''Pusic heeft ook aangevoeld dat het vertrouwen er niet meer was''

29
''Pusic heeft ook aangevoeld dat het vertrouwen er niet meer was''

FC Twente kroonde zich maandagmiddag, mede door de nederlaag van Sparta op bezoek bij Jong PSV, tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. Verslaggever Leon ten Voorde is vol lof over de prestaties van de spelersgroep én trainer Marino Pusic. 

"Dat is knap van beide partijen, want ook Pusic heeft aangevoeld dat het vertrouwen er niet meer was en dan moet je je toch staande blijven houden", vertelt hij op de website van de Tubantia. "De spelers zagen het gaandeweg het seizoen niet meer zitten in de trainer. Als je dan toch met zijn allen kampioen wordt, is dat een bijzonder knappe prestatie", constateert Ten Voorde, die de kritiek op de oefenmeester wel snapt. 

"Er was geen plan, geen visie. Ze misten eigenlijk heel veel", blikt hij terug. "Dat gaat denk ik Pusic wel de kop kosten aan het einde van het seizoen. Hij is volgend jaar geen trainer in de Eredivisie, al kan hij natuurlijk een andere club uit de Eredivisie trainen. Wie zijn opvolger weet ik niet. Dat weten ze zelf ook nog niet, maar Pusic staat volgend jaar niet voor de groep", besluit Ten Voorde realistisch. 

 

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Apr 2019 om 18:42
    Wat een onzin artikel! Met betere spelers en op elke positie voldoende (goede) spelers kan hij ook goede wedstrijden laten voetballen. Ben benieuwd hoe de spelers over hem denken. Als die verhouding heel goed is, dan lekker laten blijven.
  • 26 Apr 2019 om 17:20
    • Quote van 26 Apr 2019 om 16:40
      Aha.... lid van de BAM/HB81/HB81 mobile fanclub? :-)
    Zou je ook eens moeten worden, misschien stop je dan met open deuren intrappen en onzin uitkramen :))
  • 26 Apr 2019 om 17:16
    • Quote van 26 Apr 2019 om 15:34
      Jij hebt blijkbaar hele andere wedstrijden gezien dan ik dit jaar. De rest kon inderdaad af en toe leuk spelen maar om dat continu op de mat te leggen was voor hun niet haalbaar. Maar ... hoeveel goede wedstrijden heb ik van onze FC gezien? (2 of 3 on een heel seizoen!)
    Volgens mij lullen wij langs elkaar heen.

    Pusic heeft in een Ferrari een trabanten-race met veel moeite gewonnen. Volgend seizoen zijn wij een trabant, tussen de Ferraris, en hier en daar een Opel Kadet en een Nissan Primera, hoeveel vertrouwen moet je dan hebben in de coureur ?

    Pusic is gewoon een dronken chauffeur.
  • 26 Apr 2019 om 16:40
    • Quote van 26 Apr 2019 om 15:56
      Als oud wijf moet jij dat toch wel weten.
    Aha.... lid van de BAM/HB81/HB81 mobile fanclub? :-)
  • 26 Apr 2019 om 15:56
    • Quote van 26 Apr 2019 om 12:35
      Dus hij is met een "Dameselftal" kampioen geworden? :-)
    Als oud wijf moet jij dat toch wel weten.
  • 26 Apr 2019 om 15:37
    Denk dat Pusic volgend seizoen jeugdtrainer wordt ,hij wilde helemaal wat nieuws proberen want dit kende hij nog niet ,goed ruil met ten Cate.
  • 26 Apr 2019 om 15:34
    • Quote van 26 Apr 2019 om 13:44
      Als Jong Ajax ons helemaal zoek speelt met voetbal zoals voetbal hoort te zijn. Als Eindhoven een heel aardige pot op de mat legt in de Veste, veel vloeiende en gevaarlijke aanvallen, als Top Oss ons tactisch kan bestrijden.

      waarom kunnen al die ploegen dan voetballen naar capaciteiten, maar moet er voor ons een excuus gelden? Een jaar lang!

