Homepage » Hoofdnieuws » VIDEO | Samenvatting: FC Twente boekt overwinning bij Jong PSV

VIDEO | Samenvatting: FC Twente boekt overwinning bij Jong PSV

( 60 reacties)
VIDEO | Samenvatting: FC Twente boekt overwinning bij Jong PSV

FC Twente heeft vanavond een belangrijke stap gezet richting het kampioenschap. De Tukkers wisten met 0-2 te winnen van Jong PSV en staan inmiddels acht punten los op nummer twee FC Den Bosch.

Het eerste gevaar van de wedstrijd was voor PSV, maar het was FC Twente dat op een 0-1 voorsprong kwam. Na een kwartier spelen was het Aitor die met een actie naar binnen kwam en hard raak schoot. Bij het doelpunt toonde Aitor het shirt van Jari Oosterwijk, die er niet bij was wegens privé-omstandigheden. In het verdere verloop van de eerste helft waren er nog kleine kansjes, maar werd er niet meer gescoord. 

In de tweede helft was het weer Jong PSV dat voor het eerste echte gevaar zorgde, maar een vrije trap werd uitstekend gekeerd door doelman Joel Drommel. Daarna waren er geen grote kansen meer, maar kreeg FC Twente in de 78ste minuut de uitgelezen mogelijkheid om de voorsprong te vergroten. Boere schoot een penalty binnen en zette de stand op 0-2, wat tevens ook de eindstand was.

Door de overwinning staat FC Twente nu acht punten los op nummer twee FC Den Bosch. Voor FC Twente wacht nu een korte week tot dat de volgende wedstrijd weer begint. Op vrijdag neemt de ploeg van trainer Marino Pusic het op tegen de andere club uit Eindhoven. Om 20:00 uur wordt er dan in De Grolsch Veste afgetrapt tegen FC Eindhoven.

Opstelling FC Twente: Drommel, Ramos, Gonzalez, Bijen, Nacho (42' Schenk), Brama, Smith (85' Van der Heyden), Hamdaoui (54' Maria), Aitor, Friday en Boere

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Feb 2019 om 11:07
    Bovendien heeft de gemeente Enschede een verregaand samenwerkingsverband met de stad Munster. Samen met Leipzig geloof ik een van de snelst groeiende steden van Duitsland. Begin daar eens met een Twente Academy bijvoorbeeld. De plaatselijke club aldaar speelt sinds jaar en dag in de luwte op het derde/vierde niveau. Dan moet FC Twente toch een aantrekkelijk alternatief kunnen zijn.
  • 19 Feb 2019 om 10:56
    • Quote van 19 Feb 2019 om 10:34
      Eens
    Ik kom wel eens in Duitsland op een internationaal jeugdtoernooitje (er zit een jong voetballertje in mijn familie). Je ziet toch duidelijk dat Duitsers voor die leeftijd vaak gedisciplineerder zijn, geconcentreerder voetballen/minder dromen en fysiek ook meestal een stapje verder zijn dan onze kereltjes. Op maximaal anderhalf uur rijden zitten al talloze relatief grote clubs tjokvol met talentjes. Daar moeten we echt meer gebruik van kunnen maken. Kortom: beleid maken, blik op de langere termijn, aanboren die handel en centjes verdienen!
  • 19 Feb 2019 om 10:45
    • Quote van 19 Feb 2019 om 10:21
      De jongens die gisteren goed waren zijn gewoon stappen aan het maken richting het eerste elftal, hoor. Bovendien vond ik de klinkende zege van Jong Ajax bij ons thuus vele malen indrukwekkender dan de pot van gisteren. Ik ben er nog altijd voorstander van om met name zaken te doen in de Pruus. Groot voetballand, dichtbij, geweldige mentaliteit, van jongs af aan een goede trainingsintensiteit genoten, hoeven zich amper aan te passen/te wennen en er is geen club in Nederland die Duitsland als specifieke kweekvijver gebruikt. Laat Ted daar z'n hengel maar eens werpen om z'n netwerk te vergroten ipv op te leiden voor Ajax/PSV of een constructie met City waar met name City financieel profijt van heeft of een trosje Mediterranen. Past ons veel beter.
    Zo is het!
  • 19 Feb 2019 om 10:41
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:00
      Dit doet me weer denken aan 2010. Weinig weggeven en toch elke keer 1 keer meer scoren dan de tegenstander. In het kampioensjaar hebben ook zaadpotten (tactische schaakspelletjes) gezien.
