Vrees voor FC Twente: ''Je weet dat Ajax-supporters reageren''

( 48 reacties)
Vrees voor FC Twente: ''Je weet dat Ajax-supporters reageren''

Er ging deze week een streep door de kampioenswedstrijd van FC Twente bij Jong Ajax. Op last van de autoriteiten is het duel van vrijdagavond afgelast. De gemeenten Amsterdam en Ouder-Amstel vreesden de komst van zeker 1500 FC Twente-supporters.

"Dat die supporters aankondigden om zo verspreid mogelijk te komen en de plek van het feest pas op het allerlaatste moment bekend te maken, zorgt ervoor dat je als autoriteiten geen maatregelen kunt nemen om dat goed te laten verlopen", verklaren bronnen rond de partijen die overleg voerden in TC Tubantia.

Er was echter niets bekend over vechtafspraken tussen supportersgroepen. "Maar als je duizend Twentenaren met vlaggen en sjaals in Amsterdam feest laat vieren, weet je gewoon dat Ajax-supporters daarop reageren. Die zien het als het verdedigen van hun territorium. En daar worden buitenstaanders de dupe van, omdat ze gewond raken of materiële schade oplopen", aldus een betrokkene. 

De autoriteiten waren daarom voor het spelen in de Johan Cruijff ArenA, maar Ajax wilde dat stadion niet afhuren. "En de beslissers van Ajax waren bezig met de Champions League-wedstrijd tegen Juventus. Dat heeft ook een rol gespeeld." Ook de stadions van FC Volendam en Almere City FC kwamen in beeld, maar die clubs spelen allebei thuis. De KNVB komt snel met een nieuwe datum voor Jong Ajax - FC Twente.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2019 om 23:54
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:36
      En dat is precies de periode dat ik ff genoeg had van het voetbal. Ik heb een seizoenskaart/scheurboekje sinds begin '70. Maar toen het vandalisme belangrijker leek dan het voetbal, '85 - '95 grof gezegd, ben ik een tijd niet meer geweest. Eerst de "geweldige" voettochten van en naar het station, van de uitsupporters, door de Kuipersdijk. Met een "feestelijke" afsluiting op het station. En later, toen de uitsupporters door een bus via een soort gang van containers, met daarop ME met honden, bij het uitvak werden afgeleverd. Toen was FC Twente mijn club niet meer. Ik had zelfs even genoeg van alle voetbal. Pas toen Twente verhuisd was naar de Veste, heb ik opnieuw een seizoenskaart genomen. De meeste "supporters" die destijds wel plezier aan het voetbal en het randgebeuren beleefden, krijgen nu een naar gevoel als ze terugdenken aan die periode. En sommigen schamen zich zelfs voor wat ze toen hebben uitgevreten. De enkelingen die met plezier aan die periode terugdenken, het de goede "old skool" tijd noemen, vallen hier, op dit forum, op door hun manier van communiceren. Namen hoef ik niet te noemen. Iedereen weet om wie het gaat. Die ong.10 jaar was de glorietijd van die mannen. Naderhand hebben ze nooit meer iets betekend. En daarom denk ik dat ze lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Toen dachten ze iets te "zijn", maar later bleek dat een illusie. Ze zijn blijven hangen in die periode, verheerlijken die tijd. Doen ze dat niet, dan zou hun hele leven niets meer voorstellen, niets waard zijn. Deze figuren zijn eigenlijk een trieste vertoning van een mens en zouden eigenlijk met medelijden behandeld moeten worden. Ware het niet dat ze zich hier op een vreselijke manier manifesteren. Door de vernederingen, beledigingen en nare benamingen die ze gebruiken, worden ze met afschuw bekeken. Behalve door de altijd aanwezige meelopers natuurlijk, die tegen hen opkijken. Precies hetzelfde als hun voorbeelden in die bewuste 10 jaren. Triest eigenlijk, zo'n vicieuze cirkel.
    Je bent droeftoeter eerste klas man, en welkom in het echte leven. Denk dat jou leven zeer bekrompen is, over saai, burgertutten ten top, op alles zeiken wat hun niet aanstaat, kortom totaal geen leven triest.