      Het is media/marketing-gelul, fake news.
    Jij hebt blijkbaar hele andere wedstrijden gezien dan ik dit jaar. De rest kon inderdaad af en toe leuk spelen maar om dat continu op de mat te leggen was voor hun niet haalbaar. Maar ... hoeveel goede wedstrijden heb ik van onze FC gezien? (2 of 3 on een heel seizoen!)
  • 26 Apr 2019 om 13:44
    • Quote van 26 Apr 2019 om 12:19
      Het zegt zeker iets over de ploeg en over de trainer, maar het zegt nog veel meer over het niveau van de KKD!
    Als Jong Ajax ons helemaal zoek speelt met voetbal zoals voetbal hoort te zijn. Als Eindhoven een heel aardige pot op de mat legt in de Veste, veel vloeiende en gevaarlijke aanvallen, als Top Oss ons tactisch kan bestrijden.

    waarom kunnen al die ploegen dan voetballen naar capaciteiten, maar moet er voor ons een excuus gelden? Een jaar lang!

    Het is media/marketing-gelul, fake news.
  • 26 Apr 2019 om 12:35
    • Quote van 26 Apr 2019 om 12:06
      Pusic heeft dit jaar bewezen volledig geschikt te zijn voor Dames voetbal. Ik denk ook dat zijn emotionele karakter daar beter bij past.
    Dus hij is met een "Dameselftal" kampioen geworden? :-)
  • 26 Apr 2019 om 12:19
    Het zegt zeker iets over de ploeg en over de trainer, maar het zegt nog veel meer over het niveau van de KKD!
  • 26 Apr 2019 om 12:16
    • Quote van 26 Apr 2019 om 12:00
      Hoofdcoach van de dames is dan wel wat.
    Kan hij nog wat vaker in de spiegel kijken!
  • 26 Apr 2019 om 12:16
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:52
      Dan denk ik eerder dat Pusic en zijn zaakwaarnemer zich erop beroepen dat hij de functie 'hoofdcoach' in zijn contract heeft staan (wat mij niet zou verbazen) en dat ze geld willen zien als dit niet wordt gehandhaafd.
    Volgens mij is hij op papier nog steeds assistent, maar dat weet ik niet zeker.
  • 26 Apr 2019 om 12:06
    • Quote van 26 Apr 2019 om 12:00
      Hoofdcoach van de dames is dan wel wat.
    Pusic heeft dit jaar bewezen volledig geschikt te zijn voor Dames voetbal. Ik denk ook dat zijn emotionele karakter daar beter bij past.
  • 26 Apr 2019 om 12:05
    • Quote van 26 Apr 2019 om 10:59
      Leuk, een keer een artikel over Pusic.
    Dat krijg je op een FC Twente website...... ? Je kunt de beheerders gewoon mailen en vragen of ze artikelen willen plaatsen mbt colonoscopies......
  • 26 Apr 2019 om 12:02
    • Quote van 26 Apr 2019 om 10:49
      Sinds wanneer bepaald ten Voorde wie er voor de groep staat.??Hij moet en zal Pusic zwart maken en de grond in schrijven. "Clubwatcher " van het jaar nul.
    Dat heet een analyse Hengelo. *aai over de bol*
  • 26 Apr 2019 om 12:00
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:52
      Dan denk ik eerder dat Pusic en zijn zaakwaarnemer zich erop beroepen dat hij de functie 'hoofdcoach' in zijn contract heeft staan (wat mij niet zou verbazen) en dat ze geld willen zien als dit niet wordt gehandhaafd.
    Hoofdcoach van de dames is dan wel wat.
  • 26 Apr 2019 om 11:59
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:44
      FC Twente gaat hem nooit ontslaan denk ik, want daar is het geld niet echt voor. Mijn vermoeden is dat Pusic terug gezet gaat worden naar assistent. Pusic is zich daar te goed voor gaan voelen en neemt daarop ontslag om bij de Graafschap aan de slag te gaan, of bij een club in de Balkan.
    Ik denk niet dat hij veel verdient.
  • 26 Apr 2019 om 11:52
    • Quote van 26 Apr 2019 om 10:49
      Sinds wanneer bepaald ten Voorde wie er voor de groep staat.??Hij moet en zal Pusic zwart maken en de grond in schrijven. "Clubwatcher " van het jaar nul.
