Maher maakt indruk: ''Van die positie ben ik een beetje afgestapt''

( 10 reacties)
Maher maakt indruk: ''Van die positie ben ik een beetje afgestapt''

AZ won dinsdagavond in de kwartfinale van de KNVB Beker met 2-0 van Vitesse en Adam Maher speelde opnieuw een uitstekende wedstrijd. De middenvelder, die vorig seizoen nog een half jaar bij FC Twente speelde, is de laatste weken één van de uitblinkers. 

"De trainer praat met me en geeft me vertrouwen, dan gaat het vanzelf", legt hij uit op de website van AZ Fanpage. "Kijk: ik ben ook wat ouder en volwassener. Van die 10-positie ben ik een beetje afgestapt want in het moderne voetbal moet je op elke positie kunnen spelen", beseft Maher. 

"Alleen moet er duidelijkheid zijn en dat is er", vervolgt hij. "Op de manier waarop wij nu spelen zorgt Guus voor meer diepgang, dat is een heel andere manier als waarop ik die positie destijds invulde. We spelen nu met een blok van vier en daar spelen Midtsjø en ik iets voor, uiteindelijk hebben die voorste vier zoveel kwaliteit dat we eigenlijk altijd wel scoren", aldus Maher, die een aflopend contract heeft. 

"Nee, daar is nog niet over gesproken", erkent hij. "Vanaf de dag dat ik hier tekende zijn Max en ik heel duidelijk naar elkaar toe geweest. We zouden gaandeweg het seizoen kijken hoe het liep en de lijntjes altijd kort houden en met elkaar in gesprek blijven. Maar ik zeg eerlijk dat er nog niet is gesproken."

"De situatie is echter duidelijk. Ik heb nog een half jaar, ik speel en iedereen is tevreden. Max kent mij als geen ander en ik heb zoveel te danken aan AZ. Ik denk dat we volwassen genoeg zijn dat we eruit kunnen komen als het zover komt. Maar het voelt goed en er is veel vertrouwen", besluit Maher tevreden. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2019 om 15:34
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:55
      Sorry TC, het doet nog altijd pijn die degradatie. Merk dat ik gelijk weer fel word.
    Snap het wel, maar een grijs gebied is er niet echt gebleken kerel....als je praat over de combinatie van Halst en Verbeek....
  • 23 Jan 2019 om 14:55
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:52
      Nou daar zal Verbeek van tevoren toch wel over nagedacht hebben lijkt me. Verbeek heeft gewoon zijn zin door gedrukt. Onder Hake speelde Liendl eerst nog. Heeft in die wedstrijden laten zien dat hij bij vrijwel elk doelpunt betrokken was. Die Liendl kon alleen niet zo goed verdedigen. Daar hadden ze dus snel een stofzuiger voor op het middenveld bij moeten zoeken. Natuurlijk heeft van Halst niet goed ingekocht maar Verbeek heeft het ook niet helpen herstellen. Hadden ze gezorgd dat er in de winter een goede speler naast Liendl was gekomen dan waren we nooit gedegradeerd! Niet alles is zo zwart wit als jij altijd wil doen geloven.
    Sorry TC, het doet nog altijd pijn die degradatie. Merk dat ik gelijk weer fel word.
  • 23 Jan 2019 om 14:52
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:40
      Koe in de koe kijken Diekmenneke want op het moment dat FC Twente hem via Verbeek haalde werden velen van ons....waaronder ikzelf......wel een beetje blij.


      Maher kon echter het tij niet keren, en Verbeek wist niet welke aanvallende tactiek te hanteren met de meuk die van Halst gehaald had.
    Nou daar zal Verbeek van tevoren toch wel over nagedacht hebben lijkt me. Verbeek heeft gewoon zijn zin door gedrukt. Onder Hake speelde Liendl eerst nog. Heeft in die wedstrijden laten zien dat hij bij vrijwel elk doelpunt betrokken was. Die Liendl kon alleen niet zo goed verdedigen. Daar hadden ze dus snel een stofzuiger voor op het middenveld bij moeten zoeken. Natuurlijk heeft van Halst niet goed ingekocht maar Verbeek heeft het ook niet helpen herstellen. Hadden ze gezorgd dat er in de winter een goede speler naast Liendl was gekomen dan waren we nooit gedegradeerd! Niet alles is zo zwart wit als jij altijd wil doen geloven.
  • 23 Jan 2019 om 14:40
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:35
      Dus had hij nooit gehaald mogen worden. Voor dat geld hadden ze destijds beter wat anders kunnen halen.
    Koe in de koe kijken Diekmenneke want op het moment dat FC Twente hem via Verbeek haalde werden velen van ons....waaronder ikzelf......wel een beetje blij.


    Maher kon echter het tij niet keren, en Verbeek wist niet welke aanvallende tactiek te hanteren met de meuk die van Halst gehaald had.
  • 23 Jan 2019 om 14:35
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:24
      Gewoon totaal verkeerd gebruikt, in een totaal verkeerd verdedigend systeem c.q. tactiek door Verbeek. AZ voetbalt aanvallend, en dat systeem ligt Maher (blijkbaar) het beste.
    Dus had hij nooit gehaald mogen worden. Voor dat geld hadden ze destijds beter wat anders kunnen halen.
  • 23 Jan 2019 om 14:32
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:28
      Absolute topspeler voor twente helaas door verbeek indd ook (net als alle spelers) totaal niet in zijn kracht gebruikt....Had niemand voor zich met wie die kon combineren... rechtshalf in 5-3-2...
    Ik zou hem na promotie en een andere trainer dan ook graag terug zien komen bij FC Twente, maar weet niet of Maher dan betaalbaar is.
  • 23 Jan 2019 om 14:28
    Absolute topspeler voor twente helaas door verbeek indd ook (net als alle spelers) totaal niet in zijn kracht gebruikt....Had niemand voor zich met wie die kon combineren... rechtshalf in 5-3-2...
  • 23 Jan 2019 om 14:24
    • Quote van 23 Jan 2019 om 13:16
      Zo is het. Had nooit gehaald moeten worden destijds.
    Gewoon totaal verkeerd gebruikt, in een totaal verkeerd verdedigend systeem c.q. tactiek door Verbeek. AZ voetbalt aanvallend, en dat systeem ligt Maher (blijkbaar) het beste.
  • 23 Jan 2019 om 13:16
    • Quote van 23 Jan 2019 om 12:24
      Uiteindelijk gewoon mislukt .. daar doen een paar redelijke wedstrijden nu niets aan af... Dramatisch verzaakt bij fct vorig seizoen ook
    Zo is het. Had nooit gehaald moeten worden destijds.
  • 23 Jan 2019 om 12:24
    Uiteindelijk gewoon mislukt .. daar doen een paar redelijke wedstrijden nu niets aan af... Dramatisch verzaakt bij fct vorig seizoen ook