    Laat Preudomme dan volgend seizoen maar weer komen;-)
  • 19 Feb 2019 om 10:38
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:35
      Nu dan wel? We verkopen een Andersen voor 2 of 3 miljoen terwijl die wel tonnen heeft verdient bij Twente. ter Avest transfervrij weg. Drommel gaat gratis weg straks en ik kan nog wel meer namen bedenken. Natuurlijk bedoel ik niet dat je een andere club alle macht geeft bij Twente. Ik denk zelf aan de eerste keus bij het huren van spelers, bij verkoop van spelers en samenwerking op scoutinggebied. Nac en Vitesse zijn verkeerde voorbeelden want dat zijn echt een stuk kleinere clubs dan onze club. Financieel ook zelfs nu we 40 mil schuld hebben. De basis is gewoon goed. Europees gezien ook. Belangrijk voor sponsoren.
    Verkeert voorbeeld. Andersen en ter Avest had je voor veel moeten verkopen. Probleem was alleen de enorme schulden die we hadden. Daarom moesten we spelers bijna weg geven. Financieel de boel op orde brengen en je kan weer duurder gaan verkopen. Net als in de goede jaren met Colins John, Elia, Chadli en Arnautovic. Eigen jeugd en slim ingekochte spelers die je weer door verkoopt. Op beide moet je blijven focussen. Ben wel bang dat Ted teveel alleen naar aan en verkoop neigt.
  • 19 Feb 2019 om 10:34
    • Quote van 19 Feb 2019 om 10:21
      De jongens die gisteren goed waren zijn gewoon stappen aan het maken richting het eerste elftal, hoor. Bovendien vond ik de klinkende zege van Jong Ajax bij ons thuus vele malen indrukwekkender dan de pot van gisteren. Ik ben er nog altijd voorstander van om met name zaken te doen in de Pruus. Groot voetballand, dichtbij, geweldige mentaliteit, van jongs af aan een goede trainingsintensiteit genoten, hoeven zich amper aan te passen/te wennen en er is geen club in Nederland die Duitsland als specifieke kweekvijver gebruikt. Laat Ted daar z'n hengel maar eens werpen om z'n netwerk te vergroten ipv op te leiden voor Ajax/PSV of een constructie met City waar met name City financieel profijt van heeft of een trosje Mediterranen. Past ons veel beter.
    Eens
  • 19 Feb 2019 om 10:21
    • Quote van 19 Feb 2019 om 10:08
      Ik zou bij jong PSV kijken. Lopen een aantal leuke spelers rond die wel tegen een balletje aan kunnen trappen. Ze kunnen immers toch niet allemaal in het 1e elftal komen bij PSV.
    De jongens die gisteren goed waren zijn gewoon stappen aan het maken richting het eerste elftal, hoor. Bovendien vond ik de klinkende zege van Jong Ajax bij ons thuus vele malen indrukwekkender dan de pot van gisteren. Ik ben er nog altijd voorstander van om met name zaken te doen in de Pruus. Groot voetballand, dichtbij, geweldige mentaliteit, van jongs af aan een goede trainingsintensiteit genoten, hoeven zich amper aan te passen/te wennen en er is geen club in Nederland die Duitsland als specifieke kweekvijver gebruikt. Laat Ted daar z'n hengel maar eens werpen om z'n netwerk te vergroten ipv op te leiden voor Ajax/PSV of een constructie met City waar met name City financieel profijt van heeft of een trosje Mediterranen. Past ons veel beter.
  • 19 Feb 2019 om 10:11
    • Quote van 19 Feb 2019 om 07:12
      Kan toch beide?
    Ja maar geen koppositie vergroten zoals er stond
  • 19 Feb 2019 om 10:08
    • Quote van 19 Feb 2019 om 09:15
      +1


      Ik denk dat Tedjen nu al met een lijstje, en/of spelers bezig is......
    Ik zou bij jong PSV kijken. Lopen een aantal leuke spelers rond die wel tegen een balletje aan kunnen trappen. Ze kunnen immers toch niet allemaal in het 1e elftal komen bij PSV.
  • 19 Feb 2019 om 09:53
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:34
      Het is voor deze trainer zijn eerste klus als hoofdtrainer, hij is ambitieus, niet dom en wil slagen. Oftewel hij kan nu de basis leggen voor een goede carrière. Ik kan me wel voorstellen dat hij nog niet put uit spelers van Jong Twente, promoveren, terug naar de eredivisie is prioriteit één, dat laat weinig ruimte voor probeerseltjes met jeugdspelers. Is al eerder benoemd hier, zodra we kampioen zijn kun je spelers uit Jong in laten vallen.
