Derksen steunt FC Twente: ''Houding van Ajax onbegrijpelijk''

( 22 reacties)
Derksen steunt FC Twente: ''Houding van Ajax onbegrijpelijk''

FC Twente speelt vrijdagavond de kampioenswedstrijd tegen Jong Ajax. Bij dat duel kunnen slechts 185 FC Twente-supporters aanwezig zijn, tot onbegrip van René van der Gijp.

"Waarom laat je die mensen niet lekker een feestje vieren?", zegt Gijp bij Veronica Inside. "Maar Ajax zegt: het is ons probleem niet? Dadelijk lopen er 8.000 FC Twente-supporters om de ArenA heen. Kom op, dat moet je toch niet willen? Het is wel leuk voor die club, een mooie club man.

Johan Derksen heeft ook geen vertrouwen in het kampioensduel op De Toekomst. "Dat wordt een ellende", voorspelt hij. "Het is bezopen en komt door die hele rare Keuken Kampioen Divisie met die tweede elftallen. Ajax moet toch begrijpen dat voor zo'n grote club als FC Twente die ArenA open moeten gooien en dat die mensen veilig kunnen zitten."

"Die bijvelden zijn niet te beveiligen", vervolgt Derksen. "Dan krijg je een gedoe, dat moet je niet willen. Ik zou het als politie in Amsterdam helemaal niet toestaan, een avondwedstrijd daar met zoveel onrust. Maar ik vind de houding van Ajax ook onbegrijpelijk. Voor een club als FC Twente, een club waar Ajax jarenlang tegen gespeeld heeft, is dit een heel groot moment."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 13:56
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:41
      Gewoon 185 kaarten..
    Hahaha
  • 16 Apr 2019 om 13:52
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:06
      Haha inderdaad... Sparta hoeft maar een keertje te verliezen....
    Zie toevallig net een artikel van de Sparta directeur. Ik wil niet mijn gelijk halen maar natuurlijk werken ze niet mee.
  • 16 Apr 2019 om 13:45
    Derksen Pro Twente?Pro Munsterman en Rutten zul je bedoelen!
  • 16 Apr 2019 om 13:44
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:34
      Ik stel voor om Ajax volgend jaar terug te naaien. Het minimum van 2,5% kaarten beschikbaar stellen voor het uitvak volgend jaar. Dan kunnen er maar 750 succes(supporters) mee naar Enschede ????????
    Volgend jaar Twente - Ajax laten spelen op het trainingscomplex in Hengelo! Met maximaal 10 ajax supporters..... Ha ha ha.
  • 16 Apr 2019 om 13:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:02
      Jij denkt dat Sparta nog hoop heeft op de titel , ik denk het niet.
    Stel dat de KNVB het andersom had gedaan dan was Twente ook laaiend geweest daar gaat het om. Sparta verwacht zeker niet dat ze nog kampioen gaan maar Twente makkelijker maken gaan ze zeker niet doen.
  • 16 Apr 2019 om 13:06
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:02
      Jij denkt dat Sparta nog hoop heeft op de titel , ik denk het niet.
    Haha inderdaad... Sparta hoeft maar een keertje te verliezen....
  • 16 Apr 2019 om 13:02
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:51
      Kan maar die zullen dat nooit doen. Stel dat ze gelijk spelen vrijdag dan kan Twente op een gelijk spel gaan spelen tegen az. Verder als Twente verliest en Sparta wint zal de druk ook wat hoger liggen bij Twente tegen az. Ook positief voor Sparta. Alleen al om de rivaliteit zullen ze nee zeggen. Zou je andersom toch ook doen.
    Jij denkt dat Sparta nog hoop heeft op de titel , ik denk het niet.
  • 16 Apr 2019 om 12:51
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:41
      Je kunt als knvb ook in overleg gaan met Sparta.
    Kan maar die zullen dat nooit doen. Stel dat ze gelijk spelen vrijdag dan kan Twente op een gelijk spel gaan spelen tegen az. Verder als Twente verliest en Sparta wint zal de druk ook wat hoger liggen bij Twente tegen az. Ook positief voor Sparta. Alleen al om de rivaliteit zullen ze nee zeggen. Zou je andersom toch ook doen.
