''Afgelopen week leek het alsof we een achterstand hadden''

( 16 reacties)
''Afgelopen week leek het alsof we een achterstand hadden''

Wout Brama was er de afgelopen weken niet bij, maar tegen Telstar was hij meteen de man of the match bij FC Twente. De middenvelder erkent dat het mentaal wel in de hoofden bij de Tukkers zat.

"Mentaal is het heel lekker, we moesten deze wedstrijd natuurlijk winnen. Hiervoor hebben we een hele goede serie neergezet, maar dan verlies je twee wedstrijden en dan geldt er maar één ding: de concurrentie niet dichterbij laten komen. We hebben een gat van zeven punten, het leek net of we afgelopen week op achterstand stonden", begint Brama in gesprek met RTV Oost.

"We moeten beseffen dat we elke week op deze manier moeten vechten voor onze punten. Als we dat niet doen, dan zijn we geen geweldig team", vervolgt Brama, die beseft dat er veel druk op de schouders ligt. "Het hoort bij een club als Twente en zeker in deze competitie. Die voelen we het hele jaar al en die druk leggen we onszelf ook op. Die wordt dan een beetje extra door die twee verliespartijen, dat hebben we onszelf aangedaan."

Brama weet dat de komende wedstrijden van levensbelang zijn. "Elke week spelen we een sleutelwedstrijd als het om de titel gaat. Je wil de concurrentie niet dichterbij laten komen, niet laten ruiken dat er iets te halen valt. Als je dan twee keer verliest, gaan ze wel iets ruiken. Nu hebben we in ieder geval laten zien dat we over veerkracht beschikken. Het ziet er goed uit, maar we zijn er nog lang niet", beseft Brama.

