''Dat snap ik wel van Pusic, ik ben soms een irritante klootzak''

( 10 reacties)
''Dat snap ik wel van Pusic, ik ben soms een irritante klootzak''

Marino Pusic haalde vorige week hard uit naar de regionale media. Tijmen van Wissing, clubwatcher van RTV Oost, sprak donderdag met de oefenmeester over dienst woorden.

"Ik heb wel een gesprek gehad met Pusic en ik hoef me daar niet helemaal over uit te wijden, maar hij ergert zich soms wel aan mij", zegt Van Wissing bij De Oosttribune. "Dat kan ik me heel goed voorstellen. Soms ben ik ook wel een irritante klootzak, dus dat snap ik wel van Pusic. De meeste mensen in de huiskamer zullen zeggen dat je er voor jezelf staat, maar je staat daar om de vragen te stellen."

"Hij moet gewoon voor de achterban een verklaring geven, waarom het spel heel matig is geweest dit seizoen", vervolgt Van Wissing. "Dat vind ik nog steeds. Hij mag een hele andere mening hebben en is er alleen om FC Twente kampioen te maken. Wat dat betreft gaat hij maandag op een schild en is dit gewoon de meest glansrijke periode uit zijn carrière geweest."

Van Wissing vindt dat Pusic zich niet zo druk moet maken om de randzaken. "Daar moet hij gewoon hartstikke blij mee zijn en hij moet zich niet zo ergeren. Dat is ook wat hij meegaf. Hij had zijn woorden iets anders moeten kiezen. Hij voelt wel dat er een beetje een hetze tegen hem wordt gevoerd. Dat kan en mag en is zijn standpunt. Na dit weekend is hij dat wel een beetje vergeten", aldus de journalist.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Apr 2019 om 19:15
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:13
      Geen van beide zijn belangrijk, ze bakken er beide helemaal niets van!!!
    Ik mag ze beiden niet...
  • 20 Apr 2019 om 16:43
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:49
      Ik vind het juist wel goed dat journalisten kritisch worden, blijven, en vragen stellen zodra er vraagtekens zijn. Marino moet daar als trainer altijd boven staan, en blijven staan. Als je dat niet kunt als hoofdtrainer van een profclub, dan is het in mijn bescheiden opinie beter om in de schaduw te blijven als assistent.
    Ik vind hem nog rustig. Loui van gaal had gehakt gemaakt van ten Voorde en wissing. Gaat hier ook niet om kritiek op spel maar voornamelijk dat hij volgend jaar geen trainer meer zou zijn van Twente. Ze hebben hem natuurlijk genaaid met de leugen dat hij maar een eenjarig contract had. Hij heeft het goed gedaan. Je kan hem natuurlijk niet ontslaan omdat hij misschien slecht gaat doen. Dat zou bizar zijn. Over de eredivisie kan ik niet oordelen omdat hij daar nog geen serieuze kans heeft gehad. Kan best zijn dat hij daar niet geschikt voor is maar dat oordeel vel ik pas liever na een paar wedstrijden en niet op aannames.
  • 20 Apr 2019 om 16:34
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:02
      Ik denk dat Pusic Leon ten Voorde bedoeld, die is wel iets belangrijker dan Wissing!
    Haha dat denk ik ook.
  • 20 Apr 2019 om 15:09
    Beide journalisten vinden zichzelf geweldig. Meer dan met prietpraat komen ze niet. Negatief kritisch, niks mis mee, maar bij hen is het meer ik ben het beste jongentje van de klas.
  • 20 Apr 2019 om 15:04
    Qua resultaat heeft Pusic het geweldig gedaan. Beter dan kampioen worden kan niet. Verder komt hij als hoofdtrainer te kort. In de eredivisie wiordt er veel meer gevraagd. Ik denk echter dat hij hoodtrainer wil blijven. Dat kan bij een andere club.
  • 20 Apr 2019 om 14:49
    Ik vind het juist wel goed dat journalisten kritisch worden, blijven, en vragen stellen zodra er vraagtekens zijn. Marino moet daar als trainer altijd boven staan, en blijven staan. Als je dat niet kunt als hoofdtrainer van een profclub, dan is het in mijn bescheiden opinie beter om in de schaduw te blijven als assistent.
  • 20 Apr 2019 om 14:13
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:02
      Ik denk dat Pusic Leon ten Voorde bedoeld, die is wel iets belangrijker dan Wissing!
    Geen van beide zijn belangrijk, ze bakken er beide helemaal niets van!!!
  • 20 Apr 2019 om 14:02
    Ik denk dat Pusic Leon ten Voorde bedoeld, die is wel iets belangrijker dan Wissing!
  • 20 Apr 2019 om 14:02