Van Leeuwen blikt terug: ''Daardoor waren alle trainers kansloos''

( 22 reacties)
Van Leeuwen blikt terug: ''Daardoor waren alle trainers kansloos''

FC Twente is na 34 competitiewedstrijden de trotse koploper van de Keuken Kampioen Divisie met maar liefst tien punten voorsprong op Sparta. Ted van Leeuwen laat echter weten dat de Tukkers zich dit jaar geen moment te groot hebben gevoeld voor de eerste divisie. 

"Ik heb van alles gezien dit seizoen in een fantastische competitie", legt hij uit op de website van RTL Nieuws. "Goede spelers, clubs met minimale budgetten, geweldige organisaties en een perfecte veldbezetting in relatie tot het spelersmateriaal. Dat houdt bovendien in dat er geweldige trainers zijn in de eerste divisie", aldus Van Leeuwen, die vorig jaar een 'kampioenselftal' bij elkaar moest zien te rapen. 

De bestuurder haalde spelers uit alle windstreken, en met name Spanje, naar Nederland. "Ik wilde de vijf beste koppers van de eerste divisie, vier goede centrale verdedigers, routine en creativiteit", verklapt Van Leeuwen. "Vrijwel alle spelers die we hebben 'gehaald' kende ik en in elk geval heb ik met iedereen eerst persoonlijke gesprekken gevoerd. Het moet namelijk goed zitten in de kleedkamer. Dat was hier niet zo en daardoor waren alle trainers kansloos. Nu zit het wel goed. Dat is de basis van het succes.''

Foto via: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Apr 2019 om 14:13
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:54
      Wat is zo lees is dat er al jaren onrust in de selectie is , nog steeds eigenlijk. Oorzaak , niet doorselecteren, scheefgroei salaris, ego's ???
    Klein voorbeeld,denk dat van de Lely,die bij promotie weer een eredivisie salaris krijgt,dan een van de best betaalde spelers is,daar krijg je toch scheve gezichten van en doe je als club het helemaal verkeerd!Ted werd ooit wegbezuinigd,onze wonder Jan kon 3 dingen tegelijk,algemeen en technisch directeur,en op tv,hij was er nooit en daarom is Hake ,verzopen bij onze club,als Ted er nog geweest was waren we absoluut niet gedegradeerd ,waren er andere spelers gehaald,zowel begin seizoen,als in de winterstop,en de huidige trainer,ach voor mij is hij een passant,hij word kampioen,maar wat mij bij zal blijven is de dramawedstrijd tegen Vitesse,de zeperd tegen jong Ajax,het vasthouden aan bv slagveer,tighadini,holscher enz,er was echt heel veel onvrede,hij is gewoon geen goede manager,gebrek aan empatisch vermogen noemen ze dat,heel opmerkelijk gezien zijn achtergrond,en verder,wij zijn maar supporters,morgen kampioen,feestvieren,en dan doorselecteren,de staf en selectie eredivisie waardig maken,heb ik veel vertrouwen in Ted is 7 de geworden en nu kampioen,hij duikelt wel weer een paar verassingen op,ben ook wel benieuwd wat voor spandoek actie er morgen weer is,allemaal prettige Pasen toegewenst.
  • 20 Apr 2019 om 09:50
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:08
      Hoe was't in Amsterdam kerel?
    Ik zat met Mien moaten te wachten op de rest;-)Maar kwam niemand ??Ik wachten op Messi en Co en een los gaan bij die neuzen. Heb ze de wedstrijd afgelast hufters:-):-)
  • 20 Apr 2019 om 09:22
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:12
      Bier en bananen ;)
    Hahahaha


