Ajax komt met duidelijk statement na verzoek van FC Twente

( 71 reacties)
Ajax komt met duidelijk statement na verzoek van FC Twente

Ajax rekent er op dat de beoogde kampioenswedstrijd van FC Twente tegen Jong Ajax gewoon op De Toekomst gespeeld zal worden. De club uit Amsterdam blijft bij haar standpunt en ziet een duel in de Johan Cruijff Arena (vooralsnog) niet zitten. 

"Vooropgesteld vindt Ajax het heel jammer dat het niet aan de wens van alle supporters van FC Twente kan voldoen", legt men uit. "Ajax loopt zelf ook regelmatig tegen de situatie aan waarin de capaciteit van een uitvak niet voldoet aan de vraag van onze supporters." 

"De Toekomst is de thuishaven van Jong Ajax, dat er al zijn thuiswedstrijden speelt", vervolgt Ajax in de verklaring. "De Toekomst voldoet aan alle infrastructurele eisen die de KNVB aan een stadion betaald voetbal stelt. Daarnaast geldt dat het bezoekersvak een minimumcapaciteit 2.5% van de capaciteit van het gehele stadion moet betrekken. Met 185 kaarten voldoet Ajax ruim aan deze eis (8.8% van 2100)."

"Ajax faciliteert de 185 supporters die vanuit FC Twente afreizen naar de Toekomst. Als andere supporters zonder kaartje besluiten op eigen gelegenheid richting Amsterdam af te reizen, zal dit een openbare orde-kwestie worden waar de gemeente over gaat", constateert men. "Ajax hoopt op 19 april een mooie wedstrijd te beleven met alle aanwezige supporters." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 12:36
    • Quote van 15 Apr 2019 om 22:02
      Ik verwacht als Ajax de poot stijf houdt er vrijdag niet gevoetbald gaat worden. Dan gaan ze zeggen dat het niet veilig is om te voetballen.
    Mooi toch! Gaan we 2e paasdag kampioen thuis worden in een volle Veste en is de wedstrijd tegen Jong Ajax om niks.
  • 15 Apr 2019 om 22:02
    Ik verwacht als Ajax de poot stijf houdt er vrijdag niet gevoetbald gaat worden. Dan gaan ze zeggen dat het niet veilig is om te voetballen.
  • 15 Apr 2019 om 20:20
    Wordt een mooie dag vrijdag Tap & BBQ inpakken naar t vondelpark en een varken aan t spit. Misschien nog even een groot scherm regelen daar.
  • 15 Apr 2019 om 20:13
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:32
      Dar kan wel zijn maar alles moet wijken voor die gasten, aanpassen, wedstrijdje verplaatsen, geen probleem hoor. Maar oh vraag eens een gunst aan die gasten, dat blijkt nu wel weer. En dan heeft die groen links Tut ooknog in Enschede gewoond , en de wethouder is die Dijksma of zo , ook Enschedese, triest dat dat kutvolk vergeet waar ze hebben gewoond , en opleiding hebben genoten, en ervaring op konden doen,nu lekker Enschede en Twente even dwars zitten. Als dit mede door hun gesteund word dan moet je ze allebei op de Wallen achter het raam.zetten.
    Wat kan jij ongelooflijk dom lullen.
  • 15 Apr 2019 om 19:21
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:33
      Als je Dijksma achter het raam zet dan wordt het massatoerisme op de wallen snel minder
    Das de bedoelingen ook 2 vliegen in een klap:-):-)
  • 15 Apr 2019 om 18:33
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:32
      Dar kan wel zijn maar alles moet wijken voor die gasten, aanpassen, wedstrijdje verplaatsen, geen probleem hoor. Maar oh vraag eens een gunst aan die gasten, dat blijkt nu wel weer. En dan heeft die groen links Tut ooknog in Enschede gewoond , en de wethouder is die Dijksma of zo , ook Enschedese, triest dat dat kutvolk vergeet waar ze hebben gewoond , en opleiding hebben genoten, en ervaring op konden doen,nu lekker Enschede en Twente even dwars zitten. Als dit mede door hun gesteund word dan moet je ze allebei op de Wallen achter het raam.zetten.
    Als je Dijksma achter het raam zet dan wordt het massatoerisme op de wallen snel minder
  • 15 Apr 2019 om 18:01
    Als ik het goed begrijp wil Ajax dat Halsema de factuur van de huur van de Arena betaald...”openbare orde kwestie”.
  • 15 Apr 2019 om 17:24
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:56
      appels en peren. Gooi je de Arena open dan komen er misschien 5,000 Ajax-fans? en mag je rekenen op 15,000 Tukkers (als ze het toe zouden staan).
    Te kort dag Bam zo veel lullen op een paard zijn niet beschikbaar.
  • 15 Apr 2019 om 17:01
    Wij hadden ooit de ambities om net zo groot te worden als Ajax. Maar ipv 100 miljoen in de plus kwamen we 100 miljoen in de min. Waarom doordat individuen niet samenwerken. Op dat kaknivo gunnen ze mekaar niets. Als er iemand succes heeft dan wordt de stekker eruit getrokken ipv van hulp te geven. Daardoor is Twente afgezakt naar de KKD. Allemaal wanbeleid omdat men het niet samen kan eens worden en de problemen oplossen. Als je net zo groot wil worden als Ajax dan heb je heel veel geld nodig. Een goede jeugd en heel veel publiek. Grote sponsors etc etc.Dat we uberhaupt geprobeerd hebben aan te sluiten bij de top is achteraf een droom geweest die nooit uit kan komen omdat we gewoon weg veel te klein zijn en we never nooit een omzet van 100 miljoen kunnen realiseren. De mensen die daar voor moeten zorgen zullen nooit 1 worden. Het zijn allemaal concurrenten onder elkaar. Des te mooier dat we eenmaal kampioen zijn geweest. Dat pakken ze ons nooit meer af.Twente zal altijd een middenmoter blijven en maximaal plek vier kunnen halen. Daarboven is veel te hoog gegrepen. Als Feyenoord een slecht seizoen heeft mag je dromen om plek 3. We moeten tegenwoordig al blij zijn als we ons kunnen handhaven.
  • 15 Apr 2019 om 16:56
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:48
      de toekomst is al uitverkocht... voor de neutrale supporter is het ook een leuke wedstrijd.
    appels en peren. Gooi je de Arena open dan komen er misschien 5,000 Ajax-fans? en mag je rekenen op 15,000 Tukkers (als ze het toe zouden staan).
  • 15 Apr 2019 om 16:51
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:49
      of de toekomst moet een uitvak hebben met 1200 plekken maar denk de arena he
    Daar kom je met 5 euro per kaartje geen steentje verder... je hebt GEEN idee wat voor kosten daarbij komen kijken
  • 15 Apr 2019 om 16:49
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:07
      Tis gewoon Vakp zijn schuld. PUNT
    Ja inderdaad! Als Vak P gewoon een stadion had gehad in Amsterdam hadden we daar kunnen spelen toch? Hoe kunnen mensen dan ineens boos zijn op Ajax?!
  • 15 Apr 2019 om 16:49
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:48
      Heb je het nog over de ArenaA of over de Toekomst
    of de toekomst moet een uitvak hebben met 1200 plekken maar denk de arena he
  • 15 Apr 2019 om 16:48
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:44
      Hoeveel Ajax fans komen er op JAJ af? Het zou best vreemd zijn als men in A'dam een feest voor Tukker geeft.

