BREAKING | Gemeenteraad akkoord met saneringsplan FC Twente

( 46 reacties)
BREAKING | Gemeenteraad akkoord met saneringsplan FC Twente

Geweldig nieuws voor FC Twente! De gemeenteraad in Enschede heeft maandagavond onder voorwaarden ingestemd met het herstructureringsplan van de club. In totaal waren er 23 stemmen voor en 16 tegen.

Een akkoord was voor FC Twente nodig om te kunnen blijven bestaan. De gemeente Enschede heeft besloten om vijf miljoen euro van de lening aan FC Twente kwijt te schelden. Daarnaast krijgt negen miljoen euro van de gemeentelijke lening van in totaal zeventien miljoen een 'achtergesteld' karakter geven. Over dat bedrag hoeft FC Twente geen rente en aflossing te betalen. De vermogenspositie van FC Twente verbetert hierdoor aanzienlijk, zo meldt TC Tubantia.

Door het akkoord met de gemeente kan FC Twente verder werken aan de toekomst. De Noabers, de Twentse ondernemers, zullen nu namelijk veertien miljoen euro in de club steken. Daarnaast scheldt ABN Amro een lening van 4,5 miljoen euro kwijt. Ondanks deze sanering, blijft er nog een schuld van zo'n 30 miljoen euro staan, dat meldt RTV Oost.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2019 om 19:00
    • Quote van 9 Apr 2019 om 17:41
      Goed stukkie kerel waar ik alleen wel van Baal is?? Dat ik regelmatig in dat 52% wiegje terecht Ben gekommen. Des te meer je werkt des te harder je word gestraft. :))
    Dat is de andere kant van de medaille inderdaad, haha.
  • 9 Apr 2019 om 18:44
    • Quote van 9 Apr 2019 om 17:54
      Zijn we het toch ergens over eens:-);-)
    We zijn het wel over meer dingen eens hoor, alleen probeer ik het iets te nuanceren waar jij het hier neerzet zoals het in je op komt. Ieder het zijne toch.
  • 9 Apr 2019 om 18:28
    • Quote van 9 Apr 2019 om 17:41
      Goed stukkie kerel waar ik alleen wel van Baal is?? Dat ik regelmatig in dat 52% wiegje terecht Ben gekommen. Des te meer je werkt des te harder je word gestraft. :))
    Daarom ben ik jaren geleden ook minder gaan werken. Zo min mogelijk slaaf van de maatschappij.
  • 9 Apr 2019 om 17:54
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:18
      Daar zit wel een hele grote nuance in beste Ja Die. Als een land volgens de Nederlandse overheid veilig is worden ze terug gestuurd. Volgens Nederland is een land al heel snel veilig. Afghanen worden terug gestuurd, jij en ik weten allebei dat dat land verre van veilig is. Verder ben ik het helemaal met je eens, economische vluchtelingen moeten veel sneller terug gestuurd worden.
    Zijn we het toch ergens over eens:-);-)
  • 9 Apr 2019 om 17:41
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:11
      Het is misschien geen populaire mening en je kunt eindeloos lullen over verspeelde belastingcenten op allerlei projecten (want ook dat gebeurd vaker dan gewenst), maar ik draag het zonder mokken af. Belasting heffen is namelijk van levensbelang op drie zeer primaire zaken: (volks-)gezondheid, kennis/educatie en (financiële) levensstandaard (BNP). In dergelijke lijstjes scoort Nederland buitengewoon goed en hoeven we maar een paar landen in de wereld voor ons te laten. We zijn over het algemeen gezonder/leven langer, hebben een hogere opleiding genoten en we hebben meer te besteden dan grofweg 90-95% van de wereldbevolking, mede dankzij belastingen. Ik ben wat dat betreft blij dat mijn wieg hier heeft gestaan. Dat er op incidenten na amper sprake is van corruptie, dat je in Nederland alle kansen kan grijpen die nodig zijn om jezelf te ontwikkelen en dat mensen daar waar nodig - met wat voor achtergrond dan ook - toch redelijk tot goed opgevangen kunnen worden... Allemaal