    Slechter dan holscher hadden die jeugdspelers het niet gedaan, dus dat is niet helemaal waar dat het logisch is dat hij niet uit jong put. Daarnaast, wanneer is het moment er dan wel voor jeugdspelers? Volgend seizoen moet twente in de eredivisie blijven, die druk is er net zo goed en dan zou het ook niet handig zijn om ze te laten spelen. Ajax laat ook veel jeugd debuteren, daar is de druk veel groter. Het heeft ook met lef te maken en het verstand. Een george toont al jaren aan het niveau niet aan te kunnen, zet hem dan niet op de bank maar een fernandez of trotman.
  • 19 Feb 2019 om 09:42
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:34
      Het is voor deze trainer zijn eerste klus als hoofdtrainer, hij is ambitieus, niet dom en wil slagen. Oftewel hij kan nu de basis leggen voor een goede carrière. Ik kan me wel voorstellen dat hij nog niet put uit spelers van Jong Twente, promoveren, terug naar de eredivisie is prioriteit één, dat laat weinig ruimte voor probeerseltjes met jeugdspelers. Is al eerder benoemd hier, zodra we kampioen zijn kun je spelers uit Jong in laten vallen.
    Ikzeg. Grg. U heeft een punt. Maar toch zou ik het is aan pakken,ik vond onze sluit post geweldig en dat mag zeker genoemd worden. En zo als ik al aangaf ga er voor dat het nog zo moeilijk gaat kan ik niet helemaal begrijpen, maar het kan te maken hebben met privé problemen van onze jari. Ikzeg. Vrijdag erop of geen eten. Ben blij met weer 3 punten hoppa.
  • 19 Feb 2019 om 09:26
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:20
      Zou fijn zijn ibderdaad na al die jaren waar alles op het laatste moment moest
    We hoeven nu niet perse te verkopen en ook niet te snijden in het salarishuis. Sterker, er vallen wat salarissen van de begroting af. Uiteraard is elke speler bij een goed bod nog steeds vertrokken ivm onze schulden.
  • 19 Feb 2019 om 09:22
    • Quote van 19 Feb 2019 om 09:15
      +1


      Ik denk dat Tedjen nu al met een lijstje, en/of spelers bezig is......
    31 maart is er duidelijk welke spelers uit hun contract lopen. Voor die tijd verwacht ik niets.
  • 19 Feb 2019 om 09:15
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:14
      Mochten we promoveren wordt het voor Ted een stuk eenvoudiger om spelers te halen. Wat dat betreft moeten we zsm duidelijkheid hebben op alle vlakken.
    +1


    Ik denk dat Tedjen nu al met een lijstje, en/of spelers bezig is......
  • 19 Feb 2019 om 08:34
    • Quote van 19 Feb 2019 om 00:12
      Met dit materiaal en trainer weet ik niet of promoveren wel een goed idee is,de trainer heeft de poppetjes achter redelijk staan ( die halen de punten binnen ) maar een goede combinatie over meerdere schijven vergeet het maar en Maria die heeft zijn laatste krediet verloren wat is deze speler achteruit gegaan ,waarom wil onze trainer niets van talenten uit het tweede team weten?ja toekijken ,
    Het is voor deze trainer zijn eerste klus als hoofdtrainer, hij is ambitieus, niet dom en wil slagen. Oftewel hij kan nu de basis leggen voor een goede carrière. Ik kan me wel voorstellen dat hij nog niet put uit spelers van Jong Twente, promoveren, terug naar de eredivisie is prioriteit één, dat laat weinig ruimte voor probeerseltjes met jeugdspelers. Is al eerder benoemd hier, zodra we kampioen zijn kun je spelers uit Jong in laten vallen.
  • 19 Feb 2019 om 08:20
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:14
      Mochten we promoveren wordt het voor Ted een stuk eenvoudiger om spelers te halen. Wat dat betreft moeten we zsm duidelijkheid hebben op alle vlakken.