      Hier weer eens het mooie aan voetbal, mensen laten elke logica varen en worden blinde peerden als het om eigenclubkleuren gaat.

      Ajax gaat geen feest geven voor Twente, en zeer zeker niet de kosten van beveiliging etc op zich nemen.

      Wat mevrouw Halsema moet doen is gewoon de wedstrijd verbieden, kunnen wij met z'n allen een feessie vieren in Enschede. Inshallah.
    de toekomst is al uitverkocht... voor de neutrale supporter is het ook een leuke wedstrijd.
  • 15 Apr 2019 om 16:48
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:47
      ze komen ook niet met een ander idee... kaartjes €5 duurder maken bijvoorbeeld. 1200 x 5 extra is een prima deal dacht ik zo.
    Heb je het nog over de ArenaA of over de Toekomst
  • 15 Apr 2019 om 16:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:44
      Kompleet oneens. Als je meent dat ajax dat maar even moet betalen, kan ik jouw ook arrogant noemen... uit welke rede (even zonder rode bril) zouden hun mee moeten werken. Het zou heeeeeel aardig zijn. Dan bog gaan ze geen tonnen betalen voor "ons" feestje. Dream on
    ze komen ook niet met een ander idee... kaartjes €5 duurder maken bijvoorbeeld. 1200 x 5 extra is een prima deal dacht ik zo.
  • 15 Apr 2019 om 16:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:44
      Hoeveel Ajax fans komen er op JAJ af? Het zou best vreemd zijn als men in A'dam een feest voor Tukker geeft.