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 07:54
    • Quote van 15 Apr 2019 om 05:07
      Snap het niet Wout leest het zelfde A4 tje op als pusic de één is dan een held de ander alles wat maar beledigend is?
    Successupporter. Wout is al jaren een clubheld en maakt dat dit seizoen meer dan waar. Pusic is dat verre van. Als ik terug denk aan McClaren in 2010 viel me op dat hij het leuk deed dat seizoen, maar daarna ook nooit meer een fatsoenlijk seizoen heeft gedraaid. Voor Pusic zou hetzelfde kunnen gelden als je zijn voetbalverstand en manier van mediabeheersing ziet
  • 15 Apr 2019 om 07:06
    • Quote van 15 Apr 2019 om 05:45
      Dan snap jij het niet op foute beslissingen oordeel ik ook bij pusic en spelers!!!! Anderen op zijn teksten in interviews en het zijn de zelfde teksten als wout dus onderbuikgevoelens,snap jij het nu ook?
    Zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb mij gestoord aan de opstellingen. Als je ziet dat Hamdaoui erin komt, leuke en frisse voetballer. Waarom krijgt hij geen kans? Bapoh, o.a. in de thuiswedstrijd met Sparta belangrijk. Geblesseerd en niet weer terug gezien. Ik zie Oosterwijk, Friday en Boere en het houdt niet over. Dat we succesvol ware met tandem Boere en Oosterwijk. Mooi. Als trainer kan hij het zich ook makkelijker maken door zaken te benoemen. Opstelling tegen Dordrecht is een no go
  • 15 Apr 2019 om 05:45
    • Quote van 15 Apr 2019 om 05:24
      Pffff. Een schijt opstelling met Oosterwijk en Friday in 1 team, daar was iedereen wel klaar mee. Het heeft te maken met beslissingen. Snap je het nu?
    Dan snap jij het niet op foute beslissingen oordeel ik ook bij pusic en spelers!!!! Anderen op zijn teksten in interviews en het zijn de zelfde teksten als wout dus onderbuikgevoelens,snap jij het nu ook?
  • 15 Apr 2019 om 05:24
    • Quote van 15 Apr 2019 om 05:07
      Snap het niet Wout leest het zelfde A4 tje op als pusic de één is dan een held de ander alles wat maar beledigend is?
    Pffff. Een schijt opstelling met Oosterwijk en Friday in 1 team, daar was iedereen wel klaar mee. Het heeft te maken met beslissingen. Snap je het nu?
  • 15 Apr 2019 om 05:07
    • Quote van 14 Apr 2019 om 22:08
      Wout held!!!!
    Snap het niet Wout leest het zelfde A4 tje op als pusic de één is dan een held de ander alles wat maar beledigend is?
  • 15 Apr 2019 om 05:05
    • Quote van 14 Apr 2019 om 22:48
      Je moet komende wedstrijd net zoals NAC - Twente in 2010 gaan zien. Vol erop en er als team voor strijden. Mss goed idee om het filmpje van toen weer te laten zien, Pusic kan ze namelijk moeilijk motiveren
    Een topsporter motiveren is ook geen taak van de trainer moet hij dat wel zijn het geen topsporters en is het echt een probleem!!!
  • 15 Apr 2019 om 00:13
    • Quote van 14 Apr 2019 om 23:15
      Off: Terell Ondaan van Telstar zou je ook wel mee kunnen nemen naar de Eredivisie. Stond vroeger te boek als een groot talent voordat hij zijn kruisband afscheurde. Kan aan de buitenkant en in de spits spelen. Heeft al 6x gescoord in zijn laatste 7 wedstrijden.
    Ik denk dat het niet wenselijk is om een blessuregevoelig persoon (want dat ben je na een ernstige blessure) aankomend seizoen te hebben terwijl het net zo’n cruciaal seizoen is als deze om erin te blijven
  • 14 Apr 2019 om 23:15
    Off: Terell Ondaan van Telstar zou je ook wel mee kunnen nemen naar de Eredivisie. Stond vroeger te boek als een groot talent voordat hij zijn kruisband afscheurde. Kan aan de buitenkant en in de spits spelen. Heeft al 6x gescoord in zijn laatste 7 wedstrijden.
  • 14 Apr 2019 om 22:53
    • Quote van 14 Apr 2019 om 22:30
      Nog 1 wedstrijd; ik ben benieuwd om ze als kampioen beter gaan spelen
    Dat verwacht ik dus helemaal niet. Het zal een voortzetting zijn van het huidige spelsysteem. Maar echt bollenknijpen hoeven we gelukkig niet meer. Was er ondertussen wel goed in!
  • 14 Apr 2019 om 22:51
    • Quote van 14 Apr 2019 om 22:02
      Sparta had duidelijk een verstopte neus vandaag. Die roken niets, maar dan ook werkelijk niets! #hooikoorts
    Ze staan snel met 1-0 voor en dan maar terugschakelen. Soms is het dan extra moeilijk om weer bij te schakelen. Je hebt jezelf in slaap gesust!
  • 14 Apr 2019 om 22:48
    • Quote van 14 Apr 2019 om 22:30
      Nog 1 wedstrijd; ik ben benieuwd om ze als kampioen beter gaan spelen
    Je moet komende wedstrijd net zoals NAC - Twente in 2010 gaan zien. Vol erop en er als team voor strijden. Mss goed idee om het filmpje van toen weer te laten zien, Pusic kan ze namelijk moeilijk motiveren
  • 14 Apr 2019 om 22:30
    Nog 1 wedstrijd; ik ben benieuwd om ze als kampioen beter gaan spelen
  • 14 Apr 2019 om 22:08
    Wout held!!!!
  • 14 Apr 2019 om 22:02
    Sparta had duidelijk een verstopte neus vandaag. Die roken niets, maar dan ook werkelijk niets! #hooikoorts
  • 14 Apr 2019 om 22:01
    • Quote van 14 Apr 2019 om 21:36
      Mag ook een standbeeld van...
    Totaal mee eens !
  • 14 Apr 2019 om 21:36
    Mag ook een standbeeld van...