''Wellicht goede assistent, maar een groot gevaar voor de Eredivisie''

( 103 reacties)
''Wellicht goede assistent, maar een groot gevaar voor de Eredivisie''

Marino Pusic maakte FC Twente dit jaar kampioen in de Keuken Kampioen Divisie en na aanleiding van de titel, werd hij gekroond tot trainer van het jaar. Veronica Inside-analist Johan Derksen heeft zijn vragen daarbij.

"Wie heeft daar in godsnaam op gestemd. Zelfs hij kan dus een team kampioen maken in die competitie. Natuurlijk ze hadden heel veel spelers van kwaliteit en een heel erg grote begroting, maar met zo'n trainer ga je niet verder. Hij heeft totaal geen ervaring, heeft in het tweede van De Graafschap gespeeld en was kort assistent", begint Derksen bij Veronica Inside.

Derksen erkent dat het een knappe prestatie is, maar weet dat FC Twente weer een volgende stap wil zetten. "Hij heeft het keurig ingevuld, maar FC Twente wil nu verder. Hij denkt nu dat hij een heel erg grote trainer is, maar FC Twente wil een volgende stap zetten. Ik kan me niet voorstellen dat Ted van Leeuwen voor Garcia Garcia gaat. Hij is wellicht een goede assistent, maar het is een groot gevaar in de Eredivisie."

"Ik denk dat Ted van Leeuwen dolgraag Fred Rutten terughaalt. Maar Ted ziet achter elke boom een gevaar. Fred heeft natuurlijk enkele keren verkeerde keuzes gemaakt. Onlangs nog bij Anderlecht. Dat is ook weer een moeilijke club. Ik weet niet of Fred daar zin in heeft, maar ik weet ook niet of Garcia nou veel beter is", vraagt Derksen zich af.

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 May 2019 om 13:43
    • Quote van 13 May 2019 om 09:09
      Een trainer...welke trainer dan ook tijd en ruimte geven is prima, maar dan moet je wel progressie zien. Het zij in spelers die je langzaam aan beter ziet gaan spelen, het zij in de tactiek van de trainer, het zij in automatismen op het veld het zij in een duidelijke visie van een trainer.


      Whatever het ook is, als je dan maar progressie ziet. Bij Pusic zagen we geen van de genoemde progressiepunten. Het spel was en bleef los zand, het wisselbeleid bleef willekeurig zonder logische achterliggende gedachte. Pusic bleef voor mijn gevoel gokken op geluk en toevalligheden.


      Zelfs Sander Boschker of Garcia Garcia had dit volgens mij gekund, en ook die was kampioen geworden met deze selectie in de KKD. Gewoon omdat er nooit geen duidelijke hand van Pusic zichtbaar is geworden.
    Pusic is, volgens mij, nooit gevraagd waarom hij welke wissels heeft toegepast. Wellicht heeft hij daar een goede verklaring voor. Dan kan het voor de supporters alsnog een kul verklaring zijn maar voor hemzelf wel logisch/verstandig.
  • 13 May 2019 om 11:51
    • Quote van 13 May 2019 om 10:25
      Ik denk niet dat je al het positieve alleen kan afschuiven op de spelers zelf en al het negatieve op de zondebok (Pusic). Zeker in de standaardsituaties denk ik dat er bij de vele 'achter gesloten deuren' trainingen flink op is gehamerd.
    Beste Boesk001, ik ben het met jou eens. Omdat MP weg is, is het allemaal "de koe in de kont" kijken.... Het is VVT en het wordt tijd dat het boek definitief dicht gaat. Pas nadat MP bij een andere club gewerkt heeft, kun je m.i. een conclusie trekken. FcT heeft het contract opgezegd en moet verder. Daar zal nog genoeg over gediscussieerd worden. In elk geval is er geen excuus om niet te presteren. De selectie EN TS worden nu door TvL, samen met de directie en RvC, bepaald. Laten we dat afwachten.
  • 13 May 2019 om 10:31
    • Quote van 13 May 2019 om 10:25
      Ik denk niet dat je al het positieve alleen kan afschuiven op de spelers zelf en al het negatieve op de zondebok (Pusic). Zeker in de standaardsituaties denk ik dat er bij de vele 'achter gesloten deuren' trainingen flink op is gehamerd.
    Zeker niet, maar blijkbaar dachten Ted en Paul wel dat Pusic te 'weinig' heeft gedaan als hoofdtrainer....in welk opzicht dat dan ook moge zijn.
  • 13 May 2019 om 10:25
    • Quote van 13 May 2019 om 10:21
      Klopt Boes.....Peetken waardoor de defensie stabieler werd, en hij ook nog eens ging scoren uit standaardsituaties. Was dat echter dankzij Pusic of ondanks Pusic aangezien hij Peetken wel heel gemakkelijk opzij zette voor Nacho?


      Natuurlijk was het gebrek aan een fatsoenlijke spits een groot probleem, maar korte combinaties op het middenveld lukte al niet eens. Ik ben benieuwd wie de draad op gaat pakken als (assistent)trainer....
    Ik denk niet dat je al het positieve alleen kan afschuiven op de spelers zelf en al het negatieve op de zondebok (Pusic). Zeker in de standaardsituaties denk ik dat er bij de vele 'achter gesloten deuren' trainingen flink op is gehamerd.
  • 13 May 2019 om 10:21
    • Quote van 13 May 2019 om 10:03
      En toch heb ik veel progressie gezien verdedigend en in standaardsituaties. Nooit hebben we volgens mij ook zoveel gescoord vanuit vrije trappen en corners. Op het middenveld en voorin was het idd los zand. Echter ook door het gebrek van een fatsoenlijke spits.
    Klopt Boes.....Peetken waardoor de defensie stabieler werd, en hij ook nog eens ging scoren uit standaardsituaties. Was dat echter dankzij Pusic of ondanks Pusic aangezien hij Peetken wel heel gemakkelijk opzij zette voor Nacho?


    Natuurlijk was het gebrek aan een fatsoenlijke spits een groot probleem, maar korte combinaties op het middenveld lukte al niet eens. Ik ben benieuwd wie de draad op gaat pakken als (assistent)trainer....
  • 13 May 2019 om 10:03
    • Quote van 13 May 2019 om 09:09
      Een trainer...welke trainer dan ook tijd en ruimte geven is prima, maar dan moet je wel progressie zien. Het zij in spelers die je langzaam aan beter ziet gaan spelen, het zij in de tactiek van de trainer, het zij in automatismen op het veld het zij in een duidelijke visie van een trainer.


      Whatever het ook is, als je dan maar progressie ziet. Bij Pusic zagen we geen van de genoemde progressiepunten. Het spel was en bleef los zand, het wisselbeleid bleef willekeurig zonder logische achterliggende gedachte. Pusic bleef voor mijn gevoel gokken op geluk en toevalligheden.


      Zelfs Sander Boschker of Garcia Garcia had dit volgens mij gekund, en ook die was kampioen geworden met deze selectie in de KKD. Gewoon omdat er nooit geen duidelijke hand van Pusic zichtbaar is geworden.
    En toch heb ik veel progressie gezien verdedigend en in standaardsituaties. Nooit hebben we volgens mij ook zoveel gescoord vanuit vrije trappen en corners. Op het middenveld en voorin was het idd los zand. Echter ook door het gebrek van een fatsoenlijke spits.
  • 13 May 2019 om 09:09
    • Quote van 12 May 2019 om 21:44
      En dat die trainer de tijd en de ruimte krijgt om aan de selectie te werken. Ook als de resultaten er de eerste maanden nog niet zijn.
    Een trainer...welke trainer dan ook tijd en ruimte geven is prima, maar dan moet je wel progressie zien. Het zij in spelers die je langzaam aan beter ziet gaan spelen, het zij in de tactiek van de trainer, het zij in automatismen op het veld het zij in een duidelijke visie van een trainer.