      Hier weer eens het mooie aan voetbal, mensen laten elke logica varen en worden blinde peerden als het om eigenclubkleuren gaat.

      Ajax gaat geen feest geven voor Twente, en zeer zeker niet de kosten van beveiliging etc op zich nemen.

      Wat mevrouw Halsema moet doen is gewoon de wedstrijd verbieden, kunnen wij met z'n allen een feessie vieren in Enschede. Inshallah.
    +10
  • 15 Apr 2019 om 16:46
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:40
      Vlekkie heb jij soms nog een bruin plekje in je broek je klinkt nog als een kleuter, ikke ikke en ikke
    Jij hebt blijkbaar geen idee om hoeveel geld het gaat. Je zult wel Ajax supporter zijn
  • 15 Apr 2019 om 16:44
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:32
      geld is geen probleem voor ajax, arrogantie speelt hier een rol.
    Hoeveel Ajax fans komen er op JAJ af? Het zou best vreemd zijn als men in A'dam een feest voor Tukker geeft.

    Hier weer eens het mooie aan voetbal, mensen laten elke logica varen en worden blinde peerden als het om eigenclubkleuren gaat.

    Ajax gaat geen feest geven voor Twente, en zeer zeker niet de kosten van beveiliging etc op zich nemen.

    Wat mevrouw Halsema moet doen is gewoon de wedstrijd verbieden, kunnen wij met z'n allen een feessie vieren in Enschede. Inshallah.
  • 15 Apr 2019 om 16:44
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:32
      geld is geen probleem voor ajax, arrogantie speelt hier een rol.
    Kompleet oneens. Als je meent dat ajax dat maar even moet betalen, kan ik jouw ook arrogant noemen... uit welke rede (even zonder rode bril) zouden hun mee moeten werken. Het zou heeeeeel aardig zijn. Dan bog gaan ze geen tonnen betalen voor "ons" feestje. Dream on
  • 15 Apr 2019 om 16:32
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:28
      Het ... gaat ... om ... heel ... veel ... geld
    geld is geen probleem voor ajax, arrogantie speelt hier een rol.
  • 15 Apr 2019 om 16:28
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:21
      Omdat ze dat zelf ook vragen van de andere Nederlandse clubs zwolle bijvoorbeeld moest voor ajax-real verplaatst worden! Maar egoïsten zullen dat niet herkennen te druk met hun eigen wereldje!
    Het ... gaat ... om ... heel ... veel ... geld
  • 15 Apr 2019 om 16:26
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Wat een onzin zeg door ajax word geld verdeling steeds oneerlijke in nederland. Nog twee a drie jaar is het net als Bayern dan haakt psv ook financieel af en kan de schaal op de eerste dag al gegraveerd worden.
  • 15 Apr 2019 om 16:21
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:53
      Waarom moeten ze dat
    Omdat ze dat zelf ook vragen van de andere Nederlandse clubs zwolle bijvoorbeeld moest voor ajax-real verplaatst worden! Maar egoïsten zullen dat niet herkennen te druk met hun eigen wereldje!
  • 15 Apr 2019 om 15:53
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:51
      Ajax zou wat flexibeler moeten zijn kampioen kunnen worden is een speciale situatie niet vergelijkbaar met de normale competitie wedstrijden!!! Ajax sleept bakken vol geld binnen en Nederlandse clubs moeten zich flexibel opstellen als ze cl wedstrijden moeten spelen,maar stellen zich zelf arrogant en onwelwillend op naar andere clups!!!!
    Waarom moeten ze dat
  • 15 Apr 2019 om 15:51
    Ajax zou wat flexibeler moeten zijn kampioen kunnen worden is een speciale situatie niet vergelijkbaar met de normale competitie wedstrijden!!! Ajax sleept bakken vol geld binnen en Nederlandse clubs moeten zich flexibel opstellen als ze cl wedstrijden moeten spelen,maar stellen zich zelf arrogant en onwelwillend op naar andere clups!!!!
  • 15 Apr 2019 om 15:49
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:01
      Ze zijn ook gewoon huurder van De Toekomst(Is van de amateurvereniging).
    Klopt, als ze iets anders willen dan spelen op de Toekomst moeten ze dat vriendelijk vragen aan de dIrectie van de ArenA
  • 15 Apr 2019 om 15:40
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:35
