Vriendenkring geeft advies: ''FC Twente kan nu iets terugdoen''

( 13 reacties)
Vriendenkring geeft advies: ''FC Twente kan nu iets terugdoen''

Lucas Fransen, voorzitter van de Vriendenkring, hoopt dat de 'kampioenswedstrijd' van FC Twente vrijdag op een groot scherm getoond zal worden in De Grolsch Veste. Althans: als de wedstrijd níét in de Johan Cruijff Arena gespeeld zal worden. 

Dat zou namelijk betekenen dat duizenden FC Twente-fans de wedstrijd niet live in het stadion kunnen bijwonen. "FC Twente kan nu iets terugdoen richting de supporters”, legt de preses uit op de website van de Tubantia. “Maar met veel man naar de Arena is het meest logische en perfect. En verstandigst."

Fransen, die zelf denkt dat Ajax nog wel van gedachte zal veranderen over de locatie, verwacht dat het organiseren van een dergelijk event in het stadion circa 50.000 euro (waarvan 10.000 euro voor een groot scherm) kost. Als de club uit Enschede toegangskaarten verkoopt van 5 á 10 euro per persoon, kan men vervolgens - mede vanwege de uitgaven in het stadion - ook nog op een financiële meevaller rekenen.   

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Apr 2019 om 21:39
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:10
      Wanneer komt het definitieve besluit uit Amsterdam?
    Zaterdag.
  • 15 Apr 2019 om 20:39
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:45
      Dit is gewoon zo lang mogelijk rekken, ze denken dan dat er minder op eigen vervoer naar Amsterdam afreizen. Het is 100% zeker die wedstrijd wordt gewoon op dat amateurveldje gespeeld.
    Of gewoon verboden vanwege dat men de veiligheid niet kan garanderen dan maandag lekker thuis kampioen worden.
  • 15 Apr 2019 om 19:30
    Groot scherm in de Veste is een prima alternatief. Die 10K voor het scherm kan vast bespaard worden. In 2010 tegen NAC werd het scherm gecreëerd door de ledboarding blokken op elkaar te 'stapelen'. Zou nu ook moeten kunnen lijkt me?
  • 15 Apr 2019 om 18:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:28
      ik las net Den Haag kon in 2003 Kampioen worden in Venlo,de burgermeester van Venlo had het duel niet goedgekeurd ,hij kon de veiligheid van supporters niet garanderen,toen is de wedstrijd verplaatst naar DEn Haag,ze hebben de inkomsten samen verdeeld,alleen dan wordt Ajax nog rijker en sterker,is dit misschien een optie
    Verplaatsen naar een mooi groot stadion!!! In Enschede staat er nog wel 1 :-)))
  • 15 Apr 2019 om 18:28
    ik las net Den Haag kon in 2003 Kampioen worden in Venlo,de burgermeester van Venlo had het duel niet goedgekeurd ,hij kon de veiligheid van supporters niet garanderen,toen is de wedstrijd verplaatst naar DEn Haag,ze hebben de inkomsten samen verdeeld,alleen dan wordt Ajax nog rijker en sterker,is dit misschien een optie
  • 15 Apr 2019 om 18:28
    ik las net Den Haag kon in 2003 Kampioen worden in Venlo,de burgermeester van Venlo had het duel niet goedgekeurd ,hij kon de veiligheid van supporters niet garanderen,toen is de wedstrijd verplaatst naar DEn Haag,ze hebben de inkomsten samen verdeeld,alleen dan wordt Ajax nog rijker en sterker,is dit misschien een optie
  • 15 Apr 2019 om 18:13
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:45
      Dat is het statement van Ajax. Misschien wordt het op last van de gemeente/politie alsnog verplaatst.
    Misschien is het voor de club beter dat er een groot scherm in de Veste komt. Zie liever dat Twente inkomsten genereert dan Ajax. Bovendien kan aansluitend de bus opgewacht worden. Dat zou wel eens een heel mooi feestje kunnen worden.
  • 15 Apr 2019 om 18:00
    Ik zeg lekker in de veste blijven geld in eigenaar steken ipv richting de AFC
  • 15 Apr 2019 om 17:45
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:10
      Wanneer komt het definitieve besluit uit Amsterdam?
    Dit is gewoon zo lang mogelijk rekken, ze denken dan dat er minder op eigen vervoer naar Amsterdam afreizen. Het is 100% zeker die wedstrijd wordt gewoon op dat amateurveldje gespeeld.
  • 15 Apr 2019 om 17:45
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:24
      Dat besluit is er al: geen JC-Arena.
    Dat is het statement van Ajax. Misschien wordt het op last van de gemeente/politie alsnog verplaatst.
  • 15 Apr 2019 om 17:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:24
      Dat besluit is er al: geen JC-Arena.
    Nog niet bindend. We wachten morgen wel af. Anders wordt het oude markt of De Veste. We gaan t zien
  • 15 Apr 2019 om 17:24
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:10
      Wanneer komt het definitieve besluit uit Amsterdam?
    Dat besluit is er al: geen JC-Arena.
  • 15 Apr 2019 om 17:10
    Wanneer komt het definitieve besluit uit Amsterdam?