Endt kritisch: ''Je hoopt dan dat FC Twente oog heeft voor de jeugd''

( 30 reacties)
Endt kritisch: ''Je hoopt dan dat FC Twente oog heeft voor de jeugd''

FC Twente staat inmiddels zes punten los op nummer twee FC Den Bosch en lijkt het seizoen met het huidige team af te maken. Toch zien sommige liever wat meer jeugd doorstromen naar het eerste elftal van FC Twente.

''Ik kijk natuurlijk met een speciaal gevoel naar FC Twente'', begint David Endt in het programma VoetbalTijd. ''Ik heb toch wel enige banden met die club aangezien ik een aantal spelers van Jong FC Twente begeleidt, zoals Ramiz Zerrouki en Alexander Laukart. Dat zijn jongens waarvan je hoopt dat ze het redden. Ze zitten nu in de beginfase en moeten het nu gaan waarmaken.''

''Als aanmoediging hoop je dan dat FC Twente oog heeft voor de jeugd'', vervolgt Endt. ''Dat valt me, en laat ik het mild zeggen, nogal wat tegen. Ze zijn heel erg opportunistisch bezig en ik snap een heleboel dingen wel. Ze moeten natuurlijk weer terug op het hoogste niveau, maar nu zie ik een ploeg die gebaseerd is op het opportunisme om zo snel mogelijk terug te keren. Ik vraag me dan af wat de volgende stap is'', zo besluit Endt.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2019 om 19:25
    • Quote van 11 Feb 2019 om 23:41
      Dankje! Helaas worden mijn bijdrages niet altijd gewaardeerd...
    Ban.
  • 12 Feb 2019 om 18:58
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:40
      Mijn Februari Quota Citro-replies is alweer op.

      Doei. Tot Maart.
    Dat heb je zo als je onzin uitkraamt en niet op basis van respect kunt discussiëren..... :-) :-) :-)
  • 12 Feb 2019 om 18:40
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:36
      En weer sla je de plank mis. Elke speler is aan het einde van de competitie nodig, dus ook Assaidi. Het ligt toch echt aan jezelf, als je dat niet begrijpt..... :-) :-) :-)
    Mijn Februari Quota Citro-replies is alweer op.

    Doei. Tot Maart.
  • 12 Feb 2019 om 18:39
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:20
      ff kijken.

      Citro-LOI-fiel. Forum-nobody, met brilsmurf trekjes. Waarschijnlijk goed in curling, want daar kun je ook uren lang abstract over lullen. Oh, en stand up comedian met 1 fan, zichzelf.

      of

      David Endt. Schrijver, columnist, sports marketeer, ex-voetballer, begeleider topsporter.

      Wie zou jij kiezen?

      Jezelf. Dat weet ik.
    Interessant..... is dit echt jouw mening, is dit echt het enige dat je in kunt brengen? Mijn antwoord: :-) :-) :-)
  • 12 Feb 2019 om 18:36
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:11
      Assaidi, het spijt me voor de beste jongen, mag je gewoon op de bank houden. Wij hebben die gast ab-so-luut niet nodig en zijn hem he-le-maal niets verschuldigd.

      Bij gewonnen wedstrijden, of gelopen wedstrijden, is het handig om aan de toekomst te denken. Inhoudend dat wat nog onder contract staat tot 2020, of langer, en talent heeft ten alle tijden voorrang moet krijgen. Doe lekker 15 minuten mee, laat het zien. Dan belanden ze op scoutingslijstjes, worden een tonnetje meer waard? Gaan harder werken, en daarmee ontwikkelen vanwege die prikkel van het eerste, en de deur die open staat.

      Assaidi erin zetten. Geen enkele nut. Nul.
    En weer sla je de plank mis. Elke speler is aan het einde van de competitie nodig, dus ook Assaidi. Het ligt toch echt aan jezelf, als je dat niet begrijpt..... :-) :-) :-)
  • 12 Feb 2019 om 18:35
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:04
      Ja Meneer-piemel-in-hand-sneu-kijken.

      Welke hoge druk? Lul niet zo dom. Zodra je met 3-0 voor staat, en de buit is binnen dan MOET men kiezen voor een jeugdspeler en moet Assaidi, die absoluut niet topfit is, negeren.

