Fluitconcert voor Friday bij FC Twente: ''Dit sloeg nergens op''

( 38 reacties)
Fluitconcert voor Friday bij FC Twente: ''Dit sloeg nergens op''

FC Twente won vrijdagavond in de Grolsch Veste met 5-0 van FC Volendam, maar Leon ten Voorde plaatste tijdens de wedstrijd een kritische kanttekening. De verslaggever snapt niet dat Fred Friday werd uitgefloten bij zijn invalbeurt. 

''Met 'blok aan het been' bedoelde ik dat hij voetballend nog geen chemie heeft met zijn ploeggenoten en met het elftal", legt hij uit op de website van de Tubantia. "Maar je staat 2-0 voor, bovenaan en je gaat een speler uitfluiten... we hebben het publiek in Enschede heel vaak geroemd en terecht, maar dit sloeg nergens op", aldus Ten Voorde, die zondagochtend Oussama Assaidi zag bij De Tafel van Kees. 

Volgens de Marokkaanse aanvaller zou trainer Marino Pusic hem speelminuten hebben beloofd in de wedstrijd tegen FC Volendam. "Ik denk niet dat Assaidi dat verzint, daar ga ik niet vanuit", vervolgt de clubwatcher. "Maar Pusic koos er voor om Zekhnini in te laten vallen. Want die denken ze nog heel hard nodig te hebben, zeker nu aanvallend Boere (kaakblessure, red.) is weggevallen", besluit Ten Voorde. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Mar 2019 om 03:50
    • Quote van 18 Mar 2019 om 21:46
      Dat klopt niet wat je zegt. Alleen het 3e en 7e seizoen haalde hij dat niet. Over 7 seizoenen liep hij wel 1 op 2. Ik moet er wel bij zeggen dat hij 27 was toen hij hier kwam. Een speler zit dan vaak rond die leeftijd op zijn top. In zijn laatste seizenen had hij natuurlijk ook nog eens een goed team achter zich. Maar dan nog is dit voor onze begrippen een topprestatie.
    Dat klopt wel. In zijn eerste drie seizoenen 14, 16 en 12 doelpunten. Dat lijkt mij toch gemiddeld 14. Niets om je voor te schamen, maar geen 1 op 2.
  • 18 Mar 2019 om 21:46
    • Quote van 18 Mar 2019 om 21:24
      Zijn eerste 3 seizoenen gemiddeld 14 doelpunten. Hij heeft destijds ook wat wedstrijden gemist, maar 1 op 2 haalde Nkufo niet.
    Dat klopt niet wat je zegt. Alleen het 3e en 7e seizoen haalde hij dat niet. Over 7 seizoenen liep hij wel 1 op 2. Ik moet er wel bij zeggen dat hij 27 was toen hij hier kwam. Een speler zit dan vaak rond die leeftijd op zijn top. In zijn laatste seizenen had hij natuurlijk ook nog eens een goed team achter zich. Maar dan nog is dit voor onze begrippen een topprestatie.
  • 18 Mar 2019 om 21:24
    • Quote van 18 Mar 2019 om 19:55
      Ik vind dat geen vergelijk. Friday komt niet aan het niveau van Kufo of er moet wel heel veel veranderen. Kufo maakte in de eredivisie elk seizoen 1 doelpunt per 2 wrdstrijden. Dit halen onze spitsen nog geen eens in de kkd.
    Zijn eerste 3 seizoenen gemiddeld 14 doelpunten. Hij heeft destijds ook wat wedstrijden gemist, maar 1 op 2 haalde Nkufo niet.
  • 18 Mar 2019 om 19:55
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:40
      Ken je kufo nog????? Was wel een aardige spits staat zelfs een standbeeld van bij het stadion! Had die zelfde lichaamshouding! Zegt niet altijd wat laat Friday eerst maar wedstrijd ritme opdoen en zijn medespelers beter leren kennen dan kan hij velen wellicht nog verrassen! Helaas moet het snel we hebben nog maar 9 wedstrijden,maar dat is niet Friday zijn schuld dat hij zo laat word gehaald terwijl men weet hoe weinig hij gespeeld heeft.
    Ik vind dat geen vergelijk. Friday komt niet aan het niveau van Kufo of er moet wel heel veel veranderen. Kufo maakte in de eredivisie elk seizoen 1 doelpunt per 2 wrdstrijden. Dit halen onze spitsen nog geen eens in de kkd.
