Halsema trekt handen af van kampioenswedstrijd FC Twente

( 23 reacties)
Halsema trekt handen af van kampioenswedstrijd FC Twente

De gemeente Amsterdam wil zich niet bemoeien met de locatie van de kampioenswedstrijd van FC Twente. Het duel staat voorlopig gepland op De Toekomst, waar slechts plek is voor 185 FC Twente-fans.

"De gemeente Amsterdam zegt geen voorkeur te hebben waar de wedstrijd wordt gespeeld", schrijft Frank Timmers in het Algemeen Dagblad. "Een woordvoerster van burgemeester Femke Halsema laat weten dat Amsterdam beide clubs heeft gevraagd er samen uit te komen."

FC Twente zou graag willen dat de wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA wordt gespeeld. Ajax heeft daarentegen een voorkeur voor De Toekomst en voert de volgende vijf argumenten aan om die voorkeur kracht bij te zetten:

1. Ajax loopt zelf ook regelmatig tegen de situatie aan waarin de capaciteit van een uitvak niet voldoet aan de vraag van de supporters.

2. De Toekomst is de thuishaven van Jong Ajax, dat er al zijn thuiswedstrijden speelt.

3. De Toekomst voldoet aan alle infrastructurele eisen die de KNVB aan een profstadion stelt.

4. Met 185 kaarten voldoet Ajax aan de eis van de KNVB dat tenminste 2,5 procent van het aantal plekken voor de bezoekers is.

