FOTO | Drie FC Twente-spelers in 'Elftal van de Week' bij VI

( 21 reacties)
FOTO | Drie FC Twente-spelers in 'Elftal van de Week' bij VI

FC Twente won vrijdagavond met 0-3 (!) op bezoek bij Sparta en Voetbal International heeft naar aanleiding van die ruime overwinning drie spelers van de club uit Enschede opgenomen in het 'Elftal van de Week'. Marino Pusic is (opnieuw) verkozen tot Trainer van de Week. 

Cristian Gonzalez en Peet Bijen, die ook nog een treffer voor zijn rekening wist te nemen op Het Kasteel, staan in de achterhoede. Aitor Cantalapiedra - die voor veel gevaar zorgde met zijn dribbels en voorzetten - staat in de voorhoede, samen met voormalig FC Twente-aanvaller Dylan Seys en Vaclav Cerny.

Opstelling VI Elftal van de Week: Kotarski (Jong Ajax); Bijen, Balker (Almere City), Gonzalez, Schuurs (Jong Ajax), Van der Venne (Go Ahead Eagles), Frey (Jong PSV), Van den Boomen (FC Eindhoven); Cantalapiedra, Seys (RKC) en Cerny (Jong Ajax). 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2019 om 08:27
    • Quote van 12 Feb 2019 om 22:35
      Waarom deze speler weer op eerdere periodes beoordelen. Hij heeft een nieuwe kans gekregen bij fctwente in dit seizoen. De reden hij heeft goed gepresteerd in Denemarken bij een club onder leiding van Ted van leeuwen en de hulptrainer van fctwente nu. Daar heeft hij laten zien het voetbal niet verleerd te hebben en mentaal ook goed in elkaar zat. De eerste paar wedstrijden in het begin van het seizoen heeft hij laten zijn nog belangrijk voor deze club te kunnen zijn en worden in de toekomst. Daarna is het minder geworden en nu heeft hij een blessure en kun je hem niet beoordelen. En als hij weer fit is en laat zien dat hij nog goed kan ballen zal hij weer nieuwe kansen krijgen van Pusic.
    Was jij erbij daar in Denemarken,nb op het 2e niveau, nee dus. Dus jouw argumenten zijn echt niet sterk. Ik zie wat ik zie en dat was een dweil van een Hölscher. Gauw afscheid van nemen en een andere speler een kans gunnen.
  • 12 Feb 2019 om 22:35
    • Quote van 12 Feb 2019 om 21:14
      Nee, Hölscher was een topper. De eerste 2 wedstrijden ging het nog en toen was het afgelopen met de lol. Gezien zijn eerdere periodes bij Twente had ik hem als trainer zijnde helemaal niet opgesteld, deze lapschwanz. En laten we elkaar geen mietje noemen, er was voor gewaarschuwd dat dit geen succes zou worden. Maar oké, de beste stuurlui staan aan wal.
    Waarom deze speler weer op eerdere periodes beoordelen. Hij heeft een nieuwe kans gekregen bij fctwente in dit seizoen. De reden hij heeft goed gepresteerd in Denemarken bij een club onder leiding van Ted van leeuwen en de hulptrainer van fctwente nu. Daar heeft hij laten zien het voetbal niet verleerd te hebben en mentaal ook goed in elkaar zat. De eerste paar wedstrijden in het begin van het seizoen heeft hij laten zijn nog belangrijk voor deze club te kunnen zijn en worden in de toekomst. Daarna is het minder geworden en nu heeft hij een blessure en kun je hem niet beoordelen. En als hij weer fit is en laat zien dat hij nog goed kan ballen zal hij weer nieuwe kansen krijgen van Pusic.
  • 12 Feb 2019 om 21:14
    • Quote van 12 Feb 2019 om 19:38
      Jelle was helaas aan het begin van de competitie helemaal uit vorm....... pas nu heeft hij laten zien dat hij meer in zijn mars heeft...... Zou de technische staf toch goed werk geleverd hebben? :-)
    Nee, Hölscher was een topper. De eerste 2 wedstrijden ging het nog en toen was het afgelopen met de lol. Gezien zijn eerdere periodes bij Twente had ik hem als trainer zijnde helemaal niet opgesteld, deze lapschwanz. En laten we elkaar geen mietje noemen, er was voor gewaarschuwd dat dit geen succes zou worden. Maar oké, de beste stuurlui staan aan wal.
  • 12 Feb 2019 om 20:24
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:58
      Meneer is fan van de Golden Forumshower? U vraagt wij draaien.