voorrechten en mede mogelijk gemaakt door ieder individu dat belasting betaald. Nogmaals, in vergelijking met de rest van de wereld. Belasting afdragen is zinvol. Ook wanneer niet alles wat door de overheid wordt uitgegeven goed besteed is of per definitie in jouw straatje past. Als je als persoon/instelling/bedrijf bestaansrecht hebt vanwege bijvoorbeeld sociaal-maatschappelijke en/of economische redenen, dan is een bepaalde vorm van overheidssteun meestal te rechtvaardigen. Dat is in ons geval ook zo en ik ben dankbaar dat de gemeente hetzelfde inzicht heeft, maar laat het in godsnaam de laatste keer zijn voor FC Twente. Daar worden we allemaal stukken vrolijker van.
    Goed stukkie kerel waar ik alleen wel van Baal is?? Dat ik regelmatig in dat 52% wiegje terecht Ben gekommen. Des te meer je werkt des te harder je word gestraft. :))
  • 9 Apr 2019 om 16:47
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:15
      Volgens de Italianen.. Dat zegt toch al genoeg.
    Nou, terug naar Nederland dan... Van alle in 2015 naar Nederland gekomen "vluchtelingen" had in 2018 nog maar slechts 84% een uitkering. Maar goed, laten we het een voetbalgerelateerd topic houden.
  • 9 Apr 2019 om 16:18
    • Quote van 9 Apr 2019 om 15:19
      Kijk even Vlekkie, de laatste 5 jaar zijn onder de vluchtelingen bijna 70% als niet vluchteling aangemerkt. En dit is mede naar buiten gebracht door COA. Nogmaals echte vluchtelingen zijn welkom, economische vluchtelingen gelijk weer terug sturen. Want die maken misbruik van ons sociale stelsel. En nogmaals echte vluchtelingen moet je helpen, dat meen ok uit de grond van mijn hart, maar economische vluchtelingen dr uut.
    Daar zit wel een hele grote nuance in beste Ja Die. Als een land volgens de Nederlandse overheid veilig is worden ze terug gestuurd. Volgens Nederland is een land al heel snel veilig. Afghanen worden terug gestuurd, jij en ik weten allebei dat dat land verre van veilig is. Verder ben ik het helemaal met je eens, economische vluchtelingen moeten veel sneller terug gestuurd worden.
  • 9 Apr 2019 om 16:15
    • Quote van 9 Apr 2019 om 15:17
      Dat heeft hij inderdaad niet goed. Volgens cijfers van de Italiaanse overheid is bij slechts 7% de kwalificatie "vluchteling" van toepassing. De rest, 93% dus, heeft eigenlijk geen recht op asiel en zou dus linea recta terug moeten.
    Volgens de Italianen.. Dat zegt toch al genoeg.
  • 9 Apr 2019 om 15:19
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:59
      70% economische vluchteling. Dat heb je echt niet goed. Het probleem is dat de succes verhalen (bijna) nooit gedeeld worden. Deze mensen betalen ook gewoon belasting. Beetje nuanceren kan geen kwaad.
    Kijk even Vlekkie, de laatste 5 jaar zijn onder de vluchtelingen bijna 70% als niet vluchteling aangemerkt. En dit is mede naar buiten gebracht door COA. Nogmaals echte vluchtelingen zijn welkom, economische vluchtelingen gelijk weer terug sturen. Want die maken misbruik van ons sociale stelsel. En nogmaals echte vluchtelingen moet je helpen, dat meen ok uit de grond van mijn hart, maar economische vluchtelingen dr uut.
  • 9 Apr 2019 om 15:17
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:59
      70% economische vluchteling. Dat heb je echt niet goed. Het probleem is dat de succes verhalen (bijna) nooit gedeeld worden. Deze mensen betalen ook gewoon belasting. Beetje nuanceren kan geen kwaad.
    Dat heeft hij inderdaad niet goed. Volgens cijfers van de Italiaanse overheid is bij slechts 7% de kwalificatie "vluchteling" van toepassing. De rest, 93% dus, heeft eigenlijk geen recht op asiel en zou dus linea recta terug moeten.