    Ga er maar vanuit dat de door jou aanbeden Pusic volgend jaar niet meer voor de groep staat. Is oom beter voor alle partijen.
  • 26 Apr 2019 om 11:52
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:44
      FC Twente gaat hem nooit ontslaan denk ik, want daar is het geld niet echt voor. Mijn vermoeden is dat Pusic terug gezet gaat worden naar assistent. Pusic is zich daar te goed voor gaan voelen en neemt daarop ontslag om bij de Graafschap aan de slag te gaan, of bij een club in de Balkan.
    Dan denk ik eerder dat Pusic en zijn zaakwaarnemer zich erop beroepen dat hij de functie 'hoofdcoach' in zijn contract heeft staan (wat mij niet zou verbazen) en dat ze geld willen zien als dit niet wordt gehandhaafd.
  • 26 Apr 2019 om 11:44
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:40
      Twente zit opnieuw in een spagaat met die oliedomme langdurige contracten. Nu zit je met een onbekwame kracht opgezadeld wat je weer de nodige duiten gaat kosten als je er vanaf wilt. En als assistent vind ik hem ook niet geschikt. Dus hopen dat zich vanmiddag nog een hele grote Balkanclub meldt voor deze man. Iedereen tevreden. Op Hengelo en John W. na wellicht.
    FC Twente gaat hem nooit ontslaan denk ik, want daar is het geld niet echt voor. Mijn vermoeden is dat Pusic terug gezet gaat worden naar assistent. Pusic is zich daar te goed voor gaan voelen en neemt daarop ontslag om bij de Graafschap aan de slag te gaan, of bij een club in de Balkan.
  • 26 Apr 2019 om 11:40
    Twente zit opnieuw in een spagaat met die oliedomme langdurige contracten. Nu zit je met een onbekwame kracht opgezadeld wat je weer de nodige duiten gaat kosten als je er vanaf wilt. En als assistent vind ik hem ook niet geschikt. Dus hopen dat zich vanmiddag nog een hele grote Balkanclub meldt voor deze man. Iedereen tevreden. Op Hengelo en John W. na wellicht.
  • 26 Apr 2019 om 11:39
    • Quote van 26 Apr 2019 om 11:36
      De weledelgestrenge heer ten Voorde moet niet iets gaan denken, Leo moet het denken aan een paard over laten, een paard heeft een nog grotere kop dan Leo.
    Zegt Hinnik.
  • 26 Apr 2019 om 11:36
    De weledelgestrenge heer ten Voorde moet niet iets gaan denken, Leo moet het denken aan een paard over laten, een paard heeft een nog grotere kop dan Leo.
  • 26 Apr 2019 om 11:27
    Meldde Eppie een tijdje geleden ook al niet zoiets in deze trend nadat hij met Brama had gesproken? Ik kan mij niet voorstellen dat LtV zomaar iets gaat roepen, want de club mag hem altijd boycotten. Precies zoals met Fardua gebeurde nadat Munsterman haar te lastig vond worden in het stellen van bepaalde vragen.
  • 26 Apr 2019 om 11:23
    • Quote van 26 Apr 2019 om 10:49
      Sinds wanneer bepaald ten Voorde wie er voor de groep staat.??Hij moet en zal Pusic zwart maken en de grond in schrijven. "Clubwatcher " van het jaar nul.
    ten Voorde heeft gewoon gelijk.

    Maar die discussie is hier al tig maal gevoerd.
    We kunnen het beter zo laten, we hebbben voor en "tegen" standers.

    Het zij zo.
  • 26 Apr 2019 om 11:16
    LtV stond tijdens de huldiging lang naast Bleuming, misschien dat bleuming en van leeuwen de beslissing al gemaakt hebben
  • 26 Apr 2019 om 11:03
    • Quote van 26 Apr 2019 om 10:49
      Sinds wanneer bepaald ten Voorde wie er voor de groep staat.??Hij moet en zal Pusic zwart maken en de grond in schrijven. "Clubwatcher " van het jaar nul.
    Hij doet voor de tubantia wat jij hier op het forum doet.
  • 26 Apr 2019 om 10:59
    Leuk, een keer een artikel over Pusic.
  • 26 Apr 2019 om 10:49
    Sinds wanneer bepaald ten Voorde wie er voor de groep staat.??Hij moet en zal Pusic zwart maken en de grond in schrijven. "Clubwatcher " van het jaar nul.