      Het risico is minimaal. Als bij Twente met regelmaat een jonge hond een kans krijgt dan gaan die verhalen al snel rond bij matties in nationale jeugdelftallen en zal jeugd weer sneller kiezen voor FCT ipv Zwolle en Heracles, het heeft dus ook nog eens een geweldige marketing waarde.

      Dat ik je dit moet uitleggen is schan-da-lig.
    Je bevestigt wel jullie niveau...... :-) :-) :-), dat je de strategie niet begrijpt is nu wel duidelijk, de 1e prioriteit is toch echt dat FcT zo snel mogelijk weer in de ED voetbalt...... breedte in de selectie is belangrijker dan het invoegen van de jeugd, die er nog niet klaar voor is......
  • 12 Feb 2019 om 18:20
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:00
      Val je niet in herhaling wat TvL betreft? Dat terwijl de resultaten nu laten zien dat FcT elke week een stapje vooruit maakt? Van Opportunisme is in elk geval bij het huidige beleid geen sprake, alles wordt m.i. juist conservatief benaderd, geen gekke sprongen, daarom ook een doorgewinterde nieuwe AD, alles bedoeld om FcT in een stabiele stijgende lijn te krijgen, zowel sportief, als financieel..... Dat je dit niet wilt zien, is wel duidelijk.....
    ff kijken.

    Citro-LOI-fiel. Forum-nobody, met brilsmurf trekjes. Waarschijnlijk goed in curling, want daar kun je ook uren lang abstract over lullen. Oh, en stand up comedian met 1 fan, zichzelf.

    of

    David Endt. Schrijver, columnist, sports marketeer, ex-voetballer, begeleider topsporter.

    Wie zou jij kiezen?

    Jezelf. Dat weet ik.
  • 12 Feb 2019 om 18:11
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:10
      Die zal t.z.t. echt zijn minuten wel mogen maken. We hebben bovendien al veel jonge spelers in de basis staan. Het zou onzin zijn om bijvoorbeeld Espinosa te passeren en te schuiven met diverse spelers om voor Fernandes een plek te creëren. Ook ga je hiervoor Aitor niet op de bank zetten. Dat Assaidi, Laukart en Hamdaoui wedstrijdritme op moeten doen is ook duidelijk. Mocht Pusic aan het eind van de wedstrijd nog een wissel over hebben dan kan Fernandes erin.
    Assaidi, het spijt me voor de beste jongen, mag je gewoon op de bank houden. Wij hebben die gast ab-so-luut niet nodig en zijn hem he-le-maal niets verschuldigd.

    Bij gewonnen wedstrijden, of gelopen wedstrijden, is het handig om aan de toekomst te denken. Inhoudend dat wat nog onder contract staat tot 2020, of langer, en talent heeft ten alle tijden voorrang moet krijgen. Doe lekker 15 minuten mee, laat het zien. Dan belanden ze op scoutingslijstjes, worden een tonnetje meer waard? Gaan harder werken, en daarmee ontwikkelen vanwege die prikkel van het eerste, en de deur die open staat.

    Assaidi erin zetten. Geen enkele nut. Nul.
  • 12 Feb 2019 om 18:04
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:57
      Tijd en ruimte om jeugd in te passen? Volgens mij sla je de plank weer eens mis. Hoe wil je de jeugd onder deze hoge druk inbrengen? Het is m.i. veel beter om ze rustig te laten groeien, laten ze met elkaar b.v. kampioen worden in hun klasse en dan vanaf de zomer bepalen wie er voor het volgende seizoen bij de selectie horen..... Dan lopen een groot aantal contracten (al dan niet huur) af en moet er hoe dan ook doorgeselecteerd worden..... Assaidi zul je nog aan het einde van de competitie nodig hebben, daarom nu eerst rustig wedstrijdritme op laten doen......
    Ja Meneer-piemel-in-hand-sneu-kijken.

    Welke hoge druk? Lul niet zo dom. Zodra je met 3-0 voor staat, en de buit is binnen dan MOET men kiezen voor een jeugdspeler en moet Assaidi, die absoluut niet topfit is, negeren.

