Homepage » Hoofdnieuws » Schipper: ''Vraag me af hoeveel clubs dit voor elkaar zouden krijgen''

Schipper: ''Vraag me af hoeveel clubs dit voor elkaar zouden krijgen''

( 31 reacties)
Schipper: ''Vraag me af hoeveel clubs dit voor elkaar zouden krijgen''

Dennis Schipper, interim-voorzitter van FC Twente, is alles en iedereen ontzettend dankbaar voor alle hulp en (financiële) steun die zijn club krijgt. Zonder die steun had FC Twente niet bestaan, meent Schipper. 

Afgelopen zomer werd er door de Noabers, een groep van een kleine veertig sponsoren, al vijf miljoen euro ingelegd. Dat geld is verdubbeld door Reggeborgh, de investeringsmaatschappij van de familie Wessels uit Rijssen. "In feite waren we na de degradatie failliet", vertelt Schipper, geciteerd door TC/Tubantia.

De sponsoren krijgen aandelen in ruil voor hun bijdrage. Het is de bedoeling dat FC Twente deze aandelen terugkoopt, in financieel betere tijden. "Snelle promotie zou daarbij uiteraard enorm helpen. Het is nog maar een paar jaar geleden, dat er spelers voor enorme transfersommen zijn verkocht. Mocht die situatie weer ontstaan, dan zullen we de aandelen, of een deel ervan, terugkopen, zo is de afspraak."

"Ik vind geweldig wat hier tot stand wordt gebracht. Het is heel bijzonder om samen een voetbalclub te redden, die niet meer te redden leek. Ik vraag me af hoeveel clubs dit voor elkaar zouden krijgen. Het bewijst dat FC Twente voor heel veel Tukkers het boegbeeld van de regio is."