  • 18 Mar 2019 om 19:54
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:40
      Ken je kufo nog????? Was wel een aardige spits staat zelfs een standbeeld van bij het stadion! Had die zelfde lichaamshouding! Zegt niet altijd wat laat Friday eerst maar wedstrijd ritme opdoen en zijn medespelers beter leren kennen dan kan hij velen wellicht nog verrassen! Helaas moet het snel we hebben nog maar 9 wedstrijden,maar dat is niet Friday zijn schuld dat hij zo laat word gehaald terwijl men weet hoe weinig hij gespeeld heeft.
    Eens.
  • 18 Mar 2019 om 18:19
    Twente heeft ook groep "kut" supporters blijkt nu wel weer. Niet nadenken maar doen maar wat.
  • 18 Mar 2019 om 16:47
    • Quote van 18 Mar 2019 om 15:13
      Oosterwijk dit seizoen: 22 competitieduels, 6 goals. Friday dit seizoen: 6 competitieduels, 0 goals. Lijkt me toch een heel verschillend gemiddelde: 0.27 om 0.00 goals per duel. Allebei hebben wel 2 assists, dat moet ik toegeven.
    Heb je dat op je telraam uitgerekend....?
  • 18 Mar 2019 om 15:13
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:37
      Ik denk dat Oosterwijk veel langer de tijd heeft gekregen, die bakte er ook helemaal niets van!!!
    Oosterwijk dit seizoen: 22 competitieduels, 6 goals. Friday dit seizoen: 6 competitieduels, 0 goals. Lijkt me toch een heel verschillend gemiddelde: 0.27 om 0.00 goals per duel. Allebei hebben wel 2 assists, dat moet ik toegeven.
  • 18 Mar 2019 om 15:11
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:55
      In betaald voetbal bestaan geen beloftes in een wedstrijd kan van alles gebeuren waardoor je anders moet handelen. En hoe groot acht jij de kans dat Assaidi de bal had afgegeven op Oosterwijk waaruit gescoord werd?
    Dus Assaidi liegt. Jij komt met een wedstrijdsituatie die ik in deze discussie helemaal niet relevant vind. Misschien had Assaidi ook wel 2x gescoord. Achteraf een koe tegen de kont kijken.
  • 18 Mar 2019 om 15:09
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:28
      Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
    Op deze site wordt er heel vaak op de man gespeeld. Dat geldt zowel voor spelers als technische staf. Spelers enz. die een paar maanden geleden nog werden verdoemd worden nu geroemd of binnenkort wederom verguisd.
  • 18 Mar 2019 om 14:56
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:28
      Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
    Kan ik me in vinden.
  • 18 Mar 2019 om 14:55
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:29
      Zo in de wandelgangen te horen had onze kwakzalver Assaidi speeltijd toegezegd. Belofte maakt dus schuld. Assaidi kan mij ook niet overtuigen, maar dat is ook moeilijk als je maar 10 minuten krijgt. Persoonlijk had ik hem gebracht ipv Friday.
    In betaald voetbal bestaan geen beloftes in een wedstrijd kan van alles gebeuren waardoor je anders moet handelen. En hoe groot acht jij de kans dat Assaidi de bal had afgegeven op Oosterwijk waaruit gescoord werd?
  • 18 Mar 2019 om 14:44
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:28
      Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
    Je kunt ook gewoon je mening over iemands functioneren geven en hem of haar blijven steunen.
  • 18 Mar 2019 om 14:44
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:28
      Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
    Je kunt ook gewoon je mening over iemands functioneren geven en hem of haar blijven steunen.
  • 18 Mar 2019 om 14:38
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:37
      Het ongenoegen zou nog niet eens zo zeer tegen de persoon Friday kunnen zijn, maar veel meer tegen de trainer die het maar weer eens met hem probeert. Hij had b.v. Assaidi ook in kunnen brengen. Een signaal afgeven inzake zijn wisselbeleid.
    Zo slaan de diehard fluiters 2 vliegen in 1 klap.
  • 18 Mar 2019 om 14:36
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:02
      Slaat nergens op, hij viel vrijdag goed in. Gaat nog heel belangrijk worden!
    Nee, hij was minder slecht dan normaal.