      Nee, Ajax kampioen want we krijgen dan nog knaken van ze.
    Vlekkie heb jij soms nog een bruin plekje in je broek je klinkt nog als een kleuter, ikke ikke en ikke
  • 15 Apr 2019 om 15:39
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:36
      Als ik enkele scheidsrechters zie fluiten in het voordeel van Ajax ja dan kan ik geloven dat ik vroeg aan de borrel zit , afgelopen weekend gezien en als die turk fluit vraag Heracles maar na.
    Tegen calimero fluiten is altijd goed Heill turk.
  • 15 Apr 2019 om 15:36
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:47
      Ik moest 'm meerdere malen lezen........... Vroeg aan de borrel?
    Als ik enkele scheidsrechters zie fluiten in het voordeel van Ajax ja dan kan ik geloven dat ik vroeg aan de borrel zit , afgelopen weekend gezien en als die turk fluit vraag Heracles maar na.
  • 15 Apr 2019 om 15:35
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:31
      Hoop ik sowieso, hard afstraffen dat volk.
      En PSV kampioen.
    Nee, Ajax kampioen want we krijgen dan nog knaken van ze.
  • 15 Apr 2019 om 15:32
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Dar kan wel zijn maar alles moet wijken voor die gasten, aanpassen, wedstrijdje verplaatsen, geen probleem hoor. Maar oh vraag eens een gunst aan die gasten, dat blijkt nu wel weer. En dan heeft die groen links Tut ooknog in Enschede gewoond , en de wethouder is die Dijksma of zo , ook Enschedese, triest dat dat kutvolk vergeet waar ze hebben gewoond , en opleiding hebben genoten, en ervaring op konden doen,nu lekker Enschede en Twente even dwars zitten. Als dit mede door hun gesteund word dan moet je ze allebei op de Wallen achter het raam.zetten.
  • 15 Apr 2019 om 15:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:43
      Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
    Hoop ik sowieso, hard afstraffen dat volk.
    En PSV kampioen.
  • 15 Apr 2019 om 15:27
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:19
      Stel je niet aan.
    Heb je zaterdag nog gekeken ,wat een top scheids
  • 15 Apr 2019 om 15:19
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:43
      Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
    Stel je niet aan.
  • 15 Apr 2019 om 15:16
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:12
      Hahahaha, waneer wil je met twente weer europa in is mijn vraag =p .... je kijkt wel HEUUL ver vooruit
    Hoezo? De bal is rond, een beker is maar een paar wedstrijden pieken in 2001 wonnen we de beker ook vanaf de 12de plaats volgens mij
  • 15 Apr 2019 om 15:12
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Hahahaha, waneer wil je met twente weer europa in is mijn vraag =p .... je kijkt wel HEUUL ver vooruit
  • 15 Apr 2019 om 15:11
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Pffff
  • 15 Apr 2019 om 15:09
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:06
      Twente had de laatste twee thuis wedstrijden gewoon moeten winnen dan was er niks aan de hand geweest. Maar ja wij kiezen altijd de moeilijkste weg als Tukker. In ieder geval blijven de gloryhunters mooi vot in Amsterdam
    Zo ist. We kennen de joden. Hypocriet volk wanneer hun Europees spelen moet alles op de schop en iedereen meedenken maar andersom zit er niet in. Mooi soepm in der Stadt dan maar
  • 15 Apr 2019 om 15:08
    Ik heb echt een superprogramma samengesteld. We vliegen met 8 man per helicopter vanaf vliegbasis Twente op vrijdagochtend. Een vloeibaar lunchje op de Dam en we wippen even kort de Wallen op. Als je interesse hebt even een persoonlijke reply. Het liefst van iemand met een helicopter en vliegbrevet want dat is het enige wat nog ontbreekt.
  • 15 Apr 2019 om 15:07
    Tis gewoon Vakp zijn schuld. PUNT
  • 15 Apr 2019 om 15:06
    Twente had de laatste twee thuis wedstrijden gewoon moeten winnen dan was er niks aan de hand geweest. Maar ja wij kiezen altijd de moeilijkste weg als Tukker. In ieder geval blijven de gloryhunters mooi vot in Amsterdam
  • 15 Apr 2019 om 15:04