    Whatever het ook is, als je dan maar progressie ziet. Bij Pusic zagen we geen van de genoemde progressiepunten. Het spel was en bleef los zand, het wisselbeleid bleef willekeurig zonder logische achterliggende gedachte. Pusic bleef voor mijn gevoel gokken op geluk en toevalligheden.


    Zelfs Sander Boschker of Garcia Garcia had dit volgens mij gekund, en ook die was kampioen geworden met deze selectie in de KKD. Gewoon omdat er nooit geen duidelijke hand van Pusic zichtbaar is geworden.
  • 12 May 2019 om 21:44
    • Quote van 12 May 2019 om 20:43
      Het is maar net wat voor een naam je het geeft maar zoals ik zei als je niets doet weet je zeker dat het fout gaat want als je in een seizoen al 20 wedstrijden hebt verloren dan is de kans om de boel aan de gang te krijgen met die trainer nihil. Laten we hopen dat er vanaf komend seizoen een goede trainer staat met een duidelijke visie die bij de club past en we daar ook de spelers voor kunnen halen.
    En dat die trainer de tijd en de ruimte krijgt om aan de selectie te werken. Ook als de resultaten er de eerste maanden nog niet zijn.
  • 12 May 2019 om 20:57
    • Quote van 12 May 2019 om 15:15
      Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
    Hoe lang wil je dit hier gaan herkauwen?
  • 12 May 2019 om 20:43
    • Quote van 12 May 2019 om 19:36
      Het schokeffect bestaat niet. Als een club het beter doet na het ontslag van een trainer dan betekent dat alleen dat de verhoudingen binnen/rond de selectie verziekt waren of dat de ontslagen trainer tactisch fouten heeft gemaakt.
    Het is maar net wat voor een naam je het geeft maar zoals ik zei als je niets doet weet je zeker dat het fout gaat want als je in een seizoen al 20 wedstrijden hebt verloren dan is de kans om de boel aan de gang te krijgen met die trainer nihil. Laten we hopen dat er vanaf komend seizoen een goede trainer staat met een duidelijke visie die bij de club past en we daar ook de spelers voor kunnen halen.
  • 12 May 2019 om 19:36
    • Quote van 12 May 2019 om 18:50
      Heel vaak weet je gewoon dat de chemie er niet is, niets doen betekend dan voor 99% zeker degradatie. Dan kun je als club beter gokken op het zgn schok effect. Men had Hake niet moeten ontslaan (in ieder geval niet zo vroeg in het seizoen).
    Het schokeffect bestaat niet. Als een club het beter doet na het ontslag van een trainer dan betekent dat alleen dat de verhoudingen binnen/rond de selectie verziekt waren of dat de ontslagen trainer tactisch fouten heeft gemaakt.
  • 12 May 2019 om 19:19
    • Quote van 12 May 2019 om 18:50
      Heel vaak weet je gewoon dat de chemie er niet is, niets doen betekend dan voor 99% zeker degradatie. Dan kun je als club beter gokken op het zgn schok effect. Men had Hake niet moeten ontslaan (in ieder geval niet zo vroeg in het seizoen).
    Dat geen chemie verhaal begint echt een eigen leven te leiden. Het zijn twee spelertjes nogmaals die deel zijn van een groter plan en dan is het lekker makkelijk voor LtV om dit te roepen want meneer zit dicht op de groep. M'n reet, Leon is een achterbaks ventje maar dat komt nog wel een keer aan het licht allemaal.
  • 12 May 2019 om 18:50
    • Quote van 12 May 2019 om 18:07
      Soms gaat het wel goed maar in 9 van de 10 gevallen wordt het juist niet beter. Kijk in Nederland naar nac en excelsior. Nac rechtstreeks gedegradeerd en excelsior speelde nacompetitie. Dus te uit je winst.
    Heel vaak weet je gewoon dat de chemie er niet is, niets doen betekend dan voor 99% zeker degradatie. Dan kun je als club beter gokken op het zgn schok effect. Men had Hake niet moeten ontslaan (in ieder geval niet zo vroeg in het seizoen).
  • 12 May 2019 om 18:17
    • Quote van 12 May 2019 om 14:05
      ls we dan echt bottom of the barrel moeten vissen.... waarom niet. :-)
    Bbl? dat is vissen in troebel water..... :-)
  • 12 May 2019 om 18:07
    • Quote van 12 May 2019 om 15:15
      Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
    Kerel hou toch op man, die Pusic is Exit gelukkig. Case close svp...pffff dit is erg
  • 12 May 2019 om 18:07
    • Quote van 12 May 2019 om 16:37
      Kijk ff naar Schalke.....
    Soms gaat het wel goed maar in 9 van de 10 gevallen wordt het juist niet beter. Kijk in Nederland naar nac en excelsior. Nac rechtstreeks gedegradeerd en excelsior speelde nacompetitie. Dus te uit je winst.
  • 12 May 2019 om 17:09
    Die Pusic sekte hier wordt wel een beetje eng ;))
  • 12 May 2019 om 16:37
    • Quote van 12 May 2019 om 15:15
      Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
    Kijk ff naar Schalke.....
  • 12 May 2019 om 16:37
    • Quote van 12 May 2019 om 15:15
      Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
    Nog niet uitgejankt Marino?
  • 12 May 2019 om 15:26
    • Quote van 12 May 2019 om 15:15
      Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
    daarom pusic ook pas aan het einde van seizoen ontslagen...netjes toch...
  • 12 May 2019 om 15:22
    • Quote van 12 May 2019 om 14:35
      Ikzeg. Fz. Ik weet het vanaf het begin dat het zo is maar als u nog even geduld op kan brengen komen er zeker andere berichten.
    Ikzeg. danku voor deze wijze woorden.
  • 12 May 2019 om 15:15
    Weer een duidelijk verhaal bij de tafel kees. Hoe is het mogelijk dat er de laaste jaren te veel trainers sneuvelen bij fctwente. En de komende jaren zal dit ook weer. Gebeuren. En als dit nu succes op levert niet echt dacht ik. Even terug naar het vorige seizoen 2 trainers ontslagen en met als resultaat degradatie. Dus het ontslaan van trainers is in heel veel gevallen volstrekt onzinig en levert niet het gewenste effect opo.
  • 12 May 2019 om 14:35
    • Quote van 12 May 2019 om 14:07
      Komen er nog een keer nieuwe artikelen of wat?
    Ikzeg. Fz. Ik weet het vanaf het begin dat het zo is maar als u nog even geduld op kan brengen komen er zeker andere berichten.
  • 12 May 2019 om 14:07
    Komen er nog een keer nieuwe artikelen of wat?
  • 12 May 2019 om 14:05
    • Quote van 12 May 2019 om 13:29
      Lukkien ?
    ls we dan echt bottom of the barrel moeten vissen.... waarom niet. :-)
  • 12 May 2019 om 13:29
    • Quote van 12 May 2019 om 09:26
      Zou welkom zijn.
    Lukkien ?
  • 12 May 2019 om 12:27
    • Quote van 12 May 2019 om 11:52
      Ik vind dat pusic te veel aandacht naar zich toetrekt. Hij is ook zo zielig, kampioen worden en dan ontslagen worden. Wat leven we toch allemaal een rare wereld. Hij kan beter acteur worden dan trainer worden. Want van voetbal heeft hij weinig verstand van.
    Dat doet ie na zijn ontslag constant. Hij is onderscheiden...hij is kampioen geworden....hij is zus, en hij is zo. Marino deed niets fout, dat wat fout ging, dat lag nooit aan Marino....blame it on the bossa nova...