  • 9 Apr 2019 om 14:59
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:43
      Nee hoor laat me door niemand bang maken, en heb zelf familie leden die in Afghanistan hebben gediend, en deze zeggen ook dat de mentaliteit gewoin totaal verschillend is, en dat verander je niet met miljoenende verslinderende intregratie trajecten, daar gaat het mij om. Dat vind ik zonder van het belastinggeld, en natuurlijk vind ik het erg wat daar gebeurt, echt wel maar vind wel dat die mensen daar in de streek moeten worden opgevangen. Want er zijn ook echte vlu htelingen die zijn van mij welkom echt wasr, maar dan vraag ik me af hoe je als echte vluchteling na aankomst in NL de nieuwste Iphone hebt,, en dat er voorang moet worden verleend bij de toewijzing van sociale huurwoningen aan deze groep? Terwijl onze kids niet eens in aanmerking komen? Nou sorry dat gaat mij allemaal wat te ver, maar nogmaals echte vluchtelingen zijn welkom maar er zit zeker ook 70% bij dat economisch vluchteling is en misbruik maakt van de situatie. En daarna vind ik de zorg voor de ouderen in NL veel belangrijker, want vergeet niet wie dit land hebben op opgebouwd, juist die ouderen in het bejaardenhuis waar praktisch geen aandacht meer voor is. Dat vind ik een schande, en dan heeft Wilders wel degelijk een punt.
    70% economische vluchteling. Dat heb je echt niet goed. Het probleem is dat de succes verhalen (bijna) nooit gedeeld worden. Deze mensen betalen ook gewoon belasting. Beetje nuanceren kan geen kwaad.
  • 9 Apr 2019 om 14:57
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:11
      Het is misschien geen populaire mening en je kunt eindeloos lullen over verspeelde belastingcenten op allerlei projecten (want ook dat gebeurd vaker dan gewenst), maar ik draag het zonder mokken af. Belasting heffen is namelijk van levensbelang op drie zeer primaire zaken: (volks-)gezondheid, kennis/educatie en (financiële) levensstandaard (BNP). In dergelijke lijstjes scoort Nederland buitengewoon goed en hoeven we maar een paar landen in de wereld voor ons te laten. We zijn over het algemeen gezonder/leven langer, hebben een hogere opleiding genoten en we hebben meer te besteden dan grofweg 90-95% van de wereldbevolking, mede dankzij belastingen. Ik ben wat dat betreft blij dat mijn wieg hier heeft gestaan. Dat er op incidenten na amper sprake is van corruptie, dat je in Nederland alle kansen kan grijpen die nodig zijn om jezelf te ontwikkelen en dat mensen daar waar nodig - met wat voor achtergrond dan ook - toch redelijk tot goed opgevangen kunnen worden... Allemaal voorrechten en mede mogelijk gemaakt door ieder individu dat belasting betaald. Nogmaals, in vergelijking met de rest van de wereld. Belasting afdragen is zinvol. Ook wanneer niet alles wat door de overheid wordt uitgegeven goed besteed is of per definitie in jouw straatje past. Als je als persoon/instelling/bedrijf bestaansrecht hebt vanwege bijvoorbeeld sociaal-maatschappelijke en/of economische redenen, dan is een bepaalde vorm van overheidssteun meestal te rechtvaardigen. Dat is in ons geval ook zo en ik ben dankbaar dat de gemeente hetzelfde inzicht heeft, maar laat het in godsnaam de laatste keer zijn voor FC Twente. Daar worden we allemaal stukken vrolijker van.
    +1 Nog weinig zo'n goed onderbouwde mening gezien op een voetbalsite, chapeau. Belasting is een gemeenschappelijk goed probleem, het hele idee is dat niet alles iets zou zijn waaraan de gewone burger geld uit zou geven, dan zou een gemeenschappelijke heffing niet nodig zijn.
  • 9 Apr 2019 om 14:43
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:25
      Over extremisten gesproken Ja Die.

