Homepage » Hoofdnieuws » Advocaat van Hake: ''Flauw en onbeleefd wat FC Twente doet''

Advocaat van Hake: ''Flauw en onbeleefd wat FC Twente doet''

( 26 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Advocaat van Hake: ''Flauw en onbeleefd wat FC Twente doet''

FC Twente heeft dit jaar al vijf arbitragezaken gehad in Zeist en dat is een nationaal record, zo weet Voetbal International te melden. De club uit Enschede 'ruziet' bijvoorbeeld nog altijd met trainer René Hake, die vorig seizoen op straat werd gezet. 

De Tukkers hebben zijn afkoopsom in meerdere termijnen betaald en de oefenmeester ontving de laatste termijn in juli 2019. Hake baalt echter dat FC Twente de nieuwe belasting voor zijn belangenbehartiger (Harold Eijkelkamp) in mindering heeft gebracht. Het leverde hem een aanslag op van 4.680 euro en dat bedrag eist de huidige trainer van SC Cambuur nu terug.

"Het is flauw en onbeleefd wat Twente doet", laat advocaat André Brantjes weten in Voetbal International. "Had Hake er op gestaan dat de afkoopsom in één keer was uitbetaald, dan had hij die aanslag niet gekregen. Hake wordt gestraft voor het feit dat hij inschikkelijk is geweest. Er is geen andere club in Nederland die heeft besloten loonbelasting te verhalen op trainers en spelers." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 13:33
    • Quote van 6 Dec 2018 om 13:26
      Dat is het euvel ook, zelfde geldt voor de spelers die een zaak hebben tegen Twente. Ik snap niet dat Twente de spelers e.d. niet heeft geïnformeerd dat ze het inhouden. Dat kan er nu voor zorgen dat de spelers en Hake gelijk krijgen. Luisteren ze braaf naar de belastingdienst voeren ze het niet helemaal goed uit.
    Krommunicatie. ;-)
  • 6 Dec 2018 om 13:26
    • Quote van 6 Dec 2018 om 12:55
      Volgens mij is het daadwerkelijke probleem hier dat Hake niet op de hoogte is gesteld dat deze kosten op hem konden worden verhaald wat andere clubs doorgaans niet schijnen te doen en zichzelf ervoor opdraaien.
    Dat is het euvel ook, zelfde geldt voor de spelers die een zaak hebben tegen Twente. Ik snap niet dat Twente de spelers e.d. niet heeft geïnformeerd dat ze het inhouden. Dat kan er nu voor zorgen dat de spelers en Hake gelijk krijgen. Luisteren ze braaf naar de belastingdienst voeren ze het niet helemaal goed uit.
  • 6 Dec 2018 om 12:55
    • Quote van 6 Dec 2018 om 06:07
      Ik begrijp de discussie niet erg. Iedereen moet over het in nederland verdiende geld loonbelasting betalen. Als een speler 100 euro verdient wordt loonbelasting ingehouden en krijgt hij netto 60 euro. Zo ook bij spelersmakelaar. Als hij 10 % krijgt is dat 10 euro, houdt hij netto 6 over. Als ik het goed begrijp is het dus in de voetbalwereld normaal dat de club aan de speler 60 + 10 betaalt waarna de speler 10 aan zijn makelaar door betaalt. De makelaar krijgt dan dus 10 waarover hij zelf loonbelasting moet betalen en 6 netto over houdt. Als ik het goed begrepen heb betaalt Twente nu de speler 60 + 6, waarna de speler 6 aan de makelaar betaalt die vervolgens geen loonbelasting meer hoeft te betalen want dat heeft Twente al gedaan. Netto houdt iedereen dus hetzelfde over. TENZIJ de makelaar door één of andere constructie nooit loonbelasting betaalt. Dan heeft hij altijd 10 netto overgehouden. Volgens mij wil de belastingdienst dit gewoon voorkomen en raadt Twente aan om te zorgen dat iedereen belasting betaalt. De makelaar wordt hier niet vrolijk van en zegt dat de speler/trainer dit niet moet accepteren. Weet iemand of mijn denkwijze klopt?
    Volgens mij is het daadwerkelijke probleem hier dat Hake niet op de hoogte is gesteld dat deze kosten op hem konden worden verhaald wat andere clubs doorgaans niet schijnen te doen en zichzelf ervoor opdraaien.
  • 6 Dec 2018 om 12:46
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:57
      @ advocaat van Hake: Ik vind het ook flauw en onbeleefd van Hake, dat hij zijn volledige salaris wil laten doorbetalen door FC Twente, terwijl hij ondertussen ook een volledig salaris van Cambuur ontvangt. We kunnen de zaak ook omdraaien: als Hake nog steeds moet worden doorbetaald door FC Twente, kan FC Twente de op-non-actief-stelling ook opheffen, en eisen dat Hake vanaf vandaag weer de training bij Twente komt leiden. Daartoe heeft FC Twente het volste recht. Zou niet eens zo'n slecht idee zijn, want ik vind Hake een aardige vent, en een goede trainer die helemaal niet weggestuurd had moeten worden.
