Homepage » Hoofdnieuws » Bijen verklapt: ''Daar zou ik graag nog een keer voetballen''

Bijen verklapt: ''Daar zou ik graag nog een keer voetballen''

( 13 reacties)
Bijen verklapt: ''Daar zou ik graag nog een keer voetballen''

Peet Bijen is dit seizoen één van de sterkhouders bij FC Twente. De centrumverdediger, die nog een contract heeft tot medio 2020, heeft het uitstekend naar zijn zin bij de club uit Enschede en hoeft dan ook niet per sé weg na dit seizoen. 

"Ik ben geen fladderaar", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Dat vind je ook terug in mijn relaties met mijn vriendin of zaakwaarnemer, die duren al geruime tijd. Bij FC Twente zit ik ook al meer dan de helft van mijn leven, ik kwam hier op 11-jarige leeftijd binnenlopen. Maar ook ik vraag me weleens af hoe het bij een andere club zou zijn", erkent Bijen.

"Ik ben nieuwsgierig, je zoekt steeds weer nieuwe prikkels", vervolgt de Tukker, die graag in Duitsland zo willen spelen. "Daar zou ik graag nog een keer voetballen. Ik hou van de beleving in de Duitse stadions en de intensiteit van de wedstrijden. Ik denk ook dat het Duitse voetbal mij ligt. Je ziet daar veel echte verdedigers die tegelijkertijd ook verzorgde voetballers zijn", constateert hij. 

"Als tiener was ik fan van Borussia Dortmund", verklapt hij. "Het Vollgas-voetbal, die enorme temposlag waarmee Jurgen Klopp zijn ploeg in 2011 en 2012 naar het kampioenschap leidde; adembenemend vond ik het. Verdedigen met z'n elven en aanvallend met z'n elven. Die kenmerken zie je nu ook weer terug bij het Liverpool van Klopp. Die ploeg staat bovenaan in Engeland, dat kan geen toeval zijn", besluit Bijen. 

Foto via: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 14:14
    • Quote van 11 Jan 2019 om 11:18
      Zoals Twente nu speelt zie ik liever BvB dan FCT voetballen. Ik denk dat iedereen dat wel kan maar misschien niet wil begrijpen.
    Zoals Twente nu speelt kijk ik liever helemaal geen voetbal, maar fan zijn van Twente is nu eenmaal Zelfkastijding tegenwoordig.
  • 11 Jan 2019 om 13:09
    • Quote van 11 Jan 2019 om 11:33
      Waarom zo denigrerend. Ik weet niet wat voor kwaliteiten jij hebt maar je vind dat je meer bent dan een notenverkoper . Of je vind dat iemand niet mag dromen van meer. In dat geval zou je iemand in zn waarde moeten laten. Niks persoonlijks hoor...maar hier wordt je alleen maar beledigd ....zelfs ons standbeeld kreeg vaak verwensingen. Ondertussen zitten we afgunstig achter onze pc. Want wij zijn allemaal geweldig. Dat is beter dan een domme voetballer met ambitie die tonnen in zijn leven verdiend. Die zijn niks meer dan wij..maar wij zijn ook niks meer dan zij
    Niet alles zo letterlijk/serieus nemen....ik vind het gewoon een redelijke verdediger voor dit niveau. Niets meer, niets minder. Dromen mag natuurlijk altijd!
  • 11 Jan 2019 om 11:33
    • Quote van 11 Jan 2019 om 10:26
      Nootjes verkopen op de tribune daar bedoelt hij. Dit is zijn niveau....eredivisie is al dubieus. Of hij moet nog groeien bij FCT.
    Waarom zo denigrerend. Ik weet niet wat voor kwaliteiten jij hebt maar je vind dat je meer bent dan een notenverkoper . Of je vind dat iemand niet mag dromen van meer. In dat geval zou je iemand in zn waarde moeten laten. Niks persoonlijks hoor...maar hier wordt je alleen maar beledigd ....zelfs ons standbeeld kreeg vaak verwensingen. Ondertussen zitten we afgunstig achter onze pc. Want wij zijn allemaal geweldig. Dat is beter dan een domme voetballer met ambitie die tonnen in zijn leven verdiend. Die zijn niks meer dan wij..maar wij zijn ook niks meer dan zij
  • 11 Jan 2019 om 11:18
    Zoals Twente nu speelt zie ik liever BvB dan FCT voetballen. Ik denk dat iedereen dat wel kan maar misschien niet wil begrijpen.
  • 11 Jan 2019 om 11:08
    Osnabruck
  • 11 Jan 2019 om 10:53
    • Quote van 11 Jan 2019 om 10:42
      Waarom mag je geen fan zijn van Dortmund?
    Schalke he, is een rivaal van Dortmund.
  • 11 Jan 2019 om 10:42
    • Quote van 11 Jan 2019 om 10:07
      Dortmund? Ga je mond spoelen Peet.
    Waarom mag je geen fan zijn van Dortmund?
  • 11 Jan 2019 om 10:40
    Dromen mag je toch uiten.
  • 11 Jan 2019 om 10:38
    • Quote van 11 Jan 2019 om 10:26
      Nootjes verkopen op de tribune daar bedoelt hij. Dit is zijn niveau....eredivisie is al dubieus. Of hij moet nog groeien bij FCT.
    Onzin
  • 11 Jan 2019 om 10:26
    Nootjes verkopen op de tribune daar bedoelt hij. Dit is zijn niveau....eredivisie is al dubieus. Of hij moet nog groeien bij FCT.
  • 11 Jan 2019 om 10:07
    Dortmund? Ga je mond spoelen Peet.
  • 11 Jan 2019 om 09:52
    Vorsicht zecken.
  • 11 Jan 2019 om 09:50
    Tenzij hij een 'groeispurt' krijgt op latere leeftijd, is voor Petra staart Eredivisie het hoogst haalbare. Lekker in Twente blijven mien jonk!