Hake steunt Pusic: ''Het is natuurlijk wel zonde en ook raar''

( 17 reacties)
Hake steunt Pusic: ''Het is natuurlijk wel zonde en ook raar''

Marino Pusic werd dinsdagmiddag, ondanks het kampioenschap in de Keuken Kampioen Divisie, op straat gezet door FC Twente. Trainer Rene Hake, die vanavond met SC Cambuur aan de play-offs begint, neemt het op voor de oefenmeester. 

"Uiteindelijk heeft die club de beslissing genomen en daar zullen ze een reden voor hebben", vertelt hij tegenover FOX Sports. "Maar het is natuurlijk wel zonde en je kunt er ook raar tegenaan kijken dat een trainer, die een elftal weer terugbrengt naar het hoogste niveau, dat-ie dat niet mag voortzetten." 

Hake, die vorig seizoen eveneens voortijdig moest vertrekken bij de club uit Enschede vanwege de tegenvallende resultaten, eindigde dit seizoen op een tiende plek met de club uit Leeuwarden. Vanavond speelt zijn ploeg de thuiswedstrijd tegen Almere City en dinsdagavond volgt de return. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 May 2019 om 19:10
    • Quote van 10 May 2019 om 13:12
      Beste Socrates, volgens mij spelen meerdere factoren een rol. FcT heeft een onervaren coach aangesteld. Dan is duidelijk dat er begeleiding nodig is. De vraag die ik heb: Is deze begeleiding er geweest en wat is het resultaat van de evaluatie ervan? Verder moet je weten wat de doelstelling was conform de overeenkomst. Alleen dan kun je beoordelen of iemand heeft gepresteerd of niet. Verder maakt het niet meer uit, want het is VVT.
    "Begeleiding" is er geweest in de vorm van tips van 22.894 supporters... van bijna wekelijks "aansturing" van ten Voorde in de krant (aanbieding 4 weken voor 4 euro) Ook Fred heeft adviezen aangedragen maar Marino was blij dat-ie weg was. Heeft ook aangegeven "op zijn eigen gevoel" af te gaan dus... Praten tegen muur was nuttiger. Meegenomen in evaluatie? Waarschijnlijk wel (gevoelskwestie, zijn ze ook goed in bij Twente. Meer gevoel dan visie) Doelstelling, promotie, gehaald maar geen chemie, geen draagvlak, heen veetrouwen meer dus uitzwaaien.
  • 10 May 2019 om 18:47
    • Quote van 10 May 2019 om 17:10
      Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
    Thomas Doll... al was dat 1/2 wedstrijden voor de promotie naar de Bundesliga. Zelfde Prinzip Verder kan ik nog wat voorbeelden uit de lagere competities in duitsland (vooral in berlijn zijn ze een beetje gek wat dat betreft) benoemen. Maar die clubs kent niemand dus niet waard om ze uit te typen.
  • 10 May 2019 om 18:43
    • Quote van 10 May 2019 om 17:10
      Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
    Paul Krabbe, FC Zwolle/PEC
  • 10 May 2019 om 18:07
    • Quote van 10 May 2019 om 17:10
      Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/875965/harde-beslissing-van-1-fc-k-ln-bestuur-trainer-vlak-voor-promotie-weggestuurd.html Bij Köln ontsloegen ze de trainer vlak voor het kampioenschap. De nieuwe trainer werd in zijn eerste wedstrijd direct kampioen.
  • 10 May 2019 om 17:29
    • Quote van 10 May 2019 om 17:10
      Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
    Pusic....