  • 18 Apr 2019 om 17:52
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:36
      En dat is precies de periode dat ik ff genoeg had van het voetbal. Ik heb een seizoenskaart/scheurboekje sinds begin '70. Maar toen het vandalisme belangrijker leek dan het voetbal, '85 - '95 grof gezegd, ben ik een tijd niet meer geweest. Eerst de "geweldige" voettochten van en naar het station, van de uitsupporters, door de Kuipersdijk. Met een "feestelijke" afsluiting op het station. En later, toen de uitsupporters door een bus via een soort gang van containers, met daarop ME met honden, bij het uitvak werden afgeleverd. Toen was FC Twente mijn club niet meer. Ik had zelfs even genoeg van alle voetbal. Pas toen Twente verhuisd was naar de Veste, heb ik opnieuw een seizoenskaart genomen. De meeste "supporters" die destijds wel plezier aan het voetbal en het randgebeuren beleefden, krijgen nu een naar gevoel als ze terugdenken aan die periode. En sommigen schamen zich zelfs voor wat ze toen hebben uitgevreten. De enkelingen die met plezier aan die periode terugdenken, het de goede "old skool" tijd noemen, vallen hier, op dit forum, op door hun manier van communiceren. Namen hoef ik niet te noemen. Iedereen weet om wie het gaat. Die ong.10 jaar was de glorietijd van die mannen. Naderhand hebben ze nooit meer iets betekend. En daarom denk ik dat ze lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Toen dachten ze iets te "zijn", maar later bleek dat een illusie. Ze zijn blijven hangen in die periode, verheerlijken die tijd. Doen ze dat niet, dan zou hun hele leven niets meer voorstellen, niets waard zijn. Deze figuren zijn eigenlijk een trieste vertoning van een mens en zouden eigenlijk met medelijden behandeld moeten worden. Ware het niet dat ze zich hier op een vreselijke manier manifesteren. Door de vernederingen, beledigingen en nare benamingen die ze gebruiken, worden ze met afschuw bekeken. Behalve door de altijd aanwezige meelopers natuurlijk, die tegen hen opkijken. Precies hetzelfde als hun voorbeelden in die bewuste 10 jaren. Triest eigenlijk, zo'n vicieuze cirkel.
    Maar later kunnen die gasten misschien bedoel je mij er ook mee? Wel zeggen in het bejaardentehuus dat ze 10 jaar belangerijk zijn geweest in hun leven en jij nooit wat betekend hebt of bij gehoord. Dan zijn ze ook nog wat gehorig en praten nog al hard en zeggen dan tegen elkaar VET SNEU EN TRIEST FIGUUR MAN HIJ KON ZIJN HELE LEVEN NIET KIEZEN TUSSEN VLEES OF VIS HOORDE NERGENS BIJ
  • 18 Apr 2019 om 17:00
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:36
      En dat is precies de periode dat ik ff genoeg had van het voetbal. Ik heb een seizoenskaart/scheurboekje sinds begin '70. Maar toen het vandalisme belangrijker leek dan het voetbal, '85 - '95 grof gezegd, ben ik een tijd niet meer geweest. Eerst de "geweldige" voettochten van en naar het station, van de uitsupporters, door de Kuipersdijk. Met een "feestelijke" afsluiting op het station. En later, toen de uitsupporters door een bus via een soort gang van containers, met daarop ME met honden, bij het uitvak werden afgeleverd. Toen was FC Twente mijn club niet meer. Ik had zelfs even genoeg van alle voetbal. Pas toen Twente verhuisd was naar de Veste, heb ik opnieuw een seizoenskaart genomen. De meeste "supporters" die destijds wel plezier aan het voetbal en het randgebeuren beleefden, krijgen nu een naar gevoel als ze terugdenken aan die periode. En sommigen schamen zich zelfs voor wat ze toen hebben uitgevreten. De enkelingen die met plezier aan die periode terugdenken, het de goede "old skool" tijd noemen, vallen hier, op dit forum, op door hun manier van communiceren. Namen hoef ik niet te noemen. Iedereen weet om wie het gaat. Die ong.10 jaar was de glorietijd van die mannen. Naderhand hebben ze nooit meer iets betekend. En daarom denk ik dat ze lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Toen dachten ze iets te "zijn", maar later bleek dat een illusie. Ze zijn blijven hangen in die periode, verheerlijken die tijd. Doen ze dat niet, dan zou hun hele leven niets meer voorstellen, niets waard zijn. Deze figuren zijn eigenlijk een trieste vertoning van een mens en zouden eigenlijk met medelijden behandeld moeten worden. Ware het niet dat ze zich hier op een vreselijke manier manifesteren. Door de vernederingen, beledigingen en nare benamingen die ze gebruiken, worden ze met afschuw bekeken. Behalve door de altijd aanwezige meelopers natuurlijk, die tegen hen opkijken. Precies hetzelfde als hun voorbeelden in die bewuste 10 jaren. Triest eigenlijk, zo'n vicieuze cirkel.
