Homepage » Hoofdnieuws » ''Denk je werkelijk dat ze beter gaan voetballen als er vijf nieuwe spelers komen?''

''Denk je werkelijk dat ze beter gaan voetballen als er vijf nieuwe spelers komen?''

( 31 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Denk je werkelijk dat ze beter gaan voetballen als er vijf nieuwe spelers komen?''

FC Twente verloor vrijdagavond in eigen huis met 2-5 van Jong Ajax. Mental coach Ben Middelkamp zat op de tribune in De Grolsch Veste en zag een duidelijk probleem bij de spelers van FC Twente.

"Er zit een enorme angst", vertelt Middelkamp bij VoetbalTijd. "Je zag na de 1-0 dat ze best een opleving kregen, maar toen het 1-1 werd zag je gewoon de angst in het team ontstaan. Ik zag bij FC Twente tegen Jong Ajax een team dat volledig blokkeert. De angst om te verliezen wordt dan vele malen groter dan de wil om te winnen."

Middelkamp heeft wel een advies voor FC Twente. "Als je een verandering teweeg wilt brengen, dan moet je het verleden vergeten. Wat gisteren geweest is, is geweest. Als je iets wilt, moet je de kant op van dit is de toekomst. Een team dat mentaal sterk is, is soms nog beter dan allemaal goede voetballers."

Volgens Middelkamp is het belangrijk dat ook FC Twente aandacht besteedt aan metal coaching. "Het is net of men bang moet zijn om met een mental coach te praten. Dat je dan te soft bent. Maar je hebt er juist moed voor nodig om dat te willen. Een mental coach kan je enorm helpen, dat weet ik zeker."