    Zou fijn zijn ibderdaad na al die jaren waar alles op het laatste moment moest
  • 19 Feb 2019 om 08:14
    • Quote van 19 Feb 2019 om 08:10
      Ben ik met je eens. Als je thuis tegen W2 al 3 goals om de oren krijgt dan krijg je het gewoon weer loodzwaar. Er is bij een mogelijke promotie veel werk aan de winkel. Af en toe was het schrijnend om te zien hoe gemakkelijk de jonkies van Psv er zich onderuit voetbalden, terwijl het bij Twente weer met hangen en wurgen ging. Er valt nog genoeg op aan te merken, maar laten we de punten koesteren en hopelijk komt Teddyboy in de zomer met wat andere spelers op de proppen dan bankzitters van degradatiekandidaten. Kan echt niet.
    Mochten we promoveren wordt het voor Ted een stuk eenvoudiger om spelers te halen. Wat dat betreft moeten we zsm duidelijkheid hebben op alle vlakken.
  • 19 Feb 2019 om 08:10
    • Quote van 19 Feb 2019 om 07:16
      Het spijt me maar je hebt echt bijzondere overtuigingen. Dit team heeft nog maar 4x kunnen domineren; rest vd wedstrijden gingen erg moeizaam. Ook jong PSV tikte Twente de eerste helft weg. Tegen W2 werd duidelijk dat ze nog lang geen top 10 zijn. Ondanks dat spelers beter worden (Drommel bijv) zal er nog veel moeten gebeuren om je bij evt promotie te handhaven volgend jaar. Een satelliet club is dan een verkeerde benaming, dat gaat veel verder dan huur nlk. 3 spelers van “Unal kwaliteit” huren zal idd noodzakelijk zijn ivm onze financiële positie maar ook die gunt geen enkele topploeg ons. Die kiezen dan toch voor de subtop (vitesse etc). Het juiste model is dat van AZ, kijk eens hoe zij zonder grote achterban weer opgekrabbeld zijn. Investeren in scouting, opleiding en jonge PSV / Ajax talenten is de enige manier. Huren met optie tot koop dus.
    Ben ik met je eens. Als je thuis tegen W2 al 3 goals om de oren krijgt dan krijg je het gewoon weer loodzwaar. Er is bij een mogelijke promotie veel werk aan de winkel. Af en toe was het schrijnend om te zien hoe gemakkelijk de jonkies van Psv er zich onderuit voetbalden, terwijl het bij Twente weer met hangen en wurgen ging. Er valt nog genoeg op aan te merken, maar laten we de punten koesteren en hopelijk komt Teddyboy in de zomer met wat andere spelers op de proppen dan bankzitters van degradatiekandidaten. Kan echt niet.
  • 19 Feb 2019 om 07:49
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:13
      Was geen bijveldje, het was het stadion van FC Eindhoven!
    In het vergelijk qua stadion en supporters is het zeker wel een bij veldje
  • 19 Feb 2019 om 07:49
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:41
      En vergis je niet, wat er gebeurd is met Jari heeft er echt flink ingehakt bij de jongens, ze waren echt aangeslagen, chapeau drie punten binnen, vrijdag next game, als we die ook winnen word het echt leuk, Sparta tegen Go Ahead, Den Bosch tegen MVV, kampioenschap komt dan echt dichtbij, op naar vrijdag, Twente komt eraan!
    En zo is het
  • 19 Feb 2019 om 07:16
    • Quote van 19 Feb 2019 om 00:18
      Hoezo niet? Met dit zelfde team wordt je top 10 in de Eredivisie. Zo slecht is het Nederlandse voetbal
    Het spijt me maar je hebt echt bijzondere overtuigingen. Dit team heeft nog maar 4x kunnen domineren; rest vd wedstrijden gingen erg moeizaam. Ook jong PSV tikte Twente de eerste helft weg. Tegen W2 werd duidelijk dat ze nog lang geen top 10 zijn. Ondanks dat spelers beter worden (Drommel bijv) zal er nog veel moeten gebeuren om je bij evt promotie te handhaven volgend jaar. Een satelliet club is dan een verkeerde benaming, dat gaat veel verder dan huur nlk. 3 spelers van “Unal kwaliteit” huren zal idd noodzakelijk zijn ivm onze financiële positie maar ook die gunt geen enkele topploeg ons. Die kiezen dan toch voor de subtop (vitesse etc). Het juiste model is dat van AZ, kijk eens hoe zij zonder grote achterban weer opgekrabbeld zijn. Investeren in scouting, opleiding en jonge PSV / Ajax talenten is de enige manier. Huren met optie tot koop dus.