    Het risico is minimaal. Als bij Twente met regelmaat een jonge hond een kans krijgt dan gaan die verhalen al snel rond bij matties in nationale jeugdelftallen en zal jeugd weer sneller kiezen voor FCT ipv Zwolle en Heracles, het heeft dus ook nog eens een geweldige marketing waarde.

    Dat ik je dit moet uitleggen is schan-da-lig.
  • 12 Feb 2019 om 18:00
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:00
      ''Dat valt me, en laat ik het mild zeggen, nogal wat tegen. Ze zijn heel erg opportunistisch bezig en ik snap een heleboel dingen wel. Ze moeten natuurlijk weer terug op het hoogste niveau, maar nu zie ik een ploeg die gebaseerd is op het opportunisme om zo snel mogelijk terug te keren. Ik vraag me dan af wat de volgende stap is''
      De vrije vertaling is: Ik erger me dood dat de jeugd volledig genegeerd wordt. Opportunisme, zal wijzen naar het doorgaans onverstandige draardeur-beleid van Ted. Dat beleid heeft 2 jaar geleden een serieus effect gehad op ons elftal, een ware exodus elk jaar weer, en Van Halst in een Vacuum - met ook nog eens een financiele molensteen en een Financieel Directeur die niet bij een BVO hoort. Opportunisme, vrije vertaling dus, gebrek aan oog voor de toekomst door de TS.
    Val je niet in herhaling wat TvL betreft? Dat terwijl de resultaten nu laten zien dat FcT elke week een stapje vooruit maakt? Van Opportunisme is in elk geval bij het huidige beleid geen sprake, alles wordt m.i. juist conservatief benaderd, geen gekke sprongen, daarom ook een doorgewinterde nieuwe AD, alles bedoeld om FcT in een stabiele stijgende lijn te krijgen, zowel sportief, als financieel..... Dat je dit niet wilt zien, is wel duidelijk.....
  • 12 Feb 2019 om 17:57
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:02
      Als dat zo was dan had je af en toe invalbeurten gezien van jonkies.

      We hebben daar alle tijd en ruimte voor. Elke keer als je met 2 of 3-0 voorstaat zou je het moeten overwegen.

      Maar nee, wij gaan trekken aan een oud en dood paard genaamd Assaidi.
    Tijd en ruimte om jeugd in te passen? Volgens mij sla je de plank weer eens mis. Hoe wil je de jeugd onder deze hoge druk inbrengen? Het is m.i. veel beter om ze rustig te laten groeien, laten ze met elkaar b.v. kampioen worden in hun klasse en dan vanaf de zomer bepalen wie er voor het volgende seizoen bij de selectie horen..... Dan lopen een groot aantal contracten (al dan niet huur) af en moet er hoe dan ook doorgeselecteerd worden..... Assaidi zul je nog aan het einde van de competitie nodig hebben, daarom nu eerst rustig wedstrijdritme op laten doen......
  • 12 Feb 2019 om 17:10
    • Quote van 12 Feb 2019 om 09:17
      Precies maar probeer bv grote talenten als een rashaan Fernandes te behouden zie deze jongen als maar groeien als hij straks in een technische team komt en het geld ook voor de rest in dit team..
    Die zal t.z.t. echt zijn minuten wel mogen maken. We hebben bovendien al veel jonge spelers in de basis staan. Het zou onzin zijn om bijvoorbeeld Espinosa te passeren en te schuiven met diverse spelers om voor Fernandes een plek te creëren. Ook ga je hiervoor Aitor niet op de bank zetten. Dat Assaidi, Laukart en Hamdaoui wedstrijdritme op moeten doen is ook duidelijk. Mocht Pusic aan het eind van de wedstrijd nog een wissel over hebben dan kan Fernandes erin.
  • 12 Feb 2019 om 15:44
    • Quote van 11 Feb 2019 om 23:41
      Dankje! Helaas worden mijn bijdrages niet altijd gewaardeerd...
    En waarom worden die niet altijd gewaardeerd Dennis? Zou het met spam te maken kunnen hebben, of imbeciele opmerkingen dat Plet beter zou zijn dan Blaise?


