Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer'' FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

''Dit is een gebed zonder einde, is dit mijn vereniging nog wel?''

( 12 reacties)
''Dit is een gebed zonder einde, is dit mijn vereniging nog wel?''

FC Twente werd vorige week opnieuw gered door de gemeente Enschede. Een meerderheid van de gemeenteraad stemde voor kwijtschelding van vijf miljoen euro van de schuld.

SP-raadslid Piet van Ek stemde tegen het voorstel. Hij is fanatiek supporter van FC Twente, maar vindt dit steunpakket teveel. "Dit is een gebed zonder einde. De gemeente heeft hard moeten bezuinigen op bijstand en armoedebestrijding, en dan gaat er 14 miljoen euro naar een commerciële voetbalclub."

Van Ek twijfelt over FC Twente. "Is dit mijn vereniging nog wel?", vraagt het raadslid van de SP zich hardop af in gesprek met Trouw. "Er zijn al zoveel beloftes gedaan, op een gegeven moment houdt het op."

Mart van Lagen van het CDA was het enige raadslid uit de oppositie die wel voor de steun van de gemeente stemde. "Een stem voor FC Twente gaat niet alleen over geld, ook over emotie, over alle supporters", aldus Van Lagen, die daarmee doelde op de ruim 25.000 fans die elke keer naar De Grolsch Veste komen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2019 om 09:47
    Laten we alleen maar eens kijken wat men van plan is met de formule 1 naar zandvoort en daar moet miljoenen geïnvesteerd worden terwijl er in Assen een bijna perfect circuit ligt alleen maar om het naar het westen te halen dat mag rustig miljoenen kosten.
  • 17 Apr 2019 om 09:27
    Ho maar ik heb niet voorgestemd,even een excuus naar zijn achterban,wat een lulhannes
  • 17 Apr 2019 om 09:26
    • Quote van 17 Apr 2019 om 08:50
      Ach als je er goed over na denkt valt er van beide kanten wel iets van te zeggen/denken. Het is onze club weer gelukt maar denk dat het nu wel moet stoppen met dat bedelen bij de gemeente. Eigenlijk begint het ook wel wat beschamend te worden al met al. Hoop dat er nu een goed plan ligt en komt zodat het dan ook voor eens en altijd verleden tijd is.
    +1
  • 17 Apr 2019 om 09:13
    Als je kijkt hoeveel geld voor de armoedebestrijding word verkwanseld aan andere nutteloze projecten, waarvoor de gemeente zelfs in andere potjes heeft lopen graaien, dan is die paar miljoen voor twente niet zo'n probleem, meneer van ek klinkt niet echt als een echte supporter
  • 17 Apr 2019 om 09:06
    • Quote van 17 Apr 2019 om 08:53
      Word hier een beetje moe van er is een beslissing genomen en wel een democratische qua stemmen! Om dan door te blijven jammeren vind ik wat zielig,neem je verlies calimero!!! En om nieuwe mensen nu te berichten van niet veranderen of leren is nog schandalige want deze financiële toestand is door mensen veroorzaakt die er nu niet meer zijn,dus geef de nieuwe leiding eens een fatsoenlijke kans en tijd!
    Het bedrag dat hij noemt klopt ook niet. Het is weer diep triest, zou de man wel weten waar hij het over heeft
  • 17 Apr 2019 om 08:57
    Ik heb bij gemeentes gewerkt ... je wil niet weten wat daar jaarlijks aan subsidies zomaar de deur uitgaat aan ontelbare culturele instellingen, daar gaan gigantische bedragen in om
  • 17 Apr 2019 om 08:53
    Word hier een beetje moe van er is een beslissing genomen en wel een democratische qua stemmen! Om dan door te blijven jammeren vind ik wat zielig,neem je verlies calimero!!! En om nieuwe mensen nu te berichten van niet veranderen of leren is nog schandalige want deze financiële toestand is door mensen veroorzaakt die er nu niet meer zijn,dus geef de nieuwe leiding eens een fatsoenlijke kans en tijd!
  • 17 Apr 2019 om 08:52
    Respect voor jou denkwijze, maar je bent denk ik niet zo fanatiek als de meeste 27.000. Dus dan denk ik in jou geval als je erover nadenkt " Nee"
  • 17 Apr 2019 om 08:50
    Ach als je er goed over na denkt valt er van beide kanten wel iets van te zeggen/denken. Het is onze club weer gelukt maar denk dat het nu wel moet stoppen met dat bedelen bij de gemeente. Eigenlijk begint het ook wel wat beschamend te worden al met al. Hoop dat er nu een goed plan ligt en komt zodat het dan ook voor eens en altijd verleden tijd is.
  • 17 Apr 2019 om 08:33
    De visie van de oppositie kennen we inmiddels tot in den treure. Heeft uitgemeten in de media gestaan. Er ligt een democratisch besluit, dus nu niet meer zeuren.
  • 17 Apr 2019 om 08:32
    Wat een bericht ook weer van de trouw. Enschede in armste gemeente maar stopt wel 14 miljoen in twente. Euh die hebben ze er in gestopt. Daarnaast vermeld niemand wat de club betekent voor de regio.
  • 17 Apr 2019 om 08:28
    Wanneer jij jezelf die vraag moet stellen van Ek, is het antwoord nee.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›