  • 18 Mar 2019 om 14:32
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:22
      Ik heb dezelfde wedstrijd gezien denk ik. Overigens erger ik mij het meest aan zijn inzet en lichaamshouding.
    Dat is de algemene indruk van Friday. Supporter lachen Holscher uit, 100% terrecht. Als ze Friday uitfluiten, dan een dikke kans dat het collectief een observatie maakt. En dan verdien je het gewoon. Het is uniek.
  • 18 Mar 2019 om 14:22
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:09
      Ik heb vrijdag denk een andere wedstrijden zitten kijken. Want ik vond Friday nog steeds erg matig. Verloor veel de bal en stond vaak op de verkeerde plaats.
    Ik heb dezelfde wedstrijd gezien denk ik. Overigens erger ik mij het meest aan zijn inzet en lichaamshouding.
  • 18 Mar 2019 om 14:16
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:02
      Slaat nergens op, hij viel vrijdag goed in. Gaat nog heel belangrijk worden!
    Ik vond dat hij helemaal niet goed inviel.
  • 18 Mar 2019 om 14:09
    • Quote van 18 Mar 2019 om 14:02
      Slaat nergens op, hij viel vrijdag goed in. Gaat nog heel belangrijk worden!
    Ik heb vrijdag denk een andere wedstrijden zitten kijken. Want ik vond Friday nog steeds erg matig. Verloor veel de bal en stond vaak op de verkeerde plaats.
  • 18 Mar 2019 om 14:04
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:53
      Uitfluiten van je eigen spelers doe je in geen enkel geval! Heeft enkel en alleen nadelen. Totaal met dit stuk eens.
    Helemaal eens. Maar LtV moet niet zo zielig doen, is zelf mede oorzaak van dit gedoe!
  • 18 Mar 2019 om 14:02
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:50
      Haha, rot toch een eind op man ten Voorde. Zelf iedereen en alles kapot schrijven en dan nu miepen. Fred is overigens ook niet van ons. Wat mij betreft loopt hij langs het stadion richting treinstation en pakt hij daar de eerste trein naar Alkmaar. Vind het 10x niks.
    Slaat nergens op, hij viel vrijdag goed in. Gaat nog heel belangrijk worden!
  • 18 Mar 2019 om 13:55
    Ikzelf ben geen fan van Boere, maar ik zal hem nóóit uit fluiten . Als Oosterwijk zondag ook geblesseerd raakt, dan heb je Friday nodig. Je wordt met 25 spelers kampioen, niet met 11 .
  • 18 Mar 2019 om 13:50
    Haha, rot toch een eind op man ten Voorde. Zelf iedereen en alles kapot schrijven en dan nu miepen. Fred is overigens ook niet van ons. Wat mij betreft loopt hij langs het stadion richting treinstation en pakt hij daar de eerste trein naar Alkmaar. Vind het 10x niks.
  • 18 Mar 2019 om 13:37
    • Quote van 18 Mar 2019 om 13:28
      Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
    Ik denk dat Oosterwijk veel langer de tijd heeft gekregen, die bakte er ook helemaal niets van!!!
  • 18 Mar 2019 om 13:29
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:43
      Ja assaidi die heeft het laten zien hier als er één was die van mij geen kans meer kreeg was het Assaidi BV wel. Killing voor iedere team geest!
    Zo in de wandelgangen te horen had onze kwakzalver Assaidi speeltijd toegezegd. Belofte maakt dus schuld. Assaidi kan mij ook niet overtuigen, maar dat is ook moeilijk als je maar 10 minuten krijgt. Persoonlijk had ik hem gebracht ipv Friday.
  • 18 Mar 2019 om 13:28
    Uitfluiten vind ik ook stompzinnig, je bereikt er niets mee. Maar Leon ten Voorde moet ook beseffen dat hij in een positie zit waarin hij zelf ook de opinie beinvloedt. Als hij iets zegt over Friday (blok aan het been), dan is er een flink deel van het publiek bij wie die mening dan toch in zekere mate in het hoofd gaat zitten. Indirect is hij er dus zelf mede oorzaak van dat Friday werd uitgefloten, dat zou Leon ten Voorde ook wel mogen bedenken, hij zou ook wat minder op de man kunnen spelen in zijn stukjes in de krant en op internet. Desondanks komt het uitfluiten ook niet helemaal uit de lucht vallen want Friday heeft nu 6 wedstrijden de kans heeft gekregen (4 basisplaatsen en 2 lange invalbeurten) en hij heeft daarin bedroevend weinig laten zien. Het ligt dus ook zeker aan Friday zelf dat hij in rap tempo impopulair wordt. Ik had direct al mijn twijfels over Friday, hij heeft in dat halve jaar bij Sparta ook helemaal geen potten kunnen breken. Wat mij betreft heeft Friday z'n krediet al wel verspeeld. Komend weekend Friday op de bank en in plaats daarvan Zekhnini in de basis.