    Wat een jankerd en drama queen blijkt die man keer op keer. Man accepteer en geef toe dat het voetbal onder jou op de mat kut was. Geef toe dat je spelers niet beter hebt kunnen maken, en geef toe dat je zonder Brama geen kampioen was geworden. Laat zien dat je een 'Balkan Boy' bent en draag je ontslag als een kerel, want nu lijk je er in de verste verte niet op....
  • 12 May 2019 om 12:24
    • Quote van 12 May 2019 om 12:03
      Ik had hem uitgezet toen hij over Ajax begon te praten. Wat een onzin en een saai verhaal kan hij vertellen.
    Begin had ik gemist. Zappte er met toeval langs. Maar ben blij dat we verlost zijn van hem.
  • 12 May 2019 om 12:22
    • Quote van 12 May 2019 om 12:18
      1 juli dacht ik
    11 juni volgensmij
  • 12 May 2019 om 12:19
    Ikzeg. Hier klopt het wat u vertelt, maar nogmaals hij had Hulp nodig vanaf het begin meneer derksen, die Hulp had voor de klas moeten staan en de heer pusic als assistent klaar, maar ik heb gehoord in de wandelgangen dat niemand het in begin aan durfde en het geld was niet beschikbaar, de heer pusic heeft het aan gedurfd en dat vind ik een geweldige prestatie. Maar eerlijk is eerlijk de heer pusic is er nog lang niet klaar voor helaas. Het grote werk moet nu gedaan worden Door een uit de verf geschoten trainer en wie dan de assistent wordt is om het even nu. Ik hoop dat er nu iemand komt die weet wat er gevraagd wordt.
  • 12 May 2019 om 12:18
    • Quote van 12 May 2019 om 12:17
      Weet iemand wanneer de transfermarkt open gaat?
    1 juli dacht ik
  • 12 May 2019 om 12:17
    Weet iemand wanneer de transfermarkt open gaat?
  • 12 May 2019 om 12:04
    • Quote van 12 May 2019 om 11:49
      Ik vond het een ijzersterk verhaal van Pusic bij de tafel van Kees. Uiteindelijk is het ontzettend knap dat hij, gezien de zeer moeilijke omstandigheden, kampioen is geworden. Hij verdient veel mee respect, maar sommigen kunnen het blijkbaar beter. Roeptoeteren is zo makkelijk.
    Tsja, als jij de excuses die 01/08/2018, 01/10/2018, 01/12/2019, 01/02/2019 en 01/04/2019 exact hetzelfde klinken, gepaard met exact hetzelfde voetbal, gepaard met onrust in de media, gepaard met signalen van onrust in de groep, gepaard met opzichtige leugens/onwaarheden kunt waarderen.

    Pusic heeft te vaak voor de camera gestaan en gesproken van dominant voetbal, terwijl we werden overlopen. We hebben een reeks neergezet waarin we keer op keer met meer geluk dan wijsheid 3 punten binnen hebben gesleept. Nu claimen dat dit de tactiek was staat haaks op de interviews gegeven na wedstrijden, staat haaks op onvoorstelbare wissels (Assaidi - Lely de meest opzienbarende) en het wanbeleid gevoerd.
  • 12 May 2019 om 12:03
    • Quote van 12 May 2019 om 11:59
      Ik zag wel weer zijn waterige oogjes na het Brama stukje. Haha.
    Ik had hem uitgezet toen hij over Ajax begon te praten. Wat een onzin en een saai verhaal kan hij vertellen.
  • 12 May 2019 om 12:02
    Ach ja, de nieuwe trainer zal veel beter zijn...Dat wordt weer een vette kluif voor pitbull Leo.
  • 12 May 2019 om 11:59
    • Quote van 12 May 2019 om 11:52
      Ik vind dat pusic te veel aandacht naar zich toetrekt. Hij is ook zo zielig, kampioen worden en dan ontslagen worden. Wat leven we toch allemaal een rare wereld. Hij kan beter acteur worden dan trainer worden. Want van voetbal heeft hij weinig verstand van.
    Ik zag wel weer zijn waterige oogjes na het Brama stukje. Haha.
  • 12 May 2019 om 11:53
    • Quote van 12 May 2019 om 11:49
      Ik verwacht dat komende week hier het dossier Pusic is afgesloten. De eerste prio zal de trainer zijn. Wellicht stromen deze week al berichten binnen van spelers die blijven of vertrekken. Maar goed, een nieuwe trainer is het belangrijkste. Het aantrekken van nieuwe spelers zal waarschijnlijk niet gebeuren voor juni. Nieuwe spelers worden vaak ook mede in samenspraak met de trainer gehaald. Al zou dat laatste eigenlijk niet het geval moeten zijn.
    Van mij mag dat dossier vandaag nog afgesloten worden.
  • 12 May 2019 om 11:53
    • Quote van 12 May 2019 om 10:43
      Streppel gadverdamme, hoe he'j 't dan?
    Beggars cant be choosers. Wat je van hem weet is dat hij een uitdaging niet uit de weg gaat, multifunctioneel is, in zeer moeilijke sitiaties heeft gewerkt, aanvallend voetbal nastreeft, en karakter heeft.

    Of hij nu een supercoach is, een tactisch vernuft of nu een aantal tekortkomingen heeft, dat boeit niet. Je hebt iemand met redelijke ervaring en een redelijk netwerk.

    Alles beter dan een of andere wazige Ted-fluffer met 0.0 aantoonbare ervaring.

    Je maakt een afgestudeerde HBO'er die bij de Rabobank gaat werken na zijn studie toch ook geen directeur na 2 jaar? Je maakt een voorman/teamleader bij Vredestijn/Holst die zijn taken als teamleider naar behoren doet toch ook geen directeur? Daar gaat toch een traject van studies en promoties aan vooraf?
  • 12 May 2019 om 11:52
    • Quote van 12 May 2019 om 11:49
      Ik vond het een ijzersterk verhaal van Pusic bij de tafel van Kees. Uiteindelijk is het ontzettend knap dat hij, gezien de zeer moeilijke omstandigheden, kampioen is geworden. Hij verdient veel mee respect, maar sommigen kunnen het blijkbaar beter. Roeptoeteren is zo makkelijk.
    Ik vind dat pusic te veel aandacht naar zich toetrekt. Hij is ook zo zielig, kampioen worden en dan ontslagen worden. Wat leven we toch allemaal een rare wereld. Hij kan beter acteur worden dan trainer worden. Want van voetbal heeft hij weinig verstand van.
  • 12 May 2019 om 11:49
    • Quote van 12 May 2019 om 10:49
      Toch mooi dat er nauwelijks nieuwe items worden geplaatst. Komkommertijd? Of nu juist veel werk buiten ons gezichtsveld? Ik hoop op het laatste! Dus blijven we maar doordrammen over Pusic en zijn mogelijke opvolgers.
    Ik verwacht dat komende week hier het dossier Pusic is afgesloten. De eerste prio zal de trainer zijn. Wellicht stromen deze week al berichten binnen van spelers die blijven of vertrekken. Maar goed, een nieuwe trainer is het belangrijkste. Het aantrekken van nieuwe spelers zal waarschijnlijk niet gebeuren voor juni. Nieuwe spelers worden vaak ook mede in samenspraak met de trainer gehaald. Al zou dat laatste eigenlijk niet het geval moeten zijn.
  • 12 May 2019 om 11:49
    Ik vond het een ijzersterk verhaal van Pusic bij de tafel van Kees. Uiteindelijk is het ontzettend knap dat hij, gezien de zeer moeilijke omstandigheden, kampioen is geworden. Hij verdient veel mee respect, maar sommigen kunnen het blijkbaar beter. Roeptoeteren is zo makkelijk.
  • 12 May 2019 om 11:16
    • Quote van 12 May 2019 om 10:01
      Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
    Zeknhini blijven? Dat zou mooi zijn.
  • 12 May 2019 om 11:10
    • Quote van 12 May 2019 om 10:54
      Garcia was medeverantwoordelijk voor het waardeloze voetbal afgelopen seizoen..hij was toch diegene die de het de spanjolen het verwachte voetbal van hen uitlegde int spaans..zijn ze nu zo dom ..
    Als in de "tactiek" van Pusic vertalen. Wie kan dat wel? ;)
  • 12 May 2019 om 10:54
    • Quote van 12 May 2019 om 10:01
      Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
    Garcia was medeverantwoordelijk voor het waardeloze voetbal afgelopen seizoen..hij was toch diegene die de het de spanjolen het verwachte voetbal van hen uitlegde int spaans..zijn ze nu zo dom ..
  • 12 May 2019 om 10:49
    Toch mooi dat er nauwelijks nieuwe items worden geplaatst. Komkommertijd? Of nu juist veel werk buiten ons gezichtsveld? Ik hoop op het laatste! Dus blijven we maar doordrammen over Pusic en zijn mogelijke opvolgers.
  • 12 May 2019 om 10:43
    Streppel gadverdamme, hoe he'j 't dan?
  • 12 May 2019 om 10:36
    • Quote van 12 May 2019 om 10:01
      Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
    Garcia zou niet keuze 1,2,3,4 of 999 mogen zijn. Ik heb niets tegen Garcia, heb geen enkele weet van zijn capaciteiten maar wat ik wel weet is dat een assistentje dat 2 jaar geleden zijn schoenen in de wilgen heeft gehangen nog nooit bij een 4de club van een land is gebombardeerd tot hoofdcoach. Het voegt toe aan creatie van fundament op drijfzand.