      Het is statistisch bewezen dat terroristen veelal hier (in europa) opgegroeid zijn, het overgrote deel, radicaliseerde zich hier. Het zijn de kinderen van eerste generatie immigranten die hun draai niet hebben kunnen vinden. Dat is een groot probleem, en dat heeft helemaal niets te maken met immigratiestromen.

      Terrorisme is extreem gecompliceerd. Wat het nodig heeft is geld, veel geld, de meeste terroristen vliegen dan ook gewoon binnnen. Zoals de 911 mennekes. Zaten gewoon op school, hadden normale levens in Duitsland en Amerika, gingen netjes op vliegles en zo voort.

      Jij laat je bang maken door Ome Geert en Thierry en al hun spookverhalen. Ja, tuurlijk tussen de vluchtelingen zitten rotte appels, zitten duistere figuren. Maar welk percentage denk jij dat er in een bootje stapt en de gok neemt om dood te gaan met de intentie zichzelf op te blazen?
    Nee hoor laat me door niemand bang maken, en heb zelf familie leden die in Afghanistan hebben gediend, en deze zeggen ook dat de mentaliteit gewoin totaal verschillend is, en dat verander je niet met miljoenende verslinderende intregratie trajecten, daar gaat het mij om. Dat vind ik zonder van het belastinggeld, en natuurlijk vind ik het erg wat daar gebeurt, echt wel maar vind wel dat die mensen daar in de streek moeten worden opgevangen. Want er zijn ook echte vlu htelingen die zijn van mij welkom echt wasr, maar dan vraag ik me af hoe je als echte vluchteling na aankomst in NL de nieuwste Iphone hebt,, en dat er voorang moet worden verleend bij de toewijzing van sociale huurwoningen aan deze groep? Terwijl onze kids niet eens in aanmerking komen? Nou sorry dat gaat mij allemaal wat te ver, maar nogmaals echte vluchtelingen zijn welkom maar er zit zeker ook 70% bij dat economisch vluchteling is en misbruik maakt van de situatie. En daarna vind ik de zorg voor de ouderen in NL veel belangrijker, want vergeet niet wie dit land hebben op opgebouwd, juist die ouderen in het bejaardenhuis waar praktisch geen aandacht meer voor is. Dat vind ik een schande, en dan heeft Wilders wel degelijk een punt.
  • 9 Apr 2019 om 14:27
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:11
      Het is misschien geen populaire mening en je kunt eindeloos lullen over verspeelde belastingcenten op allerlei projecten (want ook dat gebeurd vaker dan gewenst), maar ik draag het zonder mokken af. Belasting heffen is namelijk van levensbelang op drie zeer primaire zaken: (volks-)gezondheid, kennis/educatie en (financiële) levensstandaard (BNP). In dergelijke lijstjes scoort Nederland buitengewoon goed en hoeven we maar een paar landen in de wereld voor ons te laten. We zijn over het algemeen gezonder/leven langer, hebben een hogere opleiding genoten en we hebben meer te besteden dan grofweg 90-95% van de wereldbevolking, mede dankzij belastingen. Ik ben wat dat betreft blij dat mijn wieg hier heeft gestaan. Dat er op incidenten na amper sprake is van corruptie, dat je in Nederland alle kansen kan grijpen die nodig zijn om jezelf te ontwikkelen en dat mensen daar waar nodig - met wat voor achtergrond dan ook - toch redelijk tot goed opgevangen kunnen worden... Allemaal voorrechten en mede mogelijk gemaakt door ieder individu dat belasting betaald. Nogmaals, in vergelijking met de rest van de wereld. Belasting afdragen is zinvol. Ook wanneer niet alles wat door de overheid wordt uitgegeven goed besteed is of per definitie in jouw straatje past. Als je als persoon/instelling/bedrijf bestaansrecht hebt vanwege bijvoorbeeld sociaal-maatschappelijke en/of economische redenen, dan is een bepaalde vorm van overheidssteun meestal te rechtvaardigen. Dat is in ons geval ook zo en ik ben dankbaar dat de gemeente hetzelfde inzicht heeft, maar laat het in godsnaam de laatste keer zijn voor FC Twente. Daar worden we allemaal stukken vrolijker van.
    100+
  • 9 Apr 2019 om 14:25
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:19
      Linkse rakker, haha man je vergeet wat voor extremisten er mee komen , gewoon daar opvangen in de buurt. Je haalt nu ff punt aan, maar hoeveel van die mislukte intregatie projecten zijn er al mislukt? Hoeveel onodige bouwerken, kunst, rotondes, en noem maar op er word gewoon zovveel geld in nutteloze projecten gestopt. En ik bedoel dan ook het hele intergratie beleid is volledig mislukt. Dat is een bodemloze put, want het volk heeft gewoon een andere cultuur dan ons, en zullen zich nooit aanpassen. Pkus al die extremisten die zo binnen glippen, en ook nog door de belastingbetaler onderhouden word. Om vervogen in het ronde weg mensenn neer te schieten of te steken. Nee dat soort onzin moeten ze stoppen te financieeren.
    Over extremisten gesproken Ja Die.

