VIDEO | Samenvatting: FC Twente zegeviert bij Go Ahead Eagles

( 70 reacties)
VIDEO | Samenvatting: FC Twente zegeviert bij Go Ahead Eagles

FC Twente heeft vanmiddag met 1-2 gewonnen van Go Ahead Eagles. Door de overwinning kan de ploeg uit Deventer zichzelf wegstrepen als kampioenskandidaat. Voor FC Twente zelf kan het haast niet meer mis gaan.

De eerste goal van de wedstrijd viel al vroeg, in de zestiende minuut, na goed voorbereidend werk van Aitor kon Oosterwijk in de verre hoek inkoppen en liet daarmee de keeper kansloos. Tot de rust was dit de stand op het scorebord.

Na rust was spits Verheydt die de 1-1 binnen kon knikken. Na 71 minuten was de stand weer in balans. Tien minuten voor tijd maakte Aitor, ook al belangrijk met een assist, de winnende. In het restant werd er niet meer gescoord. FC Twente is trots koploper met 69 punten uit 30 wedstrijden. 

Opstelling Go Ahead Eagles: Verhulst, Lelieveld, Bosz (85' Bliek), Veldmate, Baas, Navratil, Bakx, Verheydt, Van Moorsel, Andrade (65' Dekker), Van der Venne (46' Stans).

Opstelling FC Twente: Drommel, Nacho, Bijen, Gonzalez, Ricardinho, Brama, Van der Heyden (86' Schenk), Espinosa, Oosterwijk, Friday (61' Zekhnini), Aitor.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Mar 2019 om 21:59
    • Quote van 24 Mar 2019 om 18:19
      Als we alles winnen worden we tegen jong Ajax kampioen
    Dan telstar, want sparta gaat niet alles winnen
  • 24 Mar 2019 om 20:22
    We kunnen ook nog op 14 april kampioen worden, zonder te spelen.
  • 24 Mar 2019 om 19:59
    12 april worden we kampioen tegen Telstar
  • 24 Mar 2019 om 19:57
    • Quote van 24 Mar 2019 om 18:10
      Brian Smeets
    Dan liever Branco vd Boomen
  • 24 Mar 2019 om 19:33
    • Quote van 24 Mar 2019 om 19:26
      Klopt Scorpio69, daarin wordt veelal tegen Jomanda aangekeken.
    Klopt, maar Jomanda is niet de baas. Iedereen is baas over zichzelf!
  • 24 Mar 2019 om 19:30
    • Quote van 24 Mar 2019 om 19:06
      Zoals Brama al zei, hard gewerkt maar niet terecht. 2e helft werd het helemaal moeilijk. Naar mijn idee had dit ook met de wissel te maken. Friday had hij volgens mij beter kunnen laten staan en Espinoza eruit. Met Friday erbij konden we ze verder van onze helft houden. Friday was aanvallend misschien niet goed maar dat was Espinoza evenmin. Verdedigend staat het met Friday beter. Verder hebben we ook niets van Zekhnini gezien. Dit kwam ook we meer 433 gingen spelen. Espinoza is veel gevaarlijker als je hem op snelheid in stelling brengt. In 442 is daar meer ruimte voor. Kan je veel makkelijker op die counter spelen. Een tactische fout van Pusic naar mijn idee. Maargoed we komen weer weg met heel veel geluk.
    Prima, de thuiswedstrijd tegen GAE was het precies andersom. Mooi de destijds gestolen puntjes door GAE vandaag weer terug gestolen ;)
  • 24 Mar 2019 om 19:29
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:58
      ik blijf bij twente jong az kampioen wedstrijd
    Dat dacht ik voor de aftrap van deze wedstrijd ook, maar nu niet meer. Het wordt Jong Ajax of Telstar.
  • 24 Mar 2019 om 19:26
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:24
      Klopt, maar dat is hoe het je geleerd is. In de spirituele wereld kijkt men anders aan tegen goed en fout!
    Klopt Scorpio69, daarin wordt veelal tegen Jomanda aangekeken.