"Je moet nu eens moed tonen en met mentale training beginnen", vervolgt hij. "Je schiet er geen zak mee op dat je die trainer ontslaat. En denk je nu werkelijk dat ze beter gaan voetballen als er in de winterstop vijf nieuwe spelers komen? Volgens mij vallen die voetballers ook zo weg."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Dec 2018 om 12:25
    Uhm,, er hoeven niet zozeer nieuwe spelers bij het betreft hier maar een eerste divisie.met deze speler materiaal en de vele uitgavenl inclusief de talenten uit je beloften moet je het klus kunnen klaren nieuwe spelers halen gaan het probleem heus niet oplossen je stuit straks op het zelfde probleem.zet gewoon de poppetjes goed neer dan moet het goed komen
  • 5 Dec 2018 om 11:38
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:39
      Die 30.000 man zien niet wat het voor moeite kost om een dergelijke speler binnen te hengelen. Ze groeien nu eenmaal niet aan de boom en vrijwel elke club is naar een dergelijke speler op zoek.
    't is erop of eronder Bennie. Jij mag kiezen: een goede spits of mental coaching. Tik tok tik tok...
  • 5 Dec 2018 om 08:41
    Pusic heeft voor nu een ervaren klankbord nodig die het klappen van de zweep kent, ik denk dan bv aan Foppe de Haan, krijgt waar die gewerkt heeft de boel op de rit, lijkt me voor Pusic en ons team een mooie kans om zich verder te ontplooien. Nu we in de kkd spelen zit je ook niet met belangen van Heerenveen (Foppe's liefde) dus lijkt me de juiste keuze. Dus RvC aan de slag hiermee.
  • 5 Dec 2018 om 08:25
    Om het zelfvertrouwen terug te winnen zouden ze een oefenwedstrijd moeten inlassen tegen een 5e Klasser ipv een vage besloten training. Lekker lustig erop los scoren. Maar met dit Twente ben ik er bang voor dat ze ook nog gelijk spelen. :-) :-) :-)
  • 5 Dec 2018 om 08:16
    • Quote van 5 Dec 2018 om 07:13
      Voor Rutten is het afbraakrisico veel te groot, maakt de selectie er onder zijn leiding een zooitje van dan kan hij direct niets goed meer doen binnen de club. Ook hij zal volledig worden afgemaakt door de vele kritische fans.
    Ikzeg. R1981. Daar ben ik het niet mee eens. Maar ik was wel een voor stander van fred, maar nu hij aan gaf niet te willen. Heeft het voor mij geen zin meer om hem op te halen, hij had er al moeten staan als je echt een kerel bent. Dus er moet wel iemand komen om pusic te helpen. Dat roep ik al vanaf het begin. Fred is voor mij te laat. Ik denk dat ik met mijn kar er maar voor zet.
  • 5 Dec 2018 om 07:28
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:39
      Die 30.000 man zien niet wat het voor moeite kost om een dergelijke speler binnen te hengelen. Ze groeien nu eenmaal niet aan de boom en vrijwel elke club is naar een dergelijke speler op zoek.
    Naja. Kijk eens net over de grens met Duitsland, S04. Jarenlang toonaangevend in de bundesliga met jeugdelftallen. Advidjaj is er een mooi voorbeeld van. Dus je moet gewoon inventief zijn. Met juist beleid dus.
  • 5 Dec 2018 om 07:13
    • Quote van 5 Dec 2018 om 06:07
      Geef Rutten of Klopp drie weken en we voetballen 50% beter.
    Voor Rutten is het afbraakrisico veel te groot, maakt de selectie er onder zijn leiding een zooitje van dan kan hij direct niets goed meer doen binnen de club. Ook hij zal volledig worden afgemaakt door de vele kritische fans.
  • 5 Dec 2018 om 06:52
    • Quote van 5 Dec 2018 om 06:07
      Geef Rutten of Klopp drie weken en we voetballen 50% beter.
    1000%zeker
  • 5 Dec 2018 om 06:40
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:40
      Mental coaching is iets zeer persoonlijks, voor de een werkt het en voor de ander niet.
    We hebben Mental Theo nodig. Een beetje house in de Veste om het elftal te laten swingen. ;)
  • 5 Dec 2018 om 06:08
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:44
      Jajaja verbeek dat hebben we nu ook wel gehad!
    Nee voor een clown als Verbeek wilde men niet gaan. We willen een trainer, niet Verbeek.
  • 5 Dec 2018 om 06:07
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:48
      Vraag me af hoe veel van de mensen die een trainer belangrijker vind dan een uitgebalanceerd elftal zelf op een redelijk toch hoog niveau hebben gevoetbald? Want dan weet je dat je verder komt met een goede samenstelling van spelers qua karakter mentaliteit en kwaliteit dan doet een goede trainer het super een slechte trainer het goed. Heb je een samenstelling zoals bij onze fct nu dan kan je Jürgen klopp er voor zetten en nog word het NIKS!
    Geef Rutten of Klopp drie weken en we voetballen 50% beter.
  • 5 Dec 2018 om 06:07
    • Quote van 5 Dec 2018 om 00:40
      Mental coaching is iets zeer persoonlijks, voor de een werkt het en voor de ander niet.
    De beste 'mental coaching' die de spelers op dit moment kunnen krijgen is dat het tactisch juist wordt neergezet. Nu denkt een aantal na weer een domme tegengoal: daar gaan we weer (al dan niet in het Spaans ).
  • 5 Dec 2018 om 00:48