    Het is statistisch bewezen dat terroristen veelal hier (in europa) opgegroeid zijn, het overgrote deel, radicaliseerde zich hier. Het zijn de kinderen van eerste generatie immigranten die hun draai niet hebben kunnen vinden. Dat is een groot probleem, en dat heeft helemaal niets te maken met immigratiestromen.

    Terrorisme is extreem gecompliceerd. Wat het nodig heeft is geld, veel geld, de meeste terroristen vliegen dan ook gewoon binnnen. Zoals de 911 mennekes. Zaten gewoon op school, hadden normale levens in Duitsland en Amerika, gingen netjes op vliegles en zo voort.

    Jij laat je bang maken door Ome Geert en Thierry en al hun spookverhalen. Ja, tuurlijk tussen de vluchtelingen zitten rotte appels, zitten duistere figuren. Maar welk percentage denk jij dat er in een bootje stapt en de gok neemt om dood te gaan met de intentie zichzelf op te blazen?
  • 9 Apr 2019 om 14:19
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:19
      Linkse rakker, haha man je vergeet wat voor extremisten er mee komen , gewoon daar opvangen in de buurt. Je haalt nu ff punt aan, maar hoeveel van die mislukte intregatie projecten zijn er al mislukt? Hoeveel onodige bouwerken, kunst, rotondes, en noem maar op er word gewoon zovveel geld in nutteloze projecten gestopt. En ik bedoel dan ook het hele intergratie beleid is volledig mislukt. Dat is een bodemloze put, want het volk heeft gewoon een andere cultuur dan ons, en zullen zich nooit aanpassen. Pkus al die extremisten die zo binnen glippen, en ook nog door de belastingbetaler onderhouden word. Om vervogen in het ronde weg mensenn neer te schieten of te steken. Nee dat soort onzin moeten ze stoppen te financieeren.
    Wat is goedkoper Ja Die. 3 Maanden in een Ritz Carlton leven of 3 maanden in een tentenkamp?
  • 9 Apr 2019 om 14:11
    Het is misschien geen populaire mening en je kunt eindeloos lullen over verspeelde belastingcenten op allerlei projecten (want ook dat gebeurd vaker dan gewenst), maar ik draag het zonder mokken af. Belasting heffen is namelijk van levensbelang op drie zeer primaire zaken: (volks-)gezondheid, kennis/educatie en (financiële) levensstandaard (BNP). In dergelijke lijstjes scoort Nederland buitengewoon goed en hoeven we maar een paar landen in de wereld voor ons te laten. We zijn over het algemeen gezonder/leven langer, hebben een hogere opleiding genoten en we hebben meer te besteden dan grofweg 90-95% van de wereldbevolking, mede dankzij belastingen. Ik ben wat dat betreft blij dat mijn wieg hier heeft gestaan. Dat er op incidenten na amper sprake is van corruptie, dat je in Nederland alle kansen kan grijpen die nodig zijn om jezelf te ontwikkelen en dat mensen daar waar nodig - met wat voor achtergrond dan ook - toch redelijk tot goed opgevangen kunnen worden... Allemaal voorrechten en mede mogelijk gemaakt door ieder individu dat belasting betaald. Nogmaals, in vergelijking met de rest van de wereld. Belasting afdragen is zinvol. Ook wanneer niet alles wat door de overheid wordt uitgegeven goed besteed is of per definitie in jouw straatje past. Als je als persoon/instelling/bedrijf bestaansrecht hebt vanwege bijvoorbeeld sociaal-maatschappelijke en/of economische redenen, dan is een bepaalde vorm van overheidssteun meestal te rechtvaardigen. Dat is in ons geval ook zo en ik ben dankbaar dat de gemeente hetzelfde inzicht heeft, maar laat het in godsnaam de laatste keer zijn voor FC Twente. Daar worden we allemaal stukken vrolijker van.
  • 9 Apr 2019 om 12:19
    • Quote van 9 Apr 2019 om 11:28
      Zullen we jou eens een week in Aleppo dumpen........ kijken of je dan nog steeds zo dom lult over het welzijn van een ander.