    In vredesnaam hoe kom je bij die flauwekul dat FC Twente de op non-actiefstelling van René Hake zou kunnen opheffen? Dat recht heeft de club helemaal niet aangezien er met hem een vertrekregeling is afgesproken, hij kan helemaal niet worden teruggehaald.
  • 6 Dec 2018 om 11:57
    @ advocaat van Hake: Ik vind het ook flauw en onbeleefd van Hake, dat hij zijn volledige salaris wil laten doorbetalen door FC Twente, terwijl hij ondertussen ook een volledig salaris van Cambuur ontvangt. We kunnen de zaak ook omdraaien: als Hake nog steeds moet worden doorbetaald door FC Twente, kan FC Twente de op-non-actief-stelling ook opheffen, en eisen dat Hake vanaf vandaag weer de training bij Twente komt leiden. Daartoe heeft FC Twente het volste recht. Zou niet eens zo'n slecht idee zijn, want ik vind Hake een aardige vent, en een goede trainer die helemaal niet weggestuurd had moeten worden.
  • 6 Dec 2018 om 09:35
    Zelfde verhaal als Lely en anderen correct? En dit is weer gelinkt aan regelgeving die onlangs verandert is.
    Dus. Velderman heeft zijn werk als FD uitstekend gedaan. En groot gelijk ook, wellicht is FCT hierin een voorloper? Aan de andere kant, het gevaar bestaat dat zaakwaarnemers FCT gaan negeren. Dat maakt nu niet zo heel veel uit omdat wij een Directeur hebben die ook zaakwaarnemer is, malafide Tedje.
    Een Lely, Heyden etc hebben bij ons tonnen verdient. Lely hebben ze zelfs nog voor gevochten, zou een studiebeurs hebben gehad ipv een prof-contract als de club hem niet in genade had aangenomen. En dan alsnog, de club voor het gerecht jagen. Schandalig. Ze zouden bij hem z'n fucking vrouwtje theelepel knot af moeten knippen en met pek en veren het stadion uitjagen.
    Hake kan ik nog wel begrijpen, die heeft lang als assistent verdient, veel langer dan de bedoeling was (en daarom kreeg hij ook een nieuw contract, inlossen belofte van Directie), maar toch, de hand van FCT die hem op de kaart heeft gezet en elk dubbeltje 10 maal moet omdraaien............
    Maar ja, Bleuming en Staa sleurden FCT ook voor het gerecht: Baan of Poen.
    Clubliefde........ bestaat het nog?
  • 6 Dec 2018 om 08:47
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:47
      Hake is altijd correct geweest naar Twente en verdiend een nette afwikkeling. Twente moet eens normaal doen euh normaal doen of zoiets wat was het ook alweer.....
    Belastingregels volgen is op zich best normaal doen. Constructies waardoor zaakwaarnemers en spelers belasting ontwijken is niet normaal doen. Of iemand nu netjes is vertrokken of met heisa, de club zal gewoon de richtlijn moeten volgen.
  • 6 Dec 2018 om 06:07
    Ik begrijp de discussie niet erg. Iedereen moet over het in nederland verdiende geld loonbelasting betalen. Als een speler 100 euro verdient wordt loonbelasting ingehouden en krijgt hij netto 60 euro. Zo ook bij spelersmakelaar. Als hij 10 % krijgt is dat 10 euro, houdt hij netto 6 over. Als ik het goed begrijp is het dus in de voetbalwereld normaal dat de club aan de speler 60 + 10 betaalt waarna de speler 10 aan zijn makelaar door betaalt. De makelaar krijgt dan dus 10 waarover hij zelf loonbelasting moet betalen en 6 netto over houdt. Als ik het goed begrepen heb betaalt Twente nu de speler 60 + 6, waarna de speler 6 aan de makelaar betaalt die vervolgens geen loonbelasting meer hoeft te betalen want dat heeft Twente al gedaan. Netto houdt iedereen dus hetzelfde over. TENZIJ de makelaar door één of andere constructie nooit loonbelasting betaalt. Dan heeft hij altijd 10 netto overgehouden. Volgens mij wil de belastingdienst dit gewoon voorkomen en raadt Twente aan om te zorgen dat iedereen belasting betaalt. De makelaar wordt hier niet vrolijk van en zegt dat de speler/trainer dit niet moet accepteren. Weet iemand of mijn denkwijze klopt?
  • 6 Dec 2018 om 04:03
    • Quote van 5 Dec 2018 om 23:34
      Beetje flauwekul dit. Er zijn enorm veel wantoestanden geweest de afgelopen jaren, maar daar heeft dit bij mijn weten niks mee te maken.