  • 24 Mar 2019 om 19:06
    Zoals Brama al zei, hard gewerkt maar niet terecht. 2e helft werd het helemaal moeilijk. Naar mijn idee had dit ook met de wissel te maken. Friday had hij volgens mij beter kunnen laten staan en Espinoza eruit. Met Friday erbij konden we ze verder van onze helft houden. Friday was aanvallend misschien niet goed maar dat was Espinoza evenmin. Verdedigend staat het met Friday beter. Verder hebben we ook niets van Zekhnini gezien. Dit kwam ook we meer 433 gingen spelen. Espinoza is veel gevaarlijker als je hem op snelheid in stelling brengt. In 442 is daar meer ruimte voor. Kan je veel makkelijker op die counter spelen. Een tactische fout van Pusic naar mijn idee. Maargoed we komen weer weg met heel veel geluk.
  • 24 Mar 2019 om 18:59
    Gewoon van weekend naar weekend bekijken. Je weet ook niet wat sparta wel doet en waar ze punten laten liggen
  • 24 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:58
      ik blijf bij twente jong az kampioen wedstrijd
    Dat is tweede paasdag. Doe mij maar op de vrijdag, dan kunnen we zaterdag de huldiging vieren
  • 24 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 24 Mar 2019 om 18:18
      5 april is de eerste datum waarop het kampioenschap binnen kan zijn. Hiervoor moet Twente 3x winnen en mag Sparta maximaal 4 punten halen tegen Jong Utrecht uit , MVV thuis en Den Bosch uit. Ook GAE moet hiervoor 1x punten verliezen de komende 3 wedstrijden.
    Als we alles winnen worden we tegen jong Ajax kampioen
  • 24 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 24 Mar 2019 om 18:18
      5 april is de eerste datum waarop het kampioenschap binnen kan zijn. Hiervoor moet Twente 3x winnen en mag Sparta maximaal 4 punten halen tegen Jong Utrecht uit , MVV thuis en Den Bosch uit. Ook GAE moet hiervoor 1x punten verliezen de komende 3 wedstrijden.
    Als we alles winnen worden we tegen jong Ajax kampioen
  • 24 Mar 2019 om 18:18
    5 april is de eerste datum waarop het kampioenschap binnen kan zijn. Hiervoor moet Twente 3x winnen en mag Sparta maximaal 4 punten halen tegen Jong Utrecht uit , MVV thuis en Den Bosch uit. Ook GAE moet hiervoor 1x punten verliezen de komende 3 wedstrijden.
  • 24 Mar 2019 om 18:15
    • Quote van 24 Mar 2019 om 18:10
      Brian Smeets
    Altijd handig tegen Ajax
  • 24 Mar 2019 om 18:10
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:39
      Denk eigenlijk dat slechte spel van Espinoza nog veel meer impact had. Als je onder druk komt te staan, is het wel fijn dat iemand de bal vast kan houden en er is goeds mee doet. In potentie is hij toch een eredivisie speler maar was vandaag of te laat met de voortzetting of leverde m weer in. Vervolgens kan Brama het ook allemaal niet meer belopen en dan loop je letterlijk achter de feiten aan. Conclusie Smith is belangrijk en voor hem moet volgend seizoen een sterke speler terugkomen. Dus nieuwe backs, 2 middenvelders en spits daar moet geld heen.
    Brian Smeets
  • 24 Mar 2019 om 18:02
    Als Twente uit bij j a kampioen kan worden dan zou ik deze wedstrijd weg geven
  • 24 Mar 2019 om 17:58
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:43
      Als het zo doorgaat wordt Telstar thuis de kampioenswedstrijd. Zie Sparta nog wel ergens punten morsen. Anders zou het wel eens Ajax uit kunnen worden, dat zou echt lelijk zijn.
    ik blijf bij twente jong az kampioen wedstrijd
  • 24 Mar 2019 om 17:51
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:27
      Wij hebben toch ook wel veel slechte spelers rondlopen ,een bal over drie schijven spelen lijkt bijna een onmogelijke gave ,Ricadino en Friday waren toch rampen
    Sparta-nec gezien? Het was idd niet best wat twente liet zien met name de 2e helft was wel heel erg slecht!!! Al denk ik dat het gemis van smith daar een groot deel van uitmaakte! Brama moest alles opknappen op het middenveld en kon het niet belopen. Maar om op mijn openings vraag terug te komen sparta en nec waren zo slecht dat het soms niet eens op voetbal lijkt dus misschien is dat het normale niveau van de eerstedivisie 3 punten en kampioen worden ;-)
  • 24 Mar 2019 om 17:50
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:41
      Een rooie uut Ierland:)
    Hahaha
  • 24 Mar 2019 om 17:43
    Als het zo doorgaat wordt Telstar thuis de kampioenswedstrijd. Zie Sparta nog wel ergens punten morsen. Anders zou het wel eens Ajax uit kunnen worden, dat zou echt lelijk zijn.