      Kunst, Cultuur, natuurgebieden, er gaat veel geld in op. Dergelijke zaken 'maken' je omgeving, geven kleur aan je maatschappij en zijn gewoon logische zaken om wat geld aan te verliezen. Humanitair, of het nu vluchtelingenopvang is of het leger des heils, het is niet meer dan fatsoen om wat voor de medemens te doen.

      FC Twente, is een bodemloze gierput waar verhoudingsgewijs veel te veel in is gestoken, schandalig risico is genomen, omdat het ook een maatschappelijke functie heeft. Wat mij betreft hadden ze de club 5 jaar geleden al in de verkoop moeten zetten, hadden ze de deur voor RB of een investeerder open moeten zetten. Nu beginnen we weer op nul, met een hele pleur 'verborgen' schulden. Met veel te veel stemmen en invloeden. Met een molensteen die potentieel bij elke vorm van progressie als beperkende factor dient. Elke keer als er een bak geld binnen komt, dan zal er iemand een vinger opsteken: INLEVEREN!

      FCT is een BVO, een fragiel bedrijf dat niet langer als bodemloze-put en eindeloze kostenpost voor de gemeente mag dienen. Uitstekend statement van de gemeente. Zodra ze onraad ruiken, zodra rode cijfers geprojecteerd worden: In de verkoop die hap.

      En dat zal de reden zijn dat er een nieuwe Directeur met de Van der Kraan op mag dweilen.
    Linkse rakker, haha man je vergeet wat voor extremisten er mee komen , gewoon daar opvangen in de buurt. Je haalt nu ff punt aan, maar hoeveel van die mislukte intregatie projecten zijn er al mislukt? Hoeveel onodige bouwerken, kunst, rotondes, en noem maar op er word gewoon zovveel geld in nutteloze projecten gestopt. En ik bedoel dan ook het hele intergratie beleid is volledig mislukt. Dat is een bodemloze put, want het volk heeft gewoon een andere cultuur dan ons, en zullen zich nooit aanpassen. Pkus al die extremisten die zo binnen glippen, en ook nog door de belastingbetaler onderhouden word. Om vervogen in het ronde weg mensenn neer te schieten of te steken. Nee dat soort onzin moeten ze stoppen te financieeren.
  • 9 Apr 2019 om 11:28
    • Quote van 9 Apr 2019 om 09:26
      Die belastingcenten gaan veelal naar Onzinnige kunst Reintregatie trajecten.pfff Grond sanering vervuilde grond voor een.niet komend AZC Onnodige en belachlijke uitgaven die soms niet eens kunnen in de infra structuur Pakeergarage die vele miljoenen.meer koste Al die projectontwikkelaars Alle subsidies aan allerlei stichtingen. En.ga zo maar door.... Ik ben.blij dat er wat belastingcenten.van mij bij Fc Twente komt, en niet bij een.bv kansloos intregatie traject o
    Zullen we jou eens een week in Aleppo dumpen........ kijken of je dan nog steeds zo dom lult over het welzijn van een ander.

    Kunst, Cultuur, natuurgebieden, er gaat veel geld in op. Dergelijke zaken 'maken' je omgeving, geven kleur aan je maatschappij en zijn gewoon logische zaken om wat geld aan te verliezen. Humanitair, of het nu vluchtelingenopvang is of het leger des heils, het is niet meer dan fatsoen om wat voor de medemens te doen.

    FC Twente, is een bodemloze gierput waar verhoudingsgewijs veel te veel in is gestoken, schandalig risico is genomen, omdat het ook een maatschappelijke functie heeft. Wat mij betreft hadden ze de club 5 jaar geleden al in de verkoop moeten zetten, hadden ze de deur voor RB of een investeerder open moeten zetten. Nu beginnen we weer op nul, met een hele pleur 'verborgen' schulden. Met veel te veel stemmen en invloeden. Met een molensteen die potentieel bij elke vorm van progressie als beperkende factor dient. Elke keer als er een bak geld binnen komt, dan zal er iemand een vinger opsteken: INLEVEREN!

    FCT is een BVO, een fragiel bedrijf dat niet langer als bodemloze-put en eindeloze kostenpost voor de gemeente mag dienen. Uitstekend statement van de gemeente. Zodra ze onraad ruiken, zodra rode cijfers geprojecteerd worden: In de verkoop die hap.

