'Douglas biedt zich aan bij Eredivisionist; clubleiding om tafel' Waarschuwing voor seizoenkaarthouders: ''Vandaag de laatste dag'' Ajax-supporters massaal naar uitwedstrijd tegen FC Twente Van Leeuwen: ''Daar zie je twee, drie níet goede spelers'' Vuckic wint eerste interland met Slovenië in zeven jaar nipt

''Het fluitconcert voor Onno van Veldhuizen klonk extra hard''

( 20 reacties)
''Het fluitconcert voor Onno van Veldhuizen klonk extra hard''

De spelersgroep en technische staf van FC Twente werden dinsdagavond gehuldigd bij de Grolsch Veste en Gerben Kuitert heeft genoten. De verslaggever van de Tubantia zag dat de fans weer massaal naar Enschede waren gekomen. 

"Het is een spetterend feest dinsdagavond op de parkeerplaats voor het stadion, waar naar schatting 18.000 tot 20.000 fans de kampioenen toezingen", blikt hij terug in de Tubantia. "En de trouwe supporters, met hun fakkels en trommels, worden toegezongen door de spelers van FC Twente, van wie er een aantal na een zware nacht niet al te best meer bij stem is", aldus Kuitert. 

"Om 19.00 uur, een uur voor de officiële opening, staat P1 voor de Grolsch Veste al helemaal vol en staan de bierkranen juichend open", vervolgt hij. "In tegenstelling tot de uitreiking van de kampioensschaal afgelopen zondag, die door een veldinvasie van fans chaotisch verliep, is de huldiging wel een strak georganiseerd feest. Even na achten komt de spelersgroep uit een regen van confetti te voorschijn."

"Het is het sein voor een minuut of twintig samenzang met de fans. De huldiging brengt ook verschillende generaties Twentespelers samen, want de ex-cracks Cees van Ierssel, Jan Jeuring, Jeroen Heubach, Peter Wisgerhof, Douglas en Blaise N'Kufo verschijnen op het podium met de prijzen, die zij met de club hebben gewonnen. KNVB-bekers, de kampioensschaal uit 2010 en de Johan Cruijff Schaal. Een fluitconcert is er ook. Voor burgemeester Onno van Veldhuizen", constateert Kuitert.

