      Die 20 minuten waren aan het begin (5 min) en vlak na de 1-0 (15 min). Verder heb ik de gasten niet gezien.
    Tijdens de wedstrijd heb ik redelijk goede periodes gezien, maar ook een aantal periodes waarin enkel de lange bal werd gespeeld en geen enkele bal aankwam. Vele kansen werden om zeep geholpen doordat de bal niet afgespeeld werd.... Er is m.i. nog veel werk te verrichten.... Zekhnini b.v. vond ik nogal kleinzerig doen.... Kramp aan het einde van de wedstrijd?
  • 5 Nov 2018 om 17:15
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:06
      Hij heeft wel een punt. De vleugelspelers trokken veel naar binnen en gingen voor eigen succes.... De organisatie stond eerst wel beter, maar b.v. Vd Heijden er in kwam, was het wel veel tikkie breed.... Niet 70 minuten dominant dus....
    Die 20 minuten waren aan het begin (5 min) en vlak na de 1-0 (15 min). Verder heb ik de gasten niet gezien.
  • 5 Nov 2018 om 17:07
    Wat een onzin kramen die twee uit, wijf loopt eerst te klagen over dat zij wordt aangesproken over het feit dat Pauperlo verliest en daarna begint die kerel over de druk die Assaidi en Brama op zich krijgen. DAN MOET JE ER VOORAL NIET OVER BEGINNEN SUKKEL. Assaidi is al meer dan een half jaar geblesseerd, die heeft echt niet direct zijn oude niveau terug, zelfde geldt voor Vuckic. Brama ligt er wat korter uit en heeft veel meer ervaring, dus daarvan verwacht ik wel weer de rust en ruimte. Verder zullen we het moeten doen met wat we nu hebben en kijken naar een spits en back voor in de winterstop. Vuckic en Assaidi kunnen prima als invallers in de tweede seizoenshelft fungeren, maar verwacht niet dat ze opeens het elftal gaan dragen
  • 5 Nov 2018 om 17:06
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:01
      Wat een onzin van Ten Voorde. Tegen RKC was FC Twente 70 minuten dominant aan het voetballen. Het had eigenlijk 6-1 moeten worden.
    Hij heeft wel een punt. De vleugelspelers trokken veel naar binnen en gingen voor eigen succes.... De organisatie stond eerst wel beter, maar b.v. Vd Heijden er in kwam, was het wel veel tikkie breed.... Niet 70 minuten dominant dus....
  • 5 Nov 2018 om 17:01
    Wat een onzin van Ten Voorde. Tegen RKC was FC Twente 70 minuten dominant aan het voetballen. Het had eigenlijk 6-1 moeten worden.