    Oefen jij deze speech ook voor de spiegel?
  • 18 Apr 2019 om 15:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:19
      Waarom kan nu niet meer, wat vroeger normaal was. We stonden gewoon tussen de supporters van de tegenstander. In wat voor klotetijd leven we nu eigenlijk. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer. Vechtersbazen verlagen het niveau van de club en zijn in mijn ogen geen supporters.
    Man ik weet precies wat je bedoeld. En ik denk er ook zo over. Leven en laten leven, geven en nemen. Respect noemt men dat. En op de één of andere manier hebben een aantal mensen hier geen kaas gegeten van dat concept. Helaas
  • 18 Apr 2019 om 15:36
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:46
      Ik weet niet wat je vroegwr noemt, maar ik weet bij het Diekman waren geregeld relletjes, dwars door de stad en sorry ik was daar bij, maar ik heb nooit met supporters van alle andere clubs lopen zuipen. Ik weet niet over welke periode jij het hebt? Misschien het eerste en tweede jaar naar oprichting Fc Twente?
    En dat is precies de periode dat ik ff genoeg had van het voetbal. Ik heb een seizoenskaart/scheurboekje sinds begin '70. Maar toen het vandalisme belangrijker leek dan het voetbal, '85 - '95 grof gezegd, ben ik een tijd niet meer geweest. Eerst de "geweldige" voettochten van en naar het station, van de uitsupporters, door de Kuipersdijk. Met een "feestelijke" afsluiting op het station. En later, toen de uitsupporters door een bus via een soort gang van containers, met daarop ME met honden, bij het uitvak werden afgeleverd. Toen was FC Twente mijn club niet meer. Ik had zelfs even genoeg van alle voetbal. Pas toen Twente verhuisd was naar de Veste, heb ik opnieuw een seizoenskaart genomen. De meeste "supporters" die destijds wel plezier aan het voetbal en het randgebeuren beleefden, krijgen nu een naar gevoel als ze terugdenken aan die periode. En sommigen schamen zich zelfs voor wat ze toen hebben uitgevreten. De enkelingen die met plezier aan die periode terugdenken, het de goede "old skool" tijd noemen, vallen hier, op dit forum, op door hun manier van communiceren. Namen hoef ik niet te noemen. Iedereen weet om wie het gaat. Die ong.10 jaar was de glorietijd van die mannen. Naderhand hebben ze nooit meer iets betekend. En daarom denk ik dat ze lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Toen dachten ze iets te "zijn", maar later bleek dat een illusie. Ze zijn blijven hangen in die periode, verheerlijken die tijd. Doen ze dat niet, dan zou hun hele leven niets meer voorstellen, niets waard zijn. Deze figuren zijn eigenlijk een trieste vertoning van een mens en zouden eigenlijk met medelijden behandeld moeten worden. Ware het niet dat ze zich hier op een vreselijke manier manifesteren. Door de vernederingen, beledigingen en nare benamingen die ze gebruiken, worden ze met afschuw bekeken. Behalve door de altijd aanwezige meelopers natuurlijk, die tegen hen opkijken. Precies hetzelfde als hun voorbeelden in die bewuste 10 jaren. Triest eigenlijk, zo'n vicieuze cirkel.
  • 18 Apr 2019 om 15:02
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:51
      Ik praat idd over 1968 - 1970. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik iedere niet FC Twentesupporter moet haten en ermee moet matten. Mijn schoonvader was een fervent Fijenoorder en mijn beste vriend is voor Ajax. Moet toch kunnen!
    Met alle respect voor jou, voor mij gaat dat echt niet op. En ben gelukkig vrijgezel en als mijn schoonpa voor Feyenoord zou zijn , was hij schoonvader af. Maar goed zo denk ik er over.
