''Ook Cristian González maakt iets in me los, hij is meer de slager''

( 23 reacties)
''Ook Cristian González maakt iets in me los, hij is meer de slager''

Peet Bijen is dit seizoen bijna wekelijks één van de sterkhouders bij FC Twente. De 23-jarige verdediger, die bij de club uit Enschede nog een contract heeft tot medio 2020, heeft in de afgelopen jaren een uitstekende ontwikkeling doorgemaakt. 

"Ik ben nu volwassener en vooral meer verdediger", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "In Nederland wil je al snel een mooie voetballer gevonden worden. Maar mooi hoeft niet altijd goed te zijn, weet ik nu. Ik word betaald om te verdedigen, dáár moet mijn focus liggen", beseft Bijen. 

"Dan gaat de bal maar het stadion uit", vervolgt hij vastberaden. "Ik heb daarover veel gesproken met mijn zaakwaarnemer, de trainer en een ervaren medespeler als Wout Brama. Ook een verdediger uit Uruguay als Cristian González, maakt iets in me los. Hij is meer de slager van ons twee. Als ik hem vol een duel in zie gaan, geeft mij dat ook een boost", legt Bijen uit. 

"Het is de spits of ik, het is echt een persoonlijk duel geworden. Voor een wedstrijd bekijk ik niet alleen beelden, maar kijk ik ook naar wat zo'n spits op Instagram of Facebook zet", verklapt hij. "Ik probeer me in te leven in zijn situatie, van daaruit te handelen of hem met een bepaalde opmerking uit zijn evenwicht te halen. Mijn enige opdracht is: Die spits raakt geen bal vandaag", besluit Bijen. 

