Pusic trots: ''Denk eigenlijk dat ik het maximale eruit heb gehaald''

( 46 reacties)
Pusic trots: ''Denk eigenlijk dat ik het maximale eruit heb gehaald''

FC Twente is aan het zoeken naar de juiste man op de juiste plek. De functie hoofdtrainer kent nog altijd een open vacature in Enschede. Dit nadat Marino Pusic is ontslagen na het behalen van de door de club gestelde doelstelling: het kampioenschap.

"Je mag ook best weten dat er ik er teleurgesteld over ben geweest, simpel zat. En nog steeds. De club heeft echter het recht om keuzes te maken richting de toekomst. Die hebben ze ook gemaakt", opent Pusic zijn betoog bij De Tafel van Keesdeze zondagochtend.

De clubleiding vond dat er weinig tot geen ontwikkeling zichtbaar was bij de spelers en bij de manier van spelen. Pusic weerlegt dit. "Kijk even naar de mogelijkheden van het team. Ik denk eigenlijk dat ik het maximale eruit heb gehaald. We willen allemaal dominant een aanvallend voetbal spelen, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat de competitie een heel andere dynamiek heeft en je dus iets heel anders nodig hebt om het seizoen succesvol en winnend af te sluiten."

Pusic is vooral trots op zichzelf en beaamt dat hij een niet te onderschatten taak volbracht heeft: "Ik had een opdracht en dat was om deze prachtige club terug te brengen naar de Eredivisie. Onder omstandigheden die niet altijd even makkelijk waren en onder de druk dat het voortbestaan van de club anders in gevaar zou komen", zo besluit Pusic. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2019 om 08:51
    Wie herinnert zich Pepijntje nog die van Liverpool naar NEC ging? Een man die van aanvallend voetbal houdt. Uiteindelijk dramatischr resultaten gehaald in een half jaar tijd en ook snel weer de deur uit gedaan. Ik kan me wel wat vinden in wat Pusic zegt. Al ben ik alsnog geen fan ban hem en blij dattir weg is.
  • 13 May 2019 om 22:39
    • Quote van 13 May 2019 om 17:13
      Waarschijnlijk schitterend aanvallend voetbal (proberen) te spelen, met als gevolg dat we de meeste wedstrijden verliezen want onze spelers, ook al spelen ze met inzet en passie, hebben niet de kwaliteiten om op die manier te spelen. Dus zullen we het risico lopen opnieuw te degraderen. Maar de trainer heeft zijn opdracht volbracht......... Of hij ook mag blijven???
    Zolang ten voorde zoveel onzinnige verhaaltjes blijft schrijven over de komende trainers. Gaan er de komende jaren nog heel veel trainers sneuvelen bij fctwente. Het overgrote deel van de supporters vind het ook belachelijk dat Pusic hier het slachtoffer van geworden is. Bij fctwente moeten ze geduldig zijn in vele opzichten naar de toekomst toe. En zich niet laten leiden naar onrust stokers die slecht onderbouwde verhaaltjes schrijven.
  • 13 May 2019 om 17:13
    • Quote van 12 May 2019 om 19:35
      Hoezo aanname weet je nog wat het vorige seizoen is gebeurt. 2 trainers ontslagen hake en Verbeek het seizoen van nu is Pusic het volgende slachtoffer zelfs de trainer die kampioen wordt met deze ploeg. En nog is het niet goed genoeg want anders was hij toch niet ontslagen. Als we dit beleid blijven volgen hoe en wat moet de volgende trainer doen om wel te slagen en het goed genoeg te doen.
    Waarschijnlijk schitterend aanvallend voetbal (proberen) te spelen, met als gevolg dat we de meeste wedstrijden verliezen want onze spelers, ook al spelen ze met inzet en passie, hebben niet de kwaliteiten om op die manier te spelen. Dus zullen we het risico lopen opnieuw te degraderen. Maar de trainer heeft zijn opdracht volbracht......... Of hij ook mag blijven???
  • 13 May 2019 om 17:06
    • Quote van 12 May 2019 om 18:20
      Hola John w de Vries.... Jij pleit toch voor feiten? Volgende trainer kop van jut..? Geef mij die bol. Pure aanname van je. Is ook afhankelijk van wie er wordt aangesteld en hoe-ie het doet. Mooie club voor Marino ben ik met je eens.
    Nou ja, de recente geschiedenis bewijst dat er al jaren geen enkele trainer zijn gehele contract heeft uitgediend bij Twente. De meesten zijn voortijdig ontslagen, een aantal waren het zelf zat en een aantal konden zichzelf verbeteren door ontslag te nemen. Maar noem mij een trainer die in de laatste 20 jaar zijn contract, bij Twente, in het geheel heeft uitgediend.
  • 13 May 2019 om 14:34
    • Quote van 13 May 2019 om 12:49
      Ik denk van velen wel, maar dan wel als assistent.....