  • 18 Apr 2019 om 14:18
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:51
      Ik praat idd over 1968 - 1970. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik iedere niet FC Twentesupporter moet haten en ermee moet matten. Mijn schoonvader was een fervent Fijenoorder en mijn beste vriend is voor Ajax. Moet toch kunnen!
    Voor jou misschien wel, voor ander dan weer niet.
    Iedereen heeft daarin zijn eigen standpunt.
  • 18 Apr 2019 om 13:51
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:46
      Ik weet niet wat je vroegwr noemt, maar ik weet bij het Diekman waren geregeld relletjes, dwars door de stad en sorry ik was daar bij, maar ik heb nooit met supporters van alle andere clubs lopen zuipen. Ik weet niet over welke periode jij het hebt? Misschien het eerste en tweede jaar naar oprichting Fc Twente?
    Ik praat idd over 1968 - 1970. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik iedere niet FC Twentesupporter moet haten en ermee moet matten. Mijn schoonvader was een fervent Fijenoorder en mijn beste vriend is voor Ajax. Moet toch kunnen!
  • 18 Apr 2019 om 13:46
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:19
      Waarom kan nu niet meer, wat vroeger normaal was. We stonden gewoon tussen de supporters van de tegenstander. In wat voor klotetijd leven we nu eigenlijk. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer. Vechtersbazen verlagen het niveau van de club en zijn in mijn ogen geen supporters.
    Ik weet niet wat je vroegwr noemt, maar ik weet bij het Diekman waren geregeld relletjes, dwars door de stad en sorry ik was daar bij, maar ik heb nooit met supporters van alle andere clubs lopen zuipen. Ik weet niet over welke periode jij het hebt? Misschien het eerste en tweede jaar naar oprichting Fc Twente?
  • 18 Apr 2019 om 12:23
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:39
      Ranja drinken, kleurenplaatwedstrijd.
      Chips eten, en kinderliedjes zingen.
    Wilde heel graag met mijn vriendjes komen, maar zelfs mij is dit te heftig, ik pas! Altijd weer die agressie bij Vak-P... bah!
  • 18 Apr 2019 om 12:19
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:48
      Dat moet jij weten, maar ik ga echt niet met gasten van bepaalde clubs biertje drinken, dat gaat niet goed komen kerel. Denk dat ik dan gelijk weer op gedwongen vakanie moet via Borne uiteraard. En dat er van die peace verkondigers hier zijn, ik respecteer jullie mening, maar probeer ook de andere kant is te zien.
    Waarom kan nu niet meer, wat vroeger normaal was. We stonden gewoon tussen de supporters van de tegenstander. In wat voor klotetijd leven we nu eigenlijk. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer. Vechtersbazen verlagen het niveau van de club en zijn in mijn ogen geen supporters.
  • 18 Apr 2019 om 11:51
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:43
      Eens, dan waren hier ook kleine groepjes rond aan t lopen en zoeken ;)
    Yep gelukkig zie je ze van ver met die hakenneus.
  • 18 Apr 2019 om 11:39
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:12
      Wat willen ze precies doen met homeless party in enschede zaterdag? vuurwerk enz of?
    Ranja drinken, kleurenplaatwedstrijd.
    Chips eten, en kinderliedjes zingen.
  • 18 Apr 2019 om 11:30
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:09
      Ik probeer normaal te discussiëren, beledig niemand, en doe niemand pijn. Is het nu nodig om op die wijze te antwoorden? Ik vind het alleen maar een bewijs van zwakte, en heb geen zin om aan die provocerende spelletjes mee te doen. Dus fijne dag verder ventje, hier haak ik weer af.
    Jij en dan zeggen niet willen provoceren? Jou bestaan is een provocatie voor de mensheid.
    Haak maar weer af.
  • 18 Apr 2019 om 11:12
    Wat willen ze precies doen met homeless party in enschede zaterdag? vuurwerk enz of?
  • 18 Apr 2019 om 11:11
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:09
      Ik probeer normaal te discussiëren, beledig niemand, en doe niemand pijn. Is het nu nodig om op die wijze te antwoorden? Ik vind het alleen maar een bewijs van zwakte, en heb geen zin om aan die provocerende spelletjes mee te doen. Dus fijne dag verder ventje, hier haak ik weer af.
    Je bent een cloon van .... ja verdomd waar, die trekt ook altijd zo de achterbroek aan. Of toch de zoon?