    Voor alles is een eerste keer, en FC Twente heeft nu de primeur. ;)
  • 10 May 2019 om 17:27
    Hake had Pusic gewoon mee moeten nemen naar Friesland....
  • 10 May 2019 om 17:24
    • Quote van 10 May 2019 om 17:10
      Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
    Ook deze kampioenenmakers werden ontslagen https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ook-deze-kampioenenmakers-werden-ontslagen~afe36787/
  • 10 May 2019 om 17:10
    Kan iemand mij een trainer noemen die promoveert en daarna ontslagen wordt? Kijk gerust ook buiten Nederland. Ik zelf kan de voorbeelden niet noemen
  • 10 May 2019 om 14:51
    • Quote van 10 May 2019 om 13:49
      Twente zal ook voor toekomstige trainers een moeilijke werksituatie blijven. Heel veel en zeer trouwe supporters, een roemrucht verleden en die supporters willen graag dat die draad naar het verleden weer zo snel mogelijk wordt opgepakt. Met een vrijwel lege beurs een schier onmogelijke toestand.
    niemand verwacht de prestaties zoals in het verleden. Mensen verwachten strijd en een poging tot voetbal. Als we erin blijven dan is het goed. Het antivoetbal onder pusic waren we volgend jaar sws mee gedegradeerd. Als een trainer een beetje logisch wisselt, tactisch is en er een poging gedaan wordt tot voetballen dan zijn de mensen al snel tevreden. Zal niet voor iedereen gelden maar het gros is de komende jaren tevreden met handhaving.
  • 10 May 2019 om 14:46
    Ikzeg. Als pusic Hulp had gekregen direct was er niets gebeurd, maar helaas kreeg hij die niet. En waarom niet dat zal wel nooit duidelijk worden. Volgende. Welke trainer er ook komt, hoop ik dat ie wel weet wat er gevraagd wordt. En spelers moeten is vechten voor hun geld. En wie er ook staat 1man kan dan weer het veld ruimen want 11spelers er uit donderen kost meer. Dan zijn de spelers de baas ik weet uit ervaring dat het zo werkt. Trainingen zo als in onze tijd heb ik nog steeds niet weer gezien.
  • 10 May 2019 om 14:24
    • Quote van 10 May 2019 om 13:49
      Twente zal ook voor toekomstige trainers een moeilijke werksituatie blijven. Heel veel en zeer trouwe supporters, een roemrucht verleden en die supporters willen graag dat die draad naar het verleden weer zo snel mogelijk wordt opgepakt. Met een vrijwel lege beurs een schier onmogelijke toestand.
    Klopt. Dus moeten verwachtingen 'gemanaged' worden. Daar zijn ze bij Twente niet echt goed in, we hebben een woordvoerder die blijkbaar een contract voor het leven heeft.
  • 10 May 2019 om 13:49
    Twente zal ook voor toekomstige trainers een moeilijke werksituatie blijven. Heel veel en zeer trouwe supporters, een roemrucht verleden en die supporters willen graag dat die draad naar het verleden weer zo snel mogelijk wordt opgepakt. Met een vrijwel lege beurs een schier onmogelijke toestand.
  • 10 May 2019 om 13:43
    Als Hake weet te promoveren geldt voor hem precies hetzelfde. Hij mag ook niet door bij cambuur
  • 10 May 2019 om 13:17
    • Quote van 10 May 2019 om 12:55
      Je moet ook kijken naar het getoonde spel en dat zag er niet uit dit seizoen
    Als hij daar gewoon eerlijk over was geweest....... niks geen problemen. Maar hij liep te lullen over dominant spel terwijl hij overlopen werd. Als dat het enige was, niets aan de hand. Maar dan heb je ook nog hetgeen geschreven in de krant. Als dat het enige was niets aan de hand.

    Aan alles kon je zien dat Meneer een bullshitter was/is. Zijn sollicitatie was min of meer een microfoon oppakken en een keer ' ik hou van jullie' roepen. Heeft hij van JvH geleerd: Twentevolk is makkelijk te ver- en misleiden.
  • 10 May 2019 om 13:12
    • Quote van 10 May 2019 om 13:05
      Niet alleen het vertoonde spel... er zijn nartuurlijk meerdere factoren die spelen, alleen verdiepen collega trainers en journalisten die zichzelf verheerlijcken en enkel en alleen afgaan op teletekstpagina 830 zich daar niet in
    Beste Socrates, volgens mij spelen meerdere factoren een rol. FcT heeft een onervaren coach aangesteld. Dan is duidelijk dat er begeleiding nodig is. De vraag die ik heb: Is deze begeleiding er geweest en wat is het resultaat van de evaluatie ervan? Verder moet je weten wat de doelstelling was conform de overeenkomst. Alleen dan kun je beoordelen of iemand heeft gepresteerd of niet. Verder maakt het niet meer uit, want het is VVT.
  • 10 May 2019 om 13:05