    Vraag me af hoe veel van de mensen die een trainer belangrijker vind dan een uitgebalanceerd elftal zelf op een redelijk toch hoog niveau hebben gevoetbald? Want dan weet je dat je verder komt met een goede samenstelling van spelers qua karakter mentaliteit en kwaliteit dan doet een goede trainer het super een slechte trainer het goed. Heb je een samenstelling zoals bij onze fct nu dan kan je Jürgen klopp er voor zetten en nog word het NIKS!
  • 5 Dec 2018 om 00:44
    • Quote van 4 Dec 2018 om 22:04
      er hoeven geen nieuwe spelers te komen gewoon trainer die spelers weten op te peppen en er voor willen gaan dat is het probleem
    Jajaja verbeek dat hebben we nu ook wel gehad!
  • 5 Dec 2018 om 00:42
    • Quote van 4 Dec 2018 om 23:55
      Met 5 nieuwe spelers niet nee. Met 1 nieuwe hoofdtrainer zeer zeker.
    Dat is natuurlijk echt onzin en ik ben geen pusic fan,maar dit team heeft toch echt versterkingen op het veld nodig!
  • 5 Dec 2018 om 00:40
    • Quote van 4 Dec 2018 om 23:04
      Middelkamp is geen John Troost type en mental coaching kan wel degelijk van waarde zijn. Ik zie het meer als middel in de dagelijkse praktijk om spelers beter te maken dan dat je bij iemand op de bank gaat liggen bij wijze van spreken. Het zou in de toolbox van elke goede trainer moeten zitten.
    Mental coaching is iets zeer persoonlijks, voor de een werkt het en voor de ander niet.
  • 5 Dec 2018 om 00:40
    Wat is dit een open sollicitatie?
  • 5 Dec 2018 om 00:39
    • Quote van 4 Dec 2018 om 23:26
      Wat een quatsch. Volgens mij hebben we een scorende spits nodig. Waarom zien die 30.000 man op de tribune dat wel.
    Die 30.000 man zien niet wat het voor moeite kost om een dergelijke speler binnen te hengelen. Ze groeien nu eenmaal niet aan de boom en vrijwel elke club is naar een dergelijke speler op zoek.
  • 4 Dec 2018 om 23:55
    Met 5 nieuwe spelers niet nee. Met 1 nieuwe hoofdtrainer zeer zeker.
  • 4 Dec 2018 om 23:40
    • Quote van 4 Dec 2018 om 23:04
      Middelkamp is geen John Troost type en mental coaching kan wel degelijk van waarde zijn. Ik zie het meer als middel in de dagelijkse praktijk om spelers beter te maken dan dat je bij iemand op de bank gaat liggen bij wijze van spreken. Het zou in de toolbox van elke goede trainer moeten zitten.
    In de toolbox van de trainer, assistent of externe coach ja. Ik dacht dat zoiets vanzelfsprekend zou zijn. Maar ik heb het idee dat de spelers en trainers in een vicieuze cirkel zitten en er ook niet meer uitkomen
  • 4 Dec 2018 om 23:26
    Wat een quatsch. Volgens mij hebben we een scorende spits nodig. Waarom zien die 30.000 man op de tribune dat wel.
  • 4 Dec 2018 om 23:04
    • Quote van 4 Dec 2018 om 22:40
      Waar wij nu al helemaal geen zin in hebben is dit mentalcoach gelul van John Troost types. Beroepsidioten zijn het
    Middelkamp is geen John Troost type en mental coaching kan wel degelijk van waarde zijn. Ik zie het meer als middel in de dagelijkse praktijk om spelers beter te maken dan dat je bij iemand op de bank gaat liggen bij wijze van spreken. Het zou in de toolbox van elke goede trainer moeten zitten.
  • 4 Dec 2018 om 23:04
    • Quote van 4 Dec 2018 om 22:57
      Bij fctwente is er zeker genoeg kwaliteit en ze willen ook wel graag goed voetbal spelen . Maar het probleem is de druk het verwachtingspatroon en de angst die daar bij hoort. Daarnaast loopt de ploeg niet over van het zelfvertrouwen en daardoor neem je juist vaak verkeerde beslissingen. Misschien willen ze wel te graag en daardoor doen ze de meeste gekke dingen op het veld. Deze ploeg moet weer durven voetballen niet bang zijn om fouten te maken en niet te veel nadenken maar gewoon doen.
    Dus maar thuus in eanske blijven. 40 Euro de kaart vragen voor de normale Arbeiter plus gleihzeit in leveren en kommt de miljoniar Om de hoek huilli huilli
  • 4 Dec 2018 om 22:57
    Bij fctwente is er zeker genoeg kwaliteit en ze willen ook wel graag goed voetbal spelen . Maar het probleem is de druk het verwachtingspatroon en de angst die daar bij hoort. Daarnaast loopt de ploeg niet over van het zelfvertrouwen en daardoor neem je juist vaak verkeerde beslissingen. Misschien willen ze wel te graag en daardoor doen ze de meeste gekke dingen op het veld. Deze ploeg moet weer durven voetballen niet bang zijn om fouten te maken en niet te veel nadenken maar gewoon doen.
  • 4 Dec 2018 om 22:40
    Waar wij nu al helemaal geen zin in hebben is dit mentalcoach gelul van John Troost types. Beroepsidioten zijn het
  • 4 Dec 2018 om 22:04
    er hoeven geen nieuwe spelers te komen gewoon trainer die spelers weten op te peppen en er voor willen gaan dat is het probleem
  • 4 Dec 2018 om 21:41
    Wat heb je aan een mentalcoach als er een pipo voor de groep staat die geen duidelijk plan heeft.
  • 4 Dec 2018 om 21:11
    Alsof die spelers die er nu zijn het verleden interesseert.....
  • 4 Dec 2018 om 21:06
    Is het proberen waard, waarom niet. Dat knuffelgedoe blijkt ook niet te helpen. Trouwens geen kritiek hierop want het komt bij veel meer teams voor in alle takken van sport.
  • 4 Dec 2018 om 21:02
    Die mental coach hebben we al, we willen nu graag een trainer die verstand van voetbal heeft :)
  • 4 Dec 2018 om 20:54
    Nee, niet met deze trainer!