Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer'' FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

Lof voor Wieffer en Fernandes: ''Echt een hele fijne speler''

( 9 reacties)
Lof voor Wieffer en Fernandes: ''Echt een hele fijne speler''

Rene Wagelaar hoopt dat Rashaan Fernandes en Mats Wieffer in de tweede seizoenshelft een kans krijgen bij de hoofdmacht van FC Twente. Volgens de spelersmakelaar moet de club uit Enschede ook al met een schuin oog kijken naar volgend seizoen. 

"Als ik deze selectie, denk ik: wat gaat er volgend jaar naar de Eredivisie? Dan denk ik dat je negen, tien posities moet veranderen wil je een beetje meedraaien in de middenmoot. En er moet veel meer doorstroming komen van de jeugd", legt hij uit bij VoetbalTijd

"Anders krijg je geen financiële waarde op het veld, want dat hebben ze nu niet", vervolgt Wagelaar realistisch. "Een buitenspeler als Fernandes is een hele snelle, gevaarlijke jongen. Die had ik in plaats van Hamdaoui wel eens aan die kant willen zien", blikt hij terug. 

David Endt vult hem aan. "En wat ik echt een hele fijne speler vind, is Mats Wieffer", legt hij uit. "Hij is een lichtgewicht, maar het is een jongen die grote stappen maakt. Hij heeft voetbalintelligentie en ook een geweldige werkethiek. Die moet je de kans geven", aldus Endt. 

Wagelaar is het met hem eens. "Die zit bij de selectie afgelopen vrijdag en je staat 3-0 voor", blikt hi terug. "Volgens mij kon Sparta in anderhalf jaar nog geen goal maken, zo leek het. Gooi Wieffer en dan 'effe' een kwartier in, laat hem er even aan ruiken", besluit Wagelaar. 

Foto via: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2019 om 22:28
    Hoop toch dat de jeugd zich niet op laat naaien door die ouwe golddigger? Gewoon in alle rust ontwikkelen
  • 12 Feb 2019 om 22:12
    • Quote van 12 Feb 2019 om 20:54
      Fernandes is naar mijn weten pure rechtsbuiten... hamdaoui puur links.... als je een linkspoot als aitor op rechts hebt kan je opzich aitor ook eens op links doen. Maar in geval van Fernandes en hamdaoui gaat dit in mijn ogen niet echt op
    Fernandes kan op alle alle beide flanken en denk dat hij iets meer in huis heeft wat deze jongen allemaal met een bal kan en heeft laten zien.niet voor niets zat hij bij de top van grote Europese talenten als de ligt.kluivert.nouri.timothy mensah enz maarja is aan de trainer wie hij prefereert op de flanken.maat het belangrijkste is dat we promoveren en later gaan opbouwen aan iets moois met deze talenten.
  • 12 Feb 2019 om 22:00
    Zou een goede zaak zijn als deze jongens hun intrede kunnen doen.Fernandes is een dynamische technische speler die graag leid en slim kan voetballen tussen de linies en moeilijk af te stoppen is als hij eenmaal los is.,Wiefer is een intelegente opkomende middenvelder die graag mee gaat in de aanval en hard werkt op het middenveld.eenmal in het eerste gaan deze talenten alleen maar groeien wat alleen maar een goede zaak is voor Twente.in jong hebben de talenten een aardig automatisme opgebouwd dat zie je aan het plezier wat ze hebben op het veld en aan de bal.twente heeft een mooie toekomst wat er zit aan te komen aan jonge spelers en later voor de markt
  • 12 Feb 2019 om 21:26
    • Quote van 12 Feb 2019 om 21:01
      Deze heren denken alleen aan hun eigen knip
    Inderdaad, Endt is ook spelers makelaar, preken voor eigen parochie, overigens beiden wel goede spelers, Wieffer doet het goed, Rashaan ach wat moet je er van zeggen, eigenlijk moet zo een jongen zich doodschamen dat hij niet bij de selectie zit, ligt volledig aan hemzelf, met alleen talent kom je er niet, wordt meer gevraagd om te slagen in het profvoetbal. En Wagelaar, gewoon zielig figuur,wil alle spelers die hij heeft ergens anders onderbrengen, voorbeeld Dean Huiberts, Zwolle wil de opleidingsvergoeding niet betalen, mag hij een jaar niet spelen, slechste makelaar van Nederland!
  • 12 Feb 2019 om 21:21
    Toch hebben ze gelijk die jongens kunnen geld opleveren assaidi niet meer!!!
  • 12 Feb 2019 om 21:01
    Deze heren denken alleen aan hun eigen knip
  • 12 Feb 2019 om 20:54
    Fernandes is naar mijn weten pure rechtsbuiten... hamdaoui puur links.... als je een linkspoot als aitor op rechts hebt kan je opzich aitor ook eens op links doen. Maar in geval van Fernandes en hamdaoui gaat dit in mijn ogen niet echt op
  • 12 Feb 2019 om 20:52
    Ikzeg. U heeft een punt. Maar geloof mij dat de jeugd er in komt. Want wij hebben ze straks hard nodig. Ikzeg. Komt goed. Nu eerst zorgen dat wij doordenderen. En dan komt de tijd voor de jeugd er aan.
  • 12 Feb 2019 om 20:52
    Sluit ik me bij aan.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›