  • 24 Mar 2019 om 17:41
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:34
      Mazzelpik...ik heb helaas een vrouwtje uit een land waar het weer niet zo best is.
    Een rooie uut Ierland:)
  • 24 Mar 2019 om 17:39
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:27
      Wij hebben toch ook wel veel slechte spelers rondlopen ,een bal over drie schijven spelen lijkt bijna een onmogelijke gave ,Ricadino en Friday waren toch rampen
    Denk eigenlijk dat slechte spel van Espinoza nog veel meer impact had. Als je onder druk komt te staan, is het wel fijn dat iemand de bal vast kan houden en er is goeds mee doet. In potentie is hij toch een eredivisie speler maar was vandaag of te laat met de voortzetting of leverde m weer in. Vervolgens kan Brama het ook allemaal niet meer belopen en dan loop je letterlijk achter de feiten aan. Conclusie Smith is belangrijk en voor hem moet volgend seizoen een sterke speler terugkomen. Dus nieuwe backs, 2 middenvelders en spits daar moet geld heen.
  • 24 Mar 2019 om 17:34
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:29
      hahahaha, mijn vrouwtje zegt altijd ik wil weer!
    Mazzelpik...ik heb helaas een vrouwtje uit een land waar het weer niet zo best is.
  • 24 Mar 2019 om 17:32
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:22
      Als of as is verbrand turf
    Als niet, as wel.
  • 24 Mar 2019 om 17:31
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:30
      KOMOPTAAAAAA KAMPIOENEEEEEE
    Ik hoor je niet
  • 24 Mar 2019 om 17:30
    KOMOPTAAAAAA KAMPIOENEEEEEE
  • 24 Mar 2019 om 17:29
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:27
      Zeg ik net tegen m'n vrouwtje...wanneer doen we het weer?
    hahahaha, mijn vrouwtje zegt altijd ik wil weer!
  • 24 Mar 2019 om 17:28
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:26
      Die bestaat voor mij niet ;-))
    Lol, we leven allemaal in 1 grote leugen en we zijn er maar even.
  • 24 Mar 2019 om 17:27
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:26
      Elke dag weer, begint het weer opnieuw.
    Zeg ik net tegen m'n vrouwtje...wanneer doen we het weer?
  • 24 Mar 2019 om 17:27
    Wij hebben toch ook wel veel slechte spelers rondlopen ,een bal over drie schijven spelen lijkt bijna een onmogelijke gave ,Ricadino en Friday waren toch rampen
  • 24 Mar 2019 om 17:26
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:24
      Klopt, maar dat is hoe het je geleerd is. In de spirituele wereld kijkt men anders aan tegen goed en fout!
    Die bestaat voor mij niet ;-))
  • 24 Mar 2019 om 17:26
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:24
      Begin jij nu al weer.
    Elke dag weer, begint het weer opnieuw.
  • 24 Mar 2019 om 17:24
    Smith heeft met Wales 1-0 gewonnen van Stoch. Smith heeft de hele wedstrijd gevoetbald. Komende vrijdag kunnen we hem weer goed gebruiken. Je miste hem met name in de tweede helft als er uit een ander vastje getapt moet worden
  • 24 Mar 2019 om 17:24
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:22
      Alweer dat weer, hou eens op over het weer.
    Begin jij nu al weer.
  • 24 Mar 2019 om 17:24
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:22
      Huh??? Had ik vroeger goed op mijn rapport staan, vroeg ik aan de meester waarom geen 10? Omdat je 2 vragen fout had was het antwoord.
    Klopt, maar dat is hoe het je geleerd is. In de spirituele wereld kijkt men anders aan tegen goed en fout!
  • 24 Mar 2019 om 17:23
    Jammer dat we niet in de KKD kunnen blijven. Kunnen we elk jaar het kampioenschap vieren....:-)
    Volgende jaar weer ergens in de middenmoot ronddwalen.
  • 24 Mar 2019 om 17:22
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:47
      Als we volgend seizoen zo spelen in de ED dan zijn we zo weer terug in de KKD hoor.
    Als of as is verbrand turf
  • 24 Mar 2019 om 17:22
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:17
      Fout en goed bestaat niet!