LEES OOK: FC Twente heeft nog zeven ton nodig voor redding dankzij Wessels

Foto: RTV Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2019 om 09:29
    • Quote van 23 Feb 2019 om 21:31
      Burgemeester naar de maan en het home kan weer open gaan :)
    +100
  • 24 Feb 2019 om 08:43
    • Quote van 23 Feb 2019 om 23:49
      Hij is er ijdel genoeg voor... Maar mocht het ons gegund zijn en we hebben wat te vieren, dan ben ik er zwaar voorstander van om hem omwille van een onmeunig sneu, klein maasje in de wet-/regelgeving op legale wijze de toegang tot ONZE Feestdagen te ontzeggen. Het team, de supporters, de noabers, de hele heutemeteut en zeker ook de gemeente horen dat gezamenlijk te VIEREN, dus lijkt het me voor alle betrokken partijen het beste als meneer de burgemeester een lang weekendje met z'n vroegere, allerbeste, jasje, dasje, eigenpijperige, voormalig snerpende hertjes neukende, op papa's carrière terende, semi-intellectuele jaarclubvriendjes ergens in Leiden met een veel te hete aardappel in de strot gaat bijkletsen. Of iig op gepaste afstand blijft van het feestgedruis. #ONNOdigLeiden (Nogmaals als stok achter de deur: als er wat te vieren valt...).
    Hahahaha mooi geschreven en 100% waarheid.
  • 23 Feb 2019 om 23:49
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:58
      Goede vraag zal hij zijn pleuris kop nog laten zien in de veste mochten ? We kampioen worden. Ik hoop het :))
    Hij is er ijdel genoeg voor... Maar mocht het ons gegund zijn en we hebben wat te vieren, dan ben ik er zwaar voorstander van om hem omwille van een onmeunig sneu, klein maasje in de wet-/regelgeving op legale wijze de toegang tot ONZE Feestdagen te ontzeggen. Het team, de supporters, de noabers, de hele heutemeteut en zeker ook de gemeente horen dat gezamenlijk te VIEREN, dus lijkt het me voor alle betrokken partijen het beste als meneer de burgemeester een lang weekendje met z'n vroegere, allerbeste, jasje, dasje, eigenpijperige, voormalig snerpende hertjes neukende, op papa's carrière terende, semi-intellectuele jaarclubvriendjes ergens in Leiden met een veel te hete aardappel in de strot gaat bijkletsen. Of iig op gepaste afstand blijft van het feestgedruis. #ONNOdigLeiden (Nogmaals als stok achter de deur: als er wat te vieren valt...).
  • 23 Feb 2019 om 22:58
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:28
      Hahaha +1. Ben wel heel benieuwd of ie straks net zo jolig in de polonaise meeloopt als bij dat wijventoernooi.
    Goede vraag zal hij zijn pleuris kop nog laten zien in de veste mochten ? We kampioen worden. Ik hoop het :))
  • 23 Feb 2019 om 22:28
    • Quote van 23 Feb 2019 om 20:01
      Alleen de burgervader er nog uut en het is een top stad.
    Hahaha +1. Ben wel heel benieuwd of ie straks net zo jolig in de polonaise meeloopt als bij dat wijventoernooi.
  • 23 Feb 2019 om 21:55
    • Quote van 23 Feb 2019 om 21:31
      Burgemeester naar de maan en het home kan weer open gaan :)
    Hahaha100+
  • 23 Feb 2019 om 21:31
    • Quote van 23 Feb 2019 om 20:01
      Alleen de burgervader er nog uut en het is een top stad.
    Burgemeester naar de maan en het home kan weer open gaan :)
  • 23 Feb 2019 om 20:01
    • Quote van 23 Feb 2019 om 19:39
      Als alles gaat zoals het moet gaan.. dan is FCT op termijn een geweldige bron van inkomsten voor de gemeente, loopt het fout......
    Alleen de burgervader er nog uut en het is een top stad.
  • 23 Feb 2019 om 19:41
    • Quote van 23 Feb 2019 om 19:39
      Als alles gaat zoals het moet gaan.. dan is FCT op termijn een geweldige bron van inkomsten voor de gemeente, loopt het fout......
    Klopt. De gemeente mag z'n handjes dichtknijpen met deze fantastische noabers. Ook zeker wat betreft de bedrijvigheid in de stad en regio.
  • 23 Feb 2019 om 19:39
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:05
      Heeft de gemeente geld laten vallen dan? Volgens mij alleen opschorting van de aflossing/rente. Er is al heel wat rente de gemeente ingevloeid
    Als alles gaat zoals het moet gaan.. dan is FCT op termijn een geweldige bron van inkomsten voor de gemeente, loopt het fout......
  • 23 Feb 2019 om 18:51
    • Quote van 23 Feb 2019 om 18:44
      Idd en de overheid betaald wel genoeg voor andere hobby’s zoals kunst. Miljoenen voor een schilderij. Daar komen echt geen 25 duizend kijkers per week op af.
    Voor het 5e achtereenvolgende jaar minimaal 2 miljoen bezoekers. Deel dat door 52 zou ik zeggen.
  • 23 Feb 2019 om 18:44
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:05
      Heeft de gemeente geld laten vallen dan? Volgens mij alleen opschorting van de aflossing/rente. Er is al heel wat rente de gemeente ingevloeid
    Idd en de overheid betaald wel genoeg voor andere hobby’s zoals kunst. Miljoenen voor een schilderij. Daar komen echt geen 25 duizend kijkers per week op af.
  • 23 Feb 2019 om 17:32
    We bint sterk; regio is sterk
  • 23 Feb 2019 om 17:28
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:50
      Die hypotheek moet ik gewoon terugbetalen en anders wordt mijn huis gewoon onder dwang verkocht. Mijn vraag was of jij geloofd dat die 17M ooit terug gaat komen
    Twente komt er weer bovenop.. ook financieel.. dus ja
  • 23 Feb 2019 om 16:53
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:50
      Die hypotheek moet ik gewoon terugbetalen en anders wordt mijn huis gewoon onder dwang verkocht. Mijn vraag was of jij geloofd dat die 17M ooit terug gaat komen
    Die lening moet wel terug betaald worden anders is het staatssteun. Het is maar net hoe je alles lezen wilt blijkbaar, positief of negatief.
  • 23 Feb 2019 om 16:50
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:47
      Een lening is een lening en handel, geen gift ... kijk naar je eigen hypotheek en hoe je geld wegdraagt