    En dat zal de reden zijn dat er een nieuwe Directeur met de Van der Kraan op mag dweilen.
  • 9 Apr 2019 om 11:27
    • Quote van 9 Apr 2019 om 10:00
      Kunst reïntegratie projecten. Wtf is dat dan
    Hij bedoelt dat als kunstenaars terug moeten in de samenleving.
  • 9 Apr 2019 om 10:00
    • Quote van 9 Apr 2019 om 09:26
      Die belastingcenten gaan veelal naar Onzinnige kunst Reintregatie trajecten.pfff Grond sanering vervuilde grond voor een.niet komend AZC Onnodige en belachlijke uitgaven die soms niet eens kunnen in de infra structuur Pakeergarage die vele miljoenen.meer koste Al die projectontwikkelaars Alle subsidies aan allerlei stichtingen. En.ga zo maar door.... Ik ben.blij dat er wat belastingcenten.van mij bij Fc Twente komt, en niet bij een.bv kansloos intregatie traject o
    Kunst reïntegratie projecten. Wtf is dat dan
  • 9 Apr 2019 om 09:59
    • Quote van 9 Apr 2019 om 08:55
      Dat bedoel ik dus.
      Lees je mee Vlekkie ;))
    Had het dan ook zo gezegd.....
  • 9 Apr 2019 om 09:26
    • Quote van 9 Apr 2019 om 08:10
      Nou vertel eens waar jou belasting heen gaat? Ik heb nl geen idee waar mijn centen precies blijven.
    Die belastingcenten gaan veelal naar Onzinnige kunst Reintregatie trajecten.pfff Grond sanering vervuilde grond voor een.niet komend AZC Onnodige en belachlijke uitgaven die soms niet eens kunnen in de infra structuur Pakeergarage die vele miljoenen.meer koste Al die projectontwikkelaars Alle subsidies aan allerlei stichtingen. En.ga zo maar door.... Ik ben.blij dat er wat belastingcenten.van mij bij Fc Twente komt, en niet bij een.bv kansloos intregatie traject o
  • 9 Apr 2019 om 08:55
    • Quote van 9 Apr 2019 om 08:37
      Dat bedoelt hij dus ook, belastingen verdwijnen in een grote pot waar van alles en nog wat van wordt betaald. Dus nee, individueel kun je niet zien waar je geld naar toe gaat, maar er zijn genoeg zaken waar belastinggeld naar toe gaat waar je het misschien niet mee eens bent. Genoeg overheids projecten te verzinnen waar geld is verspild, denk aan IT projecten.
    Dat bedoel ik dus.
    Lees je mee Vlekkie ;))
  • 9 Apr 2019 om 08:37
    • Quote van 9 Apr 2019 om 08:10
      Nou vertel eens waar jou belasting heen gaat? Ik heb nl geen idee waar mijn centen precies blijven.
    Dat bedoelt hij dus ook, belastingen verdwijnen in een grote pot waar van alles en nog wat van wordt betaald. Dus nee, individueel kun je niet zien waar je geld naar toe gaat, maar er zijn genoeg zaken waar belastinggeld naar toe gaat waar je het misschien niet mee eens bent. Genoeg overheids projecten te verzinnen waar geld is verspild, denk aan IT projecten.
  • 9 Apr 2019 om 08:10
    • Quote van 9 Apr 2019 om 07:58
      Open deuren, zo zijn er tal van overheidsprojecten die niets hebben toegevoegd en zelfs miljarden hebben gekost.
      Vreemd dat je dan alleen over die "paar miljoen" bij een voetbalclub begint.

      Mijn belasting welke ik maandelijks betaal gaat veel gevallen naar zaken waar ik nooit iets van terugzie. Zo ken ken ik er dus nog wel wat.
    Nou vertel eens waar jou belasting heen gaat? Ik heb nl geen idee waar mijn centen precies blijven.
  • 9 Apr 2019 om 07:58
    • Quote van 9 Apr 2019 om 07:01
      Het is een schande dat al die kleine bedrijven maanden wat op hun geld nadat ze werk hebben geleverd. Zelfs soms in de problemen komen en hier wordt gewoon belasting geld in de put gegooid. Waar het stadion nog niet eens vol zit.
    Open deuren, zo zijn er tal van overheidsprojecten die niets hebben toegevoegd en zelfs miljarden hebben gekost.
    Vreemd dat je dan alleen over die "paar miljoen" bij een voetbalclub begint.