    Hopen op Jans/Streppel of een type Bosz, want wij zijn nu gewoon toe aan wat stabiliteit en een trainer met krediet. Dat krediet brokkelt onmeunig snel af als we de eerste 6 maanden een Groningen scenario zien. Garcia is geen Danny B, geen cultheld, geen trainer die furore heeft gemaakt, dus heeft bij het brede publiek nul krediet. Groningen is gered door een aantal huurlingen, dus stort volgend seizoen keihard in elkander.
  • 12 May 2019 om 10:31
    Het maakt niet uit wie de trainer wordt van Twente, hij wordt toch op zeer korte termijn op de schopstoel gezet, dus wat dat betreft snap ik Rutten wel
  • 12 May 2019 om 10:30
    • Quote van 12 May 2019 om 10:01
      Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
    Rutten, fundamentele fout om iemand half bij een club te betrekken. Tuurlijk gratis advies is mooi meegenomen, maar het voegt toe aan de instabiliteit van het geheel, want..... je moet altijd uitgaan van het scenario dat er iemand weg valt.

    Weinig geld? Hallo, 5 Miljoen. Daar dromen de nr 18-14 van. Alles wat je moet doen is Lely, Boere en Oosterwijk (wellicht Brondeel) dumpen.

  • 12 May 2019 om 10:11
    • Quote van 12 May 2019 om 10:01
      Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
    we moeten iemand met ervaring en die een aantal jaren kan en durft te bouwen zoals Ron Jans bij Groningen de 2e helft van de competitie het opgepakt heeft daar samen met Buys.... wij zijn idd ook genoodzaakt 1 of 2 te huren maar de rest moet in de regio te vinden zijn net als Beijn ...en ze steeds beter maakt ook
  • 12 May 2019 om 10:01
    • Quote van 12 May 2019 om 07:58
      Helemaal mee eens .
    Garcia is eigenlijk tweede keus,het liefst hadden ze Rutten voor de groep,er is veel op hem ingepraat maar hij wil niet in Nederland nog bij een club werken, en als er wat leuks komt in het buitenland daarheen ,gaat Ted en Evert wel helpen met het samenstellen nieuwe selectie,dus 3 grote netwerken en met Garcia tips over Spaanse spelers komt dat wel goed,ook staat er toch al een aardig geraamte,als Drommel en Zekhnini blijven,tel daar Bijen,Brama,Espinosa,Vukcic,Aitor op,heb je toch al 7 die in de basis kunnen,ook nog wel wat over voor de bank,en ja ze weten dat er 2 blessure gevoelig zijn en houden daar rekening mee,helaas weinig geld,denk echt dat als je ze nu 1 of 1,5 miljoen zou geven ze daar wel goede talenten voor zouden halen die in de toekomst veel geld kunnen opleveren,gewoon een goede welgemeende tip voor de RVC. ,
  • 12 May 2019 om 09:26
    • Quote van 12 May 2019 om 08:58
      blijft er voor mij maar 1 over ...Ron Jans ...
    Zou welkom zijn.
  • 12 May 2019 om 09:22
    • Quote van 12 May 2019 om 08:58
      blijft er voor mij maar 1 over ...Ron Jans ...
    De kans is groot dat Ron Jans bij Twente trainer gaat worden
  • 12 May 2019 om 08:58
    • Quote van 12 May 2019 om 08:51
      Daarom ben ik altijd van mening geweest dat FCT een trainer/TD nodig had. Okay, dat is wellicht niet het geval, maar ga me niet vertellen dat van de vele trainers in NL, uit de KKD, uit Bundes 2. of whatever, dat wij niet een trainer kunnen vinden. Streppel deed gewoon een open sollicitatie.

      In het geval van een trainder/TD kun je er altijd een aspirant trainer naast zetten.
    blijft er voor mij maar 1 over ...Ron Jans ...
  • 12 May 2019 om 08:51
    • Quote van 12 May 2019 om 08:46
      alles terecht wat je schrijft hier maar nogmaals die trainer wil toch weten welk spelersmateriaal aanwezig is..toch..Welke goeie wil daar nu al bij ons instappen...
    Daarom ben ik altijd van mening geweest dat FCT een trainer/TD nodig had. Okay, dat is wellicht niet het geval, maar ga me niet vertellen dat van de vele trainers in NL, uit de KKD, uit Bundes 2. of whatever, dat wij niet een trainer kunnen vinden. Streppel deed gewoon een open sollicitatie.

