Homepage » Hoofdnieuws » Selectie Wales bekend: FC Twente zonder Smith tijdens kraker

Selectie Wales bekend: FC Twente zonder Smith tijdens kraker

( 45 reacties)
Selectie Wales bekend: FC Twente zonder Smith tijdens kraker

Matthew Smith is opgeroepen voor de nationale ploeg van Wales en ontbreekt daardoor hoogstwaarschijnlijk in de wedstrijd Go Ahead Eagles - FC Twente. Bondscoach Ryan Giggs heeft zojuist zijn selectie bekend gemaakt.

Wales speelt op woensdag 20 maart tegen Trinidad en Tobago en op zondag 24 maart staat de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Slowakije op het programma. De kans is dan ook groot dat Smith dat weekend niet beschikbaar is voor de club uit Enschede. 

Smith, die vanwege vier gele kaarten op scherp staat (*hint*) bij de Tukkers, is dit seizoen één van de sterkhouders in de ploeg van trainer Marino Pusic. De Manchester City-huurling vormt op het middenveld een sterk blok met aanvoerder Wout Brama. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Mar 2019 om 19:01
    • Quote van 12 Mar 2019 om 18:43
      Vd Heijden lijkt mij de meest logische vervanger. De wedstrijd is pas volgende week. Laten we de focus op de eerstvolgende wedstrijd houden zou Pusic zeggen
    Vd heyden zal ook de logische vervanger zijn...
    Maar indd eerst op naar volendam
  • 12 Mar 2019 om 18:43
    Vd Heijden lijkt mij de meest logische vervanger. De wedstrijd is pas volgende week. Laten we de focus op de eerstvolgende wedstrijd houden zou Pusic zeggen
  • 12 Mar 2019 om 17:44
    • Quote van 12 Mar 2019 om 15:50
      Ik heb wieffer in ieder geval 2x zien invallen nu bij het 1e en 2x voorin...
    2de keer was middenveld.
  • 12 Mar 2019 om 17:43
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:48
      Dat betekend dus extra wedstrijd schorsing
    Alleen als je toegeeft hem bewust gepakt te hebben
  • 12 Mar 2019 om 15:50
    • Quote van 12 Mar 2019 om 14:22
      Jos Hooiveld, meer zeg ik niet.
    Ik heb wieffer in ieder geval 2x zien invallen nu bij het 1e en 2x voorin...
  • 12 Mar 2019 om 15:48
    • Quote van 12 Mar 2019 om 14:12
      Zegt dan wel genoeg over onze trainer Je zou voor de gein eens een keer moeten gaan kijken bij Jong. Spelen meestal leuk voetbal
    Neo 1 speelt ook leuk voetbal is alleen een ander niveau en andere tegenstanders
  • 12 Mar 2019 om 14:23
    • Quote van 12 Mar 2019 om 13:08
      Ja? Ik lees daar niet in dat hij geen schorsing kan uitzitten?
    Er staat dat je na een vijfde gele kaart de schorsing moet uitzitten in de volgende wedstrijd waarin je speelgerechtigd bent. Tegen Go Ahead is Smith niet speelgerechtigd omdat hij gehoor moet geven aan de oproep van Wales. De eerstvolgende wedstrijd waarin hij wel speelgerechtigd is, is dus de wedstrijd tegen Den Bosch.
  • 12 Mar 2019 om 14:22
    • Quote van 12 Mar 2019 om 13:51
      Ja? Ik kijk dus geen beloften maar hij viel toch gewoon in voor friday en ging toen toch voorin spelen met boere? En die bekerwedstrijd dit seizoen thuis toen stond hij toch spits?
    Jos Hooiveld, meer zeg ik niet.
  • 12 Mar 2019 om 14:12
    • Quote van 12 Mar 2019 om 13:54
      Invalbeurt thuis tegen noordwijk kwam hij voor boere in de ploeg als...... aanvaller
    Zegt dan wel genoeg over onze trainer Je zou voor de gein eens een keer moeten gaan kijken bij Jong. Spelen meestal leuk voetbal
  • 12 Mar 2019 om 13:54
    Invalbeurt thuis tegen noordwijk kwam hij voor boere in de ploeg als...... aanvaller
  • 12 Mar 2019 om 13:52
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:37
      Wel opletten hé Frank :)
    Ik volg de beloften niet maar hij werd ook al geopperd als rechtsback :)

