Ten Voorde: ''Ben er nog niet uit of ik me kapot moet schamen''

( 13 reacties)
Ten Voorde: ''Ben er nog niet uit of ik me kapot moet schamen''

De gemeenteraad van Enschede is vorige week maandagavond onder voorwaarden akkoord gegaan met het schuldsaneringsplan van FC Twente. Leon ten Voorde is benieuwd of de Tukkers op termijn daadwerkelijk zullen vertrekken uit Hengelo. 

"Ik ben er nog niet uit of ik me kapot moet schamen, of dat ik in een deuk mag gaan liggen, om dat gedoe rond FC Twente", schreef hij zaterdag in de Tubantia. "Als een jochie van drie op het trainingsveld van de club in Hengelo staat en hij moet plassen, en hij heeft de wind mee, dan komt zijn straal op Enschedese grond terecht. En met een beetje geluk zelfs op de middenstip van De Grolsch Veste."

"Zo dicht ligt de accommodatie dus tegen Enschede aan, maar dat heeft de politiek van die stad er niet van weerhouden bij het financiële reddingsplan te eisen dat FC Twente terugkeert naar Het Diekman", vervolgt Ten Voorde kritisch. "Ik heb zo het sterke vermoeden dat geen bestuurder van Enschede vooraf een belletje heeft gepleegd met clubs als AZ en Vitesse waar gloednieuwe complexen zijn verrezen."

