Brama realistisch: ''Eerlijk gezegd is het meer hoop dan verwachting''

( 11 reacties)
Brama realistisch: ''Eerlijk gezegd is het meer hoop dan verwachting''

Ted van Leeuwen voerde onlangs de druk enorm op voor de spelers van FC Twente. Hij gaf aan rekening te houden met promotie. Twente-aanvoerder Wout Brama vindt het goed dat de technisch directeur van de Tukkers de druk opvoert.

"Als je ziet hoe wij ons in de eerste seizoenhelft hebben gepresenteerd, dan is het best bijzonder dat we nog zo hoog staan”, aldus Brama in gesprek met Leon ten Voorde in de Tubantia. "Het voetbal moet na de winterstop beter", realiseert de aanvoerder van de Tukkers. "Dat heeft Ted van Leeuwen (de technisch directeur, red.) in de krant gezegd en daarmee heeft hij de druk opgevoerd, en dat is ook terecht. Die druk hoort bij een club als Twente."

De 32-jarige routinier plaatst wel een kanttekening. "Maar eerlijk gezegd is het meer hoop dan verwachting. Het mooiste zou natuurlijk het kampioenschap zijn, maar dat zal lastig worden. Ik hoop, en ik verwacht ook eigenlijk, dat we tot het eind mee kunnen doen om promotie."

Brama geeft toe dat hij merkt dat er elke speelronde verschil zit in het niveau. "De vier ploegen die nu bovenaan staan (FC Den Bosch, Go Ahead Eagles, Sparta en FC Twente) zijn aan elkaar gewaagd. De uitdaging die er ligt is mooi, maar het wordt enorm pittig", zo laat hij weten in het dagblad.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2019 om 11:24
    • Quote van 12 Jan 2019 om 19:08
      Wout is gewoon reëel we hebben een trainer die bijna nooit een fatsoenlijke opstelling maakt en een TD die geen scorend vermogen regelt. Hopelijk loopt het met een sisser af en zijn Assaidi en Vuckic fit genoeg om ons in de nacompetitie te redden.
    Vond laatst een interview ook wel lachen. Daar waar Poeslief goede dingen had gezien, zei Wout figuurlijk gewoon dat FC Twente kut had gespeeld, en dat het absoluut beter moest...op alle vlakken in het veld.



    Hoop op Assaidi en Vuckfiets heb ik niet Diekmenneke. Als zij zouden spelen is het mooi meegenomen. Zo niet, dan lag dat in de lijn der verwachting gezien hun fysieke gesteldheid.
  • 13 Jan 2019 om 08:05
    • Quote van 12 Jan 2019 om 23:32
      NEC staat 15 punten achter op de nummer 1 en 13 op ons. Roda daarin tegen zie ik eerder nog meedoen met 9 punten achter op de koploper.
    Klopt ik had inderdaad in gedachte dat nec dichterbij stond. . Mijn fout... maar toch hebben zij in potentie prima elftal en druijf er nu bij... dus als ze de geest krijgen... maar vooralsnog is 15 punten heel veel indd... 5 favorieten dus
  • 12 Jan 2019 om 23:32
    • Quote van 12 Jan 2019 om 18:41
      Ik heb nieuws voor je woutje NEC en roda komen er ook nog bijRoda wint morgen van the eagles
    NEC staat 15 punten achter op de nummer 1 en 13 op ons. Roda daarin tegen zie ik eerder nog meedoen met 9 punten achter op de koploper.
  • 12 Jan 2019 om 22:45
    Heel leuk en aardig dit indekken, maar we moeten gewoon knallen en 19 wedstrijden winnen, of in ieder geval proberen te winnen. En dat doe je niet met dat achterlijke ''schijtbakkenvoetbal'' dat we de eerste seizoenshelft hebben laten zien. Meer dreiging, sneller omschakelen en vooral beter er als team staan.
  • 12 Jan 2019 om 22:10
    Tegen MVV moeten we meteen volop tegenaan gaan en drie punten pakken. Dat zal ons team extra vertrouwen geven voor de volgende wedstrijden. Alles is nog mogelijk.
  • 12 Jan 2019 om 19:15
    Na de winterstop worden de kaarten nieuw gemixt. Is het aanhaken of word het een middenmootjeeeeee!!!!!
  • 12 Jan 2019 om 19:10
    • Quote van 12 Jan 2019 om 18:41
      Ik heb nieuws voor je woutje NEC en roda komen er ook nog bijRoda wint morgen van the eagles
    NEC gaat echt niet meer meedoen voor het kampioenschap, maar ik verwacht ze wel in de nacompetitie.
  • 12 Jan 2019 om 19:08
    • Quote van 12 Jan 2019 om 18:12
      Ben dit geneuzel zooo zat, tis nu al indekken voor als het niet lukt, getver, het zal ook nooit veranderen hier, halfzachte teringzooi, ga nu eens knallen, ook met deze selectie is veel meer mogelijk als wat er tot dusver is uitgekomen, haal verdomme 1 goede echte spits en je word kampioen.
    Wout is gewoon reëel we hebben een trainer die bijna nooit een fatsoenlijke opstelling maakt en een TD die geen scorend vermogen regelt. Hopelijk loopt het met een sisser af en zijn Assaidi en Vuckic fit genoeg om ons in de nacompetitie te redden.
  • 12 Jan 2019 om 18:41
    Ik heb nieuws voor je woutje NEC en roda komen er ook nog bijRoda wint morgen van the eagles
  • 12 Jan 2019 om 18:12
    Ben dit geneuzel zooo zat, tis nu al indekken voor als het niet lukt, getver, het zal ook nooit veranderen hier, halfzachte teringzooi, ga nu eens knallen, ook met deze selectie is veel meer mogelijk als wat er tot dusver is uitgekomen, haal verdomme 1 goede echte spits en je word kampioen.
  • 12 Jan 2019 om 17:29
    Niet zeiken maar scoren!