    Bananen met slagroom. ;)
  • 20 Apr 2019 om 09:22
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:24
      Nee hij zegt wat ik al tijden doe de trainer heeft maar een klein aandeel in succes als de spelers goed zijn en in dit geval als team goed bij elkaar passen dan komt succes van zelf! En waren de voorgaande trainers ook nooit ontslagen,maar toen was er geen eenheid verschillende belangen en dus geen team. Eigenlijk geeft hij zich zelf een groot compliment!!!
    Dat ook, daar is UniTed nooit te beroerd voor!
  • 20 Apr 2019 om 09:19
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:54
      Klopt,ook nu was er geen eenheidheel veel onrust,kleedkamer werd bij elkaar gehouden door Brama en Ted,als die er niet waren geweest was hij ook gesneuveld,trainer bij Twente is dansen op de vulkaan,maar ook moet je een hele grote groep MANAGEN,en een beetje tevreden houden,daarin is hij tekort geschoten,en is hij straks niet meer onze trainer,dat is het risico als je een beginnende trainer aanstelt,verwijtbaar,nee,het kon niet anders door de omstandigheden,sommigen hier zijn veel te zwart-wit,er is ook grijs,kampioen worden doet hij,rapportcijfer van mij,geef ik hem een vijf,een onvoldoende,eigenlijk is het een Twents Mirakel dat we kampioen gaan worden,een betere, omschrijving dan kampioen van de ARMOEDE bestaat er niet maar wees blij,we hebben weer een goed toekomst perspectief,de echte opbouw kan gaan beginnen,en Marino,hij is de volgende passant in de eindeloze rij trainers die ik bij onze club gezien heb,straks de training bekijken,verheug me er al op,zal heel sfeervol worden,kom kijken jongens,de voorpret op het feest is begonnen,maandag gaat het echt los,en zijn we weer terug in de eredivisie,dat is het enigste dat telt.
    Ik hoor juist altijd dat hij knuffelt. Wat is er verkeerd aan knuffelen? :P
  • 20 Apr 2019 om 09:12
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:08
      Hoe was't in Amsterdam kerel?
    Bier en bananen ;)
  • 20 Apr 2019 om 09:08
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:06
      Niet vaak eens met TV maar in deze wel.
    Hoe was't in Amsterdam kerel?
  • 20 Apr 2019 om 09:06
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:50
      Beste Ik, eenheid kun je niet los zien van de eerlijkheid van een trainer. Wanneer je creëer je een eenheid als trainer? Dat is wanneer je eerlijk bent voor je spelers. Nacho, Ramos, en nog een paar totaal onbekende spelers kwamen binnen bij FC Twente, en zo ineens werd bijvoorbeeld Peetken geslachtofferd door Pusic. Hölscher....maandenlang de zwakste schakel in het veld kreeg wekelijks een basisplaats?


      Ik zeg je één ding beste Ik....Pusic heeft als trainer mentaal heel wat kapot gemaakt binnen de selectie. Je kunt wekelijks roepen; erop of geen eten, maar welke voetballer interesseert het 'eten' nog wanneer je trainer niet objectief en eerlijk kan denken en handelen inzake het selecteren van de basis-elf?


      Elke profvoetballer heeft daarnaast een prachtige tijd. Kijk namelijk eens wat die gasten maandelijks bijgeschreven krijgen op hun bankrekening.....
    Niet vaak eens met TV maar in deze wel.
  • 20 Apr 2019 om 08:56
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:54
      Wat is zo lees is dat er al jaren onrust in de selectie is , nog steeds eigenlijk. Oorzaak , niet doorselecteren, scheefgroei salaris, ego's ???
    Huurlingen die verplicht moeten spelen?
  • 20 Apr 2019 om 08:54
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:54
      Klopt,ook nu was er geen eenheidheel veel onrust,kleedkamer werd bij elkaar gehouden door Brama en Ted,als die er niet waren geweest was hij ook gesneuveld,trainer bij Twente is dansen op de vulkaan,maar ook moet je een hele grote groep MANAGEN,en een beetje tevreden houden,daarin is hij tekort geschoten,en is hij straks niet meer onze trainer,dat is het risico als je een beginnende trainer aanstelt,verwijtbaar,nee,het kon niet anders door de omstandigheden,sommigen hier zijn veel te zwart-wit,er is ook grijs,kampioen worden doet hij,rapportcijfer van mij,geef ik hem een vijf,een onvoldoende,eigenlijk is het een Twents Mirakel dat we kampioen gaan worden,een betere, omschrijving dan kampioen van de ARMOEDE bestaat er niet maar wees blij,we hebben weer een goed toekomst perspectief,de echte opbouw kan gaan beginnen,en Marino,hij is de volgende passant in de eindeloze rij trainers die ik bij onze club gezien heb,straks de training bekijken,verheug me er al op,zal heel sfeervol worden,kom kijken jongens,de voorpret op het feest is begonnen,maandag gaat het echt los,en zijn we weer terug in de eredivisie,dat is het enigste dat telt.
    Wat is zo lees is dat er al jaren onrust in de selectie is , nog steeds eigenlijk. Oorzaak , niet doorselecteren, scheefgroei salaris, ego's ???
  • 20 Apr 2019 om 08:50
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:31
      Ikzeg. Eenheid, wanneer is er eenheid en wanneer is er prestatie, juist als iedereen voor elkaar Door het vuur gaat. Kan mij nog herinneren dat er bij ons ook iemand in de groep zat die net als (holscher) beetje rond liep, maar wij hebben als team met hem om de tafel gezeten en uitgelegd wat wij ook van hem verwachten, en wat schets onze verbazing, hij werd de beste uit ons team zo moet het, kwam geen trainer aan te pas hoor. Ikzeg. Er op of geen eten Doei je allemaal mee heb je een prachtige tijd als voetballer.
    Beste Ik, eenheid kun je niet los zien van de eerlijkheid van een trainer. Wanneer je creëer je een eenheid als trainer? Dat is wanneer je eerlijk bent voor je spelers. Nacho, Ramos, en nog een paar totaal onbekende spelers kwamen binnen bij FC Twente, en zo ineens werd bijvoorbeeld Peetken geslachtofferd door Pusic. Hölscher....maandenlang de zwakste schakel in het veld kreeg wekelijks een basisplaats?