    De bekerwedstrijd in de grolsch veste toen die speelde stond hij volgens mij ook spits hoor
  • 12 Mar 2019 om 13:51
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:44
      Een aanvaller......?
    Ja? Ik kijk dus geen beloften maar hij viel toch gewoon in voor friday en ging toen toch voorin spelen met boere? En die bekerwedstrijd dit seizoen thuis toen stond hij toch spits?
  • 12 Mar 2019 om 13:33
    • Quote van 12 Mar 2019 om 13:27
      Ach wanneer we Eagles uit hebben zijn we al kampioen denk ik zo.
    Volgende week al he
  • 12 Mar 2019 om 13:27
    Ach wanneer we Eagles uit hebben zijn we al kampioen denk ik zo.
  • 12 Mar 2019 om 13:08
    • Quote van 12 Mar 2019 om 13:02
      Smith kan geen schorsing uitzitten in de wedstrijd tegen Go Ahead. Zie artikel 29, tweede lid, onder b van het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal. Opzettelijk een kaart pakken tegen Volendam is dus dom want dan is hij automatisch geschorst tegen Den Bosch.
    Ja? Ik lees daar niet in dat hij geen schorsing kan uitzitten?
  • 12 Mar 2019 om 13:02
    Smith kan geen schorsing uitzitten in de wedstrijd tegen Go Ahead. Zie artikel 29, tweede lid, onder b van het Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal. Opzettelijk een kaart pakken tegen Volendam is dus dom want dan is hij automatisch geschorst tegen Den Bosch.
  • 12 Mar 2019 om 12:52
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:50
      Stelletje olde Wieffer...Wieffer is niet beter dan Van der Heijden. Eigenlijk is geen enkele belofte beter dan de 11 die nu in de basis staan. Pure middelmaat helaas.
    Klopt. Maar van der Heijden staat ook geen basis. Op de plek van Smith wordt er toch ander voetbal verwacht. Ik vind wieffer een prima vervanger en heeft ook nog eens scorend vermogen.
  • 12 Mar 2019 om 12:51
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:44
      Een aanvaller......?
    Frank is een beetje van het patje af.
  • 12 Mar 2019 om 12:50
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:37
      Wel opletten hé Frank :)
    Drie minuten het hakt er weer in bij onze Mario
  • 12 Mar 2019 om 12:50
    Stelletje olde Wieffer...Wieffer is niet beter dan Van der Heijden. Eigenlijk is geen enkele belofte beter dan de 11 die nu in de basis staan. Pure middelmaat helaas.
  • 12 Mar 2019 om 12:44
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:56
      Amen....

      Die roep om wieffer wordt ook wel beetje triest (sorry)
      Rechtsback afwezig? Wieffer!
      Centrale middenvelder afwezig? Wieffer!

      Pusic ziet wieffer niet? Heb hem vrijdag nog zien invallen.

      Wieffer is aanvaller... (friday boere oosterwijk)
    Een aanvaller......?
  • 12 Mar 2019 om 12:37
    • Quote van 12 Mar 2019 om 12:33
      Wieffer is multifunctionele middenvelder... toen hij er voor Friday inkwam, speelde hij die 3 minuten achter Boere.
    Wel opletten hé Frank :)
  • 12 Mar 2019 om 12:33
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:56
      Amen....

      Die roep om wieffer wordt ook wel beetje triest (sorry)
      Rechtsback afwezig? Wieffer!
      Centrale middenvelder afwezig? Wieffer!

      Pusic ziet wieffer niet? Heb hem vrijdag nog zien invallen.

      Wieffer is aanvaller... (friday boere oosterwijk)
    Wieffer is multifunctionele middenvelder... toen hij er voor Friday inkwam, speelde hij die 3 minuten achter Boere.
  • 12 Mar 2019 om 12:22
    Tegen trinidad en tobago kan ie wel missen toch
  • 12 Mar 2019 om 11:56
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:53
      Zou echt dom zijn, iedereen kent die truc inmiddels. Twente heeft de schijn al tegen, dus niet doen. Gewoon van der heyden voor Smith, 1 op 1 vervangen. Hoef je niet vanalles te verschuiven. Vd heyden en Brama hebben meer ervaring dan andere mogelijke vervangers. Pusic gaat echt geen jeugdspeler laten debuteren in zo n wedstrijd. Jelle is geen geweldenaar maar tegen Sparta liet hij ook zien dat hij het wel in zich heeft. Maria komt er pas in als echt Niemand anders kan spelen. Het is jammer, maar niet anders.
    Amen....

    Die roep om wieffer wordt ook wel beetje triest (sorry)
    Rechtsback afwezig? Wieffer!
    Centrale middenvelder afwezig? Wieffer!