    In het geval van een trainder/TD kun je er altijd een aspirant trainer naast zetten.
  • 12 May 2019 om 08:46
    • Quote van 12 May 2019 om 08:18
      Een verschrikkelijk domme vraag. Wat maakt ervaring beter? Potdomme deze vraag zou je zo een dom-blondje-award kunnen toebedelen. Denk niet aan iemands' kwaliteiten als enkel coach en of groepsleider. We gaan nu in zee met wat oale leu, die kunnen pardoes ziek worden, dood gaan etc etc. Of, Ted kan zomaar vertrekken, Fred kan zomaar elders bondscoach worden. Als een trainer dus alleen komt te staan bij onverwachte wendingen, en zijn support-netwerk valt weg (voor welke reden dan ook), dan mag je hopen dat deze trainer voldoende ervaring heeft om de kar te trekken. Mensen die het OKAY vinden dat wij de Ballenjongen van de Assistent van de Assistents' Assistents aanstellen is verschrikkelijk dom en volledig onverantwoord. Na 3X tegen eenzelfde steen te hebben gestoten, en het een 4de maal toelaten dat is gewoon masochisme. Gewoon Muharram zelfkastijding, en mocht het zo zijn (ervaren assistent of niet) dan moet er een motie van wantrouwen komen richting de RVC, en wellicht TV! Het kan niet zo zijn dat de mensen die miljoenen spenderen/investeren, jaar in jaar uit in het ootje worden genomen en dat er met hun geld word gegokt. Het kan niet zo zijn dat bij een BVO als FCT waar men 'enkel' normaal moet doen en fungeren als een BVO, een miljoenenbedrijf, de belangrijkste schakel in dat bedrijf is (voor het publiek) de trainer. Het lijkt erop dat Van Leeuwen en anderen zichzelf belangrijker maken dan de hoofdpersonage, door de hoofdpersonage een insignificant persoon te maken. Schots en scheve bedrijfsvoering, een kaartenhuis dat in elkaar zal donderen bij de eerste de beste storm.
    alles terecht wat je schrijft hier maar nogmaals die trainer wil toch weten welk spelersmateriaal aanwezig is..toch..Welke goeie wil daar nu al bij ons instappen...
  • 12 May 2019 om 08:18
    • Quote van 11 May 2019 om 15:44
      Tja maar wat maakt een ervaren trainer beter? Gert Jan Verbeek was toch behoorlijk ervaren!!! Ik blijf erbij als trainer ben je zo goed als je spelers materiaal.
    Een verschrikkelijk domme vraag. Wat maakt ervaring beter? Potdomme deze vraag zou je zo een dom-blondje-award kunnen toebedelen. Denk niet aan iemands' kwaliteiten als enkel coach en of groepsleider. We gaan nu in zee met wat oale leu, die kunnen pardoes ziek worden, dood gaan etc etc. Of, Ted kan zomaar vertrekken, Fred kan zomaar elders bondscoach worden. Als een trainer dus alleen komt te staan bij onverwachte wendingen, en zijn support-netwerk valt weg (voor welke reden dan ook), dan mag je hopen dat deze trainer voldoende ervaring heeft om de kar te trekken. Mensen die het OKAY vinden dat wij de Ballenjongen van de Assistent van de Assistents' Assistents aanstellen is verschrikkelijk dom en volledig onverantwoord. Na 3X tegen eenzelfde steen te hebben gestoten, en het een 4de maal toelaten dat is gewoon masochisme. Gewoon Muharram zelfkastijding, en mocht het zo zijn (ervaren assistent of niet) dan moet er een motie van wantrouwen komen richting de RVC, en wellicht TV! Het kan niet zo zijn dat de mensen die miljoenen spenderen/investeren, jaar in jaar uit in het ootje worden genomen en dat er met hun geld word gegokt. Het kan niet zo zijn dat bij een BVO als FCT waar men 'enkel' normaal moet doen en fungeren als een BVO, een miljoenenbedrijf, de belangrijkste schakel in dat bedrijf is (voor het publiek) de trainer. Het lijkt erop dat Van Leeuwen en anderen zichzelf belangrijker maken dan de hoofdpersonage, door de hoofdpersonage een insignificant persoon te maken. Schots en scheve bedrijfsvoering, een kaartenhuis dat in elkaar zal donderen bij de eerste de beste storm.
  • 12 May 2019 om 07:58
    • Quote van 11 May 2019 om 15:44
      Tja maar wat maakt een ervaren trainer beter? Gert Jan Verbeek was toch behoorlijk ervaren!!! Ik blijf erbij als trainer ben je zo goed als je spelers materiaal.
    Helemaal mee eens .
  • 12 May 2019 om 07:33
    als er de trainer zou komen die wij willen zal die toch willen weten welk materiaal er is...niets dus moeten 12 nieuwe spelers komen ...en dat duurt tot eind augustus voor die definitief bekend zijn ...moeten blij zijn als er al iemand met verstand van voetbal er bij ons zou willen instappen..
  • 12 May 2019 om 07:20
    • Quote van 11 May 2019 om 21:35
      Andries Jonker?
    Lijkt me geen goede keus
  • 12 May 2019 om 07:17
    • Quote van 11 May 2019 om 23:42
      Het houd niet meer op en zeker niet van zelf. Het trainers kerkhof is al een tijdje bezig en gaat nog wel een tijdje door als we zo met mensen bijven omgaan.
    Hoe lang blijven we door ratelen. Jij als positivo zou toch het goede voorbeeld moeten geven. Wij bepalen niet, dat doen de bestuurders. Hebben wij toch geen invloed op. We moeten nu vooruit kijken
  • 11 May 2019 om 23:42
    • Quote van 11 May 2019 om 15:05
      García is het volgende zwarte schaap. Kom er maar In Leon, Tijmen en van Sta
    Het houd niet meer op en zeker niet van zelf. Het trainers kerkhof is al een tijdje bezig en gaat nog wel een tijdje door als we zo met mensen bijven omgaan.
  • 11 May 2019 om 23:02
    Morgenvroeg maar een keer niet kijken naar de tafel van Kees als Pusic zijn jankverhaal gaat vertellen. Het vervelende is dat er dan hier weer een artikel over hem wordt geplaatst en we het weer over hem moeten hebben ipv over zijn opvolger.
  • 11 May 2019 om 22:57
    • Quote van 11 May 2019 om 22:26
      Ik zou toch niet lullig willen doen over de carrière van Louis van Gaal. Hij was een degelijke voetballer met een prima carrière. Bij Sparta, wat destijds een club uit de subtop was, speelde hij in 8 jaar tijd bijna 250 wedstrijden.
    En ook Hiddink heeft een behoorlijke voetballoopbaan als speler gehad. Hij heeft zelfs nog even bij psv gevoetbald.
  • 11 May 2019 om 22:26
    • Quote van 11 May 2019 om 21:07
      Van Gaal kwam volgens mij ook niet verder dan Sparta en Hiddink was ook geen geweldige voetballer, zegt allemaal niet zo veel. Heb jij nog suggesties betreffende een veldtrainer die oog heeft voor jonge spelers?
    Ik zou toch niet lullig willen doen over de carrière van Louis van Gaal. Hij was een degelijke voetballer met een prima carrière. Bij Sparta, wat destijds een club uit de subtop was, speelde hij in 8 jaar tijd bijna 250 wedstrijden.
  • 11 May 2019 om 22:19
    • Quote van 11 May 2019 om 21:41
      Zat ik laatst ook al aan te denken maar na Wolfsburg heeft hij zijn bankje wel gespekt denk ik.
    Als jouw bankje gespekt zou zijn zou jij dan vrijwillig bij moeders de vrouw op de bank willen zitten of gewoon een interessante klus aannemen en een uitdaging aangaan? :P
  • 11 May 2019 om 22:02
    • Quote van 11 May 2019 om 21:07
      Van Gaal kwam volgens mij ook niet verder dan Sparta en Hiddink was ook geen geweldige voetballer, zegt allemaal niet zo veel. Heb jij nog suggesties betreffende een veldtrainer die oog heeft voor jonge spelers?
    Zo n beetje iedereen behalve Pusic. ;-)
  • 11 May 2019 om 21:41
    • Quote van 11 May 2019 om 21:35
      Andries Jonker?
    Zat ik laatst ook al aan te denken maar na Wolfsburg heeft hij zijn bankje wel gespekt denk ik.
  • 11 May 2019 om 21:35
    • Quote van 11 May 2019 om 21:02
      Misschien wel geschikt maar nog niet bewezen en dat is toch wel een vereiste. Gewoon assistent laten voor nu, hoofdtrainer moet bewezen hebben ook jong grut in te passen daar dit het verdienmodel weer moet worden. Welke betaalbare trainers staat hier open voor? Suggesties?
    Andries Jonker?
  • 11 May 2019 om 21:31
    Off Azor Matusiwa (Ajax) moet op zoek naar een nieuwe club na een goed halfjaar op huurbasis bij De Graafschap. Tedje sla je slag
  • 11 May 2019 om 21:07
    • Quote van 11 May 2019 om 18:05
      Mooi lijstje maar volgens de archieven heeft hij alleen bij Eupen maar 6 wedstrijden gespeeld. Lijkt me eerder dat hij dus overal mislukt is.
    Van Gaal kwam volgens mij ook niet verder dan Sparta en Hiddink was ook geen geweldige voetballer, zegt allemaal niet zo veel. Heb jij nog suggesties betreffende een veldtrainer die oog heeft voor jonge spelers?
  • 11 May 2019 om 21:05
    • Quote van 11 May 2019 om 21:02
      Misschien wel geschikt maar nog niet bewezen en dat is toch wel een vereiste. Gewoon assistent laten voor nu, hoofdtrainer moet bewezen hebben ook jong grut in te passen daar dit het verdienmodel weer moet worden. Welke betaalbare trainers staat hier open voor? Suggesties?
    Ron Jans kan het wel
  • 11 May 2019 om 21:02
    • Quote van 11 May 2019 om 16:23
      Ik word er een beetje moe van om iedere keer maar een assistent voor de groep te gooien. Het is gewoon Russisch roulette. Ik zeg niet dat Garcia niet capabel is, maar heb er op dit moment geen vertrouwen in. Overigens vind ik het ook een gebrek aan visie om iedere keer maar een assistent naar voren te schuiven als trainer. Korte termijn denken. We hebben nu een trainer nodig die de hardste klappen al heeft gehad. Een trainer die een degelijk team kan bouwen. Een trainer die een fundament kan leggen waar een eventuele volgende trainer op door kan bouwen. In mijn ogen is Garcia daar niet geschikt voor.
    Misschien wel geschikt maar nog niet bewezen en dat is toch wel een vereiste. Gewoon assistent laten voor nu, hoofdtrainer moet bewezen hebben ook jong grut in te passen daar dit het verdienmodel weer moet worden. Welke betaalbare trainers staat hier open voor? Suggesties?
  • 11 May 2019 om 19:24
    • Quote van 11 May 2019 om 18:08
      Ga vaak trainen kijken en zie in Garcia een jong talent,in Duitsland krijgen ze ook een kans,ervaren trainer kan ook falen,assistenten doorschuiven is onzin,RVC heeft al Mea Culpa gedaan dat Hake nooit ontslagen had mogen worden,oorzaak onervaren TD,zonder voetbalverstand van Halst,met Ted was dat niet gebeurd,waren we nooit gedegradeerd,daarna ipv Rutten Hake te laten helpen viel de keuze op Verbeek,voor velen hier de droomkandidaat,werd een nachtmerrie,club bijna dood,Marino was echt niet te handhaven,dus wat nieuws,aktueel,3 ervaren voetbalvakmensen,Fred,Ted,en Evert gaan samen een selectie samenstellen die ons met ander attractiever voetbal zonder problemen in de Eredivisie moet houden,voetbalverstand genoeg volgens mij,of vind jij van niet? Transfers kan tot eind augustus dus heb wat geduld,ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed komt,is wel eens anders geweest geloof me en inderdaad ken ik veel mensen van de club,de twentewatchers van de pers,zaakwaarnemers trainers enz,overigens ben ik wel een hele kritische supporter,die ze geregeld een spiegel voorhoud,omdat ik wel wat voetbalverstand heb hoor ik veel en weet ik veel,sommigen hebben nu al weer vooroordelen, wacht eerst maar af wat erbij komt,en vooral geef het eerst een kans,gewoon op nul beginnen. De plannen zijn gewoon goed,er is eindelijk weer een voetbalvisie,nu de uitvoering nog en wees blij dat de kkd divisie verleden tijd is,en ook dat we het hier nog over onze club kunnen hebben dankzij de gemeente en onze geweldige sponsors,dus mijn vriend,Twente komt eraan! .
