Giggs gaat in op FC Twente-verzoek: ''Ik zal met hem gaan praten''

( 14 reacties)
Giggs gaat in op FC Twente-verzoek: ''Ik zal met hem gaan praten''

FC Twente hoopt in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles te kunnen beschikken over Matthew Smith. De club uit Enschede wil daarom in gesprek met de voetbalbond van Wales, omdat Smith ook is opgeroepen voor de nationale ploeg.

Bondscoach Ryan Giggs ging in het op het verzoek van de Enschedeërs. "Dat moeten we in de loop van volgende week bekijken", zei de keuzeheer maandagmiddag tijdens de persconferentie, waarin hij zijn selectie voor de Nations League-wedstrijd tegen Denemarken en de vriendschappelijke interland tegen Albanië bekendmaakte.

"Hun competitie ligt niet stil tijdens de interlandperiode – ze spelen een belangrijke wedstrijd de volgende dag", legt Giggs uit. "Het is in zo'n geval altijd wikken en wegen. Kijk, wij hebben een misschien nog wel belangrijkere wedstrijd op vrijdag. Hij is een belangrijk onderdeel van het team."

"We moeten het de komende tijd eens gaan bespreken en kijken of we daar uit gaan komen", vervolgt de oud-speler van Manchester United. "Matty is een belangrijk onderdeel van het team. We gaan het zien. Ik zal met hem en met FC Twente praten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Nov 2018 om 12:51
    Met een Twente-bril is het natuurlijk superk*t dat we Smith missen, omdat ons middenveld al niet al te sterk is qua vervangers (en missen ook nog eens Brama).

    Alleen voor zo'n jongen is voor je land spelen natuurlijk altijd prachtig, dus jammer dat zo'n situatie überhaupt voorkomt.
  • 6 Nov 2018 om 07:42
    Ik moet het eerst nog maar zien, die welwillendheid. Typisch staaltje van Britse beleefdheid om het zo te brengen. By the end of the day komt er dan toch een argument, reden waarom het niet gaat lukken. Ik hoop dat ik het mis heb, tegen GAE hebben we Smith nodig!
  • 6 Nov 2018 om 01:46
    • Quote van 5 Nov 2018 om 22:27
      Maar wat is ‘zecht’ dan?
    Wij zijn van betekenis bij het vinden en doorgronden van idealen van mensen en merken. Idealen geven richting, inspireren en verbinden. Daarmee zetten we medewerkers en klanten in beweging. Wij inspireren en creëren. Brengen energie. Op strategie, marketing en communicatie. Zecht. Creatief bureau. Inspireert. Creëert. Regisseert.
  • 5 Nov 2018 om 23:00
    • Quote van 5 Nov 2018 om 18:25
      Tja Wales staat neutraal tov Twente.
      Huidige KNVB (bestuur) is zwaar anti Twente sinds die paardekop uit Almelo er zit.
    Het gaat meer om de menselijke maat van Giggs. Ongeacht de beslissing die hij neemt is hij bereid ook het belang van FCT mee te wegen. In Zeist legt men eerst een straf op om vervolgens onder druk van de publieke opinie een draai te maken.
  • 5 Nov 2018 om 22:27
    • Quote van 5 Nov 2018 om 22:12
      Is sowieso met een "Welsh" accent. ;))
    Maar wat is ‘zecht’ dan?
  • 5 Nov 2018 om 22:12
    • Quote van 5 Nov 2018 om 20:16
      Zobizo?
    Is sowieso met een "Welsh" accent. ;))
  • 5 Nov 2018 om 20:16
    • Quote van 5 Nov 2018 om 19:49
      Giggs wil hem voor Denemarken zobizo houden das een nations liga wedstrijd zou me niks verbazen dat die zecht dat die na de wedstrijd naar Enschede mag omdat Albanië maar een oefenwedstrijd is
    Zobizo?
  • 5 Nov 2018 om 19:49
    • Quote van 5 Nov 2018 om 19:00
      Precies ... zo zijn er wel meerdere linkjes die je kan leggen =p De uitspraak van Giggs: "maar wij spelen een belangrijkere wedstrijd" baart me echter wel zorgen ....
    Giggs wil hem voor Denemarken zobizo houden das een nations liga wedstrijd zou me niks verbazen dat die zecht dat die na de wedstrijd naar Enschede mag omdat Albanië maar een oefenwedstrijd is
  • 5 Nov 2018 om 19:47
    Mogen Bale ook we sturen hoor :)
  • 5 Nov 2018 om 19:00
    • Quote van 5 Nov 2018 om 18:45
      Wij zingen YNWA en Giggs komt van utd de aardsrivaal van Liverpool. :-)
    Precies ... zo zijn er wel meerdere linkjes die je kan leggen =p De uitspraak van Giggs: "maar wij spelen een belangrijkere wedstrijd" baart me echter wel zorgen ....
  • 5 Nov 2018 om 18:45
    • Quote van 5 Nov 2018 om 18:25
      Tja Wales staat neutraal tov Twente.
      Huidige KNVB (bestuur) is zwaar anti Twente sinds die paardekop uit Almelo er zit.
    Wij zingen YNWA en Giggs komt van utd de aardsrivaal van Liverpool. :-)
  • 5 Nov 2018 om 18:25
    • Quote van 5 Nov 2018 om 17:58
      Kijk hoe welwillend ze er bij Wales in staan, en bij de KNVB. Hier gaat het om een basis speler, bij Jong Oranje over een 3e keeper. En maar afvragen waarom het Nederlandse voetbal zo achteruit loopt..
    Tja Wales staat neutraal tov Twente.
    Huidige KNVB (bestuur) is zwaar anti Twente sinds die paardekop uit Almelo er zit.
  • 5 Nov 2018 om 17:58
    Kijk hoe welwillend ze er bij Wales in staan, en bij de KNVB. Hier gaat het om een basis speler, bij Jong Oranje over een 3e keeper. En maar afvragen waarom het Nederlandse voetbal zo achteruit loopt..
  • 5 Nov 2018 om 17:28
    Gewoon maximaal 60 min mee laten spelen met Wales tegen Denemarken. Daarna na de wedstrijd terug In de Vliegtuig en 17 december uitrusten.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›