"Een beetje accommodatie kost dus zo'n 10 miljoen euro", legt hij uit. "Op de vraag wie dat allemaal gaat betalen zei de wethouder 'dat is nu nog een ver-van-mijn-bed-show. Wie dan leeft wie dan zorgt.' Dan zit je dus bij een raadsvergadering om de financiële wanboel van een voetbalclub te repareren, en dan zeg je als verantwoordelijke: na mij de zondvloed. Ik ken een club die aan die houding bijna ten onder is gegaan." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 17:57
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:08
      FC Twente heeft gewoon een contract tot 2027 voor de huidige accomodatie in Hengelo, dat gerespecteerd moet worden. Zo'n contract openbreken/afkopen is te idioot voor woorden, dat zou neerkomen op geld weggooien. Dat is ook precies wat Leon ten Voorde zegt, niks meer en niks minder. Na 2027 ontstaat er een nieuwe situatie. Tegen die tijd, dus rond 2023/2024 moet er in alle redelijkheid tussen FC Twente, gemeente Enschede en gemeente Hengelo overleg worden gevoerd wat het meest efficient (laagste totale kosten) is: renoveren of nieuw bouwen. Dan moet je als volwassen mensen een besluit nemen op basis van gezond verstand, en niet op basis van kinderachtige (of emotionele) argumenten die financieel nergens op gebaseerd zijn. Persoonlijk maakt het mij helemaal niets uit waar het trainingscentrum staat, zolang het eerste elftal maar fatsoenlijk presteert. Ter vergelijking: het trainingcentrum van AC Milan ligt ook 47 km van het stadion, in een andere gemeente dan Milaan, en dat staat de prestaties ook niet in de weg.
    Goh, Is dat allemaal zo, hoezo afkopen, wil Hengelo ook nog geld verdienen aan die bouwval, als Hengelo nu een beetje ruggengraat zou hebben zouden ze eens kunnen overwegen om te participeren in een nieuw te bouwen complex in jawel Enschede lokatie het diekman, wel janken dat ze geld willen zien zodra twente dreigd weg te gaan, als ze zo begaan zijn met onze club, waarom draait Enschede dan altijd alleen op voor de kosten, ik zeg gauw weg daar, en op geboortegrond nieuw beginnen, zonder Heracles en zonder Hengelo
  • 15 Apr 2019 om 12:56
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:19
      Volgens mij loopt het contract vd velden tot half 2021 en het gebouwtje tot 2027 dus seizoen 21/22 naar diekman terug
    En voor de thee etc naar Hengelo? ;-) ;-)
  • 15 Apr 2019 om 11:57
    Ik heb de hele tijd zo'n onderbuik gevoel dat deze Trump actie van de Enschedese bestuurders meer bedoeld is om de verhoudingen recht te zetten. Tussen de gemeente Hengelo en Enschede, maar ook tussen Heracles en FC Twente als het gaat om het delen van de kosten. Heracles wil alleen op neutrale grond samenwerken en ik denk dat FC Twente en Enschede van Heracles af willen tenzij zij hun bijdrage aanzienlijk gaan verhogen. Dus als Hengelo een mooie nieuwe Twentse topsportaccommodatie betaald en Heracles voor de 1/3 tot de helft van de kosten opdraait blijft FC Twente lekker in Hengelo trainen.
  • 15 Apr 2019 om 11:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:36
      Die paar meter maakt zoveel uit dat Enschede altijd voor de lasten opdraait. Zo snel als het kan vot daar mooi op eanske an
    Dat trekken zezo te zien ook graag aan. Die 10 miljoen voor een fatsoenlijk trainingscentrum kan er nog wel bij, haha
  • 15 Apr 2019 om 11:24
    Wat zijn überhaupt de voordelen er van als het naar Enschede moet, alleen nadeel ivm financiën
  • 15 Apr 2019 om 11:19
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:08
      FC Twente heeft gewoon een contract tot 2027 voor de huidige accomodatie in Hengelo, dat gerespecteerd moet worden. Zo'n contract openbreken/afkopen is te idioot voor woorden, dat zou neerkomen op geld weggooien. Dat is ook precies wat Leon ten Voorde zegt, niks meer en niks minder. Na 2027 ontstaat er een nieuwe situatie. Tegen die tijd, dus rond 2023/2024 moet er in alle redelijkheid tussen FC Twente, gemeente Enschede en gemeente Hengelo overleg worden gevoerd wat het meest efficient (laagste totale kosten) is: renoveren of nieuw bouwen. Dan moet je als volwassen mensen een besluit nemen op basis van gezond verstand, en niet op basis van kinderachtige (of emotionele) argumenten die financieel nergens op gebaseerd zijn. Persoonlijk maakt het mij helemaal niets uit waar het trainingscentrum staat, zolang het eerste elftal maar fatsoenlijk presteert. Ter vergelijking: het trainingcentrum van AC Milan ligt ook 47 km van het stadion, in een andere gemeente dan Milaan, en dat staat de prestaties ook niet in de weg.
    Volgens mij loopt het contract vd velden tot half 2021 en het gebouwtje tot 2027 dus seizoen 21/22 naar diekman terug
  • 15 Apr 2019 om 11:08
    FC Twente heeft gewoon een contract tot 2027 voor de huidige accomodatie in Hengelo, dat gerespecteerd moet worden. Zo'n contract openbreken/afkopen is te idioot voor woorden, dat zou neerkomen op geld weggooien. Dat is ook precies wat Leon ten Voorde zegt, niks meer en niks minder. Na 2027 ontstaat er een nieuwe situatie. Tegen die tijd, dus rond 2023/2024 moet er in alle redelijkheid tussen FC Twente, gemeente Enschede en gemeente Hengelo overleg worden gevoerd wat het meest efficient (laagste totale kosten) is: renoveren of nieuw bouwen. Dan moet je als volwassen mensen een besluit nemen op basis van gezond verstand, en niet op basis van kinderachtige (of emotionele) argumenten die financieel nergens op gebaseerd zijn. Persoonlijk maakt het mij helemaal niets uit waar het trainingscentrum staat, zolang het eerste elftal maar fatsoenlijk presteert. Ter vergelijking: het trainingcentrum van AC Milan ligt ook 47 km van het stadion, in een andere gemeente dan Milaan, en dat staat de prestaties ook niet in de weg.
  • 15 Apr 2019 om 11:07
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:27
      Politiek is toch vooruit kijken ,en niet wie dan leeft wie dan zorgt ,wat een uitspraak...
    Idd en die mensen hebben de mond vol over fct ... Hilarisch, ik vind dat ten Voorde honderd procent gelijk heeft.. Het gaat nu om de sportieve prestaties van fct ... daar moeten alle middelen en aandacht naar toe... die wedstrijdjes verplassen tussen gemeentes is niemand bij gebaat
  • 15 Apr 2019 om 10:50
    Ik vind dat Leon zich sowieso moet schamen!!! En twente moet zich gewoon aan het contract houden met Hengelo en is dat aan zijn einde dan richting Enschede! Dan ben je een paar jaar verder en ziet het er met een goed beleid financieel stukken beter uit!
  • 15 Apr 2019 om 10:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:36
      Die paar meter maakt zoveel uit dat Enschede altijd voor de lasten opdraait. Zo snel als het kan vot daar mooi op eanske an
    100+
  • 15 Apr 2019 om 10:36
    Die paar meter maakt zoveel uit dat Enschede altijd voor de lasten opdraait. Zo snel als het kan vot daar mooi op eanske an
  • 15 Apr 2019 om 10:27
    Politiek is toch vooruit kijken ,en niet wie dan leeft wie dan zorgt ,wat een uitspraak...
  • 15 Apr 2019 om 10:13
    Tis ook droevig dat ze het met elkaar niet eens kunnen worden! Het gaat dan al gauw niet meer over Twente maar een vete tussen Hengelo en Enschede en dat bij elkaar heet Twente! Het zijn net 2 kleine kinderen! Jij pakt wat van mij af dan ik ook maar van jou!!!