  • 16 Apr 2019 om 12:42
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:37
      Mee eens. Alleen heb je vrijdag de kans om zonder te spelen kampioen te worden.
    Scherp! Alleen ik mag toch hopen dat Sparta thuis op zijn minst gelijk kan spelen tegen Helmond Sport
  • 16 Apr 2019 om 12:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:36
      Vanuit Twente perspectief een goede oplossing. Denk alleen dat Sparta daar niet zo blij mee is. KNVB kan dat daarom ook nooit beslissen. Zou bijna competitie vervalsing zijn. De enige hoop is dan de burgemeester van Amsterdam. Die moet dan de wedstrijd verbieden om veiligheidsredenen.
    Je kunt als knvb ook in overleg gaan met Sparta.
  • 16 Apr 2019 om 12:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:34
      Ik stel voor om Ajax volgend jaar terug te naaien. Het minimum van 2,5% kaarten beschikbaar stellen voor het uitvak volgend jaar. Dan kunnen er maar 750 succes(supporters) mee naar Enschede ????????
    Gewoon 185 kaarten..
  • 16 Apr 2019 om 12:40
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:36
      Vanuit Twente perspectief een goede oplossing. Denk alleen dat Sparta daar niet zo blij mee is. KNVB kan dat daarom ook nooit beslissen. Zou bijna competitie vervalsing zijn. De enige hoop is dan de burgemeester van Amsterdam. Die moet dan de wedstrijd verbieden om veiligheidsredenen.
    normaal gesproken doet de KNVB niet zo moeilijk om een wedstrijd van Ajax te verplaatsen.
  • 16 Apr 2019 om 12:37
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:32
      GEWOON DE WEDSTRIJD VERPLAATSEN MENSEN!!!! WAKKER WORDEN! Worden we lekker thuis kampioen tegen Jong AZ en zal die hele wedstrijd in Amsterdam dan ergens eind april of zo ons aan de reet roesten. Kosten 0 euro!
    Mee eens. Alleen heb je vrijdag de kans om zonder te spelen kampioen te worden.
  • 16 Apr 2019 om 12:36
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:32
      GEWOON DE WEDSTRIJD VERPLAATSEN MENSEN!!!! WAKKER WORDEN! Worden we lekker thuis kampioen tegen Jong AZ en zal die hele wedstrijd in Amsterdam dan ergens eind april of zo ons aan de reet roesten. Kosten 0 euro!
    Vanuit Twente perspectief een goede oplossing. Denk alleen dat Sparta daar niet zo blij mee is. KNVB kan dat daarom ook nooit beslissen. Zou bijna competitie vervalsing zijn. De enige hoop is dan de burgemeester van Amsterdam. Die moet dan de wedstrijd verbieden om veiligheidsredenen.
  • 16 Apr 2019 om 12:34
    Ik stel voor om Ajax volgend jaar terug te naaien. Het minimum van 2,5% kaarten beschikbaar stellen voor het uitvak volgend jaar. Dan kunnen er maar 750 succes(supporters) mee naar Enschede ????????
  • 16 Apr 2019 om 12:32
    GEWOON DE WEDSTRIJD VERPLAATSEN MENSEN!!!! WAKKER WORDEN! Worden we lekker thuis kampioen tegen Jong AZ en zal die hele wedstrijd in Amsterdam dan ergens eind april of zo ons aan de reet roesten. Kosten 0 euro!
  • 16 Apr 2019 om 12:27
    Derksen is makkekijk te paaien met merchandise heb ik gehoord ;-)
  • 16 Apr 2019 om 12:23
    Mooi!!
  • 16 Apr 2019 om 12:16
    • Quote van 16 Apr 2019 om 12:00
      Ikzeg. Eindelijk is er bij deze heren respect voor ons fctwente en niet te vergeten onze eigen support.
    Derksen is bijna altijd pro Twente.
  • 16 Apr 2019 om 12:09
    Mocht iemand die Arno Vermeulen tegen komen geef hem dan iets dat hem lang bij blijft wat is dat een grote kl.......zak
  • 16 Apr 2019 om 12:06
    Johan is vaak wel op onze hand. Klopt helemaal wat hij zegt. Alleen al om veiligheidsredenen zou ik de Arena opengooien of wedstrijd uitstellen zodat we thuis kampioen kunnen worden
  • 16 Apr 2019 om 12:00
    Ikzeg. Eindelijk is er bij deze heren respect voor ons fctwente en niet te vergeten onze eigen support.