BREAKING | FC Twente O19 wint en promoveert naar Eredivisie

( 22 reacties)
BREAKING | FC Twente O19 wint en promoveert naar Eredivisie

FC Twente Onder 19 heeft dinsdagmiddag met 3-0 gewonnen van de leeftijdsgenoten van FC Volendam, zo weet Leon ten Voorde te melden. Daardoor promoveert de ploeg van trainer Niek Loohuis naar de Eredivisie. 

Het is daardoor een geweldige week voor de club uit Enschede. Vorige week maandag werd de ploeg van trainer Marino Pusic al kampioen van de Keuken Kampioen Divisie. Vrijdagavond pakte FC Twente Vrouwen de landstitel na een zege (2-3) tegen PSV. 

Foto via: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Apr 2019 om 23:35
    • Quote van 30 Apr 2019 om 23:16
      Je kunt uit de kampioen groep niet promoveren naar de 3de divisie,dat bedoel ik.
    Nee, ik had het over eredivisie, jij zei dat dat niet kon.
  • 30 Apr 2019 om 23:16
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:15
      Dat klopt niet wat je nu zegt. De beloften competitie heeft een kampioensgroep en degredatiegroep. Je kan daar echt wel degraderen en promoveren. Maar het is wel veel minder beperkt dan andere competities.
    Je kunt uit de kampioen groep niet promoveren naar de 3de divisie,dat bedoel ik.
  • 30 Apr 2019 om 22:09
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:53
      Ajax en PSV zullen hun boodschappenkarretje wel weer voorrijden en met trots zeggen dat zij alle talenten opleiden....
    Zo werkt het helaas wel. Zouden regels voor moeten komen, pas vanaf dat ze 18 jaar zijn, tenzij de huidige club niet met een speler verder wil.
  • 30 Apr 2019 om 19:51
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:21
      Het begint er allemaal weer goed uit te zien. Hoop toch echt op meer spelers uit jeugd volgend jaar bij het eerste, dit seizoen in de KKD was toch echt wel de ideale mogelijkheid om al wat wedstrijden te spelen. Vindt het persoonlijk zonde dat spelers als o.a. Trotman, Fernandes, Roemeratoe en Wieffer weinig tot geen minuten hebben gemaakt. —————————————— Weet iemand hoe het zit met de andere jeugd elftallen? In welke divisie ze zitten? Dacht dat de meeste in de Eerste Divisie zaten. * Jong FCT zit nu in de beloftencompetitie, en zaten tegen het kampioenschap aan of in de top 2. Was het dan dat ze daarmee terug naar de Derde Divisie gaan? Zo ja, is dit verstandig voor de ontwikkeling van de spelers?
    Het is natuurlijk gissen, maar met die jonkies denk ik niet dat we kampioen waren geworden.
  • 30 Apr 2019 om 19:24
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:20
      Thanks
    Np.
  • 30 Apr 2019 om 19:23
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:13
      Met Velthuis, Musawi, Madi, Bosch en van Leeuwen komt er een hele goede lichting aan. Madi traint al met 1, net als van leeuwen soms. Musawi heeft zijn debuut gemaakt bij Jong gister dacht ik, en scoorde direct. Velthuis is jeugd international en bij de KNVB zien hun daar een soortgelijke de Ligt in. Ben benieuwd!
    Velthuis is heel goed in opbouwen, musawi heeft al een keer meegedaan, zelf vind ik Sluiter(o17) beter dan Madi op dit moment.
