Marktkooplieden balen van FC Twente: ''Het was een grote chaos''

( 16 reacties)
Marktkooplieden balen van FC Twente: ''Het was een grote chaos''

Niet iedereen is te spreken over het titelfeest van FC Twente. Op het Van Heekplein, waar duizenden supporters de kampioenwedstrijd bekeken, was het dinsdagochtend namelijk nog een puinhoop.

Marktmanager Willem Snel baalt van dozen vol wijnflessen, bierblikken en prullenbakken vol kots. Dinsdagochtend is namelijk de markt in Enschede. "Het is één grote plakkerige bende. Dit is geen chique einde van het kampioensfeest", zegt Snel in gesprek met RTV Oost.

Om zes uur zouden de veegwagens van de gemeente komen. "Maar het was een grote chaos", reageert Snel. "Overal bier, prullenbakken die vol gekotst waren, vies en smerig. Dit is geen terrein voor dit soort evenementen. Jammer dat het voor ons zo moet eindigen. We hopen dat de gemeente ons wel hoort hierin."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Apr 2019 om 07:41
    Schrijf je reactie
  • 23 Apr 2019 om 13:05
    • Quote van 23 Apr 2019 om 10:47
      Denk dat de kaasboer (Marcel) wel blij is :-)
    Haha die is gewoon blijven overnachten op van Heekplein, hij mocht toch niet meer terugrijden!
  • 23 Apr 2019 om 12:50
    Zeikerds, plein is niet alleen van jullie.
  • 23 Apr 2019 om 12:46
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:36
      Lul reaktie, slaat nergens op, nu was het ook wel schoongeveegd!
    Was jij er om 06.15u?
  • 23 Apr 2019 om 12:36
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:26
      De marktkooplui betalen leges om er te mogen staan. De gemeente is dan weer verantwoordelijk voor een schoon plein. Deze toezegging hadden ze de marktkooplui ook nu gedaan maar dat is niet nagekomen. Bezuinigingen ivm hulp FC Twente? ;)
    Lul reaktie, slaat nergens op, nu was het ook wel schoongeveegd!
  • 23 Apr 2019 om 12:26
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:10
      Moet je het plein eens zien na de markten op dinsdag en zaterdag, pffffff wat een sneue opmerkingen van verkopers die het ook van ons moeten hebben ,ben klaar met die markt hier in Enschede, genoeg markten in de buurt om je (soms) te laten bedonderen !
    De marktkooplui betalen leges om er te mogen staan. De gemeente is dan weer verantwoordelijk voor een schoon plein. Deze toezegging hadden ze de marktkooplui ook nu gedaan maar dat is niet nagekomen. Bezuinigingen ivm hulp FC Twente? ;)
  • 23 Apr 2019 om 12:10
    Moet je het plein eens zien na de markten op dinsdag en zaterdag, pffffff wat een sneue opmerkingen van verkopers die het ook van ons moeten hebben ,ben klaar met die markt hier in Enschede, genoeg markten in de buurt om je (soms) te laten bedonderen !
  • 23 Apr 2019 om 11:09
    Lekker janken.
  • 23 Apr 2019 om 11:01
    Kotsers biny ja niks gewend.
  • 23 Apr 2019 om 10:58
    Wat een eikels, dozen vol wijn en bier blikken. Die hadden leeg moeten zijn. De kop van het artikel is wel erg sneu.
  • 23 Apr 2019 om 10:55
    Sorry boys, gaat niet zo makkelijk op zo'n dag...
  • 23 Apr 2019 om 10:53
    De wedstrijd is maandagmiddag gespeeld
  • 23 Apr 2019 om 10:51
    "Was het maandagochtend namelijk nog een.puinzooi"?? DE wedstrijd is pas maandagmiddag gespeeld!
  • 23 Apr 2019 om 10:47
    Denk dat de kaasboer (Marcel) wel blij is :-)
  • 23 Apr 2019 om 10:47
    Heb ze de dag na een markt wel eens gezien wat een puinzooi? En die is wekelijks en dit gebeurt 1 x in de 10 jaar.
  • 23 Apr 2019 om 10:44
    Neulei!