  • 18 Apr 2019 om 11:09
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:56
      Blijf jij nu maar weg bij de zwembaden, vies ventje.
    Ik probeer normaal te discussiëren, beledig niemand, en doe niemand pijn. Is het nu nodig om op die wijze te antwoorden? Ik vind het alleen maar een bewijs van zwakte, en heb geen zin om aan die provocerende spelletjes mee te doen. Dus fijne dag verder ventje, hier haak ik weer af.
  • 18 Apr 2019 om 11:07
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:05
      Wanneer bepaalde supportersgroepen in de binnenstad van Enschede zouden komen, zoeken die groepen het op, zoek en gij zult vinden.

      Dan is het niet meer dan beleefd van de Twente-fans om ze dan ook netjes te "bedienen",
      zo gastvrij zijn wij wel, ;))
    Whahaha inderdaad , we ontvangen ze met open armen.
  • 18 Apr 2019 om 11:06
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:03
      Niemand vraagt je om een biertje met ze te drinken. Maar ook niemand vraagt je om eventueel te gaan matten. Als jij je afzijdig houd is er niets aan de hand. Je hoeft de trammelant niet op te zoeken en/of de tegenstander uit te dagen. Er zijn voor een vakantie meerdere wegen mogelijk. Op die manier kun je je eigen weg kiezen en hoef je niet via Borne te gaan. Iedereen blij.
    Ik ga een mat partij niet uit de weg hoor, vooral.tegen sommige supportersgroepen, en dan neem ik de verplichte vakantie op de koop toe. Zolang ik maar niet als Pedo word veroordeeld vind ik alles best SS.
  • 18 Apr 2019 om 11:05
    • Quote van 18 Apr 2019 om 11:03
      Niemand vraagt je om een biertje met ze te drinken. Maar ook niemand vraagt je om eventueel te gaan matten. Als jij je afzijdig houd is er niets aan de hand. Je hoeft de trammelant niet op te zoeken en/of de tegenstander uit te dagen. Er zijn voor een vakantie meerdere wegen mogelijk. Op die manier kun je je eigen weg kiezen en hoef je niet via Borne te gaan. Iedereen blij.
    Wanneer bepaalde supportersgroepen in de binnenstad van Enschede zouden komen, zoeken die groepen het op, zoek en gij zult vinden.

    Dan is het niet meer dan beleefd van de Twente-fans om ze dan ook netjes te "bedienen",
    zo gastvrij zijn wij wel, ;))
  • 18 Apr 2019 om 11:03
    Gelukkig verwijderd , maar even voir Successupporter ook speelttuinen zijn verboden voor jou.
  • 18 Apr 2019 om 11:03
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:48
      Dat moet jij weten, maar ik ga echt niet met gasten van bepaalde clubs biertje drinken, dat gaat niet goed komen kerel. Denk dat ik dan gelijk weer op gedwongen vakanie moet via Borne uiteraard. En dat er van die peace verkondigers hier zijn, ik respecteer jullie mening, maar probeer ook de andere kant is te zien.
    Niemand vraagt je om een biertje met ze te drinken. Maar ook niemand vraagt je om eventueel te gaan matten. Als jij je afzijdig houd is er niets aan de hand. Je hoeft de trammelant niet op te zoeken en/of de tegenstander uit te dagen. Er zijn voor een vakantie meerdere wegen mogelijk. Op die manier kun je je eigen weg kiezen en hoef je niet via Borne te gaan. Iedereen blij.
  • 18 Apr 2019 om 11:02
    Foutje was niet voor E78 maar voor Succesupporter!!!!!
  • 18 Apr 2019 om 10:56
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:32
      Een beetje wederzijds respect doet wonderen. De supporters van buitenlandse clubs, kunnen zich over het algemeen gewoon tussen de Twente supporters bewegen, zonder dat dat problemen geeft. Waarom kan dat niet bij Nederlandse supporters onderling. 99,99% van alle supporters hebben ook daar geen problemen mee. Het zijn echter altijd weer diezelfde kleine groep minkukels, met haar onvermijdelijke meelopers, die zich in hun "eer" aangetast voelen en het verzieken voor de grote massa. Ik kan dat volk dan ook geen supporter noemen. Een echte supporter zou nooit iets doen wat zijn club schade zou toebrengen. Supporters geweld schaadt een club enorm. En niet alleen financieel. Daarom zijn dit geen supporters, maar minkukels die een club misbruiken voor hun eigen ziekelijke driften.