5. Het spelen in de Arena kost ook gewoon geld en organisatie.

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 17:34
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:30
      Voor sommigen wel. voor mij niet. Ik zal lekker in de stad (Enschede).
    Ik ook. 3 keer rollen en je bent thuis. Als een balletje eerst 2 uur terug... Niets voor mij ;)
  • 16 Apr 2019 om 17:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:27
      In 2010 was het feest in Breda?
    Voor sommigen wel. voor mij niet. Ik zal lekker in de stad (Enschede).
  • 16 Apr 2019 om 17:29
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:27
      In 2010 was het feest in Breda?
    Daar begon het voor mij wel ja.
  • 16 Apr 2019 om 17:27
    Achja.. linksom of rechtsom.. Het feest zal er vast niet minder om worden!
  • 16 Apr 2019 om 17:27
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:23
      Om het kampioenschap te vieren waar deze behaald wordt.
    In 2010 was het feest in Breda?
  • 16 Apr 2019 om 17:23
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:16
      Als jij aangeeft dat Ajaxfans niet rustig voor de tv zullen blijven zitten en dat geloof ik graag, dan moet je je afvragen waarom vele Twentefans dan persé richting Amsterdam moeten of willen. Als dit allemaal doorgaat kon er wel eens een brok ellende uit voortkomen.
    Om het kampioenschap te vieren waar deze behaald wordt.
  • 16 Apr 2019 om 17:16
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:52
      Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
    Als jij aangeeft dat Ajaxfans niet rustig voor de tv zullen blijven zitten en dat geloof ik graag, dan moet je je afvragen waarom vele Twentefans dan persé richting Amsterdam moeten of willen. Als dit allemaal doorgaat kon er wel eens een brok ellende uit voortkomen.
  • 16 Apr 2019 om 16:20
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:07
      Onzin.
    Totaal niet, zij is de burgemeester van de stad Amsterdam en zegt dan ik trek me handen er vanaf.... dat is weglopen voor je verantwoordelijkheid en dus geen onzin!
  • 16 Apr 2019 om 16:08
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:52
      Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
    Dus zal de wedstrijd verboden worden.
  • 16 Apr 2019 om 16:07
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:23
      Halsema onze linkse Sl** zodra er verantwoordelijkheid genomen dient te worden vlucht onze linkse k** lekker weg, typisch.
    Onzin.
  • 16 Apr 2019 om 15:23
    Halsema onze linkse Sl** zodra er verantwoordelijkheid genomen dient te worden vlucht onze linkse k** lekker weg, typisch.
  • 16 Apr 2019 om 14:52
    Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
  • 16 Apr 2019 om 14:44
    Vijf zielige argumenten. Wat moeten alle andere clubs zeggen over het op de kop zetten van het ED programma voor de CL wedstrijden!! Dat doen we ook nooit voor ons?? Er zit geen enkel argument bij dat hout snijdt. Alleen het laatste, maar denk dat je het financieel makkelijk rond had gekregen als FcT lekker aan het werven kom gaan.
  • 16 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:36
      Kan mij alleen wat bij punt 5. voorstellen. De rest is gewoon gelul vanuit eigen belang, waarbij punt 1 natuurlijk helemaal een lachertje is. Wij krijgen iets niet, dus jullie dan ook niet. Erg flauw. Maar zoals eerder aangehaald hoop ik vurig dat Ajax ooit Twente nog eens nodig is. Laat om te beginnen hun fans bij onze thuiswedstrijd nadertijd maar mooi in het uitvak zitten tot alle Twentefans lekker thuis zitten.
    Eens. Waar en wanneer heeft Ajax dit probleem gehad, dat ze weinig supporters mee kunnen nemen? Het is nogal een verschil of je er 1000 of 186 mee mag nemen terwijl je ruim het dubbele of zelfs viervoudige mee wilt nemen. Laat Ajax inventariseren hoeveel supporters zij verwachten voor Ajax en dan ervoor kiezen om uit en thuisvak om te draaien. De kans is groot dat er bij deze wedstrijd wel veel Ajax supporters komen dan lukt dat waarschijnlijk niet. Ik snap het kostenaspect voor de huur van de Arena. We kunnen beter een scherm in de Veste zetten, daar onze drankjes drinken om zo onze eigen club(kas) te spekken.
  • 16 Apr 2019 om 14:23
    Wat een discussies op Twitter zeg. Binnen twee tellen (tweets) gaat het weer over dat Twente niet meer had mogen bestaan, ze moeten onderdanig zijn want wéér gered, wat verbeelden ze zich om te eisen dat de wedstrijd in de arena wordt afgewerkt, laat andere clubs ook zoveel schulden maken dan promoveert iedereen met 2 vingers in de neus etc. Alsof de supporters er iets aan kunnen doen. Ik weet het, is zinloos om de discussie aan te gaan met mensen die niet openstaan voor andere meningen en zich vasthouden aan de berichten uit de media.
  • 16 Apr 2019 om 13:36
    Kan mij alleen wat bij punt 5. voorstellen. De rest is gewoon gelul vanuit eigen belang, waarbij punt 1 natuurlijk helemaal een lachertje is. Wij krijgen iets niet, dus jullie dan ook niet. Erg flauw. Maar zoals eerder aangehaald hoop ik vurig dat Ajax ooit Twente nog eens nodig is. Laat om te beginnen hun fans bij onze thuiswedstrijd nadertijd maar mooi in het uitvak zitten tot alle Twentefans lekker thuis zitten.
  • 16 Apr 2019 om 13:14
    Gewoon zoveel mogelijk mensen naar A'dam, en laat ze weten dat we er zijn. Dat gezeik .....
  • 16 Apr 2019 om 13:08
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:59
      en vrijdag wel zeuren om de aantal supporters in de binnenstad om vervolgens de ME erop te sturen.
    De burgemeester bemoeit zich terecht niet met de clubbelangen..... Zij is verantwoordelijk voor het veiligheidsaspect en kan beslissen dat de wedstrijd daarom niet door mag gaan. De Driehoek zal daar vast en zeker in adviseren.
  • 16 Apr 2019 om 12:59
    en vrijdag wel zeuren om de aantal supporters in de binnenstad om vervolgens de ME erop te sturen.
  • 16 Apr 2019 om 12:50
    Vijf kulargumenten dus.
  • 16 Apr 2019 om 12:50
    Gewoon lekker drinken in de hoofdstad allen.
  • 16 Apr 2019 om 12:44
    Gewoon ophouden te zeuren en het laten spelen op de Toekomst.We spelen nu eenmaal in de kk-divisie.

    Liever een scherm in de Grolsch Veste en daar met z'n allen gaan kijken.€10 euro entree vragen en de club houdt er wellicht nog wat aan over ook.
    Ajax heeft niks maar dan ook niks te maken met dat het toevallig klote is dat er weinig uitsupporters bij kunnen zijn.
  • 16 Apr 2019 om 12:43
    Komen ze in Amsterdam dan wel achter haha