    Huh??? Had ik vroeger goed op mijn rapport staan, vroeg ik aan de meester waarom geen 10? Omdat je 2 vragen fout had was het antwoord.
  • 24 Mar 2019 om 17:22
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:55
      De scheidsrechter wuifde nogal veel met on nodige gele kaarten, best jammer want als er 1 ploeg gele kaarten verdienden dan was het wel GAE.
    Ikzeg. Conti. Ik ben het helemaal met u eens, de scheidsrechter was bar en boos slecht, ook ons voetbal in de 2e helft was droefig gelukkig hebben wij de 3 punten binnen en een felle stap kunnen maken naar ons 2e kampioenschap in de historie van ons fctwente. Super gedaan heren.
  • 24 Mar 2019 om 17:22
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:20
      Ligt aan het weer.
    Alweer dat weer, hou eens op over het weer.
  • 24 Mar 2019 om 17:20
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:56
      Het verschil is ook dat wij meer scoren dan de tegenpartij.
    Ligt aan het weer.
  • 24 Mar 2019 om 17:17
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:13
      Door fouten van de tegenstander af te straffen. Wij maken op belangrijke posities in het veld minder fouten.
    Fout en goed bestaat niet!
  • 24 Mar 2019 om 17:16
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:52
      Kampioen worden.... leuk...... eredivisie waardig.....NEE
    Wat maakt het uit? Pas als je in de eredivisie speelt moet je eredivisiewaardig zijn.
  • 24 Mar 2019 om 17:15
    • Quote van 24 Mar 2019 om 17:11
      Vanmiddag zie je ook weer dat je in het voetbal voor een groot deel afhankelijk bent van toevalligheden. En als deze goed vallen noemt men dit geluk en als ze verkeert vallen is dit pech. Wat het vorige seizoen allemaal tegen zat zit nu allemaal mee. De resultaten zijn daarnaast natuurlijk ook een geweldige team prestatie en het kampioenschap kan bijna niet meer misgaan.
    Toeval bestaat niet het valt je toe! Is een bekende uitspraak voor mensen die iets verder durven te kijken dan hun kleine wereldtje waarin ze leven.
    Bovendien kun je de Eredivisie en de KK Divisie niet met elkaar vergelijken.
  • 24 Mar 2019 om 17:15
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:42
      Aitor is lang niet de enige, in je 1tje word je niet kampioen.
    Toch, Aitor scoort veel, geeft veel assists en reken maar uit hoeveel punten er uit zijn rushes, en solo avondtuurtjes, zijn voortgekomen. 20 a 30?
  • 24 Mar 2019 om 17:14
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:58
      Ik denk dat vooral ook Drommel, Bijen en Smith belangrijk waren.
    heel het team is belangrijk van keeper tot spits
  • 24 Mar 2019 om 17:13
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:56
      Het verschil is ook dat wij meer scoren dan de tegenpartij.
    Door fouten van de tegenstander af te straffen. Wij maken op belangrijke posities in het veld minder fouten.
  • 24 Mar 2019 om 17:11
    Vanmiddag zie je ook weer dat je in het voetbal voor een groot deel afhankelijk bent van toevalligheden. En als deze goed vallen noemt men dit geluk en als ze verkeert vallen is dit pech. Wat het vorige seizoen allemaal tegen zat zit nu allemaal mee. De resultaten zijn daarnaast natuurlijk ook een geweldige team prestatie en het kampioenschap kan bijna niet meer misgaan.
  • 24 Mar 2019 om 17:02
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:55
      De scheidsrechter wuifde nogal veel met on nodige gele kaarten, best jammer want als er 1 ploeg gele kaarten verdienden dan was het wel GAE.
    eens. Verder erg mooie overwinning, wat een tokkies daar.
  • 24 Mar 2019 om 16:58
    Laatste 14 wedstrijden 40!!!!!!!!!!! punten :-)))
  • 24 Mar 2019 om 16:58
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:44
      Klopt maar Aitor maakt het verschil.
      Zonder hem was Sparta kampioen geworden.
    Ik denk dat vooral ook Drommel, Bijen en Smith belangrijk waren.
  • 24 Mar 2019 om 16:56
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:55
      De scheidsrechter wuifde nogal veel met on nodige gele kaarten, best jammer want als er 1 ploeg gele kaarten verdienden dan was het wel GAE.
    Inderdaad
  • 24 Mar 2019 om 16:56
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:46
      Het verschil is dat wij minder fouten maken.