    Die hypotheek moet ik gewoon terugbetalen en anders wordt mijn huis gewoon onder dwang verkocht. Mijn vraag was of jij geloofd dat die 17M ooit terug gaat komen
  • 23 Feb 2019 om 16:47
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:46
      En weet jij wat een lening is? Die garantstelling is maar een klein deel. Er zit gewoon 17M lening in en dat gaat natuurlijk nooit meer terugkomen
    Een lening is een lening en handel, geen gift ... kijk naar je eigen hypotheek en hoe je geld wegdraagt
  • 23 Feb 2019 om 16:46
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:39
      Weet jij wel wat ‘garant staan’ betekent?
    En weet jij wat een lening is? Die garantstelling is maar een klein deel. Er zit gewoon 17M lening in en dat gaat natuurlijk nooit meer terugkomen
  • 23 Feb 2019 om 16:40
    En waarom denk jij dat gemeente garant moet staan ? Wat een naïviteit ..100 procent eigenbelang ... dat is het enige waar het hier om draait op deze wereld
  • 23 Feb 2019 om 16:39
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:23
      Grappenmaker. De gemeente staat garant voor 26 miljoen euro, hierdoor kon twente destijds betere leningen afsluiten. De gemeente dient qua beleid rekening te houden met een faillissement aangezien de gemeente dan moet betalen, de gemeente is door de shit binnen fc twente dus ook met handen en voeten gebonden. De gemeente heeft de laatste jaren ook concessies moeten doen, die kwamen daar echt niet mee goed in het nieuws. De gewone burger draait er namelijk ook voor op, mocht het misgaan. Genoeg gezeik over geweest binnen de gemeenteraad. In deze periode heeft de gemeente het echt niet makkelijk met de club, dus ga niet doen alsof de gemeente nu alleen de lusten van de club heeft. In betere tijden profiteert de gemeente wel volop, hebben ze in het verleden ook gedaan. Vind het dus ook redelijk dat ze de club nu helpen erbovenop te komen, maar ga dus niet doen alsof de gemeente er beter van wordt.
    Weet jij wel wat ‘garant staan’ betekent?
  • 23 Feb 2019 om 16:23
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:09
      Haha de gemeente kost alleen maar geld, net als fct de laatste jaren, dacht niet dat de gemeente geld gegeven heeft , feit is dat de gemeente juist aan fct verdient... in euro ‘s en in publiciteit de afgelopen 15 jaar
    Grappenmaker. De gemeente staat garant voor 26 miljoen euro, hierdoor kon twente destijds betere leningen afsluiten. De gemeente dient qua beleid rekening te houden met een faillissement aangezien de gemeente dan moet betalen, de gemeente is door de shit binnen fc twente dus ook met handen en voeten gebonden. De gemeente heeft de laatste jaren ook concessies moeten doen, die kwamen daar echt niet mee goed in het nieuws. De gewone burger draait er namelijk ook voor op, mocht het misgaan. Genoeg gezeik over geweest binnen de gemeenteraad. In deze periode heeft de gemeente het echt niet makkelijk met de club, dus ga niet doen alsof de gemeente nu alleen de lusten van de club heeft. In betere tijden profiteert de gemeente wel volop, hebben ze in het verleden ook gedaan. Vind het dus ook redelijk dat ze de club nu helpen erbovenop te komen, maar ga dus niet doen alsof de gemeente er beter van wordt.
  • 23 Feb 2019 om 16:09
    • Quote van 23 Feb 2019 om 12:59
      Volgens mij vergeet hij de belangrijkste partij te vermelden; gemeente Enschede?
    Haha de gemeente kost alleen maar geld, net als fct de laatste jaren, dacht niet dat de gemeente geld gegeven heeft , feit is dat de gemeente juist aan fct verdient... in euro ‘s en in publiciteit de afgelopen 15 jaar
  • 23 Feb 2019 om 16:09
    Ikzeg. Ik snap dat hij trots is op mensen die dit voor elkaar maken. Zelfs een gemeente en zelfs al die mensen die er geld insteken, dit is zo intens mooi dat onze club zo gered is.bedankt iedereen die een steentje heeft of gaat bijdragen ikzeg. Bedankt allemaal.
  • 23 Feb 2019 om 15:31
    • Quote van 23 Feb 2019 om 12:59
      Volgens mij vergeet hij de belangrijkste partij te vermelden; gemeente Enschede?
    gemeente is ook crediteur. en 1 april ( Geen mop) moet er een schuldsanering cq crediteuren overeenkomst zijn ..vlgs mij dus incl de gemeente..ben benieuwd..
  • 23 Feb 2019 om 13:59
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:05
      Heeft de gemeente geld laten vallen dan? Volgens mij alleen opschorting van de aflossing/rente. Er is al heel wat rente de gemeente ingevloeid
    Betalen ze al tijden niet meer en denk jij dat al die miljoenen inclusief rente terugvloeien?
  • 23 Feb 2019 om 13:53
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:18
      Alles en iedereen zegt hij, wat had jij dan willen lezen? Alles en iedereen en de gemeente Enschede?
    Volgens mij benoemt hij specifiek een aantal partijen.
  • 23 Feb 2019 om 13:19
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:14
      Maar wel essentieel voor het voortbestaan.
    Alle betrokken partijen zijn essentieel.
  • 23 Feb 2019 om 13:18
    • Quote van 23 Feb 2019 om 12:59
      Volgens mij vergeet hij de belangrijkste partij te vermelden; gemeente Enschede?
    Alles en iedereen zegt hij, wat had jij dan willen lezen? Alles en iedereen en de gemeente Enschede?
  • 23 Feb 2019 om 13:14
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:05
      Heeft de gemeente geld laten vallen dan? Volgens mij alleen opschorting van de aflossing/rente. Er is al heel wat rente de gemeente ingevloeid
    Maar wel essentieel voor het voortbestaan.
  • 23 Feb 2019 om 13:05
    • Quote van 23 Feb 2019 om 12:59
      Volgens mij vergeet hij de belangrijkste partij te vermelden; gemeente Enschede?
    Heeft de gemeente geld laten vallen dan? Volgens mij alleen opschorting van de aflossing/rente. Er is al heel wat rente de gemeente ingevloeid
  • 23 Feb 2019 om 12:59
    Volgens mij vergeet hij de belangrijkste partij te vermelden; gemeente Enschede?
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›