    Pusic ziet wieffer niet? Heb hem vrijdag nog zien invallen.

    Wieffer is aanvaller... (friday boere oosterwijk)
  • 12 Mar 2019 om 11:53
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:48
      Dat betekend dus extra wedstrijd schorsing
    Zou echt dom zijn, iedereen kent die truc inmiddels. Twente heeft de schijn al tegen, dus niet doen. Gewoon van der heyden voor Smith, 1 op 1 vervangen. Hoef je niet vanalles te verschuiven. Vd heyden en Brama hebben meer ervaring dan andere mogelijke vervangers. Pusic gaat echt geen jeugdspeler laten debuteren in zo n wedstrijd. Jelle is geen geweldenaar maar tegen Sparta liet hij ook zien dat hij het wel in zich heeft. Maria komt er pas in als echt Niemand anders kan spelen. Het is jammer, maar niet anders.
  • 12 Mar 2019 om 11:53
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:46
      Ik zou wieffer gebruiken ipv van der Heijden.
    Pusic kent geen Wieffer!
  • 12 Mar 2019 om 11:51
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:46
      Ik zou wieffer gebruiken ipv van der Heijden.
    Ik Roemeratoe.
  • 12 Mar 2019 om 11:49
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:48
      Hoezo? Gewoon niks over zeggen
    Dan zou ik beginnen met de tekst van Dit artikel weg te halen
  • 12 Mar 2019 om 11:48
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:22
      Een Ramosje!
    Dat betekend dus extra wedstrijd schorsing
  • 12 Mar 2019 om 11:48
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:48
      Ik denk echt de KNVB kennende dat ze je dan wel weer dubbel naaien... ik zou het er niet op gokken!
    Hoezo? Gewoon niks over zeggen
  • 12 Mar 2019 om 11:48
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:20
      Geel pakken dus tegen Volendam...
    Ik denk echt de KNVB kennende dat ze je dan wel weer dubbel naaien... ik zou het er niet op gokken!
  • 12 Mar 2019 om 11:47
    Moet geen probleem zijn lijkt me. Dit mogen we gewoon niet meer weggeven. Las trouwens dat Veldwijk van Sparta na een lange periode weer geselecteerd is voor Zuid Afrika. Die missen volgens mij 6 basisspelers tegen NEC. Het kan dus altijd erger :-).
  • 12 Mar 2019 om 11:46
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:21
      Geweldig voor hem, jammer voor ons. V.d Heyden kan hem denk ik prima vervangen, gelukkig geen Holscher meer.
    Ik zou wieffer gebruiken ipv van der Heijden.
  • 12 Mar 2019 om 11:29
    Heel jammer,hij was vaak een van de beste spelers, maar we moeten niet dramatisch gaan doen om één speler, moet tegen Volendam maar geel pakken !
  • 12 Mar 2019 om 11:27
    BREAKING? We wisten allang dat Smith weer geselecteerd zou worden voor het nationale team.
  • 12 Mar 2019 om 11:24
    Maria dan op het middenveld? Kan in ieder geval een bal afpakken. Als bijen maar niet weer uit het centrum weggehaald word
  • 12 Mar 2019 om 11:22
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:20
      Geel pakken dus tegen Volendam...
    Een Ramosje!
  • 12 Mar 2019 om 11:22
    Vrijdag geel pakken!
  • 12 Mar 2019 om 11:22
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:20
      Geel pakken dus tegen Volendam...
    Precies!
  • 12 Mar 2019 om 11:21
    Zou hij niet gewoon weer kunnen overleggen dat hij alsnog mee doet net als in eerste seizoenshelft?
  • 12 Mar 2019 om 11:21
    • Quote van 12 Mar 2019 om 11:18
      Als iets voorspelbaar is, is het geen domper en ook niet BREAKING. Het is kloten maar wat doe je er aan. Misschien dat Smith er wel veel vertrouwen door krijgt en de andere 9 wedstrijden nog beter is.
    So sehe ich das auch Herr Professor
  • 12 Mar 2019 om 11:21
    Geweldig voor hem, jammer voor ons. V.d Heyden kan hem denk ik prima vervangen, gelukkig geen Holscher meer.
  • 12 Mar 2019 om 11:20
    Geel pakken dus tegen Volendam...
  • 12 Mar 2019 om 11:18
    Als iets voorspelbaar is, is het geen domper en ook niet BREAKING. Het is kloten maar wat doe je er aan. Misschien dat Smith er wel veel vertrouwen door krijgt en de andere 9 wedstrijden nog beter is.
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›