    Beste Eppie, over MP kunnen we kort zijn. Het afgelopen seizoen was heel bijzonder, met veel wisselingen in de directie, RvC en een technisch failliet FcT, waar alle zeilen bijgezet moesten worden om de club te redden. Door een "godswonder" is dat gelukt. Je kunt niet van een normale situatie spreken, toch? In een normale situatie zou een beginnende hoofdcoach niet zijn aangesteld, of goed begeleid door de TD. De vraag is of dat nu wel gebeurd is? Of is het geklapt op "Ego's", waarbij ik zeker niet zeg dat MP hier geen blaam treft. Belangrijker vind ik dat er op dat moment niet in het belang van de club is gehandeld. Ofwel MP was gecorrigeerd, regelmatig bijgestuurd, of hij had al veel eerder ontslagen moeten worden.... Er is voor gekozen om dat niet te doen, omdat het simpelweg die redding van de club in de weg had kunnen staan. Kort en goed: TvL zag er geen heil meer in en werd daarin gesteund. Had het anders gekund? Misschien, maar dat is de koe in de kont kijken.... Tot slot: MP is VVT. Belangrijker is dat de keuze van de TS nu goed moet zijn. Er moet een structuur opgezet worden, waar je een aantal jaren mee vooruit kunt. FcT kan zich geen nieuwe ontslagen veroorloven EN TvL moet nu presteren als eindverantwoordelijke, zowel met de selectie, als met de TS..... Laat FcT de nieuwe coach ook verzuipen....? of wordt het een protegé die wel beschermd wordt? Het wordt een interessante zomer.....
  • 11 May 2019 om 18:56
    Off: o19 is nog 1 wedstrijd verwijdert van het kampioenschap. Komende zaterdag moeten ze thuis tegen naaste concurrent utrecht
  • 11 May 2019 om 18:22
    • Quote van 11 May 2019 om 18:08
      Ga vaak trainen kijken en zie in Garcia een jong talent,in Duitsland krijgen ze ook een kans,ervaren trainer kan ook falen,assistenten doorschuiven is onzin,RVC heeft al Mea Culpa gedaan dat Hake nooit ontslagen had mogen worden,oorzaak onervaren TD,zonder voetbalverstand van Halst,met Ted was dat niet gebeurd,waren we nooit gedegradeerd,daarna ipv Rutten Hake te laten helpen viel de keuze op Verbeek,voor velen hier de droomkandidaat,werd een nachtmerrie,club bijna dood,Marino was echt niet te handhaven,dus wat nieuws,aktueel,3 ervaren voetbalvakmensen,Fred,Ted,en Evert gaan samen een selectie samenstellen die ons met ander attractiever voetbal zonder problemen in de Eredivisie moet houden,voetbalverstand genoeg volgens mij,of vind jij van niet? Transfers kan tot eind augustus dus heb wat geduld,ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed komt,is wel eens anders geweest geloof me en inderdaad ken ik veel mensen van de club,de twentewatchers van de pers,zaakwaarnemers trainers enz,overigens ben ik wel een hele kritische supporter,die ze geregeld een spiegel voorhoud,omdat ik wel wat voetbalverstand heb hoor ik veel en weet ik veel,sommigen hebben nu al weer vooroordelen, wacht eerst maar af wat erbij komt,en vooral geef het eerst een kans,gewoon op nul beginnen. De plannen zijn gewoon goed,er is eindelijk weer een voetbalvisie,nu de uitvoering nog en wees blij dat de kkd divisie verleden tijd is,en ook dat we het hier nog over onze club kunnen hebben dankzij de gemeente en onze geweldige sponsors,dus mijn vriend,Twente komt eraan! .
    Ik vind het erg hypocriet om Garcia zo aan te moedigen, aangezien Pusic evengoed zo begon en van alle kanten de grond in werd geboord en in tot aan de winterstop Ted de baas speelde over wie er wel en niet in de basis moest staan. Ik geloof dat mensen ook vergeten dat dit Pusic zijn eerste jaar als hoofdtrainer was en als hij misschien zijn eigen staf had mogen uitkiezen of een ervaren assistent had gehad, dat mensen minder kritisch waren. Maar oh nee, Garcia zal wel de messias zijn. Totaal niet te vergelijken ook aangezien Garcia een heel nieuw team krijgt die naar de maatstaven van de Eredivisie ipv KKD wordt samengesteld. Kan het wel een mooi plan zijn met voetbalvisie maar het hele zaakje stinkt en jij weet dat evengoed als ik.
  • 11 May 2019 om 18:18
    • Quote van 11 May 2019 om 18:05
      Mooi lijstje maar volgens de archieven heeft hij alleen bij Eupen maar 6 wedstrijden gespeeld. Lijkt me eerder dat hij dus overal mislukt is.
    Totaal irrelevant aangezien ik aangeef dat het weinig te maken heeft met later ontwikkelde trainerskwaliteiten.
  • 11 May 2019 om 18:18
    • Quote van 11 May 2019 om 15:52
      Dat stelletje ratten zijn de messen al aan het scherpen !
    Niet alleen de media hoor (die moeten kranten verkopen), ook de supporters zullen na 3 wedstrijden zonder overwinning dan weer gaan schreeuwen om een andere (ervaren) trainer. Risico is dus te groot bij García, hebben een type Jans / Rutten nodig.
  • 11 May 2019 om 18:16
    • Quote van 11 May 2019 om 18:08
      Ga vaak trainen kijken en zie in Garcia een jong talent,in Duitsland krijgen ze ook een kans,ervaren trainer kan ook falen,assistenten doorschuiven is onzin,RVC heeft al Mea Culpa gedaan dat Hake nooit ontslagen had mogen worden,oorzaak onervaren TD,zonder voetbalverstand van Halst,met Ted was dat niet gebeurd,waren we nooit gedegradeerd,daarna ipv Rutten Hake te laten helpen viel de keuze op Verbeek,voor velen hier de droomkandidaat,werd een nachtmerrie,club bijna dood,Marino was echt niet te handhaven,dus wat nieuws,aktueel,3 ervaren voetbalvakmensen,Fred,Ted,en Evert gaan samen een selectie samenstellen die ons met ander attractiever voetbal zonder problemen in de Eredivisie moet houden,voetbalverstand genoeg volgens mij,of vind jij van niet? Transfers kan tot eind augustus dus heb wat geduld,ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed komt,is wel eens anders geweest geloof me en inderdaad ken ik veel mensen van de club,de twentewatchers van de pers,zaakwaarnemers trainers enz,overigens ben ik wel een hele kritische supporter,die ze geregeld een spiegel voorhoud,omdat ik wel wat voetbalverstand heb hoor ik veel en weet ik veel,sommigen hebben nu al weer vooroordelen, wacht eerst maar af wat erbij komt,en vooral geef het eerst een kans,gewoon op nul beginnen. De plannen zijn gewoon goed,er is eindelijk weer een voetbalvisie,nu de uitvoering nog en wees blij dat de kkd divisie verleden tijd is,en ook dat we het hier nog over onze club kunnen hebben dankzij de gemeente en onze geweldige sponsors,dus mijn vriend,Twente komt eraan! .
    Waaruit vind jij blijken dat Garcia een goede trainer zou kunnen zijn? Ze trainden maar 4 keer per week, veel te weinig naar mijn idee, en wat ze dan schijnbaar deden daarvan zag je dan überhaupt niks meer terug in de wedstrijd. Wat deed Garcia dan precies waaruit moet blijken dat we daar verder mee kunnen of zouden moeten? Is niet cynisch bedoeld, maar gewoon een vraag die mij dan wel boeit. Misschien is hij ook wel geschikt, maar laat Twente aub dan zo verstandig zijn en hem geen vette worst voor te houden in de vorm van een langdurig contract.
  • 11 May 2019 om 18:08
    • Quote van 11 May 2019 om 15:16
      Haha ja want Eppie weet hoe García als trainer is wil je zeggen? Eppie heeft interne info en Eppie weet ook dat Ted, García, Leon en Brama allemaal hetzelfde spelletje spelen. Maar ben zeer benieuwd.
    Ga vaak trainen kijken en zie in Garcia een jong talent,in Duitsland krijgen ze ook een kans,ervaren trainer kan ook falen,assistenten doorschuiven is onzin,RVC heeft al Mea Culpa gedaan dat Hake nooit ontslagen had mogen worden,oorzaak onervaren TD,zonder voetbalverstand van Halst,met Ted was dat niet gebeurd,waren we nooit gedegradeerd,daarna ipv Rutten Hake te laten helpen viel de keuze op Verbeek,voor velen hier de droomkandidaat,werd een nachtmerrie,club bijna dood,Marino was echt niet te handhaven,dus wat nieuws,aktueel,3 ervaren voetbalvakmensen,Fred,Ted,en Evert gaan samen een selectie samenstellen die ons met ander attractiever voetbal zonder problemen in de Eredivisie moet houden,voetbalverstand genoeg volgens mij,of vind jij van niet? Transfers kan tot eind augustus dus heb wat geduld,ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed komt,is wel eens anders geweest geloof me en inderdaad ken ik veel mensen van de club,de twentewatchers van de pers,zaakwaarnemers trainers enz,overigens ben ik wel een hele kritische supporter,die ze geregeld een spiegel voorhoud,omdat ik wel wat voetbalverstand heb hoor ik veel en weet ik veel,sommigen hebben nu al weer vooroordelen, wacht eerst maar af wat erbij komt,en vooral geef het eerst een kans,gewoon op nul beginnen. De plannen zijn gewoon goed,er is eindelijk weer een voetbalvisie,nu de uitvoering nog en wees blij dat de kkd divisie verleden tijd is,en ook dat we het hier nog over onze club kunnen hebben dankzij de gemeente en onze geweldige sponsors,dus mijn vriend,Twente komt eraan! .
  • 11 May 2019 om 18:05
    • Quote van 11 May 2019 om 15:13
      Ennneh nee Johan heeft bij topclubs gevoetbald, wat een lachertje. Wat heeft dat dan weer met trainerskwaliteiten te maken. Overigens heeft Pusic bij FK Velež Mostar, Red Star Belgrade, De Graafschap, VV Rheden, FC Köln,KAS Eupen, SV Babberich en in de zaal bij LZV gevoetbald
    Mooi lijstje maar volgens de archieven heeft hij alleen bij Eupen maar 6 wedstrijden gespeeld. Lijkt me eerder dat hij dus overal mislukt is.
  • 11 May 2019 om 17:56
    • Quote van 11 May 2019 om 16:23
      Ik word er een beetje moe van om iedere keer maar een assistent voor de groep te gooien. Het is gewoon Russisch roulette. Ik zeg niet dat Garcia niet capabel is, maar heb er op dit moment geen vertrouwen in. Overigens vind ik het ook een gebrek aan visie om iedere keer maar een assistent naar voren te schuiven als trainer. Korte termijn denken. We hebben nu een trainer nodig die de hardste klappen al heeft gehad. Een trainer die een degelijk team kan bouwen. Een trainer die een fundament kan leggen waar een eventuele volgende trainer op door kan bouwen. In mijn ogen is Garcia daar niet geschikt voor.
    Ikzeg. Ct. U heeft helemaal gelijk. +1000
  • 11 May 2019 om 17:07
    • Quote van 11 May 2019 om 16:23
      Ik word er een beetje moe van om iedere keer maar een assistent voor de groep te gooien. Het is gewoon Russisch roulette. Ik zeg niet dat Garcia niet capabel is, maar heb er op dit moment geen vertrouwen in. Overigens vind ik het ook een gebrek aan visie om iedere keer maar een assistent naar voren te schuiven als trainer. Korte termijn denken. We hebben nu een trainer nodig die de hardste klappen al heeft gehad. Een trainer die een degelijk team kan bouwen. Een trainer die een fundament kan leggen waar een eventuele volgende trainer op door kan bouwen. In mijn ogen is Garcia daar niet geschikt voor.
    Eens!
  • 11 May 2019 om 17:04
    • Quote van 11 May 2019 om 15:13
      Ennneh nee Johan heeft bij topclubs gevoetbald, wat een lachertje. Wat heeft dat dan weer met trainerskwaliteiten te maken. Overigens heeft Pusic bij FK Velež Mostar, Red Star Belgrade, De Graafschap, VV Rheden, FC Köln,KAS Eupen, SV Babberich en in de zaal bij LZV gevoetbald
    Daarom is hij ook nooit trainer geworden.
  • 11 May 2019 om 16:52
    3 jaar Fred als trainer met Ted als TD. Daarna neemt Fred de TD rol over van Ted. Heel praktisch en samen het fundament leggen met een noodzakelijk spelersfonds erbij.
  • 11 May 2019 om 16:23
    Ik word er een beetje moe van om iedere keer maar een assistent voor de groep te gooien. Het is gewoon Russisch roulette. Ik zeg niet dat Garcia niet capabel is, maar heb er op dit moment geen vertrouwen in. Overigens vind ik het ook een gebrek aan visie om iedere keer maar een assistent naar voren te schuiven als trainer. Korte termijn denken. We hebben nu een trainer nodig die de hardste klappen al heeft gehad. Een trainer die een degelijk team kan bouwen. Een trainer die een fundament kan leggen waar een eventuele volgende trainer op door kan bouwen. In mijn ogen is Garcia daar niet geschikt voor.
  • 11 May 2019 om 16:03
    • Quote van 11 May 2019 om 15:57
      Waren ze goed omdat ze rechterhanden van ervaren trainers waren, of waren ze rechterhanden van ervaren trainers omdat ze goed waren? Het voetbal en de werkwijze van Ten Hag zijn enorm verandert omdat hij een enorme wil heeft om beter te worden. Geweldige trainer om die reden. Niet per se omdat hij de rechterhand van Rutten is geweest.

