FC Twente en Heracles willen gezamenlijke jeugdopleiding behouden

( 17 reacties)
FC Twente en Heracles willen gezamenlijke jeugdopleiding behouden

FC Twente en Heracles Almelo voelen weinig voor een gescheiden jeugdopleiding, dat meldt RTV Oost. De twee Twentse clubs willen de kosten op gelijke basis verdelen.

Dat blijkt uit een gesprek dat FC Twente en Heracles Almelo woensdagavond voerden. Beide clubs lijken samen verder te willen op de huidige locatie in Hengelo. De gemeente Enschede stelde echter in het reddingsplan dat FC Twente met alle teams terug moet keren naar Enschede.

LEES OOK: Gemeenteraad eist terugkeer FC Twente naar Enschede

FC Twente kan echter niet zomaar weg bij het Trainingscentrum in Hengelo. Het huurcontract van de trainingsvelden loopt nog tot de zomer van 2021. Daarnaast zit FC Twente nog tot medio 2027 vast aan het hoofdgebouw. Halverwege mei praat FC Twente opnieuw met Heracles Almelo.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2019 om 23:26
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:26
      Dus als ik het goed begrijp gaat de topsport campus in Enschede alweer niet door .Dat heeft Hengelo snel voor elkaar gekregen .Je zou toch helemaal geen samenwerking met Heracles willen.De ex voorzitter smit zei vorig jaar nog dat hij er geen traan om zal laten als fc twente omvalt
    Zoals wij zelf ook weten is een persoon niet de club. We moeten bovendien rationeel denken en ons niet laten leiden door emoties!
  • 18 Apr 2019 om 18:16
    40 op 60% regeling zou voor Twente altijd beter zijn, om meer inspraak te kunnen hebben op de jeugdopleiding en recht behouden eerste optie op speler.
  • 18 Apr 2019 om 16:34
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:29
      Of het standhoudt is inderdaad weer een andere vraag.
      Het meest logische is gewoon de speler zelf te laten kiezen.
    Juist, dat denk ik ook.
  • 18 Apr 2019 om 16:29
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:27
      Een dergelijke 'gentleman-agreement' snijdt volgens mij juridisch geen hout. Ik zou het wel willen zien in geval van een exceptioneel talent. Het is niet alsof de relatie met Heracles rozengeur en maneschijn is. Blijft een harde business. Zijn er in het verleden soortgelijke gevallen geweest waar dit speelde waarbij de speler wel naar Twente is gegaan omdat we meer betalen aan de jeugd?
    Of het standhoudt is inderdaad weer een andere vraag.
    Het meest logische is gewoon de speler zelf te laten kiezen.
  • 18 Apr 2019 om 16:27
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:20
      Die afspraak kun je met heracles maken, bijv. die speler willen wij dus benaderen jullie die speler niet, en vice versa.
    Een dergelijke 'gentleman-agreement' snijdt volgens mij juridisch geen hout. Ik zou het wel willen zien in geval van een exceptioneel talent. Het is niet alsof de relatie met Heracles rozengeur en maneschijn is. Blijft een harde business. Zijn er in het verleden soortgelijke gevallen geweest waar dit speelde waarbij de speler wel naar Twente is gegaan omdat we meer betalen aan de jeugd?
  • 18 Apr 2019 om 16:26
    Dus als ik het goed begrijp gaat de topsport campus in Enschede alweer niet door .Dat heeft Hengelo snel voor elkaar gekregen .Je zou toch helemaal geen samenwerking met Heracles willen.De ex voorzitter smit zei vorig jaar nog dat hij er geen traan om zal laten als fc twente omvalt
  • 18 Apr 2019 om 16:24
    Ik zie FC Twente gewoon terugkeren naar Enschede zodra het contract met Hengelo ten einde is. De gemeente Enschede eist dit na de geboden hulp.
  • 18 Apr 2019 om 16:20
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:18
      Volgens mij zijn de spelers in beginsel vrij om hun club te kiezen... Welk pressie materiaal wil je inzetten om spelers te dwingen om maar met 1 partij te laten praten? Dan kiezen ze weer om de verkeerde redenen voor de club (geld)... Als men naar almelo wilt dan zijn ze daar vrij in. Er zijn genoeg redenen om voor fct te kiezen, supporters, stadion, aanzien en ga zo maar door.
    Die afspraak kun je met heracles maken, bijv. die speler willen wij dus benaderen jullie die speler niet, en vice versa.
  • 18 Apr 2019 om 16:19
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:44
      Met welk geld dan? Tering naar de nering... Eerst de club fatsoenlijk opbouwen.
    De opbouw van een club begint met een goede jeugdopleiding, dat is "het kapitaal" van de toekomst.
  • 18 Apr 2019 om 16:18
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:50
      Zie het als een investering, als je recht op de eerste keus wegdoet heb je straks kans dat sommige toptalenten die eerst voor Twente zouden kiezen nu naar Heracles gaan.
    Volgens mij zijn de spelers in beginsel vrij om hun club te kiezen... Welk pressie materiaal wil je inzetten om spelers te dwingen om maar met 1 partij te laten praten? Dan kiezen ze weer om de verkeerde redenen voor de club (geld)... Als men naar almelo wilt dan zijn ze daar vrij in. Er zijn genoeg redenen om voor fct te kiezen, supporters, stadion, aanzien en ga zo maar door.
  • 18 Apr 2019 om 15:50
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:44
      Met welk geld dan? Tering naar de nering... Eerst de club fatsoenlijk opbouwen.
    Zie het als een investering, als je recht op de eerste keus wegdoet heb je straks kans dat sommige toptalenten die eerst voor Twente zouden kiezen nu naar Heracles gaan.
  • 18 Apr 2019 om 15:44
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:35
      Ik zou dan toch eerder 60/40% doen om de eerste keus op talenten te behouden.
    Met welk geld dan? Tering naar de nering... Eerst de club fatsoenlijk opbouwen.
  • 18 Apr 2019 om 15:35
    Ik zou dan toch eerder 60/40% doen om de eerste keus op talenten te behouden.
  • 18 Apr 2019 om 15:23
    • Quote van 18 Apr 2019 om 15:22
      Als je bijdrage hetzelfde is wie heeft dan de 1e keus of is dit dan aan de speler?
    Denk idd de speler dat die bepaald waar hij wil spelen.
  • 18 Apr 2019 om 15:22
    Als je bijdrage hetzelfde is wie heeft dan de 1e keus of is dit dan aan de speler?
  • 18 Apr 2019 om 14:16
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:13
      Hoop dan wel, met dezelfde financiële bijdrage !
    Er staat dat ze de kosten op gelijke basis willen gaan verdelen.
    Dan is het ja goed.
  • 18 Apr 2019 om 14:13
    Hoop dan wel, met dezelfde financiële bijdrage !