      Realisme Ans. Realisme.

      Wellicht zijn de jongetjes mannen geworden. Wellicht is het puur afhankelijk van de verdediger naast Bijen. Wellicht is dit het niveau waarop hij floreert. Wellicht zit er nog meer rek in.

      Ongeacht de euforie, vorig seizoen is vorig seizoen. Volgend seizoen. Wind tegen. Tegenslag. Nieuwe CV? In het degradatie-jaar viel hij wekelijks door de mand. Fysiek en mentaal veel te kort. Of, was hij wellicht slachtoffer van Thesker en Cuevas.

      Op het moment uitstekend. Maar de ware kracht gaat in 19/20 blijven. Wat mij betreft mag hij uitgroeien tot cultheld en aanvoerder, zich profileren als de nieuwe Wout. Echter, dat vergt nog 1 jaar constant presteren.
    Ik lees het al je weet niet waarom fctwente het vorige seizoen gedegradeerd is. Dit is toch volstrekt logisch de onrust in de hele club zag je op het veld terug. De ontslagen trainers bestuurders en de financiële problemen dat creeert nog meer onrust, en het was al extreem onrustig de jaren ervoor. Of dacht je dat het bij fctwente een punica oase van rust was. Dat het nu goed gaat is ook een gevolg dat de rust binnen de club is teruggekeerd.
  • 12 Feb 2019 om 19:38
    • Quote van 12 Feb 2019 om 18:31
      Heb al eerder aangegeven dat hij Jelle veel eerder een eerlijke kans had moeten geven. Hölscher verzaakte opzichtig en meneer Pusic bleef hem maar opstellen. Dus nee, geen begrip.
    Jelle was helaas aan het begin van de competitie helemaal uit vorm....... pas nu heeft hij laten zien dat hij meer in zijn mars heeft...... Zou de technische staf toch goed werk geleverd hebben? :-)
  • 12 Feb 2019 om 19:37
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:51
      Sufkut.

      Moest hij ook noodzakelijkerwijs invallen? Had er vanaf het begin helemaal niet in hoeven te staan. Je lult weer uit je nek.
    Wie had er dan op de "Tien" en de positie van Brama moeten staan volgens jou? Of heb je daar geen antwoord op? :-) :-) :-)
  • 12 Feb 2019 om 19:02
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:46
      Hölscher moest noodzakelijkerwijs worden ingezet, omdat anderen of niet fit genoeg waren, of aanpassingsproblemen hadden, of geblesseerd waren. Dat is passé. Enig begrip is m.i. wel op zijn plaats.
    Je zou nog beter een doelman op de plaats van Hölscher neer kunnen zetten. Nee begrip heb ik absoluut niet voor het feit dat Hölscher zo lang in de basis werd gehouden.

    Pusic moeten we aan het eind van de rit gewoon beoordelen, heb wel eens gezegd van Pusic rot op, maar dat is meer frustratie na slechte wedstrijden of Hölscher in de basis dan dat hij daadwerkelijk ontslagen moest worden. Trainers nu ontslaan kan funest zijn, net zoals dat vorig seizoen is gebleken
  • 12 Feb 2019 om 18:31
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:46
      Hölscher moest noodzakelijkerwijs worden ingezet, omdat anderen of niet fit genoeg waren, of aanpassingsproblemen hadden, of geblesseerd waren. Dat is passé. Enig begrip is m.i. wel op zijn plaats.
    Heb al eerder aangegeven dat hij Jelle veel eerder een eerlijke kans had moeten geven. Hölscher verzaakte opzichtig en meneer Pusic bleef hem maar opstellen. Dus nee, geen begrip.
  • 12 Feb 2019 om 17:58
    • Quote van 12 Feb 2019 om 13:37
      Het is stiiiiil aan de afzeikkant !
    Meneer is fan van de Golden Forumshower? U vraagt wij draaien.

    Realisme Ans. Realisme.