      Geen flauw idee hoe Garcia Garcia is trouwens, maar ik kijk liever naar wat iemand kan dan naar waar hij vandaan komt. Die nieuwe lichting Duitse trainers krijgt ook vooral de kans omdat ze goed zijn, niet omdat ze per se met deze of gene hebben samengewerkt.
    Ten Hag heeft in Munchen heel veel bijgeleerd. Garcia als trainer ken ik ook niet. We zullen zien hoe hij het gaat doen want ik ben er zo goed als zeker van dat hij naar voren wordt geschoven
  • 11 May 2019 om 15:57
    • Quote van 11 May 2019 om 15:42
      Dat waren rechterhanden van ervaren trainers. Bij ons zijn het assistenten van rechterhanden en dat heeft helaas niet vaak goed uitgepakt. Assistent van een goede trainer, die beiden al jaren het beleid voeren en de club hebben "staan".... geen moeite mee. Is bij ons niet het geval. In mijn ogen dus not-done en zeer ongeloofwaardig. Maar goed, zo denk ik er over
    Waren ze goed omdat ze rechterhanden van ervaren trainers waren, of waren ze rechterhanden van ervaren trainers omdat ze goed waren? Het voetbal en de werkwijze van Ten Hag zijn enorm verandert omdat hij een enorme wil heeft om beter te worden. Geweldige trainer om die reden. Niet per se omdat hij de rechterhand van Rutten is geweest.

