''Het is te makkelijk alleen naar Amsterdam te wijzen''

( 12 reacties)
''Het is te makkelijk alleen naar Amsterdam te wijzen''

De hoofdredactie van Tubantia noemt het 'teleurstellend' dat de kampioenswedstrijd tussen Jong Ajax en FC Twente vrijdag niet doorgaat. De autoriteiten verboden het duel op De Toekomst, terwijl Ajax niet wilde uitwijken naar de Johan Cruijff ArenA.

"Maar het is te makkelijk alleen naar Amsterdam te wijzen", schrijft de hoofdredactie in TC Tubantia. "Fans van FC Twente zetten de zaak zelf op scherp door een invasie van de hoofdstad aan te kondigen. Doorgaans is er na zo'n dreigement geen ruimte meer voor instanties om nog te zwichten."

"Ook FC Twente zelf ondernam geen actieve poging de wedstrijd op De Toekomst toch mogelijk te maken", vervolgt de krant. "De club heeft geen pressiemiddel om supporters thuis te houden, maar had wel in een vroegtijdig stadium kunnen aankondigen een titelfeestje in eigen huis te organiseren.

Volgens Tubantia ontbrak de regie. "Als maandag de echte kampioenswedstrijd in De Grolsch Veste kan worden gespeeld, krijgen vermoedelijk alle partijen echter precies wat zij de afgelopen dagen beoogden."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Apr 2019 om 09:05
    Ajax had beter de ArenA voor 1 wedstrijd kunnen huren maar daar zijn ze te knieperig voor.
  • 19 Apr 2019 om 07:57
    • Quote van 19 Apr 2019 om 07:16
      wat een vieze krant is dat Tubantia toch ook. HEt traditioneel zelf gecreëerde relletje weer... Dreigement? Beoogd resultaat? Donderstraal toch snel een eind op zeg. Wie schrijft dit? Een paardenfokker? Een curlingsfan? Of gewoon weer een rattenjournalist uit de club van Ten Voorde? Ik wilde ook gaan naar Amsterdam om er bij te zijn, bij weer een historisch moment voor de club die mij aan het hart gaat. Hoe normaal is het wereldwijd om de stad te bezoeken waar je club een belangrijke pot heeft af te werken, ook al heb je geen kaartje voor de wedstrijd. Soms lukt het nog in de buurt van het stadion, maar vaak niet en dan kijk je dichtbij samen ergens. De Tubantia maakt van deze clubliefde een oorlogsdaad. Waarom? Omdat ze wil zieken. Het lukt ze niet om een goed kwaliteitsprodukt te maken en daarmee abonnees te trekken. Dit pulpblaadje moet het hebben van het zuigen en zieken en de zelf gecreëerde onrust waar dan over geschreven kan worden. Hoop dat de boel snel failliet gaat daar. En ja dat is een beoogd resultaat van dit bericht.
    stel je niet zo aan joh, ze dikken het wat aan met het woord 'dreigement' en dat is overdreven. Echter klopt de kern wel, fans hebben massaal opgeroepen om ernaartoe te gaan voor een homeparty en twente heeft zelf niks georganiseerd. Had twente optijd geroepen dat het stadion open ging met een scherm en de oude markt dan was het al anders gegaan. Nu is het een open orde kwestie geworden en met pasen is het niet handig met beveiliging e.d. De toekomst ligt zelf ook in zo'n kutgat, die kennen dat al helemaal niet.
  • 19 Apr 2019 om 07:16
    wat een vieze krant is dat Tubantia toch ook. HEt traditioneel zelf gecreëerde relletje weer... Dreigement? Beoogd resultaat? Donderstraal toch snel een eind op zeg. Wie schrijft dit? Een paardenfokker? Een curlingsfan? Of gewoon weer een rattenjournalist uit de club van Ten Voorde? Ik wilde ook gaan naar Amsterdam om er bij te zijn, bij weer een historisch moment voor de club die mij aan het hart gaat. Hoe normaal is het wereldwijd om de stad te bezoeken waar je club een belangrijke pot heeft af te werken, ook al heb je geen kaartje voor de wedstrijd. Soms lukt het nog in de buurt van het stadion, maar vaak niet en dan kijk je dichtbij samen ergens. De Tubantia maakt van deze clubliefde een oorlogsdaad. Waarom? Omdat ze wil zieken. Het lukt ze niet om een goed kwaliteitsprodukt te maken en daarmee abonnees te trekken. Dit pulpblaadje moet het hebben van het zuigen en zieken en de zelf gecreëerde onrust waar dan over geschreven kan worden. Hoop dat de boel snel failliet gaat daar. En ja dat is een beoogd resultaat van dit bericht.
  • 19 Apr 2019 om 06:43
    Ikzeg. Ach ach tubantia toch. Dit slaat werkelijk nergens op, ook jullie zijn tegen ons fctwente, zelfs ik ga er heen als het mogelijk voor mij is en ook al moet ik kruipen dan ga je als echte support. U krant wordt gedrukt in Amsterdam volgens mijn bronnen, eigenlijk is het niet raar dat u zo reageert toch.
  • 19 Apr 2019 om 01:57
    Vanaf vandaag geen Tubantia meer!!!!! Lijkt wel een instelling van de telegraaf
  • 18 Apr 2019 om 21:59
    Geen aandacht meer aan besteden
  • 18 Apr 2019 om 21:08
    Gewoon jong Ajax naar de veste,en dan gewoon voetballen
  • 18 Apr 2019 om 21:05
    Maand geleden aanvraag gedaan door Twente. Ajax krijgt alle medewerking. Fuck it. Genoeg gezegd en geschreven.
  • 18 Apr 2019 om 20:23
    Kampioenswedstrijd winnen en thuis feestvieren. En geen gelul met vlaggen fakkels en beschonken mannetjes die waggelend hooligans gaan nadoen in Amsterdam.
  • 18 Apr 2019 om 20:05
    Twente niet maar Vak-P wel. Met een prima resultaat uiteraard.
  • 18 Apr 2019 om 20:04
    Tubantia? Aan welke kant staan jullie nou ook alweer?
  • 18 Apr 2019 om 19:55
    Onzin , Twente heeft geen schuld, Ajax en misschien nog wel meer de KNVB,supporters houdt je niet tegen als club. Ajax heeft weken gelden al een verzoek van Twente gehad en de KNVB (met o.a Smit en Hoogma) heeft lopen pitten.