Schreuder: ''FC Twente is een soort Ajax aan het worden''

( 18 reacties)
Schreuder: ''FC Twente is een soort Ajax aan het worden''

Fred Rutten vertrok deze week bij Anderlecht en wordt sindsdien direct weer in verband gebracht met FC Twente. NOS-verslaggever Joep Schreuder sprak met Rutten, maar twijfelt of de oefenmeester wel terug wil naar Enschede.

"Het is bij FC Twente bijna een soort Ajax aan het worden. Er wordt ontzettend veel gepraat en geouwehoerd dat die Pusic niet goed ligt", zegt Schreuder bij de NOS. "Maar Fred Rutten stapt nooit zomaar in een club, hoewel ik me zelf tegen spreek als het om Anderlecht gaat. Daar zag hij blijkbaar perspectieven."

"Maar als het gaat om FC Twente wil hij weten wie de algemeen directeur en technisch directeur is", vervolgt Schreuder. "En wat kan ik, wat voor spelersmateriaal heb ik? Hij is daar heel erg een controlfreak in. Sorry Fred, maar het is wel zo. Pas dan gaat hij besluiten of hij FC Twente gaat trainen, al dan niet."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Apr 2019 om 10:45
    Het moet dat iemand zijn die die waslap van te Voorde een klap op de bek durft te geven
  • 18 Apr 2019 om 21:38
    Niet meer aan beginnen, tijd is geweest
  • 18 Apr 2019 om 16:27
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:50
      Wat kan die Schreuder dom lullen.
      We hebben een grote AGOVV/Vitesse kliek, je zou denken: daar past Fred perfect in. Wat het materiaal betreft is Fred helemaal niet kieskeurig want denk je nu echt dat Fred wist wie Mohammad Mohammed van Al Shabab was? Of Ofri Arad van Macaibi Haifa?
      Fred, evenals in 2006, gaat binnenkomen als het zware werk gedaan is en er een toekomst duidelijk zichtbaar is. Als hij daadwerkelijk ballen had gehad, of clubliefde, dan was hij vorig seizoen voor een Appel en een Ei ingestapt, en was met de club meegegroeid.
      Wat dat betreft heb ik wel bewondering voor Ted, die durft dat wel.
    Denk je niet dat Fred, net als alle trainers de laatste jaren, al halverwege het seizoen zou zijn uitgefloten en zo? Ik vraag me echt af welke trainer wel gepruimd zal worden, zelfs als de resultaten tegen vallen. De supporters hebben een te grote invloed gekregen de laatste tijd. Door de chaos in de organisatie hebben de managers, die het zelf niet meer wisten, hun oor laten hangen bij de supporters. Je, als manager, laten informeren door het publiek is één, maar belangrijke beslissingen moeten niet genomen worden door supporters. Die laten zich leiden door het sentiment van het moment. Managers moeten beslissen op basis van planning, grote lijnen en feiten. Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Er is maar een enkeling in staat om er meer uit te halen dan erin zit. Van Gaal bijvoorbeeld. Hij weet soms, maar ook lang niet altijd, de synergie van een team te benutten. (1 +1 = 3). Maar trainers van dit kaliber kan Twente voorlopig niet betalen. Fred Rutten is ook niet van dit kaliber. Dus ook hij zal te maken krijgen met het sentiment van de supporters. En de supporter die het hardste schreeuwt, wordt het beste gehoord, maar geeft niet altijd het beste advies. Het management zal een trainer moeten aanstellen voor een middellange termijn, waarmee naar een lange termijn doelstelling kan worden gewerkt. Het commitment zal van beide kanten, zodanig moeten zijn dat korte termijn resultaten niet van invloed zullen zijn op gemaakte afspraken. Ook het publiek zal er geen invloed op mogen hebben. Het beste zou zijn dat de zg. rode draad bewaakt zou worden door iemand die geen emotionele binding met de club heeft, en eigenwijs genoeg is om gemaakte plannen door te zetten, onafhankelijk van wie of wat er op hem inpraat en hem van gedachten zou willen doen veranderen. Dus naast een goede trainer heeft Twente ook iemand nodig die zo stevig in zijn schoenen staat dat geen enkele Tukker hem omver kan lullen.
  • 18 Apr 2019 om 15:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:37
      Halen onze Fred liever vandaag dan morgen
    Zeker zou mooi zijn dat Fred rutten terug komt maar niet als hoofdtrainer. Maar als een soort van adviseur voor alle trainers die in dienst zijn bij fctwente. Pusic heeft het gewoon uitstekend gedaan met het materiaal wat hij had en heeft, en heeft de optimale resultaten er mee gehaald.
  • 18 Apr 2019 om 15:48
    En iedereen denken dat het over een andere schreuder gaat.
  • 18 Apr 2019 om 15:41
    Kijk de trackrecord van Edward Sturing eens of Fred Grim. Mensen met ervaring en geen Twente achtergrond..