  • 12 Feb 2019 om 11:10
    Ted is meer een man van goedkoop inkopen en duur weer verkopen. Als er echter goede jeugdspelers zijn die je ook kansen kan geven en daarna weer kan verkopen moet je dat niet nalaten. Er moet daarin een goede afstemming komen. Zit nog ruimte voor verbetering.
  • 12 Feb 2019 om 11:02
    • Quote van 12 Feb 2019 om 10:56
      Ikzeg. Dit gaat zeker gebeuren de jeugd heeft de toekomst. En ik ben er volledig van overtuigd dat dit zeker gaat gebeuren.
    Als dat zo was dan had je af en toe invalbeurten gezien van jonkies.

    We hebben daar alle tijd en ruimte voor. Elke keer als je met 2 of 3-0 voorstaat zou je het moeten overwegen.

    Maar nee, wij gaan trekken aan een oud en dood paard genaamd Assaidi.
  • 12 Feb 2019 om 11:00
    ''Dat valt me, en laat ik het mild zeggen, nogal wat tegen. Ze zijn heel erg opportunistisch bezig en ik snap een heleboel dingen wel. Ze moeten natuurlijk weer terug op het hoogste niveau, maar nu zie ik een ploeg die gebaseerd is op het opportunisme om zo snel mogelijk terug te keren. Ik vraag me dan af wat de volgende stap is''
    De vrije vertaling is: Ik erger me dood dat de jeugd volledig genegeerd wordt. Opportunisme, zal wijzen naar het doorgaans onverstandige draardeur-beleid van Ted. Dat beleid heeft 2 jaar geleden een serieus effect gehad op ons elftal, een ware exodus elk jaar weer, en Van Halst in een Vacuum - met ook nog eens een financiele molensteen en een Financieel Directeur die niet bij een BVO hoort. Opportunisme, vrije vertaling dus, gebrek aan oog voor de toekomst door de TS.
  • 12 Feb 2019 om 10:56
    Ikzeg. Dit gaat zeker gebeuren de jeugd heeft de toekomst. En ik ben er volledig van overtuigd dat dit zeker gaat gebeuren.
  • 12 Feb 2019 om 10:16
    Natuurlijk is de jeugd belangrijk. Het is dan ook belangrijk dat de jeugdteams weer zo hoog mogelijk komen te spelen. En ben er zeker voor dat je jeugdspelers ook gaat meenemen met het eerste. Zowel trainingen als wedstrijden. Een volle bank waarbij je jeugdspelers kan inbrengen als het kan. Maar het blijft daarbij belangrijk om goed af te wegen welke spelers je wanneer in welk team laat spelen.
  • 12 Feb 2019 om 09:35
    Dacht dat van Leeuwen wilde zorgen dat Twente weer een club ging worden die spelers gaat verkopen om het eigen werk kapitaal te kunnen vergroten,wij moeten oppassen dat wij niet weer in een Joop Munsterman gedachte belanden door eigen kweek gaan verwaarlozen terwijl wij toendertijd ook een prima jeugdopleiding hadden maar Joop dacht wat van komt is lekker.
  • 12 Feb 2019 om 09:19
    • Quote van 12 Feb 2019 om 01:11
      Jongens als een rashaan fernandes.cherouki.romoratoe.schepop.trotman.wiefer enz bewijzen wekelijks tussen de selectie spelers dat ze hun mannetje kunnen staan en genoeg kwaliteit hebben.het zijn de vlieguren die het doen dat ze zich verder ontwikkelen. .clubs als een az pronken met een Calvin Stengs en laten deze jonge jongens beter worden en vijzelen tegelijkertijd hun transfer waarde op door de minuten die ze krijgen en niet andersom.ik denk dat wij dat ook kunnen ook met Het oog voor promotie.
    De vlieguren maken ze bij ons op de bank en mogen toe kijken van Pucic
  • 12 Feb 2019 om 09:17
    • Quote van 12 Feb 2019 om 05:43
      Mochten we aan het einde van de competitie nog wat wedstrijden over hebben die nergens om gaan (hoe het nu loopt zou dat zomaar kunnen), dan zijn er nog mogelijkheden zat om jeugd te brengen. Eerst punten pakken en daarbij geldt dat de besten spelen.