  • 19 Feb 2019 om 07:12
    • Quote van 19 Feb 2019 om 00:08
      Ik wil niet vervelend zijn, maar het is of "koppositie verstevigen" of "afstand vergroten".
    Kan toch beide?
  • 19 Feb 2019 om 01:53
    • Quote van 19 Feb 2019 om 00:12
      Met dit materiaal en trainer weet ik niet of promoveren wel een goed idee is,de trainer heeft de poppetjes achter redelijk staan ( die halen de punten binnen ) maar een goede combinatie over meerdere schijven vergeet het maar en Maria die heeft zijn laatste krediet verloren wat is deze speler achteruit gegaan ,waarom wil onze trainer niets van talenten uit het tweede team weten?ja toekijken ,
    Vind ook de situatie van Bapoh vreemd. Krijgt geen enkele kans. Is weliswaar geblesseerd geweest maar voor z'n blessure kreeg hij ook haast geen kansen. Maar ja, we staan dik 1e.
  • 19 Feb 2019 om 00:18
    • Quote van 19 Feb 2019 om 00:12
      Met dit materiaal en trainer weet ik niet of promoveren wel een goed idee is,de trainer heeft de poppetjes achter redelijk staan ( die halen de punten binnen ) maar een goede combinatie over meerdere schijven vergeet het maar en Maria die heeft zijn laatste krediet verloren wat is deze speler achteruit gegaan ,waarom wil onze trainer niets van talenten uit het tweede team weten?ja toekijken ,
    Hoezo niet? Met dit zelfde team wordt je top 10 in de Eredivisie. Zo slecht is het Nederlandse voetbal
  • 19 Feb 2019 om 00:12
    Met dit materiaal en trainer weet ik niet of promoveren wel een goed idee is,de trainer heeft de poppetjes achter redelijk staan ( die halen de punten binnen ) maar een goede combinatie over meerdere schijven vergeet het maar en Maria die heeft zijn laatste krediet verloren wat is deze speler achteruit gegaan ,waarom wil onze trainer niets van talenten uit het tweede team weten?ja toekijken ,
  • 19 Feb 2019 om 00:08
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is of "koppositie verstevigen" of "afstand vergroten".
  • 19 Feb 2019 om 00:02
    Ik hou me nog niet bezig met volgend seizoen. Eerst maar eens kampioen worden en de financien op orde krijgen
  • 18 Feb 2019 om 23:55
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:44
      nee, omdat de club het geld niet heeft. Alleen maar krasjes transfervrij oppikken en huren. Je kan best met een club een samenwerking starten, maar idd dan niet zoals nac en vitesse dat doen. Compleet zonder verplichtingen als het uitkomt 1 of 2 spelers huren van een city bijv. Op termijn als twente de scouting weer op orde heeft en het kan weer een som betalen, dan weer gericht gaan kijken naar de chadli's van deze wereld. Dat is een veel gezonder beleid, en mooier dan huurlingen.
    Dat zeker! Maar denk je nu echt dat mocht Twente de scouting voor mekaar hebben dat de pareltjes hier naar toe gaan komen? Helaas niet want die kunnen idiote bedragen gaan verdienen bij buitenlandse clubs. Waarom die pareltjes dan niet hier 2 jaar op huurbasis laten voetballen zodat ze beter worden en Twente naar een hoger niveau kunnen brengen? Kijk maar eens naar Unal. Speelt hier 1 jaar en wordt voor miljoenen verkocht maar dat jaar zijn we mede dankszij hem 7de geworden. Stel je eens voor dat we 3 van dat soort talenten kunnen huren? Dan behoren we gewoon bij de top 4.
  • 18 Feb 2019 om 23:44
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:35
      Nu dan wel? We verkopen een Andersen voor 2 of 3 miljoen terwijl die wel tonnen heeft verdient bij Twente. ter Avest transfervrij weg. Drommel gaat gratis weg straks en ik kan nog wel meer namen bedenken. Natuurlijk bedoel ik niet dat je een andere club alle macht geeft bij Twente. Ik denk zelf aan de eerste keus bij het huren van spelers, bij verkoop van spelers en samenwerking op scoutinggebied. Nac en Vitesse zijn verkeerde voorbeelden want dat zijn echt een stuk kleinere clubs dan onze club. Financieel ook zelfs nu we 40 mil schuld hebben. De basis is gewoon goed. Europees gezien ook. Belangrijk voor sponsoren.
    nee, omdat de club het geld niet heeft. Alleen maar krasjes transfervrij oppikken en huren. Je kan best met een club een samenwerking starten, maar idd dan niet zoals nac en vitesse dat doen. Compleet zonder verplichtingen als het uitkomt 1 of 2 spelers huren van een city bijv. Op termijn als twente de scouting weer op orde heeft en het kan weer een som betalen, dan weer gericht gaan kijken naar de chadli's van deze wereld. Dat is een veel gezonder beleid, en mooier dan huurlingen.