    Het verschil is ook dat wij meer scoren dan de tegenpartij.
  • 24 Mar 2019 om 16:55
    De scheidsrechter wuifde nogal veel met on nodige gele kaarten, best jammer want als er 1 ploeg gele kaarten verdienden dan was het wel GAE.
  • 24 Mar 2019 om 16:52
    Kampioen worden.... leuk...... eredivisie waardig.....NEE
  • 24 Mar 2019 om 16:52
    Hele belangrijke winst! Hoe zal me echt jeuken... je zag Sparta vandaag al de overwinning met het publiek vieren die wisten dat het vandaag nog wel weer eens spannend zou kunnen zijn geworden... dat het nu 11 punten blijft is geweldig... knap gedaan twente! Trots! Op alle spelers en de staf!
  • 24 Mar 2019 om 16:49
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:43
      Vrijdag was weer lekker bezig....Gelukkig zag pussy dat ie gewisseld moest worden. Wellicht 442met zekhini en oosterfaal voorin(die behalve de goal ook geen knikker heeft geraakt....)
    De wissel maakte niet veel uit. Zekhnini kwam er ook niet echt aan te pas.
  • 24 Mar 2019 om 16:47
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:36
      Verdiende overwinning, niks maar dan ook niks op af te dingen Als Pusic volgende week wil wisselen zou ik Expinosa wisselen voor Assaidi Expinosa heeft in de voortzetting vandaag helemaal niets gebracht .
    Als we volgend seizoen zo spelen in de ED dan zijn we zo weer terug in de KKD hoor.
  • 24 Mar 2019 om 16:47
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:36
      Verdiende overwinning, niks maar dan ook niks op af te dingen Als Pusic volgende week wil wisselen zou ik Expinosa wisselen voor Assaidi Expinosa heeft in de voortzetting vandaag helemaal niets gebracht .
    Zou een logische wissel geweest zijn. Er waren er meer niet best
  • 24 Mar 2019 om 16:46
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:44
      Klopt maar Aitor maakt het verschil.
      Zonder hem was Sparta kampioen geworden.
    Het verschil is dat wij minder fouten maken.
  • 24 Mar 2019 om 16:46
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:43
      Vrijdag was weer lekker bezig....Gelukkig zag pussy dat ie gewisseld moest worden. Wellicht 442met zekhini en oosterfaal voorin(die behalve de goal ook geen knikker heeft geraakt....)
    Boeit niet, Oosterwijk maakt tenminste goals. Nacho was in de tweede helft vreselijk. De keuzes die hij maakte waren echt dramatisch. Gelukkig hebben we gewonnen, dit voelt zo ongelofelijk lekker!
  • 24 Mar 2019 om 16:44
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:42
      Aitor is lang niet de enige, in je 1tje word je niet kampioen.
    Klopt maar Aitor maakt het verschil.
    Zonder hem was Sparta kampioen geworden.
  • 24 Mar 2019 om 16:43
    Vrijdag was weer lekker bezig....Gelukkig zag pussy dat ie gewisseld moest worden. Wellicht 442met zekhini en oosterfaal voorin(die behalve de goal ook geen knikker heeft geraakt....)
  • 24 Mar 2019 om 16:42
    • Quote van 24 Mar 2019 om 16:36
      Prachtig,
      Doet me denken aan het jaar dat Unal er was en we zevende eindigde.
      Aitor bedankt voor deze promotie!
    Aitor is lang niet de enige, in je 1tje word je niet kampioen.
  • 24 Mar 2019 om 16:38
    Oooh mann wat een spanning. Die lui in Deventer weten het sfeertje wel te maken zeg, al zijn het gewoon tokkies natuurlijk. Zo blij met deze overwinning!!! Dit mag en kan niet meer misgaan!
  • 24 Mar 2019 om 16:36
    Prachtig,
    Doet me denken aan het jaar dat Unal er was en we zevende eindigde.
    Aitor bedankt voor deze promotie!
  • 24 Mar 2019 om 16:36
    Verdiende overwinning, niks maar dan ook niks op af te dingen Als Pusic volgende week wil wisselen zou ik Expinosa wisselen voor Assaidi Expinosa heeft in de voortzetting vandaag helemaal niets gebracht .
  • 24 Mar 2019 om 16:32
    Makkie
  • 24 Mar 2019 om 16:31
    Heeerlijkkkkk !!!!