    Wellicht zijn de jongetjes mannen geworden. Wellicht is het puur afhankelijk van de verdediger naast Bijen. Wellicht is dit het niveau waarop hij floreert. Wellicht zit er nog meer rek in.

    Ongeacht de euforie, vorig seizoen is vorig seizoen. Volgend seizoen. Wind tegen. Tegenslag. Nieuwe CV? In het degradatie-jaar viel hij wekelijks door de mand. Fysiek en mentaal veel te kort. Of, was hij wellicht slachtoffer van Thesker en Cuevas.

    Op het moment uitstekend. Maar de ware kracht gaat in 19/20 blijven. Wat mij betreft mag hij uitgroeien tot cultheld en aanvoerder, zich profileren als de nieuwe Wout. Echter, dat vergt nog 1 jaar constant presteren.
  • 12 Feb 2019 om 17:51
    • Quote van 12 Feb 2019 om 17:46
      Hölscher moest noodzakelijkerwijs worden ingezet, omdat anderen of niet fit genoeg waren, of aanpassingsproblemen hadden, of geblesseerd waren. Dat is passé. Enig begrip is m.i. wel op zijn plaats.
    Sufkut.

    Moest hij ook noodzakelijkerwijs invallen? Had er vanaf het begin helemaal niet in hoeven te staan. Je lult weer uit je nek.
  • 12 Feb 2019 om 17:46
    • Quote van 12 Feb 2019 om 16:07
      Laten we in godsnaam blij zijn dat die Hölscher geblesseerd is. Hoelang heeft hij daar wel niet aan vast gehouden?! Dat scheelt toch echt een slok op een borrel.
    Hölscher moest noodzakelijkerwijs worden ingezet, omdat anderen of niet fit genoeg waren, of aanpassingsproblemen hadden, of geblesseerd waren. Dat is passé. Enig begrip is m.i. wel op zijn plaats.
  • 12 Feb 2019 om 16:07
    • Quote van 12 Feb 2019 om 15:38
      Heerlijk zo mooi voor pusic ok hij deed soms vreemde dingen,maar in Enschede is er ook erg weinig nodig om al om de kop van de trainer te vragen! En dan in eens zie je een team staan en zie je lachende gezichten wedstrijden worden gewonnen met vlagen prima combinaties en positie spel kunnen ze van alles bij zoeken maar eer wie eer toekomt!
    Laten we in godsnaam blij zijn dat die Hölscher geblesseerd is. Hoelang heeft hij daar wel niet aan vast gehouden?! Dat scheelt toch echt een slok op een borrel.
  • 12 Feb 2019 om 15:39
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:41
      Aitor speler van Rkc?
    Dylan seys
  • 12 Feb 2019 om 15:38
    • Quote van 12 Feb 2019 om 13:37
      Het is stiiiiil aan de afzeikkant !
    Heerlijk zo mooi voor pusic ok hij deed soms vreemde dingen,maar in Enschede is er ook erg weinig nodig om al om de kop van de trainer te vragen! En dan in eens zie je een team staan en zie je lachende gezichten wedstrijden worden gewonnen met vlagen prima combinaties en positie spel kunnen ze van alles bij zoeken maar eer wie eer toekomt!
  • 12 Feb 2019 om 14:51
    Volgend jaar direct Branco van den Boomen halen van Eindhoven. Is veel te goed voor die club.
  • 12 Feb 2019 om 14:22
    • Quote van 12 Feb 2019 om 13:37
      Het is stiiiiil aan de afzeikkant !
    Lekker he
  • 12 Feb 2019 om 13:37
    Het is stiiiiil aan de afzeikkant !
  • 12 Feb 2019 om 13:07
    Kan me niet voorstellen dat die 3 middenvelders het beter hebben gedaan dan Smith, was gewoon weer de beste man op het veld.
  • 12 Feb 2019 om 12:49
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:41
      Aitor speler van Rkc?
    Ja en Bijen speelt bij Almere City en Gonzalez bij jong ajax haha
  • 12 Feb 2019 om 12:04
    • Quote van 12 Feb 2019 om 11:41
      Aitor speler van Rkc?
    Bij geen van de FCT-spelers staat de club vermeld.
  • 12 Feb 2019 om 11:41
    Aitor speler van Rkc?
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›