  • 18 Feb 2019 om 23:38
    Denk dat er binnenkort voorzichtig kan worden geïnformeerd of die oude engelse rode cabrio bus komend voorjaar nog beschikbaar is..;-)
  • 18 Feb 2019 om 23:35
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:29
      zoals ze gisteren bij studio voetbal al zeiden, een club als nac heeft gegokt op een paar talenten van city. Deze kwamen niet en nu lijkt de ploeg te gaan degraderen. Vitesse moest ieder jaar opnieuw bouwen, doordat ze ieder jaar nieuwe spelers kregen van chelsea. Je bouwt niks op, geen kapitaal niks. Af en toe een smith huren is leuk, maar je moet geen satellietclub worden.
    Nu dan wel? We verkopen een Andersen voor 2 of 3 miljoen terwijl die wel tonnen heeft verdient bij Twente. ter Avest transfervrij weg. Drommel gaat gratis weg straks en ik kan nog wel meer namen bedenken. Natuurlijk bedoel ik niet dat je een andere club alle macht geeft bij Twente. Ik denk zelf aan de eerste keus bij het huren van spelers, bij verkoop van spelers en samenwerking op scoutinggebied. Nac en Vitesse zijn verkeerde voorbeelden want dat zijn echt een stuk kleinere clubs dan onze club. Financieel ook zelfs nu we 40 mil schuld hebben. De basis is gewoon goed. Europees gezien ook. Belangrijk voor sponsoren.
  • 18 Feb 2019 om 23:30
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:23
      Je bent niet goed!
    verklaar je nader! Geef dan een goede reden waar ik geen gelijk mee heb.
  • 18 Feb 2019 om 23:29
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:39
      We hebben nu 8 punten voorsprong op de nummer 2 dus we mogen niks klagen!
      Eerste helft pech gehad met de scheids, onterechte corner, verkeerde ingooi die eigenlijk voor ons was en een zeer makkelijk gegeven gele kaart aan Nacho. Tweede helft floot die gelukkig wel in ons voordeel.
      Drommel is echt heel belangrijk voor deze ploeg want dankzij hem hebben we deze voorsprong. Hij begint steeds zelfverzekerder over te komen.
      Gewoon doorgaan zo en dan mooi op tijd bouwen aan een nieuw elftal voor volgend jaar. Misschien is het een idee om een satelliet club van een Europese topclub te worden? Als je kijkt hoe goed een Smith is!! Hopelijk dat we hem nog een jaar kunnen huren maar dan in de Eredivisie. Het Nederlandse voetbal stelt sowieso niks meer voor want alle talenten worden toch al op jonge leeftijd verkocht dus waarom niet een satelliet club worden van een absolute Europese topclub zodat we de eerste keus hebben?
    zoals ze gisteren bij studio voetbal al zeiden, een club als nac heeft gegokt op een paar talenten van city. Deze kwamen niet en nu lijkt de ploeg te gaan degraderen. Vitesse moest ieder jaar opnieuw bouwen, doordat ze ieder jaar nieuwe spelers kregen van chelsea. Je bouwt niks op, geen kapitaal niks. Af en toe een smith huren is leuk, maar je moet geen satellietclub worden.
  • 18 Feb 2019 om 23:23
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:39
      We hebben nu 8 punten voorsprong op de nummer 2 dus we mogen niks klagen!
      Eerste helft pech gehad met de scheids, onterechte corner, verkeerde ingooi die eigenlijk voor ons was en een zeer makkelijk gegeven gele kaart aan Nacho. Tweede helft floot die gelukkig wel in ons voordeel.
      Drommel is echt heel belangrijk voor deze ploeg want dankzij hem hebben we deze voorsprong. Hij begint steeds zelfverzekerder over te komen.