Foto via: Sportfoto-oost

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2019 om 09:33
    • Quote van 11 Jan 2019 om 09:26
      Drommel; Bijen, Gonzalez, Schenk; Smith, Espinoza, Brama, Maria; Aitor, Assaidi (als die fit is) en Zekhini. Dan eventueel Brama punt naar achter en Espinoza op 10. Smith en Maria op rechts en linkshalf positie.
    Maria mag weg van twente, dus die zien we niet meer terug in de basis.
  • 11 Jan 2019 om 09:26
    • Quote van 11 Jan 2019 om 08:36
      Wat dacht je van 3 verdedigers? 3-4-3
    Drommel; Bijen, Gonzalez, Schenk; Smith, Espinoza, Brama, Maria; Aitor, Assaidi (als die fit is) en Zekhini. Dan eventueel Brama punt naar achter en Espinoza op 10. Smith en Maria op rechts en linkshalf positie.
  • 11 Jan 2019 om 08:36
    • Quote van 10 Jan 2019 om 21:05
      Gewoon met vijf verdedigers spelen is de ultieme oplossing
    Wat dacht je van 3 verdedigers? 3-4-3
  • 10 Jan 2019 om 23:41
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:53
      Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
    Hoeft ook niet....
  • 10 Jan 2019 om 23:39
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:40
      Je kunt het laten staan, dat klopt. Het zal niet bijster veel uitmaken. Maar ik vind dat de beste spelers gewoon moeten spelen, dat er van de beste spelers een georganiseerd blok wordt gemaakt vind ik een taak die je van de technische staf mag verwachten.Wat in mijn ogen ook meespeelt: gonzales heeft aangegeven langer te willen blijven bij promotie. Ik denk dat hij de meest eredivisie waardige verdediger is die we hebben en als je hem volgend jaar ook nog eens voor een klein transfersommetje eigendom kunt maken zou dat ideaal zijn. Maar het is toch zonde als hij geen speeltijd meer krijgt en besluit volgend jaar niet meer bij twente te willen spelen, zeker als hij een van de besten is.
    Alternatief Schenk op het middenveld als vm en Gonzales cv.
  • 10 Jan 2019 om 23:04
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:40
      Je kunt het laten staan, dat klopt. Het zal niet bijster veel uitmaken. Maar ik vind dat de beste spelers gewoon moeten spelen, dat er van de beste spelers een georganiseerd blok wordt gemaakt vind ik een taak die je van de technische staf mag verwachten.Wat in mijn ogen ook meespeelt: gonzales heeft aangegeven langer te willen blijven bij promotie. Ik denk dat hij de meest eredivisie waardige verdediger is die we hebben en als je hem volgend jaar ook nog eens voor een klein transfersommetje eigendom kunt maken zou dat ideaal zijn. Maar het is toch zonde als hij geen speeltijd meer krijgt en besluit volgend jaar niet meer bij twente te willen spelen, zeker als hij een van de besten is.
    had ik niet meegekregen, maar als hij dat aangegeven heeft dan is dat idd wel iets om voor te gaan.
  • 10 Jan 2019 om 22:47
    • Quote van 10 Jan 2019 om 21:05
      Gewoon met vijf verdedigers spelen is de ultieme oplossing
    Ben je serieus???
  • 10 Jan 2019 om 22:40
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:34
      gonzalez is absoluut een sterke verdediger. Sinds dat schenk er staat krijgt de ploeg er echter minder tegen, dan kun je het ook laten staan. Al heeft dat zoals frank al zegt te maken met het feit dat holscher er eindelijks uitging en espinosa op 10 met zekhneni op de flank.
    Je kunt het laten staan, dat klopt. Het zal niet bijster veel uitmaken. Maar ik vind dat de beste spelers gewoon moeten spelen, dat er van de beste spelers een georganiseerd blok wordt gemaakt vind ik een taak die je van de technische staf mag verwachten.Wat in mijn ogen ook meespeelt: gonzales heeft aangegeven langer te willen blijven bij promotie. Ik denk dat hij de meest eredivisie waardige verdediger is die we hebben en als je hem volgend jaar ook nog eens voor een klein transfersommetje eigendom kunt maken zou dat ideaal zijn. Maar het is toch zonde als hij geen speeltijd meer krijgt en besluit volgend jaar niet meer bij twente te willen spelen, zeker als hij een van de besten is.
  • 10 Jan 2019 om 22:34
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:31
      Heb dit ook al op twente.net gepost: https://www.youtube.com/watch?v=6cgF4h31VsY Kijk nou eens op 10:30 hoe gonzales in de 87e minuut van een corner het halve veld over sprint om de counter op eigen helft eruit te sliden, nadat brama ramos en bijen zich slap laten uitspelen. Gonzales brengt wat extra's, dat er aan hem getwijfeld wordt snap ik echt totaal niet.
    gonzalez is absoluut een sterke verdediger. Sinds dat schenk er staat krijgt de ploeg er echter minder tegen, dan kun je het ook laten staan. Al heeft dat zoals frank al zegt te maken met het feit dat holscher er eindelijks uitging en espinosa op 10 met zekhneni op de flank.
  • 10 Jan 2019 om 22:32
    • Quote van 10 Jan 2019 om 22:03
      Schenk/gonzales zal ook niet bijster veel verschil maken. Ontloopt elkaar ook niet super veel.
      Wat bepalend is waardoor het meer gaat draaien was dat we met 2 echte flankspelers zijn gaan spelen en espinosza op het middenveld kwam te staan.
      Dan ben je meer in de aanval. Meer in balbezit.. wat indirect ook betekend dat je verdedigend meer ontlast wordt...
      Schenk overigens prima gedaan hoor.
    dat heeft zeker invloed idd.
  • 10 Jan 2019 om 22:31
    Heb dit ook al op twente.net gepost: https://www.youtube.com/watch?v=6cgF4h31VsY Kijk nou eens op 10:30 hoe gonzales in de 87e minuut van een corner het halve veld over sprint om de counter op eigen helft eruit te sliden, nadat brama ramos en bijen zich slap laten uitspelen. Gonzales brengt wat extra's, dat er aan hem getwijfeld wordt snap ik echt totaal niet.
  • 10 Jan 2019 om 22:26
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:53
      Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
    Hele sterke wedstrijden.. Tegen rkc, cambuur, volendam en een diep triest nec. Tegen sparta viel schenk al door de mand. Vind het een sympathieke gast en blij dat we hem achter de hand hebben, maar gonzales is de betere verdediger. Ook met hem hebben we een hele sterke periode gehad met groningen als hoogtepunt.
  • 10 Jan 2019 om 22:03
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:53
      Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
    Schenk/gonzales zal ook niet bijster veel verschil maken. Ontloopt elkaar ook niet super veel.
    Wat bepalend is waardoor het meer gaat draaien was dat we met 2 echte flankspelers zijn gaan spelen en espinosza op het middenveld kwam te staan.
    Dan ben je meer in de aanval. Meer in balbezit.. wat indirect ook betekend dat je verdedigend meer ontlast wordt...
    Schenk overigens prima gedaan hoor.
  • 10 Jan 2019 om 22:00
    • Quote van 10 Jan 2019 om 21:05
      Gewoon met vijf verdedigers spelen is de ultieme oplossing
    Gert-jan? Ben jij het?
  • 10 Jan 2019 om 21:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:53
      Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
    100+
  • 10 Jan 2019 om 21:05
    • Quote van 10 Jan 2019 om 20:53
      Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
    Gewoon met vijf verdedigers spelen is de ultieme oplossing
  • 10 Jan 2019 om 20:53
    • Quote van 10 Jan 2019 om 18:20
      Bijen-Gonzales is gewoon het sterkste centrum.
    Je kunt absoluut Schenk er nu niet uithalen na een paar hele sterke wedstrijden.
  • 10 Jan 2019 om 19:48
    • Quote van 10 Jan 2019 om 18:29
      Maar toch mooi om te zien dat peet zn vorm weer heeft gevonden. Vorig seizoen was rampzalig voor hem, hij bezweek onder de druk en kon t niet meer aan. Ik ben heel blij voor hem dat dat dit seizoen volledig is omgedraaid
    Ben vooral benieuwd naar of hij echt stappen aan het maken is of dat de keuken kampioen zijn niveau is....
    Daarom mooi om hem binnenkort tegen sol aan het werk te zien
  • 10 Jan 2019 om 19:47
    Nou tc dan zal peet jou hoog hebben zitten haha als hij met het wereldwijdeweb bezig is :)
  • 10 Jan 2019 om 18:29
    Maar toch mooi om te zien dat peet zn vorm weer heeft gevonden. Vorig seizoen was rampzalig voor hem, hij bezweek onder de druk en kon t niet meer aan. Ik ben heel blij voor hem dat dat dit seizoen volledig is omgedraaid
  • 10 Jan 2019 om 18:28
    • Quote van 10 Jan 2019 om 18:28
      Ik ben voor bijen schenk
    Ik ook, bijen is 1 van weinige lichtpuntjes
  • 10 Jan 2019 om 18:28
    Ik ben voor bijen schenk
  • 10 Jan 2019 om 18:20
    Bijen-Gonzales is gewoon het sterkste centrum.