  • 30 Apr 2019 om 19:21
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:02
      Onjuist in de belofte competitie promoveert en degradeerd er niemand,volgend seizoen gaan ze om de doorstroming te bevorderen het anders opzetten,1ste selectie 24 man,doen altijd 4 talenten mee op training en bij zeg naar nr 12 tot 20 zitten dan al Wieffer en Roemeratoe,dus veel jonge talenten die een kans krijgen,ook word Jong en onder 19 een trainingsgroep van 20 man,doel is de lat hoger te leggen,we hebben talent genoeg,hopelijk blijven ze allemaal,veel kapers op de kust,bij A loopt nu altijd weer een man rond die voor een groot makelaarskantoor werkt,die bv Liverpools Salah begeleiden,nu hebben ze nog niks bij ons,maar ach die makelaars halen ze zo bij elkaar weg,zegt wel wat over het niveau dat we nu weer hebben,onze Twentse talenten uit Nepal,Afghanistan,Bulgarije en ja hoor ook Nederland
    Ja, ik ken elke talenten maar ik weet zeker dat o17 een 19 eredivisie van spelen vlgnd jaar.
  • 30 Apr 2019 om 18:53
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:20
      Zien dat we deze talenten kunnen behouden. Vaak loeren grote clubs, binnen- en buitenland, op dit soort talenten. Veel jongeren vallen toch voor de interesse van deze clubs, slechts een enkeling weet het waar te maken.
    Ajax en PSV zullen hun boodschappenkarretje wel weer voorrijden en met trots zeggen dat zij alle talenten opleiden....
  • 30 Apr 2019 om 18:20
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:31
      Eerste divisie, toen pomotiepoule en nu eredivisie.
    Thanks
  • 30 Apr 2019 om 18:20
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:13
      Met Velthuis, Musawi, Madi, Bosch en van Leeuwen komt er een hele goede lichting aan. Madi traint al met 1, net als van leeuwen soms. Musawi heeft zijn debuut gemaakt bij Jong gister dacht ik, en scoorde direct. Velthuis is jeugd international en bij de KNVB zien hun daar een soortgelijke de Ligt in. Ben benieuwd!
    Zien dat we deze talenten kunnen behouden. Vaak loeren grote clubs, binnen- en buitenland, op dit soort talenten. Veel jongeren vallen toch voor de interesse van deze clubs, slechts een enkeling weet het waar te maken.
  • 30 Apr 2019 om 18:15
    • Quote van 30 Apr 2019 om 18:02
      Onjuist in de belofte competitie promoveert en degradeerd er niemand,volgend seizoen gaan ze om de doorstroming te bevorderen het anders opzetten,1ste selectie 24 man,doen altijd 4 talenten mee op training en bij zeg naar nr 12 tot 20 zitten dan al Wieffer en Roemeratoe,dus veel jonge talenten die een kans krijgen,ook word Jong en onder 19 een trainingsgroep van 20 man,doel is de lat hoger te leggen,we hebben talent genoeg,hopelijk blijven ze allemaal,veel kapers op de kust,bij A loopt nu altijd weer een man rond die voor een groot makelaarskantoor werkt,die bv Liverpools Salah begeleiden,nu hebben ze nog niks bij ons,maar ach die makelaars halen ze zo bij elkaar weg,zegt wel wat over het niveau dat we nu weer hebben,onze Twentse talenten uit Nepal,Afghanistan,Bulgarije en ja hoor ook Nederland
    Dat klopt niet wat je nu zegt. De beloften competitie heeft een kampioensgroep en degredatiegroep. Je kan daar echt wel degraderen en promoveren. Maar het is wel veel minder beperkt dan andere competities.
  • 30 Apr 2019 om 18:13
    Met Velthuis, Musawi, Madi, Bosch en van Leeuwen komt er een hele goede lichting aan. Madi traint al met 1, net als van leeuwen soms. Musawi heeft zijn debuut gemaakt bij Jong gister dacht ik, en scoorde direct. Velthuis is jeugd international en bij de KNVB zien hun daar een soortgelijke de Ligt in. Ben benieuwd!
  • 30 Apr 2019 om 18:02
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:34
      Jouw eerste vraag, o 17 eredivisie, o16 eredivisie en o15 eredivisie. 2de vraag, nee, alleen kampioen gaat naar 3de divisie. 3de vraag, is alleen beter voor de fysik, niet voor het voetballen.
