Verbeek: ''Volgens mij spreken ze niet met andere kandidaten''

( 12 reacties)
Verbeek: ''Volgens mij spreken ze niet met andere kandidaten''

Gertjan Verbeek is in beeld bij Adelaide United en de voormalig FC Twente-avontuur ziet een overstap naar de nummer vier van A-League wel zitten. "Dit lijkt me een mooi avontuur, laat de 56-jarige trainer weten tegenover de Leeuwarder Courant. 

Komende week komt een delegatie van de Australische club naar Nederland. "Dan gaan we kijken of we de zaken kunnen afronden", aldus Verbeek, die een goed gevoel heeft overgehouden na twee gesprekken via de telefoon. "Volgens mij spreken ze niet met andere kandidaten."

"De mensen van Adelaide United die ik heb gesproken zijn ontzettend enthousiast. Het is een goede club in een competitie waar de bovenste zes, acht clubs aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb hun eerste wedstrijd in de play-offs op televisie bekeken en zag een degelijke ploeg, met spelers die maar bleven gaan."

"Dit lijkt me een mooi avontuur. Australiërs hebben een geweldige sportmentaliteit. Bovendien hoor je vaak dat Australië een geweldig land is om te leven", besluit Verbeek, die tot nu toe alleen in Nederland en Duitsland werkzaam was als trainer.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 May 2019 om 15:39
    neem aan dat dit voor twente ook goed nieuws is? Hoeft twente hem minder te gaan betalen per maand?
  • 10 May 2019 om 14:34
    Ikzeg. Ik wens u natuurlijk heel veel sterkte en succes en plezier en geluk met uw nieuwe club.
  • 10 May 2019 om 13:11
    • Quote van 10 May 2019 om 13:07
      Gertjan Verbeek is in 2009 ontslagen bij Feyenoord, in 2013 ontslagen bij AZ, in 2014 ontslagen bij Nurnberg, in 2017 ontslagen bij Bochum, in 2018 ontslagen bij Twente. Allemaal vanwege verstoorde verhoudingen. Dat is geen best track record. Dat zijn de feiten. Verbeek gaat in Australie uiteindelijk ook ontslagen worden.
    Doe dat spelletje eens met Fred Rutten.
  • 10 May 2019 om 13:07
    • Quote van 10 May 2019 om 11:46
      Natuurlijk appels met peren vergelijken als je een topploeg met een staartploeg vergelijkt, en die mentaliteit komt meer van Rugby.

      Australiers zijn doorgaans goedgebekt, sports-minded en kunnen fysiek en mentaal tegen een stootje. Je voorspelling is een beetje een kinderlijke notie, op basis van hetgeen bij FCT is voorgevallen. FCT was een unieke situatie, met een unieke ploeg, die mentaal uniek slecht was, en dan ook nog eens een unieke clubleiding die unieke beslissingen neemt.

      Verbeek is gewoon een doorsnee trainer, met veel passie voor de sport en een no nonsense karakter.
    Gertjan Verbeek is in 2009 ontslagen bij Feyenoord, in 2013 ontslagen bij AZ, in 2014 ontslagen bij Nurnberg, in 2017 ontslagen bij Bochum, in 2018 ontslagen bij Twente. Allemaal vanwege verstoorde verhoudingen. Dat is geen best track record. Dat zijn de feiten. Verbeek gaat in Australie uiteindelijk ook ontslagen worden.
  • 10 May 2019 om 12:30
    • Quote van 10 May 2019 om 11:46
      Natuurlijk appels met peren vergelijken als je een topploeg met een staartploeg vergelijkt, en die mentaliteit komt meer van Rugby.

      Australiers zijn doorgaans goedgebekt, sports-minded en kunnen fysiek en mentaal tegen een stootje. Je voorspelling is een beetje een kinderlijke notie, op basis van hetgeen bij FCT is voorgevallen. FCT was een unieke situatie, met een unieke ploeg, die mentaal uniek slecht was, en dan ook nog eens een unieke clubleiding die unieke beslissingen neemt.