  • 18 Mar 2019 om 13:28
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:53
      Uitfluiten van je eigen spelers doe je in geen enkel geval! Heeft enkel en alleen nadelen. Totaal met dit stuk eens.
    +100
  • 18 Mar 2019 om 13:08
    Dus je mag alleen spelers uitfluiten als je achter staat volgens ten voorde? De stand veranderd niets aan het spel van een individu.
  • 18 Mar 2019 om 12:53
    Uitfluiten van je eigen spelers doe je in geen enkel geval! Heeft enkel en alleen nadelen. Totaal met dit stuk eens.
  • 18 Mar 2019 om 12:47
    Het was meer tegen het absurde wisselbeleid van Pusic dan tegen de persoon Friday, die trouwens nog niets heeft laten zien in Twentsche dienst.
  • 18 Mar 2019 om 12:43
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:37
      Het ongenoegen zou nog niet eens zo zeer tegen de persoon Friday kunnen zijn, maar veel meer tegen de trainer die het maar weer eens met hem probeert. Hij had b.v. Assaidi ook in kunnen brengen. Een signaal afgeven inzake zijn wisselbeleid.
    Ja assaidi die heeft het laten zien hier als er één was die van mij geen kans meer kreeg was het Assaidi BV wel. Killing voor iedere team geest!
  • 18 Mar 2019 om 12:40
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:34
      Zag hoe hij het veld in kwam lopen. Dat leek ook nergens op, of die er geen zin in had.
    Ken je kufo nog????? Was wel een aardige spits staat zelfs een standbeeld van bij het stadion! Had die zelfde lichaamshouding! Zegt niet altijd wat laat Friday eerst maar wedstrijd ritme opdoen en zijn medespelers beter leren kennen dan kan hij velen wellicht nog verrassen! Helaas moet het snel we hebben nog maar 9 wedstrijden,maar dat is niet Friday zijn schuld dat hij zo laat word gehaald terwijl men weet hoe weinig hij gespeeld heeft.
  • 18 Mar 2019 om 12:37
    Woorden van Ltv gaven hem zeker kracht en inspanningsvermogen. Kortom hij werkte er zelf ook indirect aan mee
  • 18 Mar 2019 om 12:37
    • Quote van 18 Mar 2019 om 12:31
      Ik heb helemaal niks met Fred Friday, maar om hem uit te fluiten voordat hij nog geen bal geraakt had, vond ik niet kunnen, daar word je als speler niet beter van !
    Het ongenoegen zou nog niet eens zo zeer tegen de persoon Friday kunnen zijn, maar veel meer tegen de trainer die het maar weer eens met hem probeert. Hij had b.v. Assaidi ook in kunnen brengen. Een signaal afgeven inzake zijn wisselbeleid.
  • 18 Mar 2019 om 12:36
    Vind toch dat het publiek na het kampioenschap veranderd is trainers en spelers krijgen 4 weken en ze moeten volgens velen al weer oprotten het kampioenschap is velen duidelijk naar het hoofd gestegen! Maar misschien moet Leon ook eens hand in eigen boezem steken! Met zijn stukjes in de krant puur op de man gericht daar sleep je veel kuddevolk in mee mensen zonder eigen mening die hun mening vormen aan de hand van de anti twente stukjes van Leon!!!
  • 18 Mar 2019 om 12:34
    Zag hoe hij het veld in kwam lopen. Dat leek ook nergens op, of die er geen zin in had.
  • 18 Mar 2019 om 12:31
    Ik heb helemaal niks met Fred Friday, maar om hem uit te fluiten voordat hij nog geen bal geraakt had, vond ik niet kunnen, daar word je als speler niet beter van !
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›