  • 18 Apr 2019 om 15:15
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:11
      We moeten gaan voor een trainer die nooit iets te maken heeft gehad met FCTWENTE, lekker met een schone lei beginnen!
    Idd, lijkt me effectiever
  • 18 Apr 2019 om 15:06
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:37
      Halen onze Fred liever vandaag dan morgen
    Nee liever iemand zonder Twente verleden. Tijd voor een trainer die er staat, en er onbevangen in kan stappen,zijn goede trainers genoemd hier. Anders krijg je dat gedoe weer vriendjes politiek, gewoon frisse wind door de te hnische staf.
  • 18 Apr 2019 om 15:05
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:19
      Hans Meyer.
    Maar die kan van stront geen chocolade maken
  • 18 Apr 2019 om 14:37
    Halen onze Fred liever vandaag dan morgen
  • 18 Apr 2019 om 14:19
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:13
      Ben ik heel benieuwd welke trainer wel gepruimd wordt.
    Hans Meyer.
  • 18 Apr 2019 om 14:19
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:13
      Ben ik heel benieuwd welke trainer wel gepruimd wordt.
    Inderdaad. Als je de mening van de forummers hier leest, dan zijn zelfs nederlandse toptrainers zoals Van Gaal, Hiddink, Advocaat en Frank de Boer nog niet goed genoeg. De (financiele) realiteit is dat FC Twente het van een andere categorie moet hebben, en bovendien is een andere trainer helemaal niet aan de orde want Pusic heeft een doorlopend contract.
  • 18 Apr 2019 om 14:13
    Ben ik heel benieuwd welke trainer wel gepruimd wordt.
  • 18 Apr 2019 om 14:11
    • Quote van 18 Apr 2019 om 13:08
      Fred Rutten...... Misschien als tussenpaus voor Woutje Brama ja. Gaat hij niet doen. Ergens heb ik stille hoop dat Fred niet per se het eerste team hoeft te coachen en gewoon samen met Ted (duo Fred&Ted:)) het hele technische beleid vorm gaat geven. Fred voor de jeugdopleiding en spelvisie, Ted voor het sjacheren en spelers hunten. Dan kan Brama over een jaar of 2/3 hoofdcoach worden en het vak rustig leren. Pas dan zullen we ook weer op een punt zijn waarbij we structureel tussen 3 en 6 kunnen eindigen. Wie er dan in de tussentijd coach moet zijn? Geen idee, zolang we maar leuk voetbal spelen en niet degraderen....Hans de Koning?
    Met Wout Brama als trainer eindigen tussen plaats 6 en 3? Waarop baseer je dat? Wout is belangrijk, absoluut, wil niet zeggen dat hij als beginnend coach (dan misschien net het diploma binnen) meteen presteert. Nu is er ook gemekker (geweest), Pusic als onervaren hoofdtrainer aan het roer bij een club die moet presteren. Wout mag eerst als assistent meelopen en ervaring opdoen, dan verder kijken. Hij past wel bij de club dat is duidelijk.
  • 18 Apr 2019 om 13:31
    Opk*tten met die Rutten - gewoon een nieuwe frisse invalshoek zodat we komen waar we horen en weer echt vanuit eigen jeugd opbouwen.
  • 18 Apr 2019 om 13:11
    We moeten gaan voor een trainer die nooit iets te maken heeft gehad met FCTWENTE, lekker met een schone lei beginnen!
  • 18 Apr 2019 om 13:08
    Fred Rutten...... Misschien als tussenpaus voor Woutje Brama ja. Gaat hij niet doen. Ergens heb ik stille hoop dat Fred niet per se het eerste team hoeft te coachen en gewoon samen met Ted (duo Fred&Ted:)) het hele technische beleid vorm gaat geven. Fred voor de jeugdopleiding en spelvisie, Ted voor het sjacheren en spelers hunten. Dan kan Brama over een jaar of 2/3 hoofdcoach worden en het vak rustig leren. Pas dan zullen we ook weer op een punt zijn waarbij we structureel tussen 3 en 6 kunnen eindigen. Wie er dan in de tussentijd coach moet zijn? Geen idee, zolang we maar leuk voetbal spelen en niet degraderen....Hans de Koning?
  • 18 Apr 2019 om 12:50
    Wat kan die Schreuder dom lullen.
    We hebben een grote AGOVV/Vitesse kliek, je zou denken: daar past Fred perfect in. Wat het materiaal betreft is Fred helemaal niet kieskeurig want denk je nu echt dat Fred wist wie Mohammad Mohammed van Al Shabab was? Of Ofri Arad van Macaibi Haifa?
    Fred, evenals in 2006, gaat binnenkomen als het zware werk gedaan is en er een toekomst duidelijk zichtbaar is. Als hij daadwerkelijk ballen had gehad, of clubliefde, dan was hij vorig seizoen voor een Appel en een Ei ingestapt, en was met de club meegegroeid.
    Wat dat betreft heb ik wel bewondering voor Ted, die durft dat wel.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›