      1.) Dat Hake gewoon in maandelijkse termijnen doorbetaald krijgt is niet zo gek. Zijn dienstverband liep in principe nog gewoon tot 2019 zet je hem op non-actief dan is hij nog gewoon in dienst tot die tijd en krijgt hij zijn salaris tot dan netjes uitbetaald. Hake wilde zelf echter ook door, heeft een dienstverband bij Cambuur getekend wat als je in dienst bent bij Twente eigenlijk niet mag. De club is hierbij echter ook inschikkelijk geweest en daar is deze regeling uitgerold. Hake is hier zeker niet het slachtoffer in.

      2.) De belastingregeling met betrekking tot zaakwaarnemers is op advies van de belastingdienst. Twente doet daar bij mijn weten gewoon wat de belastingdienst ze aangeraden heeft.

      Het is makkelijk om met het verleden in het achterhoofd op elk gebied de schuld bij Twente te leggen, maar dat lijkt mij in dit geval en in het geval van de spelers zeker niet correct.
    Ben ook niet zo op de hoogte,maar wij burgers betalen toch ook loonbelasting dat doen onze werkgevers niet voor ons dacht ik! En mijn loon staat in geen verhouding tot die in de voetbalwereld!
  • 6 Dec 2018 om 04:00
    Er is ook geen andere club die het water zo hoog aan de lippen staat!
  • 6 Dec 2018 om 00:13
    • Quote van 5 Dec 2018 om 23:28
      Ze handelen net zo als ze voetballen. Geen verstand van hoe je dingen ook fatsoenlijk kan doem
    Je vergeet dat FcT bij de Belastingdienst onder het vergrootglas ligt. Dat je het beter samen kunt oplossen is duidelijk, alleen advocaten verdienen aan juridische procedures.....
  • 5 Dec 2018 om 23:34
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:43
      Inderdaad kerel. Hake is goedwillend geweest, en heeft termijn betaling toegestaan. Dat FC Twente de loonbelasting nu op Hake wil verhalen is te triest voor woorden.


      Zoals je zegt ----> Ratten eerste klas..
    Beetje flauwekul dit. Er zijn enorm veel wantoestanden geweest de afgelopen jaren, maar daar heeft dit bij mijn weten niks mee te maken.

    1.) Dat Hake gewoon in maandelijkse termijnen doorbetaald krijgt is niet zo gek. Zijn dienstverband liep in principe nog gewoon tot 2019 zet je hem op non-actief dan is hij nog gewoon in dienst tot die tijd en krijgt hij zijn salaris tot dan netjes uitbetaald. Hake wilde zelf echter ook door, heeft een dienstverband bij Cambuur getekend wat als je in dienst bent bij Twente eigenlijk niet mag. De club is hierbij echter ook inschikkelijk geweest en daar is deze regeling uitgerold. Hake is hier zeker niet het slachtoffer in.

    2.) De belastingregeling met betrekking tot zaakwaarnemers is op advies van de belastingdienst. Twente doet daar bij mijn weten gewoon wat de belastingdienst ze aangeraden heeft.

    Het is makkelijk om met het verleden in het achterhoofd op elk gebied de schuld bij Twente te leggen, maar dat lijkt mij in dit geval en in het geval van de spelers zeker niet correct.
  • 5 Dec 2018 om 23:28
    • Quote van 5 Dec 2018 om 23:07
      FcT kan niet anders dan de richtlijnen van de belastingdienst volgen. Dat geldt overigens voor elke belastingplichtige..... behalve natuurlijk de "ontwijkers" die slimmer denken te zijn.....
    Ze handelen net zo als ze voetballen. Geen verstand van hoe je dingen ook fatsoenlijk kan doem
  • 5 Dec 2018 om 23:07
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:43
      Inderdaad kerel. Hake is goedwillend geweest, en heeft termijn betaling toegestaan. Dat FC Twente de loonbelasting nu op Hake wil verhalen is te triest voor woorden.