    Mijn belasting welke ik maandelijks betaal gaat veel gevallen naar zaken waar ik nooit iets van terugzie. Zo ken ken ik er dus nog wel wat.
  • 9 Apr 2019 om 07:16
    • Quote van 9 Apr 2019 om 07:04
      Ik blijk geen rekenwonder te zijn. Ik heb ooit begrepen dat de schuld van Twente van ooit iets van 95 miljoen, nu naar 50 miljoen is teruggebracht. Nu scheldt de gemeente 5 miljoen vrij en laat de ABN bank 4,5 miljoen varen. Dan is de schuld toch geen 30 miljoen......wie het mij kan uitleggen.
    De 9 miljoen achter gesteld telt ook niet meer mee, volgens mij.
  • 9 Apr 2019 om 07:04
    Ik blijk geen rekenwonder te zijn. Ik heb ooit begrepen dat de schuld van Twente van ooit iets van 95 miljoen, nu naar 50 miljoen is teruggebracht. Nu scheldt de gemeente 5 miljoen vrij en laat de ABN bank 4,5 miljoen varen. Dan is de schuld toch geen 30 miljoen......wie het mij kan uitleggen.
  • 9 Apr 2019 om 07:01
    Het is een schande dat al die kleine bedrijven maanden wat op hun geld nadat ze werk hebben geleverd. Zelfs soms in de problemen komen en hier wordt gewoon belasting geld in de put gegooid. Waar het stadion nog niet eens vol zit.
  • 9 Apr 2019 om 05:53
    Goh verrassend .
  • 9 Apr 2019 om 00:29
    • Quote van 8 Apr 2019 om 23:36
      Is die 50 voor of na dit hele gebeuren?
    Is totaal nog een schuld van 30 miljoen!
  • 9 Apr 2019 om 00:20
    • Quote van 8 Apr 2019 om 23:42
      Mooi!! Bedankt gemeente Enschede! Hoop dat Hengelo ook eens gaat bijdragen, aan de binnenstad hoef je het niet uit te geven, daar valt niks meer aan te doen. Dan maar voor ons gezamenlijk hoger doel, FC Twente!
    Helemaal mee eens.
  • 9 Apr 2019 om 00:16
    De ondernemers en de overheid hebben elkaar nodig voor de algemene Twente zaak. Dit is mix van trots en verantwoordelijkheid. Samen bouwen aan de toekomst. Prachtig resultaat van de gemeente.
  • 8 Apr 2019 om 23:56
    Thanks gemeente Enschede!!!!!!
  • 8 Apr 2019 om 23:46
    • Quote van 8 Apr 2019 om 23:40
      Er staat dat er nu nog een schuld van 50 miljoen over is toch, in de laatste regels ?
    50 Mio was de direct opeisbare schuld van in totaal 67 Miljoen (jaarrekening per 30062018), voor de schuldsanering.
  • 8 Apr 2019 om 23:42
    Mooi!! Bedankt gemeente Enschede! Hoop dat Hengelo ook eens gaat bijdragen, aan de binnenstad hoef je het niet uit te geven, daar valt niks meer aan te doen. Dan maar voor ons gezamenlijk hoger doel, FC Twente!
  • 8 Apr 2019 om 23:42
    Er is nu nog een schuld van 15 milj. Achtergestelde lening daargelaten. Die kun je inprincipe 30 jaar laten bestaan.
  • 8 Apr 2019 om 23:40
    • Quote van 8 Apr 2019 om 23:36
      Is die 50 voor of na dit hele gebeuren?
    Er staat dat er nu nog een schuld van 50 miljoen over is toch, in de laatste regels ?
  • 8 Apr 2019 om 23:38
    Als het goed is is er nog 25 over
  • 8 Apr 2019 om 23:38
    Mooi bericht, had het wel verwacht, maar je weet het nooit , gefeliciteerd FCTWENTE, Bedankt gemeente Enschede !
  • 8 Apr 2019 om 23:36
    Is die 50 voor of na dit hele gebeuren?
  • 8 Apr 2019 om 23:36
    Uistekend nieuws
  • 8 Apr 2019 om 23:35
    Nou nog promoveren zodat de inkomsten weer stijgen. 3x winnen en hij is binnen.
  • 8 Apr 2019 om 23:34
    Mooi nieuws