      Verbeek is gewoon een doorsnee trainer, met veel passie voor de sport en een no nonsense karakter.
    Ik denken date GJV juist een probleem kan krijgen met mondige Aussies. Vergelijkbaar met zijn periodes bij Feyenoord en FCT. Allebei groepen met mondige spelers die denken beter te zijn dan ze in werkelijkheid presteren. Bovendien begint GJV met een achterstand aangezien hij over moet schakelen op het Engels.
  • 10 May 2019 om 11:46
    • Quote van 10 May 2019 om 10:39
      Wout Brama zei onlangs: " Australië is een geweldige plek om te wonen, maar de club waarbij ik speelde was níét geweldig. We eindigden het eerste jaar onderaan, onze spits ging gedesillusioneerd terug naar Spanje, het ging er amateuristisch aan toe". En Verbeek zegt nu dat Australiers een geweldige sportmentaliteit hebben. Dat geldt misschien wel voor sommige andere sporten, maar niet voor het voetbal in Australie. Verbeek gaat zichzelf nog wel tegenkomen, hij heeft heel andere ideeen over sport dan de 'amateur' voetballers in Australie, en bovendien is hij communicatief een hork. Ik voorspel dat hij binnen de kortste keren ruzie heeft met de spelers en wordt ontslagen.
    Natuurlijk appels met peren vergelijken als je een topploeg met een staartploeg vergelijkt, en die mentaliteit komt meer van Rugby.

    Australiers zijn doorgaans goedgebekt, sports-minded en kunnen fysiek en mentaal tegen een stootje. Je voorspelling is een beetje een kinderlijke notie, op basis van hetgeen bij FCT is voorgevallen. FCT was een unieke situatie, met een unieke ploeg, die mentaal uniek slecht was, en dan ook nog eens een unieke clubleiding die unieke beslissingen neemt.

    Verbeek is gewoon een doorsnee trainer, met veel passie voor de sport en een no nonsense karakter.
  • 10 May 2019 om 11:13
    • Quote van 10 May 2019 om 10:58
      Nou, wat let je? Je kunt ook europarlementariër worden... Hoef je helemaaaaal niks te doen voor je centen.
    Voor beiden moet je wel in het juiste netwerk zitten.
  • 10 May 2019 om 10:58
    • Quote van 10 May 2019 om 10:54
      Ik wil ook bvo trainer worden. Beetje de grapjas aantrekken, dom lullen. Naar de mooiste oorden, en binnen no-time weer lekker thuis op de bank en goed doorbetaald worden
    Nou, wat let je? Je kunt ook europarlementariër worden... Hoef je helemaaaaal niks te doen voor je centen.
  • 10 May 2019 om 10:54
    Ik wil ook bvo trainer worden. Beetje de grapjas aantrekken, dom lullen. Naar de mooiste oorden, en binnen no-time weer lekker thuis op de bank en goed doorbetaald worden
  • 10 May 2019 om 10:39
    Wout Brama zei onlangs: " Australië is een geweldige plek om te wonen, maar de club waarbij ik speelde was níét geweldig. We eindigden het eerste jaar onderaan, onze spits ging gedesillusioneerd terug naar Spanje, het ging er amateuristisch aan toe". En Verbeek zegt nu dat Australiers een geweldige sportmentaliteit hebben. Dat geldt misschien wel voor sommige andere sporten, maar niet voor het voetbal in Australie. Verbeek gaat zichzelf nog wel tegenkomen, hij heeft heel andere ideeen over sport dan de 'amateur' voetballers in Australie, en bovendien is hij communicatief een hork. Ik voorspel dat hij binnen de kortste keren ruzie heeft met de spelers en wordt ontslagen.
  • 10 May 2019 om 10:31
    Eindelijk...
  • 10 May 2019 om 10:14
    Ik wens je succes.