    Ik zeg je één ding beste Ik....Pusic heeft als trainer mentaal heel wat kapot gemaakt binnen de selectie. Je kunt wekelijks roepen; erop of geen eten, maar welke voetballer interesseert het 'eten' nog wanneer je trainer niet objectief en eerlijk kan denken en handelen inzake het selecteren van de basis-elf?


    Elke profvoetballer heeft daarnaast een prachtige tijd. Kijk namelijk eens wat die gasten maandelijks bijgeschreven krijgen op hun bankrekening.....
  • 20 Apr 2019 om 08:31
    Ikzeg. Eenheid, wanneer is er eenheid en wanneer is er prestatie, juist als iedereen voor elkaar Door het vuur gaat. Kan mij nog herinneren dat er bij ons ook iemand in de groep zat die net als (holscher) beetje rond liep, maar wij hebben als team met hem om de tafel gezeten en uitgelegd wat wij ook van hem verwachten, en wat schets onze verbazing, hij werd de beste uit ons team zo moet het, kwam geen trainer aan te pas hoor. Ikzeg. Er op of geen eten Doei je allemaal mee heb je een prachtige tijd als voetballer.
  • 20 Apr 2019 om 07:54
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:24
      Nee hij zegt wat ik al tijden doe de trainer heeft maar een klein aandeel in succes als de spelers goed zijn en in dit geval als team goed bij elkaar passen dan komt succes van zelf! En waren de voorgaande trainers ook nooit ontslagen,maar toen was er geen eenheid verschillende belangen en dus geen team. Eigenlijk geeft hij zich zelf een groot compliment!!!
    Klopt,ook nu was er geen eenheidheel veel onrust,kleedkamer werd bij elkaar gehouden door Brama en Ted,als die er niet waren geweest was hij ook gesneuveld,trainer bij Twente is dansen op de vulkaan,maar ook moet je een hele grote groep MANAGEN,en een beetje tevreden houden,daarin is hij tekort geschoten,en is hij straks niet meer onze trainer,dat is het risico als je een beginnende trainer aanstelt,verwijtbaar,nee,het kon niet anders door de omstandigheden,sommigen hier zijn veel te zwart-wit,er is ook grijs,kampioen worden doet hij,rapportcijfer van mij,geef ik hem een vijf,een onvoldoende,eigenlijk is het een Twents Mirakel dat we kampioen gaan worden,een betere, omschrijving dan kampioen van de ARMOEDE bestaat er niet maar wees blij,we hebben weer een goed toekomst perspectief,de echte opbouw kan gaan beginnen,en Marino,hij is de volgende passant in de eindeloze rij trainers die ik bij onze club gezien heb,straks de training bekijken,verheug me er al op,zal heel sfeervol worden,kom kijken jongens,de voorpret op het feest is begonnen,maandag gaat het echt los,en zijn we weer terug in de eredivisie,dat is het enigste dat telt.
  • 20 Apr 2019 om 07:54
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:11
      Volgens mij geeft hij hier een groot compliment aan de alom verguisde Pussy dat hij er wel in geslaagd is eenheid binnen het team te krijgen in dit jaar
    Nou kerel denk dat het ook niet botert tussen Ted en Pusic, deze Ted gaf eerder al aan dat het voetbal veel beter moest zijn. Helaas is er van beter voetbal niets terecht gekomen, geen progressie in de ploeg. Kampioen zijn we geworden door een aantal goede spelers die beslissend zijn geweest, en door ontzettend veel mazzel omdat de directe concurrenten er een puinhoop van maakten, en overal met puntenverlies strooiden.
  • 20 Apr 2019 om 07:28
    • Quote van 20 Apr 2019 om 00:50
      Ik snap je punt maar ik moet wel zeggen dat goeie backs vinden echt niet makkelijk is he.
    Komt ook door het hedendaagse voetbal vroeger waren de back posities het eenvoudigst in te vullen omdat het vroeger echte verdedigers waren nu ongeschoolde vleugelaanvallers.
  • 20 Apr 2019 om 07:24
    • Quote van 20 Apr 2019 om 07:11
      Volgens mij geeft hij hier een groot compliment aan de alom verguisde Pussy dat hij er wel in geslaagd is eenheid binnen het team te krijgen in dit jaar