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Oh oh wat profiteren we mee. En als je ze vraagt om een helpende hand toe te steken, krijg je te horen dat is niet ons probleem. Laat ze lekker in hun vet gaar koken die neuzen.
  • 15 Apr 2019 om 15:01
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:52
      Ajax is gewoon huurder van de ArenA, ze hebben er dus geen donder over te vertellen, to rent de tent.
    Ze zijn ook gewoon huurder van De Toekomst(Is van de amateurvereniging).
  • 15 Apr 2019 om 15:00
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:14
      Doneeractie voor scherm op de oude markt? ;)
    Misschien iets voor de horeca op de oude markt om dit te organiseren? Zij verdienen er uit eindelijk ook aan.
  • 15 Apr 2019 om 14:58
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:50
      Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
    Wat een gelul, de laatste twintig jaar heeft Ajax jaar in jaar uit gefaald in Europa , alleen dit jaar en twee jaar geleden met bosz ging het goed...
  • 15 Apr 2019 om 14:54
    De wedstrijd tegen Ajax een week verschuiven, worden we maandag thuis kampioen.
  • 15 Apr 2019 om 14:52
    Ajax is gewoon huurder van de ArenA, ze hebben er dus geen donder over te vertellen, to rent de tent.
  • 15 Apr 2019 om 14:50
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:43
      Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
    Door Ajax betekenen we als Nederland nog wat in Europa. Dat de KNVB Ajax helpt om wat meer voorbereiding te geven is gewoon goed. Hier kan straks als wij weer europa willen ingaan van profiteren. Dus elke club in Nederland wordt hier beter van.
  • 15 Apr 2019 om 14:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:43
      Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
    Ik moest 'm meerdere malen lezen........... Vroeg aan de borrel?
  • 15 Apr 2019 om 14:44
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:43
      Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
    Je snapt het niet
  • 15 Apr 2019 om 14:43
    Juventus werk AUB af met deze zichzelf benoemende bazen over KNVB en Scheidsrechters korps maar als andere clubs hun een gunst vragen zijn ze niet thuis,
  • 15 Apr 2019 om 14:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:13
      Allemaal uit twents belang gedacht. Voor ajax is het een gewone competitieronde.Dat de tegenstander kampioen kan worden is een leuke bijkomstigheid. Meer niet.
    Behalve als Ajax een gunst vraagt aan anderen met verplaatsen wedstrijden enzo .. danwel... hypocriet noemen ze dat ... Hopelijk krijgen ze morgen een flink pak slaag in Italië
  • 15 Apr 2019 om 14:26
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:11
      Dit is helemaal juist.
    Oke bedankt heren!
  • 15 Apr 2019 om 14:26
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:00
      Hallo Frank, ik reageer even voor mijn beurt maar dat vind ANS vast niet erg ;) De compensatieregeling a 1,5M is afgesproken om in 3 jaar te voldoen. 1 jaar is betaald dus nog 1M te gaan (5ton pj, 2 jaar dus nog) De tv gelden worden gerekend op puntentotaal van de laatste 10 jaar. 1e betekent 18p laatste 1p.Laatste jaar telt 10 keer mee. Eerste jaar (10 jaar terug dus, 1 keer) Door de degradatie krijgen we er dus 10x0 punten bij. Het excacte puntenaantal weet ik niet maar ik vermoed dat we zo'n 2 a 3 plekken zakken in dat klassement.
    Bedankt!
  • 15 Apr 2019 om 14:19
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:15
      Tja het is nu toevallig Jong Ajax.. Als het Helmond was geweest hadden ze hetzelfde probleem.. of hadden ze dan naar het stadion van PSV gemoeten?
    Daar hebben ze een groter uitvak.
  • 15 Apr 2019 om 14:15
    Tja het is nu toevallig Jong Ajax.. Als het Helmond was geweest hadden ze hetzelfde probleem.. of hadden ze dan naar het stadion van PSV gemoeten?
  • 15 Apr 2019 om 14:14
    Doneeractie voor scherm op de oude markt? ;)
  • 15 Apr 2019 om 14:13
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:09