    Precies maar probeer bv grote talenten als een rashaan Fernandes te behouden zie deze jongen als maar groeien als hij straks in een technische team komt en het geld ook voor de rest in dit team..
  • 12 Feb 2019 om 09:04
    • Quote van 12 Feb 2019 om 08:02
      Poepverhaaltje van End, laat hem eerst eens gaan kijken bij zijn eigen clubje waar tig buitenlanders spelen. pfff
    Absoluut geen poepverhaal. Waarom gaan jonge talenten graag maar AZ? Omdat ze daar op niveau speeltijd krijgen. FcT moet oppassen dat het niet de naam krijgt dat talenten geen kans krijgen. Snap wel het spanningsveld tussen promoveren en talent inzetten, maar uiteindelijk ligt de basis voor een club als FcT bij de opleiding van talenten.
  • 12 Feb 2019 om 08:02
    Poepverhaaltje van End, laat hem eerst eens gaan kijken bij zijn eigen clubje waar tig buitenlanders spelen. pfff
  • 12 Feb 2019 om 07:52
    Endt denkt uiteraard ook alleen maar aan zijn eigen belangen. Als die jongens er met kop en schouder bovenuit steken komen ze er vanzelf, zie bv een M. Smith. Twente heeft dit jaar maar 1 belang - promoveren. En volgend jaar ook maar 1 belang - niet degraderen en daarna consolideren. Ben het met Pol! eens, mochten we over een aantal wedstrijden kampioen zijn dan kun je ook jongeren een kans geven. Graag zelfs.
  • 12 Feb 2019 om 05:43
    • Quote van 12 Feb 2019 om 05:33
      Ik zou ook liever jeugd zien doorstromen,maar het elftal staat nu eindelijk dus laten we niets veranderen eerst promoveren en dan volgend jaar rustig jeugd inpassen!
    Mochten we aan het einde van de competitie nog wat wedstrijden over hebben die nergens om gaan (hoe het nu loopt zou dat zomaar kunnen), dan zijn er nog mogelijkheden zat om jeugd te brengen. Eerst punten pakken en daarbij geldt dat de besten spelen.
  • 12 Feb 2019 om 05:33
    Ik zou ook liever jeugd zien doorstromen,maar het elftal staat nu eindelijk dus laten we niets veranderen eerst promoveren en dan volgend jaar rustig jeugd inpassen!
  • 12 Feb 2019 om 01:11
    Jongens als een rashaan fernandes.cherouki.romoratoe.schepop.trotman.wiefer enz bewijzen wekelijks tussen de selectie spelers dat ze hun mannetje kunnen staan en genoeg kwaliteit hebben.het zijn de vlieguren die het doen dat ze zich verder ontwikkelen. .clubs als een az pronken met een Calvin Stengs en laten deze jonge jongens beter worden en vijzelen tegelijkertijd hun transfer waarde op door de minuten die ze krijgen en niet andersom.ik denk dat wij dat ook kunnen ook met Het oog voor promotie.
  • 11 Feb 2019 om 23:41
    • Quote van 11 Feb 2019 om 23:13
      Gelukkig, eindelijk iemand die weet waar die over (lult)
    Dankje! Helaas worden mijn bijdrages niet altijd gewaardeerd...
  • 11 Feb 2019 om 23:13
    • Quote van 11 Feb 2019 om 23:03
      David Endt (Den Haag, 1954) is een Nederlandse sportjournalist, -schrijver en columnist. Tot juni 2013 was hij tevens als teammanager werkzaam voor de Amsterdamse voetbalclub Ajax, waarna duidelijk werd bij monde van technisch directeur Edwin van der Sar dat hij niet langer nodig was binnen de club.
    Gelukkig, eindelijk iemand die weet waar die over (lult)
  • 11 Feb 2019 om 23:03
    David Endt (Den Haag, 1954) is een Nederlandse sportjournalist, -schrijver en columnist. Tot juni 2013 was hij tevens als teammanager werkzaam voor de Amsterdamse voetbalclub Ajax, waarna duidelijk werd bij monde van technisch directeur Edwin van der Sar dat hij niet langer nodig was binnen de club.