    Geen flauw idee hoe Garcia Garcia is trouwens, maar ik kijk liever naar wat iemand kan dan naar waar hij vandaan komt. Die nieuwe lichting Duitse trainers krijgt ook vooral de kans omdat ze goed zijn, niet omdat ze per se met deze of gene hebben samengewerkt.
  • 11 May 2019 om 15:52
    • Quote van 11 May 2019 om 15:05
      García is het volgende zwarte schaap. Kom er maar In Leon, Tijmen en van Sta
    Dat stelletje ratten zijn de messen al aan het scherpen !
  • 11 May 2019 om 15:49
    • Quote van 11 May 2019 om 15:44
      Tja maar wat maakt een ervaren trainer beter? Gert Jan Verbeek was toch behoorlijk ervaren!!! Ik blijf erbij als trainer ben je zo goed als je spelers materiaal.
    Verbeek was een geval apart.... Verkeerde moment ingestapt....verder genoeg over gezegd. Ik vind dat je als trainer je materiaal naar een hoger plan moet tillen. Lukt dat... dan ben je goed. Lukt het niet... Geld in tuk houden en de materiaalman ervoor zetten.
  • 11 May 2019 om 15:44
    • Quote van 11 May 2019 om 15:42
      Dat waren rechterhanden van ervaren trainers. Bij ons zijn het assistenten van rechterhanden en dat heeft helaas niet vaak goed uitgepakt. Assistent van een goede trainer, die beiden al jaren het beleid voeren en de club hebben "staan".... geen moeite mee. Is bij ons niet het geval. In mijn ogen dus not-done en zeer ongeloofwaardig. Maar goed, zo denk ik er over
    Tja maar wat maakt een ervaren trainer beter? Gert Jan Verbeek was toch behoorlijk ervaren!!! Ik blijf erbij als trainer ben je zo goed als je spelers materiaal.
  • 11 May 2019 om 15:42
    Derksen ziet het hier en verwoord het hier zeer goed.
  • 11 May 2019 om 15:42
    • Quote van 11 May 2019 om 15:34
      Rutten was Hiddinks rechterhand, Ten Hag was Rutten's rechterhand. Ik denk dat visie, didactiek en een zooi meer van die dingen vooral belangrijk zijn. Met name een enorme gretigheid om te leren.
    Dat waren rechterhanden van ervaren trainers. Bij ons zijn het assistenten van rechterhanden en dat heeft helaas niet vaak goed uitgepakt. Assistent van een goede trainer, die beiden al jaren het beleid voeren en de club hebben "staan".... geen moeite mee. Is bij ons niet het geval. In mijn ogen dus not-done en zeer ongeloofwaardig. Maar goed, zo denk ik er over
  • 11 May 2019 om 15:34
    • Quote van 11 May 2019 om 15:15
      Twente heeft inmiddels rechterhanden genoeg gehad en allen functioneerden als twee linkerhanden. Als Barry Stevens TD was bij Twente was Garcia aangesteld.... ben bang dat Ted familie is. 3 nederlagen en hommeles in de keet. Groot risico. Ervaring is geboden... Ervaring is gevraagd
    Rutten was Hiddinks rechterhand, Ten Hag was Rutten's rechterhand. Ik denk dat visie, didactiek en een zooi meer van die dingen vooral belangrijk zijn. Met name een enorme gretigheid om te leren.
  • 11 May 2019 om 15:31
    Ik ben benieuwd welke ervaren 'assistent' gaat komen.
  • 11 May 2019 om 15:23
    • Quote van 11 May 2019 om 15:08
      Toch heb ik meer vertouwen in García dan in pusic. Het is misschien de manier hoe pusic naar buiten treed. Maar het liefst gewoon een wat ervaren trainer met García als assistent. Kan García het stokje over 2 jaar overnemen.
    lijkt mij voor nu inderdaad de beste optie. Twente moet wel naar een situatie toe waarin de technische staf een constante wordt en opereert vanuit een lange termijn visie met doorstroom vanuit de jeugd. Ik hoop dat ze die situatie bereiken
  • 11 May 2019 om 15:16
    • Quote van 11 May 2019 om 15:12
      Ik heb er alleen vertrouwen in door de super positieve verhalen van Eppie over hem
    Haha ja want Eppie weet hoe García als trainer is wil je zeggen? Eppie heeft interne info en Eppie weet ook dat Ted, García, Leon en Brama allemaal hetzelfde spelletje spelen. Maar ben zeer benieuwd.
  • 11 May 2019 om 15:15
    • Quote van 11 May 2019 om 15:05
      García is het volgende zwarte schaap. Kom er maar In Leon, Tijmen en van Sta
    Twente heeft inmiddels rechterhanden genoeg gehad en allen functioneerden als twee linkerhanden. Als Barry Stevens TD was bij Twente was Garcia aangesteld.... ben bang dat Ted familie is. 3 nederlagen en hommeles in de keet. Groot risico. Ervaring is geboden... Ervaring is gevraagd
  • 11 May 2019 om 15:13
    Ennneh nee Johan heeft bij topclubs gevoetbald, wat een lachertje. Wat heeft dat dan weer met trainerskwaliteiten te maken. Overigens heeft Pusic bij FK Velež Mostar, Red Star Belgrade, De Graafschap, VV Rheden, FC Köln,KAS Eupen, SV Babberich en in de zaal bij LZV gevoetbald
  • 11 May 2019 om 15:12
    • Quote van 11 May 2019 om 15:11
      Hoe zo Garcia2 wel dan? Omdat het Ted zijn vriendje is heb je vertrouwen in hem of?
    Ik heb er alleen vertrouwen in door de super positieve verhalen van Eppie over hem
  • 11 May 2019 om 15:11
    • Quote van 11 May 2019 om 15:08
      Toch heb ik meer vertouwen in García dan in pusic. Het is misschien de manier hoe pusic naar buiten treed. Maar het liefst gewoon een wat ervaren trainer met García als assistent. Kan García het stokje over 2 jaar overnemen.
    Hoe zo Garcia2 wel dan? Omdat het Ted zijn vriendje is heb je vertrouwen in hem of?
  • 11 May 2019 om 15:08
    • Quote van 11 May 2019 om 15:05
      García is het volgende zwarte schaap. Kom er maar In Leon, Tijmen en van Sta
    Toch heb ik meer vertouwen in García dan in pusic. Het is misschien de manier hoe pusic naar buiten treed. Maar het liefst gewoon een wat ervaren trainer met García als assistent. Kan García het stokje over 2 jaar overnemen.
  • 11 May 2019 om 15:05
    García is het volgende zwarte schaap. Kom er maar In Leon, Tijmen en van Sta
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›