    Onjuist in de belofte competitie promoveert en degradeerd er niemand,volgend seizoen gaan ze om de doorstroming te bevorderen het anders opzetten,1ste selectie 24 man,doen altijd 4 talenten mee op training en bij zeg naar nr 12 tot 20 zitten dan al Wieffer en Roemeratoe,dus veel jonge talenten die een kans krijgen,ook word Jong en onder 19 een trainingsgroep van 20 man,doel is de lat hoger te leggen,we hebben talent genoeg,hopelijk blijven ze allemaal,veel kapers op de kust,bij A loopt nu altijd weer een man rond die voor een groot makelaarskantoor werkt,die bv Liverpools Salah begeleiden,nu hebben ze nog niks bij ons,maar ach die makelaars halen ze zo bij elkaar weg,zegt wel wat over het niveau dat we nu weer hebben,onze Twentse talenten uit Nepal,Afghanistan,Bulgarije en ja hoor ook Nederland
  • 30 Apr 2019 om 17:34
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:21
      Het begint er allemaal weer goed uit te zien. Hoop toch echt op meer spelers uit jeugd volgend jaar bij het eerste, dit seizoen in de KKD was toch echt wel de ideale mogelijkheid om al wat wedstrijden te spelen. Vindt het persoonlijk zonde dat spelers als o.a. Trotman, Fernandes, Roemeratoe en Wieffer weinig tot geen minuten hebben gemaakt. —————————————— Weet iemand hoe het zit met de andere jeugd elftallen? In welke divisie ze zitten? Dacht dat de meeste in de Eerste Divisie zaten. * Jong FCT zit nu in de beloftencompetitie, en zaten tegen het kampioenschap aan of in de top 2. Was het dan dat ze daarmee terug naar de Derde Divisie gaan? Zo ja, is dit verstandig voor de ontwikkeling van de spelers?
    Jouw eerste vraag, o 17 eredivisie, o16 eredivisie en o15 eredivisie. 2de vraag, nee, alleen kampioen gaat naar 3de divisie. 3de vraag, is alleen beter voor de fysik, niet voor het voetballen.
  • 30 Apr 2019 om 17:31
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:24
      Sorry maar in welke competitie zaten ze eerst?
    Eerste divisie, toen pomotiepoule en nu eredivisie.
  • 30 Apr 2019 om 17:31
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:05
      Mag ik vragen wie dat is? Ik ken hem niet.
    Thijs van Leeuwen.
  • 30 Apr 2019 om 17:24
    Sorry maar in welke competitie zaten ze eerst?
  • 30 Apr 2019 om 17:21
    Het begint er allemaal weer goed uit te zien. Hoop toch echt op meer spelers uit jeugd volgend jaar bij het eerste, dit seizoen in de KKD was toch echt wel de ideale mogelijkheid om al wat wedstrijden te spelen. Vindt het persoonlijk zonde dat spelers als o.a. Trotman, Fernandes, Roemeratoe en Wieffer weinig tot geen minuten hebben gemaakt. —————————————— Weet iemand hoe het zit met de andere jeugd elftallen? In welke divisie ze zitten? Dacht dat de meeste in de Eerste Divisie zaten. * Jong FCT zit nu in de beloftencompetitie, en zaten tegen het kampioenschap aan of in de top 2. Was het dan dat ze daarmee terug naar de Derde Divisie gaan? Zo ja, is dit verstandig voor de ontwikkeling van de spelers?
  • 30 Apr 2019 om 17:21
    Langzaam gaat her weer de goede kant op met Twente
  • 30 Apr 2019 om 17:10
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:05
      Mag ik vragen wie dat is? Ik ken hem niet.
    Thijs van leeuwen
  • 30 Apr 2019 om 17:05
    • Quote van 30 Apr 2019 om 17:04
      Dit bedoelde ik, we hebben goede talenten, vooral doe op de foto.
    Mag ik vragen wie dat is? Ik ken hem niet.
  • 30 Apr 2019 om 17:04
    Dit bedoelde ik, we hebben goede talenten, vooral doe op de foto.