      Zoals je zegt ----> Ratten eerste klas..
    FcT kan niet anders dan de richtlijnen van de belastingdienst volgen. Dat geldt overigens voor elke belastingplichtige..... behalve natuurlijk de "ontwijkers" die slimmer denken te zijn.....
  • 5 Dec 2018 om 20:45
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:53
      De rekening van de zaakwaarnemer/begeleider wordt neergelegd bij de club maar dient door de speler/trainer betaald te worden. De club betaald de speler/trainer dus extra uit (ook de 5 á 7% voor de zaakwaarnemer/begeleider. Extra loon....extra loonbelasting. Dit doet men omdat de loonbelasting niet rechtstreeks op het salaris van de zaakwaarnemer/begeleider in kan/mag worden gehouden. Dit zou in goed overleg ( club/speler/trainer, zaakwaarnemer/begeleider) best geregeld kunnen worden maar ja.....Overleg is kennelijk moeilijk en naar de rechter stappen is makkelijker :-(
    Dit gedoe valt in dezelfde categorie als met de spelers. De club handeld nu na een uitspraak van de fiscus.
  • 5 Dec 2018 om 20:36
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:47
      Hake is altijd correct geweest naar Twente en verdiend een nette afwikkeling. Twente moet eens normaal doen euh normaal doen of zoiets wat was het ook alweer.....
    Precies haha
  • 5 Dec 2018 om 19:53
    • Quote van 5 Dec 2018 om 19:43
      Inderdaad kerel. Hake is goedwillend geweest, en heeft termijn betaling toegestaan. Dat FC Twente de loonbelasting nu op Hake wil verhalen is te triest voor woorden.


      Zoals je zegt ----> Ratten eerste klas..
    De rekening van de zaakwaarnemer/begeleider wordt neergelegd bij de club maar dient door de speler/trainer betaald te worden. De club betaald de speler/trainer dus extra uit (ook de 5 á 7% voor de zaakwaarnemer/begeleider. Extra loon....extra loonbelasting. Dit doet men omdat de loonbelasting niet rechtstreeks op het salaris van de zaakwaarnemer/begeleider in kan/mag worden gehouden. Dit zou in goed overleg ( club/speler/trainer, zaakwaarnemer/begeleider) best geregeld kunnen worden maar ja.....Overleg is kennelijk moeilijk en naar de rechter stappen is makkelijker :-(
  • 5 Dec 2018 om 19:47
    Hake is altijd correct geweest naar Twente en verdiend een nette afwikkeling. Twente moet eens normaal doen euh normaal doen of zoiets wat was het ook alweer.....
  • 5 Dec 2018 om 19:43
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:57
      Hake lijkt me gewoon een eerlijke boer dus ik denk dat hij gelijk heeft. Bij Twente bint het ratten eerste klas
    Inderdaad kerel. Hake is goedwillend geweest, en heeft termijn betaling toegestaan. Dat FC Twente de loonbelasting nu op Hake wil verhalen is te triest voor woorden.


    Zoals je zegt ----> Ratten eerste klas..
  • 5 Dec 2018 om 19:23
    Zo als advocaat van Hake zegt niet netjes om iemand op deze manier te behandelen.Gevolg is dat niemand meer om goede wil te tonen zal mee werken aan een verzoek van Twente.Soms moet je ook groot willen zijn in kleine dingen
  • 5 Dec 2018 om 18:35
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:57
      Hake lijkt me gewoon een eerlijke boer dus ik denk dat hij gelijk heeft. Bij Twente bint het ratten eerste klas
    Ik geloof dat de mensen van Twente op dit moment alles tot op de puntjes de financien goed wil en kunnen onderbouwen. Al is het dat kleine beetje waar zij In hun rechten staan ook daadwerkelijk daar naar willen handelen. Hoe zeikerig het ook is en mag zijn en nadelig kan zijn voor de andere partij. Dat moet ook wel na die financiele misopvattingen van de afgelopen jaren.
  • 5 Dec 2018 om 18:03
    Oud nieuws, de media draait steeds de 78 toeren plaatFC Twente is met de zaakwaarnemer van Tadic zwaar op de koffie gekomen, ze hebben die zaak toen verloren. In principe gaat dit over hetzelfde onderwerp
  • 5 Dec 2018 om 18:00
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:57
      Hake lijkt me gewoon een eerlijke boer dus ik denk dat hij gelijk heeft. Bij Twente bint het ratten eerste klas
    Dus als je eerlijk bent hoef je geen loonbelasting te betalen? Heel werkend Nederland zijn dus leugenaars......hmmm
  • 5 Dec 2018 om 17:57
    Hake lijkt me gewoon een eerlijke boer dus ik denk dat hij gelijk heeft. Bij Twente bint het ratten eerste klas
  • 5 Dec 2018 om 17:28
    Wat raar, iedereen betaald toch hun eigen loonheffing, waarom in de voetballerij dan niet. Bovendien wat kost die advocaat wel niet?
  • 5 Dec 2018 om 17:12
    Ach ze hebben het allemaal zo slecht...