      Dan was er een mooie middenweg en had net zo’n Volendam sfeer kunnen hebben.
    Allemaal uit twents belang gedacht. Voor ajax is het een gewone competitieronde.Dat de tegenstander kampioen kan worden is een leuke bijkomstigheid. Meer niet.
  • 15 Apr 2019 om 14:11
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:00
      Hallo Frank, ik reageer even voor mijn beurt maar dat vind ANS vast niet erg ;) De compensatieregeling a 1,5M is afgesproken om in 3 jaar te voldoen. 1 jaar is betaald dus nog 1M te gaan (5ton pj, 2 jaar dus nog) De tv gelden worden gerekend op puntentotaal van de laatste 10 jaar. 1e betekent 18p laatste 1p.Laatste jaar telt 10 keer mee. Eerste jaar (10 jaar terug dus, 1 keer) Door de degradatie krijgen we er dus 10x0 punten bij. Het excacte puntenaantal weet ik niet maar ik vermoed dat we zo'n 2 a 3 plekken zakken in dat klassement.
    Dit is helemaal juist.
  • 15 Apr 2019 om 14:09
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:08
      Waarom
    Dan was er een mooie middenweg en had net zo’n Volendam sfeer kunnen hebben.
  • 15 Apr 2019 om 14:08
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:58
      Ze hadden de tribune lange zijde open moeten laten aan 1500-2000 fans van FCT.
    Waarom
  • 15 Apr 2019 om 14:04
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:03
      Gelijk hebben ze, wat een ophef om niks zeg
    Eens
  • 15 Apr 2019 om 14:04
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:01
      Pfff zo kinderachtig. Het is gods geklaagd deze kut ajaxieden. Iedereen moet wat voor hun doen (wedstrijden verplaatsen enzo) en nu is het 1x andersom en dan geven we lekker niet thuis. Knvb zal ook niets te zeggen hebben gok ik zo.
    Het gaat om een heleboel knaaken, niks te maken met goed of slecht... of zie je het niet
  • 15 Apr 2019 om 14:03
    Gelijk hebben ze, wat een ophef om niks zeg
  • 15 Apr 2019 om 14:01
    Pfff zo kinderachtig. Het is gods geklaagd deze kut ajaxieden. Iedereen moet wat voor hun doen (wedstrijden verplaatsen enzo) en nu is het 1x andersom en dan geven we lekker niet thuis. Knvb zal ook niets te zeggen hebben gok ik zo.
  • 15 Apr 2019 om 14:00
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:39
      Hoi Ans,
      Even een andere vraag, nu we hoogstwaarschijnlijk terugkeren naar Eredivisie he?Moeten we dan die overige clubs nog weer wat gaan betalen? Dat had die Jacobs toch afgesproken en die vergoeding hoefde niet betaald te worden zolang als Twente in de Keuken Kampioen Klasse zou spelen?Nu wel weer? of is dat van de baan? Is dat nog veel?
      En qua tv gelden, komen we nu weer gewoon rond de plek waar we voordat we degradeerden te staan? Dus clubs als Groningen enzo weer voorbij nu?
    Hallo Frank, ik reageer even voor mijn beurt maar dat vind ANS vast niet erg ;) De compensatieregeling a 1,5M is afgesproken om in 3 jaar te voldoen. 1 jaar is betaald dus nog 1M te gaan (5ton pj, 2 jaar dus nog) De tv gelden worden gerekend op puntentotaal van de laatste 10 jaar. 1e betekent 18p laatste 1p.Laatste jaar telt 10 keer mee. Eerste jaar (10 jaar terug dus, 1 keer) Door de degradatie krijgen we er dus 10x0 punten bij. Het excacte puntenaantal weet ik niet maar ik vermoed dat we zo'n 2 a 3 plekken zakken in dat klassement.
  • 15 Apr 2019 om 13:58
    Ze hadden de tribune lange zijde open moeten laten aan 1500-2000 fans van FCT.
  • 15 Apr 2019 om 13:54
    Gewoon laten gaan; we vieren het maandag thuis tegen AZ
  • 15 Apr 2019 om 13:39
    Hoi Ans,
    Even een andere vraag, nu we hoogstwaarschijnlijk terugkeren naar Eredivisie he?Moeten we dan die overige clubs nog weer wat gaan betalen? Dat had die Jacobs toch afgesproken en die vergoeding hoefde niet betaald te worden zolang als Twente in de Keuken Kampioen Klasse zou spelen?Nu wel weer? of is dat van de baan? Is dat nog veel?
    En qua tv gelden, komen we nu weer gewoon rond de plek waar we voordat we degradeerden te staan? Dus clubs als Groningen enzo weer voorbij nu?
  • 15 Apr 2019 om 13:38
    behalve als anderen iets voor Ajax moeten doen Hypocriet