"Dat burgemeesters worden uitgefloten bij kampioensfeesten is een nationale traditie. Maar het fluitconcert voor Van Veldhuizen klinkt extra hard", beseft hij. "Het fanatiekste deel van de aanhang van FC Twente ziet Van Veldhuizen niet als de kopman van het college, dat de club recent vijf miljoen euro kwijt schold en daarmee in leven hield, maar als de man die het home van Vak-P op slot deed na vermeende misstanden. Van Veldhuizen houdt het wijselijk kort: van harte gefeliciteerd en een extra schouderklop voor captain Wout Brama", besluit Kuitert. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 00:43
    • Quote van 24 Apr 2019 om 19:00
      De burgemeester bedoelde je? Zie zijn portefeuille met daarin Openbare orde en veiligheid..... https://www.enschede.nl/bestuur/leden-college-van-burgemeester-en-wethouders/onno-van-veldhuizen
    Als ik het dus goed begrijp dan was de inval, en het sluiten van Vak-P puur op initiatief van de burgemeester en justitie, en staat het dus los van de gemeenteraad zoals Manuel ST schreef?
  • 24 Apr 2019 om 19:00
    • Quote van 24 Apr 2019 om 15:16
      Dat geldt natuurlijk ook voor het besluit om het supportershome binnen te vallen en te sluiten. Dit gebeurde uiteraard in opdracht van politie en OM. Uiteindelijk is het gemeentebestuur verantwoordelijk voor beiden
    De burgemeester bedoelde je? Zie zijn portefeuille met daarin Openbare orde en veiligheid..... https://www.enschede.nl/bestuur/leden-college-van-burgemeester-en-wethouders/onno-van-veldhuizen
  • 24 Apr 2019 om 16:55
    Dat wij er nog zijn heeft helemaal niets met deze rat te maken.
  • 24 Apr 2019 om 16:40
    Welk beeld heb jij bij de rol van een burgemeester?
  • 24 Apr 2019 om 16:31
    Deze Onno is zo onschuldig , en hij heeft ons niet geholpen je doet net of die centen uit zijn eigen zak betaald. Nee Onno Is meer van het pesten Vak P, met sluiting home, lekker in de weer met de koffieshops, vervelend voor de Horeca jongens, motorclub verbieden en aanpakken. Deze man is gewoon net als zijn hele partij een stel schijnheilige donders. En Onno deze stad is te groot voor jou, maar jij doet of je groter bent dan de stad Enschede.
  • 24 Apr 2019 om 15:16
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:06
      Onno heeft niets gegeven, dat heeft de gemeenteraad besloten. Het geld is dus eigenlijk afkomstig van de burgers, en niet uit Onno's eigen portemonnee.
    Dat geldt natuurlijk ook voor het besluit om het supportershome binnen te vallen en te sluiten. Dit gebeurde uiteraard in opdracht van politie en OM. Uiteindelijk is het gemeentebestuur verantwoordelijk voor beiden
  • 24 Apr 2019 om 15:05
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:04
      Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
    Verdiep je eens in wat Onno geflikt heeft, en reageer dan weer. Deze gast had het podium nooit op moeten gaan, maar leek hem wel stoer denk ik. Maar wel zo stoer met het halve woutenburo in de buurt hahaha . Mooie held . Rot op .
  • 24 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 24 Apr 2019 om 13:46
      Of gewoon niet goed geinformeerd.
    Dat is inderdaad een betere bewoording haha.
  • 24 Apr 2019 om 13:46
    • Quote van 24 Apr 2019 om 13:37
      Ben je nog in de war van het feest of gewoon gek?
    Of gewoon niet goed geinformeerd.
  • 24 Apr 2019 om 13:37
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:04
      Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
    Ben je nog in de war van het feest of gewoon gek?
  • 24 Apr 2019 om 13:08
    • Quote van 24 Apr 2019 om 13:06
      Ja, dat zou een goede zet zijn geweest! Omdat hij er zelf ging staan kreeg ik even het (idiote?) idee dat hij mooi nieuws kwam brengen. Helaas... Hij had toch hopelijk niet de verwachting dat hij enthousiast zou worden begroet.
    Die man is megalomaan..........
  • 24 Apr 2019 om 13:06
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:31
      Precies. Als OvV verstandig was geweest (een contradictio interminis) had hij het podium aan Eelco Eerenberg gegund. Eelco was zeker niet uitgefloten.
    Ja, dat zou een goede zet zijn geweest! Omdat hij er zelf ging staan kreeg ik even het (idiote?) idee dat hij mooi nieuws kwam brengen. Helaas... Hij had toch hopelijk niet de verwachting dat hij enthousiast zou worden begroet.
  • 24 Apr 2019 om 12:45
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:13
      Het is Eelco die zich hard heeft gemaakt. Onno heeft de club een nekslag gegeven, maar ook die hebben we weten te overleven. Het is belachelijk dat deze man het lef heeft zijn gezicht te laten zien. het is sowieso belachelijk dat deze man nooit tot verantwoording is geroepen. Onder zijn leiding tonnen aan geld verkwanseld, publiek in gevaar gebracht, een pilaar van de club verkracht, en welk resultaat? 0 arrestaties, 0 veroordelingen. Normale mensen verliezen hun baan.
    Goed stukje waarheid HB81.
  • 24 Apr 2019 om 12:31
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:13
      Het is Eelco die zich hard heeft gemaakt. Onno heeft de club een nekslag gegeven, maar ook die hebben we weten te overleven. Het is belachelijk dat deze man het lef heeft zijn gezicht te laten zien. het is sowieso belachelijk dat deze man nooit tot verantwoording is geroepen. Onder zijn leiding tonnen aan geld verkwanseld, publiek in gevaar gebracht, een pilaar van de club verkracht, en welk resultaat? 0 arrestaties, 0 veroordelingen. Normale mensen verliezen hun baan.
    Precies. Als OvV verstandig was geweest (een contradictio interminis) had hij het podium aan Eelco Eerenberg gegund. Eelco was zeker niet uitgefloten.
  • 24 Apr 2019 om 12:13
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:13
      Het is Eelco die zich hard heeft gemaakt. Onno heeft de club een nekslag gegeven, maar ook die hebben we weten te overleven. Het is belachelijk dat deze man het lef heeft zijn gezicht te laten zien. het is sowieso belachelijk dat deze man nooit tot verantwoording is geroepen. Onder zijn leiding tonnen aan geld verkwanseld, publiek in gevaar gebracht, een pilaar van de club verkracht, en welk resultaat? 0 arrestaties, 0 veroordelingen. Normale mensen verliezen hun baan.
    +100
  • 24 Apr 2019 om 12:13
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:04
      Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
    Het is Eelco die zich hard heeft gemaakt. Onno heeft de club een nekslag gegeven, maar ook die hebben we weten te overleven. Het is belachelijk dat deze man het lef heeft zijn gezicht te laten zien. het is sowieso belachelijk dat deze man nooit tot verantwoording is geroepen. Onder zijn leiding tonnen aan geld verkwanseld, publiek in gevaar gebracht, een pilaar van de club verkracht, en welk resultaat? 0 arrestaties, 0 veroordelingen. Normale mensen verliezen hun baan.
  • 24 Apr 2019 om 12:10
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:04
      Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
    Dom lulln....
  • 24 Apr 2019 om 12:06
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:04
      Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
    Onno heeft niets gegeven, dat heeft de gemeenteraad besloten. Het geld is dus eigenlijk afkomstig van de burgers, en niet uit Onno's eigen portemonnee.
  • 24 Apr 2019 om 12:04
    Echt belachelijk dat hij werd uitgefloten. Schaamde me dood voor onze fans! Deze man heeft ons zoveel geld gegeven en de club in leven gehouden en dan fluit je hem uit. Schaam je dood!!!
  • 24 Apr 2019 om 12:03
    Hoelang is het home nog gesloten? Wanneer mag het eventueel weer volledig open met drankvergunning?
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›