      Gewoon doorgaan zo en dan mooi op tijd bouwen aan een nieuw elftal voor volgend jaar. Misschien is het een idee om een satelliet club van een Europese topclub te worden? Als je kijkt hoe goed een Smith is!! Hopelijk dat we hem nog een jaar kunnen huren maar dan in de Eredivisie. Het Nederlandse voetbal stelt sowieso niks meer voor want alle talenten worden toch al op jonge leeftijd verkocht dus waarom niet een satelliet club worden van een absolute Europese topclub zodat we de eerste keus hebben?
    Je bent niet goed!
  • 18 Feb 2019 om 23:20
    Vergroot de voorsprong of versterkt de koppositie.
  • 18 Feb 2019 om 23:13
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:18
      Motiveer je maar eens op maandagavond op een bijveldje. Dat gelul dat het profs zijn kennen we wel een keer. Ik zeg: top prestatie. 3 punten mee en genieten maar.
    Was geen bijveldje, het was het stadion van FC Eindhoven!
  • 18 Feb 2019 om 23:02
    • Quote van 18 Feb 2019 om 23:00
      Dit doet me weer denken aan 2010. Weinig weggeven en toch elke keer 1 keer meer scoren dan de tegenstander. In het kampioensjaar hebben ook zaadpotten (tactische schaakspelletjes) gezien.
    Psv ook een goed voorbeeld de laatste jaren. Lang niet altijd sprankelend voetbal. Wel kampioen.
  • 18 Feb 2019 om 23:00
    Dit doet me weer denken aan 2010. Weinig weggeven en toch elke keer 1 keer meer scoren dan de tegenstander. In het kampioensjaar hebben ook zaadpotten (tactische schaakspelletjes) gezien.
  • 18 Feb 2019 om 22:56
    den bosch heeft mvv thuis en jong ajax uit, gae sparta uit en mvv thuis. Sparta gae thuis en rkc thuis. Rkc en mvv zijn beide ploegen die nog meedoen om de periodetitel. IIg winnen van eindhoven en je doet wederom goede zaken. Zag dat engels op 4 gele kaarten staat, roda moet vrijdag naar jong psv dus hopen dat engels een kaart pakt en geschorst is tegen twente.
  • 18 Feb 2019 om 22:50
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:44
      Koop er maar een halve seizoenkaart van, straks nog meer te vieren!
    Of de koelkast weer aanvullen
  • 18 Feb 2019 om 22:44
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:39
      3 punten in the pocket en €50 rijker. :)
    Koop er maar een halve seizoenkaart van, straks nog meer te vieren!
  • 18 Feb 2019 om 22:41
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:18
      Motiveer je maar eens op maandagavond op een bijveldje. Dat gelul dat het profs zijn kennen we wel een keer. Ik zeg: top prestatie. 3 punten mee en genieten maar.
    En vergis je niet, wat er gebeurd is met Jari heeft er echt flink ingehakt bij de jongens, ze waren echt aangeslagen, chapeau drie punten binnen, vrijdag next game, als we die ook winnen word het echt leuk, Sparta tegen Go Ahead, Den Bosch tegen MVV, kampioenschap komt dan echt dichtbij, op naar vrijdag, Twente komt eraan!
  • 18 Feb 2019 om 22:40
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:39
      3 punten in the pocket en €50 rijker. :)
    Proost!
  • 18 Feb 2019 om 22:39
    We hebben nu 8 punten voorsprong op de nummer 2 dus we mogen niks klagen!
    Eerste helft pech gehad met de scheids, onterechte corner, verkeerde ingooi die eigenlijk voor ons was en een zeer makkelijk gegeven gele kaart aan Nacho. Tweede helft floot die gelukkig wel in ons voordeel.
    Drommel is echt heel belangrijk voor deze ploeg want dankzij hem hebben we deze voorsprong. Hij begint steeds zelfverzekerder over te komen.
    Gewoon doorgaan zo en dan mooi op tijd bouwen aan een nieuw elftal voor volgend jaar. Misschien is het een idee om een satelliet club van een Europese topclub te worden? Als je kijkt hoe goed een Smith is!! Hopelijk dat we hem nog een jaar kunnen huren maar dan in de Eredivisie. Het Nederlandse voetbal stelt sowieso niks meer voor want alle talenten worden toch al op jonge leeftijd verkocht dus waarom niet een satelliet club worden van een absolute Europese topclub zodat we de eerste keus hebben?
  • 18 Feb 2019 om 22:39
    3 punten in the pocket en €50 rijker. :)
  • 18 Feb 2019 om 22:29
    Vond friday niet best, sprongen heel veel ballen van de voet af, ook simpele passes. Smith goed, drommel goed. Heel knap als je dit soort wedstrijden over de streep trekt, PSV was grote delen van de wedstrijd de ploeg met het initiatief.