    Nee hij zegt wat ik al tijden doe de trainer heeft maar een klein aandeel in succes als de spelers goed zijn en in dit geval als team goed bij elkaar passen dan komt succes van zelf! En waren de voorgaande trainers ook nooit ontslagen,maar toen was er geen eenheid verschillende belangen en dus geen team. Eigenlijk geeft hij zich zelf een groot compliment!!!
  • 20 Apr 2019 om 07:11
    Volgens mij geeft hij hier een groot compliment aan de alom verguisde Pussy dat hij er wel in geslaagd is eenheid binnen het team te krijgen in dit jaar
  • 20 Apr 2019 om 00:50
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:37
      Ted krijgt alle credits maar heeft altijd een lulverhaal klaar. Verf aan de muren en gekleurde stoeltjes, kijk je naar zijn transferverleden dan zie je elk jaar een ander blik exoten van uit georgie, griekenland en dit jaar Spanje, plus vaak een hele hoge turnover van spelers. Kijk naar transfers in/out twente en denemarken bv. Feit is dat je met zuid europeanen vaak een risico neemt. We zien dat dit elftal zonder Brama en Aitor niets is. Ricardinho kan nooit gescout zijn en Ramos ook niet, bij aankomst veeeeel te veel spiermassa voor een back. Toch, alle krediet voor hem. De echte uitdaging voor hem begint volgend seizoen. Eindigen we twee jaar op rij tussen plaats 12 en 8, dan een mega-standbeeld voor hem
    Ik snap je punt maar ik moet wel zeggen dat goeie backs vinden echt niet makkelijk is he.
  • 20 Apr 2019 om 00:46
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:37
      Ted krijgt alle credits maar heeft altijd een lulverhaal klaar. Verf aan de muren en gekleurde stoeltjes, kijk je naar zijn transferverleden dan zie je elk jaar een ander blik exoten van uit georgie, griekenland en dit jaar Spanje, plus vaak een hele hoge turnover van spelers. Kijk naar transfers in/out twente en denemarken bv. Feit is dat je met zuid europeanen vaak een risico neemt. We zien dat dit elftal zonder Brama en Aitor niets is. Ricardinho kan nooit gescout zijn en Ramos ook niet, bij aankomst veeeeel te veel spiermassa voor een back. Toch, alle krediet voor hem. De echte uitdaging voor hem begint volgend seizoen. Eindigen we twee jaar op rij tussen plaats 12 en 8, dan een mega-standbeeld voor hem
    Dat wordt dus sparen... :-) :-) :-)
  • 19 Apr 2019 om 22:37
    Ted krijgt alle credits maar heeft altijd een lulverhaal klaar. Verf aan de muren en gekleurde stoeltjes, kijk je naar zijn transferverleden dan zie je elk jaar een ander blik exoten van uit georgie, griekenland en dit jaar Spanje, plus vaak een hele hoge turnover van spelers. Kijk naar transfers in/out twente en denemarken bv. Feit is dat je met zuid europeanen vaak een risico neemt. We zien dat dit elftal zonder Brama en Aitor niets is. Ricardinho kan nooit gescout zijn en Ramos ook niet, bij aankomst veeeeel te veel spiermassa voor een back. Toch, alle krediet voor hem. De echte uitdaging voor hem begint volgend seizoen. Eindigen we twee jaar op rij tussen plaats 12 en 8, dan een mega-standbeeld voor hem
  • 19 Apr 2019 om 22:25
    Bij deze wil ik Ted wel de credits geven voor dit seizoen. Van zijn teksten gaan me echter altijd wel de haren overeind staan, tenenkrommend hoe Ted zichzelf doorlopend veren in zijn kont steekt.
  • 19 Apr 2019 om 22:15
    Mooi dat Ted het zo omschrijft het moet goed zitten in de kleedkamer. Maar om te zorgen dat het daar goed zit moet je een trainer hebben die problemen niet groter maakt als ze al zijn. De meeste trainers bij fctwente de laaste jaren zijn niet in staat geweest om de rust in de selectie te bewaken. Dit is natuurlijk ook een oorzaak van de druk het verwachtingspatroon waar trainers mee moeten werken in allerlei opzichten.