    Blijf jij nu maar weg bij de zwembaden, vies ventje.
  • 18 Apr 2019 om 10:55
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:36
      Ach liever een beetje rollebollen bij het voetbal , dan de kinderen in de buurt een beetje lastig vallen.
    Dat is een vergelijking..... Je lijkt daarmee eigenlijk te zeggen dat de mensen die nu "rollebollen" met supporters van de tegenstander, anders, als ze niet zouden "rollebollen", kinderen in de buurt zouden lastig vallen. Vind je dat zelf ook niet een (beetje) te ver gaan?
  • 18 Apr 2019 om 10:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:59
      Uiteindelijk zijn we allemaal voetballiefhebbers. Waarom kun je er dan niet bij gaan zitten, samen een biertje drinken zonder gelijk te matten. Echte supporters vechten niet.
    Dat moet jij weten, maar ik ga echt niet met gasten van bepaalde clubs biertje drinken, dat gaat niet goed komen kerel. Denk dat ik dan gelijk weer op gedwongen vakanie moet via Borne uiteraard. En dat er van die peace verkondigers hier zijn, ik respecteer jullie mening, maar probeer ook de andere kant is te zien.
  • 18 Apr 2019 om 10:36
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:32
      Een beetje wederzijds respect doet wonderen. De supporters van buitenlandse clubs, kunnen zich over het algemeen gewoon tussen de Twente supporters bewegen, zonder dat dat problemen geeft. Waarom kan dat niet bij Nederlandse supporters onderling. 99,99% van alle supporters hebben ook daar geen problemen mee. Het zijn echter altijd weer diezelfde kleine groep minkukels, met haar onvermijdelijke meelopers, die zich in hun "eer" aangetast voelen en het verzieken voor de grote massa. Ik kan dat volk dan ook geen supporter noemen. Een echte supporter zou nooit iets doen wat zijn club schade zou toebrengen. Supporters geweld schaadt een club enorm. En niet alleen financieel. Daarom zijn dit geen supporters, maar minkukels die een club misbruiken voor hun eigen ziekelijke driften.
    Ach liever een beetje rollebollen bij het voetbal , dan de kinderen in de buurt een beetje lastig vallen.
  • 18 Apr 2019 om 10:32
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:05
      Ja en wereldvrede, geen honger etc. Ik kan zeker niet met andere supp van bep clubs een biertje drinken haha. Komt niet goed, maar ieder zn ding.
    Een beetje wederzijds respect doet wonderen. De supporters van buitenlandse clubs, kunnen zich over het algemeen gewoon tussen de Twente supporters bewegen, zonder dat dat problemen geeft. Waarom kan dat niet bij Nederlandse supporters onderling. 99,99% van alle supporters hebben ook daar geen problemen mee. Het zijn echter altijd weer diezelfde kleine groep minkukels, met haar onvermijdelijke meelopers, die zich in hun "eer" aangetast voelen en het verzieken voor de grote massa. Ik kan dat volk dan ook geen supporter noemen. Een echte supporter zou nooit iets doen wat zijn club schade zou toebrengen. Supporters geweld schaadt een club enorm. En niet alleen financieel. Daarom zijn dit geen supporters, maar minkukels die een club misbruiken voor hun eigen ziekelijke driften.
  • 18 Apr 2019 om 10:23
    • Quote van 18 Apr 2019 om 10:13
      Precies..... Ajax speelt de halve finale Champions League in dezelfde week als ook de bekerfinale gespeeld wordt. Gisteravond al kwam de KNVB met het voorstel om de speeldag van de gehele eredivisie, een week te verschuiven. Dit op verzoek van Ajax natuurlijk, want alles moet ten dienste staan van de godenzonen natuurlijk. ...............De hypocrisie!!!!................ Begrijp me niet verkeerd; dat Ajax de halve finale gehaald heeft, is goed voor het gehele Nederlandse voetbal. Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat ik fan van Ajax ben geworden, maar ook ik heb weer genoten van het mooie voetbal dat ze speelden. Maar het gaat om de feiten. De KNVB weet niet hoe snel ze in beweging moet komen als het om een wens van Ajax gaat. Betreft het een wens van andere club, wordt gezegd dat de clubs het onderling maar moet regelen, en houdt de bond zich afzijdig.