  • 18 Feb 2019 om 22:25
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:22
      Kwestie van verwachtingspatroon :) al vaker gezegd...

      Als je denkt yeaah 1-3 of 0-3 dan snap ik je gevoel.
      Als je denkt Pfff dit wordt een zeer belangrijke want is loodzwaar dan heb je weer een superavond!
    Ja helemaal mee eens Frank. Ik zit hier intens te genieten van de drie punten onder het genot van een groen flesje ;-)
  • 18 Feb 2019 om 22:22
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:13
      Wat een verschrikkelijke zaadpot, de winst is binnen, wedstrijd snel vergeten !
    Kwestie van verwachtingspatroon :) al vaker gezegd...

    Als je denkt yeaah 1-3 of 0-3 dan snap ik je gevoel.
    Als je denkt Pfff dit wordt een zeer belangrijke want is loodzwaar dan heb je weer een superavond!
  • 18 Feb 2019 om 22:20
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:10
      We hebben nu gelukkig wel wat 'ruimte'.
      Een keer puntenverlies zou dus niet erg zijn.
    klopt, dat is erg fijn.
  • 18 Feb 2019 om 22:18
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:13
      Wat een verschrikkelijke zaadpot, de winst is binnen, wedstrijd snel vergeten !
    Motiveer je maar eens op maandagavond op een bijveldje. Dat gelul dat het profs zijn kennen we wel een keer. Ik zeg: top prestatie. 3 punten mee en genieten maar.
  • 18 Feb 2019 om 22:16
    We worden sws al top 17 ;)
  • 18 Feb 2019 om 22:13
    Wat een verschrikkelijke zaadpot, de winst is binnen, wedstrijd snel vergeten !
  • 18 Feb 2019 om 22:10
    • Quote van 18 Feb 2019 om 22:05
      absoluut, alleen jammer dat er zo weinig goede wedstrijden zijn. Blijf erbij dat we waakzaam moeten blijven, zo zwak spelen geeft absoluut geen garantie met uitwedstrijden tegen roda gae nec rkc oss jong ajax en thuis tegen den bosch. Het ziet er goed uit, geeft ook zeker vertrouwen dat zulke slechte wedstrijden tegen dit soort ploegen gewonnen wordt. Echter een blessure van aitor, en je bent fucked. Drommel ook goed wederom, ramos viel mij vandaag ook niet tegen. Nacho erg zwak, die nooit meer op links zetten. Nu staan nacho brama en smith op scherp, even gekeken en aitor staat ook al op 5 gele kaarten. Niet onderschatten die schorsingen, die ongetwijfeld nog gaan komen.
    We hebben nu gelukkig wel wat 'ruimte'.
    Een keer puntenverlies zou dus niet erg zijn.
  • 18 Feb 2019 om 22:05
    • Quote van 18 Feb 2019 om 21:57
      Slechte wedstrjjden moet je ook winnen. Man of the match, Drommel
    Vind ik ook
  • 18 Feb 2019 om 22:05
    • Quote van 18 Feb 2019 om 21:57
      Slechte wedstrjjden moet je ook winnen. Man of the match, Drommel
    absoluut, alleen jammer dat er zo weinig goede wedstrijden zijn. Blijf erbij dat we waakzaam moeten blijven, zo zwak spelen geeft absoluut geen garantie met uitwedstrijden tegen roda gae nec rkc oss jong ajax en thuis tegen den bosch. Het ziet er goed uit, geeft ook zeker vertrouwen dat zulke slechte wedstrijden tegen dit soort ploegen gewonnen wordt. Echter een blessure van aitor, en je bent fucked. Drommel ook goed wederom, ramos viel mij vandaag ook niet tegen. Nacho erg zwak, die nooit meer op links zetten. Nu staan nacho brama en smith op scherp, even gekeken en aitor staat ook al op 5 gele kaarten. Niet onderschatten die schorsingen, die ongetwijfeld nog gaan komen.
  • 18 Feb 2019 om 22:04
    Vrijdag feestje
  • 18 Feb 2019 om 22:00
    3 punten in de tas en gauw de bus in.
  • 18 Feb 2019 om 21:57
    Gratuliere Boys april doet wat ie wil.
  • 18 Feb 2019 om 21:57
    Slechte wedstrjjden moet je ook winnen. Man of the match, Drommel