Van Leeuwen: ''Huntelaar heeft dat ook, net als Peet Bijen''

( 19 reacties)
Van Leeuwen: ''Huntelaar heeft dat ook, net als Peet Bijen''

Aitor Cantalapiedra nam dit seizoen al zeven doelpunten en zeven assists voor zijn rekening bij FC Twente. Technisch directeur Ted van Leeuwen ziet echter nog genoeg verbeterpunten bij de creatieve linkspoot, die nog een contract heeft tot medio 2020 bij de Tukkers. 

"Op de trainingen is hij soms nog een beetje lui", legt de bestuurder uit in gesprek met de Tubantia. "Daar hebben artistieke talenten wel vaker last van. Toen Ünal naar ons kwam, moest hij nog acht dagen in Turkije blijven in afwachting van zijn tewerkstellingsvergunning", blikt Van Leeuwen terug. 

"Hij liet vervolgens zijn Belgische vriendin vanuit Turkije overkomen, en die regelde in die acht dagen alles: het huis, internet, noem alles maar op wat bij een verhuizing hoort", vervolgt hij. "Hij wilde vanaf de eerste dag volledig op het voetbal gefocust kunnen zijn. Ik heb Klaas-Jan Huntelaar meegemaakt, en hij heeft dat ook. Net als Peet Bijen. Op dat gebied zit er nog rek in Aitor", besluit Van Leeuwen realistisch. 

Foto via: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Feb 2019 om 05:57
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:06
      contract aithor open breken en 2 jaar verlengen anders loopt hij straks weg hebben we noppes niks nada
    Hoe dan? Dat hangt van de vermogende heren af.
  • 10 Feb 2019 om 19:09
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:06
      contract aithor open breken en 2 jaar verlengen anders loopt hij straks weg hebben we noppes niks nada
    Ga er maar vanuit dat aitor volgend seizoen niet meer bij fctwente speelt. Deze speler ontwikkeld zich goed en fctwente heeft geld nodig dat is een gewilde en goed combinatie. Van leeuwen heeft in het begin van dit seizoen met een minimaal budget goede spelers op gehaald. Dit kan hij het komende seizoen op nieuw doen voor fctwente.
  • 10 Feb 2019 om 18:37
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:14
      nee ook Brama heeft niks in de Eredivisie te zoeken.
    Het niveau van het rechterrijtje in de eredivisie is ook belabberd. Op dat niveau kan Brama ook volgend jaar nog prima mee.
  • 10 Feb 2019 om 18:14
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:37
      Ryan Koolwijk vergelijken met Wout Brama. Ai.
    nee ook Brama heeft niks in de Eredivisie te zoeken.
  • 10 Feb 2019 om 18:06
    contract aithor open breken en 2 jaar verlengen anders loopt hij straks weg hebben we noppes niks nada
  • 10 Feb 2019 om 17:37
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:27
      Die vraag gaat ook voor Brama op.
    Ryan Koolwijk vergelijken met Wout Brama. Ai.
  • 10 Feb 2019 om 16:27
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:18
      Koolwijk heeft niets meer te zoeken in de eredivisie....
    Die vraag gaat ook voor Brama op.
  • 10 Feb 2019 om 16:18
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:44
      Koolwijk zou een goede ervaren kracht voor Twente in het nieuwe seizoen kunnen zijn. Ziet t spelletje goed en kan naast Brama solide middenveld vormen met Koolwijk in de punt vooruit en Brama controlerend.
    Koolwijk heeft niets meer te zoeken in de eredivisie....
  • 10 Feb 2019 om 14:24
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:44
      Koolwijk zou een goede ervaren kracht voor Twente in het nieuwe seizoen kunnen zijn. Ziet t spelletje goed en kan naast Brama solide middenveld vormen met Koolwijk in de punt vooruit en Brama controlerend.
    Heb ik al eerder gesuggereerd! Maar langzaam aan komt de houdbaarheidsdatum aardig in zicht. Maar dit was een topper op Twente-niveau. Goede inzet, slim, hard en goed schot. Ook nog eens een veldheer op het veld. Vorig jaar prima optie maar nu????
  • 10 Feb 2019 om 13:44
    Koolwijk zou een goede ervaren kracht voor Twente in het nieuwe seizoen kunnen zijn. Ziet t spelletje goed en kan naast Brama solide middenveld vormen met Koolwijk in de punt vooruit en Brama controlerend.
  • 10 Feb 2019 om 12:14
    Lichaam en geest moeten altijd 1 en ineen zijn wil je extra goed presteren.
  • 10 Feb 2019 om 11:05
    • Quote van 10 Feb 2019 om 10:49
      Of kent Aitor zijn lichaam zo goed dat hij weet hoe te doseren om in wedstrijden 90 min vol gas te geven?
    Haha, da's een goeie. Die had ik moeten gebruiken op school.
  • 10 Feb 2019 om 10:51
    • Quote van 10 Feb 2019 om 10:49
      Of kent Aitor zijn lichaam zo goed dat hij weet hoe te doseren om in wedstrijden 90 min vol gas te geven?
    Ikzeg. Ynwa. +100
  • 10 Feb 2019 om 10:49
    • Quote van 10 Feb 2019 om 10:31
      Dat is inderdaad wat een topsportklimaat inhoud, altijd streven naar beter. Als Aitor nu al zo goed is terwijl hij nog wat lui is(in wedstrijden absoluut niet trouwens), hoeveel beter zou hij dan kunnen worden als hij vol gas gaat geven op trainingen?
    Of kent Aitor zijn lichaam zo goed dat hij weet hoe te doseren om in wedstrijden 90 min vol gas te geven?
  • 10 Feb 2019 om 10:41
    Heeft die vrouw van Peet Bijen dan ook zoveel verstand van internet?
  • 10 Feb 2019 om 10:31
    • Quote van 10 Feb 2019 om 09:57
      Dit is toch niet perse negatief? Hij zegt alleen dat hij verbeterpunten ziet maar die heeft praktisch iedereen lijk me. In een top sport klimaat mag je toch wel kritisch blijven naar jezelf en anderen om het maximale uit je potentie te halen.
    Dat is inderdaad wat een topsportklimaat inhoud, altijd streven naar beter. Als Aitor nu al zo goed is terwijl hij nog wat lui is(in wedstrijden absoluut niet trouwens), hoeveel beter zou hij dan kunnen worden als hij vol gas gaat geven op trainingen?
  • 10 Feb 2019 om 09:57
    • Quote van 10 Feb 2019 om 09:17
      Laat die Aitor nu gewoon zichzelf zijn... niets meer aan doen.. deze spelers kunnen het verschil maken voor een club als fct in deze toestand ... gewoon accepteren die ‘mindere’ punten
    Dit is toch niet perse negatief? Hij zegt alleen dat hij verbeterpunten ziet maar die heeft praktisch iedereen lijk me. In een top sport klimaat mag je toch wel kritisch blijven naar jezelf en anderen om het maximale uit je potentie te halen.
  • 10 Feb 2019 om 09:28