    Jij hebt het over feiten, gebruik ze dan ook. De burgemeester van Doetinchem heeft het duel op de vrijdagmiddag verboden, het verplaatsen gebeurd op initiatief van de KNVB (althans dat zeggen ze). Dit is weer typisch iets waar niet over nagedacht is bij het opzetten van de competitie.
  • 18 Apr 2019 om 10:13
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:13
      Ajax wou niet afhuren waarom zou het een andere club helpen iedereen moet naar ajax luisteren niet andersom toch ?
    Precies..... Ajax speelt de halve finale Champions League in dezelfde week als ook de bekerfinale gespeeld wordt. Gisteravond al kwam de KNVB met het voorstel om de speeldag van de gehele eredivisie, een week te verschuiven. Dit op verzoek van Ajax natuurlijk, want alles moet ten dienste staan van de godenzonen natuurlijk. ...............De hypocrisie!!!!................ Begrijp me niet verkeerd; dat Ajax de halve finale gehaald heeft, is goed voor het gehele Nederlandse voetbal. Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat ik fan van Ajax ben geworden, maar ook ik heb weer genoten van het mooie voetbal dat ze speelden. Maar het gaat om de feiten. De KNVB weet niet hoe snel ze in beweging moet komen als het om een wens van Ajax gaat. Betreft het een wens van andere club, wordt gezegd dat de clubs het onderling maar moet regelen, en houdt de bond zich afzijdig.
  • 18 Apr 2019 om 10:05
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:59
      Uiteindelijk zijn we allemaal voetballiefhebbers. Waarom kun je er dan niet bij gaan zitten, samen een biertje drinken zonder gelijk te matten. Echte supporters vechten niet.
    Ja en wereldvrede, geen honger etc. Ik kan zeker niet met andere supp van bep clubs een biertje drinken haha. Komt niet goed, maar ieder zn ding.
  • 18 Apr 2019 om 10:02
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:59
      Uiteindelijk zijn we allemaal voetballiefhebbers. Waarom kun je er dan niet bij gaan zitten, samen een biertje drinken zonder gelijk te matten. Echte supporters vechten niet.
    zo denken jij en ik, een gedeelte niet.
  • 18 Apr 2019 om 09:59
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:48
      Je hebt een punt maat, ik denk dat ze hier in de binnenstad ook niet rustig biertje kunnen drinken, dat zou ook uit de hand lopen. Mot er ook niet aan denken terassen vol met Ajax, Feyenoord, Groningers, Calimero's enz enz supporters zien zitten. Werkt als rode lap op stier.
    Uiteindelijk zijn we allemaal voetballiefhebbers. Waarom kun je er dan niet bij gaan zitten, samen een biertje drinken zonder gelijk te matten. Echte supporters vechten niet.
  • 18 Apr 2019 om 09:59
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:43
      Eens, dan waren hier ook kleine groepjes rond aan t lopen en zoeken ;)
    Geen kleine groepjes, dan was Twente gewoon massaal aanwezig geweest.
  • 18 Apr 2019 om 09:58
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:48
      Was er jaren terug niet een redelijk goede band tussen beide harde kernen dan?
    Klopt, op feesten ging het vaak goed, liepen geregeld bij elkaar.
    Ouderen vooral, geen haat en nijd.

    Het is nu bekoeld/weg sinds Schalke - Ajax (Europa Cup).
    Toen het daar uit de hand liep stonden Schalke en Twente samen tegen ajax, sindsdien is het "over".
  • 18 Apr 2019 om 09:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:26
      Dat klopt zeker niet.
      Moet eerlijk zeggen wanneer het andersom in Enschede zou zijn hadden we dezelfde discussie gehad.
      Wanneer ajax hier zou speler tegen Jong Twente en ze komen massaal in de binnenstad reken er maar op dat Twente er dan ook massaal is, in bepaalde kringen is dat een plicht dus in de kern klopt het stukje wel.
    Was er jaren terug niet een redelijk goede band tussen beide harde kernen dan?
  • 18 Apr 2019 om 09:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:26
      Dat klopt zeker niet.
      Moet eerlijk zeggen wanneer het andersom in Enschede zou zijn hadden we dezelfde discussie gehad.
      Wanneer ajax hier zou speler tegen Jong Twente en ze komen massaal in de binnenstad reken er maar op dat Twente er dan ook massaal is, in bepaalde kringen is dat een plicht dus in de kern klopt het stukje wel.
    Je hebt een punt maat, ik denk dat ze hier in de binnenstad ook niet rustig biertje kunnen drinken, dat zou ook uit de hand lopen. Mot er ook niet aan denken terassen vol met Ajax, Feyenoord, Groningers, Calimero's enz enz supporters zien zitten. Werkt als rode lap op stier.
  • 18 Apr 2019 om 09:43
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:26
      Dat klopt zeker niet.
      Moet eerlijk zeggen wanneer het andersom in Enschede zou zijn hadden we dezelfde discussie gehad.
      Wanneer ajax hier zou speler tegen Jong Twente en ze komen massaal in de binnenstad reken er maar op dat Twente er dan ook massaal is, in bepaalde kringen is dat een plicht dus in de kern klopt het stukje wel.
    Eens, dan waren hier ook kleine groepjes rond aan t lopen en zoeken ;)
  • 18 Apr 2019 om 09:34
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:26
      Dat klopt zeker niet.
      Moet eerlijk zeggen wanneer het andersom in Enschede zou zijn hadden we dezelfde discussie gehad.
      Wanneer ajax hier zou speler tegen Jong Twente en ze komen massaal in de binnenstad reken er maar op dat Twente er dan ook massaal is, in bepaalde kringen is dat een plicht dus in de kern klopt het stukje wel.
    Precies dat, andersom waren wij ook opgesprongen.
  • 18 Apr 2019 om 09:26
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:08
      Supporters van Ajax hebben geen territorium, het zijn stuk voor stuk individuen die elkaar net zo lief in elkaar slaan
    Dat klopt zeker niet.
    Moet eerlijk zeggen wanneer het andersom in Enschede zou zijn hadden we dezelfde discussie gehad.
    Wanneer ajax hier zou speler tegen Jong Twente en ze komen massaal in de binnenstad reken er maar op dat Twente er dan ook massaal is, in bepaalde kringen is dat een plicht dus in de kern klopt het stukje wel.
  • 18 Apr 2019 om 09:20
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:18
      Als wij kampioen worden zonder te spelen, dan gaan we de wedstrijd tegen Jong Ajax schriftelijk afdoen.
      Gewoon niet op komen dagen, walk-over registreren.
    3 punten in mindering
  • 18 Apr 2019 om 09:18
    Als wij kampioen worden zonder te spelen, dan gaan we de wedstrijd tegen Jong Ajax schriftelijk afdoen.
    Gewoon niet op komen dagen, walk-over registreren.
  • 18 Apr 2019 om 09:16
    Als we kampioen worden dinsdag, zou ik naar Amsterdam het tweede van Twente sturen; niet moeilijk doen
  • 18 Apr 2019 om 09:13
    Ajax wou niet afhuren waarom zou het een andere club helpen iedereen moet naar ajax luisteren niet andersom toch ?
  • 18 Apr 2019 om 09:12
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:02
      Dus omdat de gemeente Amsterdam hun eigen supporters niet onder controle kan krijgen wordt het feestje van Twente verboden.....hmm.
    zouden ze wel kunnen, maar ze moeten dan op steil en sprong beveiliging e.d. regelen. Wie betaald dat? Zit twente ook niet op te wachten en ajax en gemeente hoeven daar niet voor op te draaien. Het zou zonder beveiliging een chaos worden, en dan heb je weer een slechte naam. Had twente wat geregeld op de oude markt/grolsch veste dan had het best op de toekomst gekund.
  • 18 Apr 2019 om 09:08
    Supporters van Ajax hebben geen territorium, het zijn stuk voor stuk individuen die elkaar net zo lief in elkaar slaan
  • 18 Apr 2019 om 09:02
    Dus omdat de gemeente Amsterdam hun eigen supporters niet onder controle kan krijgen wordt het feestje van Twente verboden.....hmm.
  • 18 Apr 2019 om 08:13
    Maar,... Ajax heeft nog niets te vieren, zij hebben bij de wedstrijd tussen Jong Ajax en FC Twente niets te zoeken,dus die kunnen gewoon bij de baas aan het werk blijven,