      Hoe dan ook, het ga Pusic goed. Graafschap is een mooie club voor hem of het gedegradeerde NAC.
    Of als terreinknecht.
  • 13 May 2019 om 12:49
    • Quote van 13 May 2019 om 08:40
      Van mij had die nog wel mogen blijven maar goed.
    Ik denk van velen wel, maar dan wel als assistent.....


    Hoe dan ook, het ga Pusic goed. Graafschap is een mooie club voor hem of het gedegradeerde NAC.
  • 13 May 2019 om 08:40
    Van mij had die nog wel mogen blijven maar goed.
  • 12 May 2019 om 22:16
    Ikzeg. Heer pusic heeft het aardig gedaan zonder hulp. Alleen nu komt de waarheid naar boven bij ted, wie volgt pusic op en welke spelers gaan het nieuwe seizoen in de eredivisie zorgen dat wij er in blijven. Ik laat mij verrassen kom op ted.
  • 12 May 2019 om 22:08
    • Quote van 12 May 2019 om 20:55
      Heel andere begrotingen
    In verhouding niet.
  • 12 May 2019 om 21:36
    • Quote van 12 May 2019 om 20:55
      Heel andere begrotingen
    PL is de moeilijkste competitie ter wereld, je kunt zelfs niet tegen Huddersfield met je B-elftal spelen...
  • 12 May 2019 om 20:58
    • Quote van 12 May 2019 om 18:34
      Ik denk dat hier bijna iedereen mee eens is. Het boek pusic is gesloten op naar de eredivisie.
    Helemaal goed
  • 12 May 2019 om 20:55
    • Quote van 12 May 2019 om 20:04
      Pff Pusic niet te geloven. Ik zit hier met een enorme kater omdat Liverpool met 97 punten net de titel niet pakte omdat City werkelijk waar zo weergaloos was dit jaar, net als vorig jaar toen ze 100 punten pakten. Toch ben ik eerder trots op wat Liverpool heeft laten zien dan Twente, want wij hebben enorm veel hulp gehad van de slechte prestaties van Den Bosch en Sparta. We hadden op ruime afstand tweede kunnen worden... Maargoed, we zijn weer terug waar we horen en gaan vol passie en strijd volgend jaar vechten voor lijfsbehoud!
    Heel andere begrotingen
  • 12 May 2019 om 20:04
    Pff Pusic niet te geloven. Ik zit hier met een enorme kater omdat Liverpool met 97 punten net de titel niet pakte omdat City werkelijk waar zo weergaloos was dit jaar, net als vorig jaar toen ze 100 punten pakten. Toch ben ik eerder trots op wat Liverpool heeft laten zien dan Twente, want wij hebben enorm veel hulp gehad van de slechte prestaties van Den Bosch en Sparta. We hadden op ruime afstand tweede kunnen worden... Maargoed, we zijn weer terug waar we horen en gaan vol passie en strijd volgend jaar vechten voor lijfsbehoud!
  • 12 May 2019 om 20:04
    • Quote van 12 May 2019 om 20:01
      Eens. Beleid is "tussen de dikke tenen beleid". Zelfs die spreekwoordelijke ezel was slimmer. Moet dus anders. Trainer met ervaring die draagvlak heeft onder alle gelederen, die de tijd krijgt om iets neer te zetten en die er een duidelijk, herkenbaar patroon in kan douwen. Kampioen hoeft niet... Europees hoeft niet. Naar huis gaan en zeggen... Top, prima avond/middag gehad. Doar mut't opan
    zo uit mijn hart...
  • 12 May 2019 om 20:01
    • Quote van 12 May 2019 om 19:35
      Hoezo aanname weet je nog wat het vorige seizoen is gebeurt. 2 trainers ontslagen hake en Verbeek het seizoen van nu is Pusic het volgende slachtoffer zelfs de trainer die kampioen wordt met deze ploeg. En nog is het niet goed genoeg want anders was hij toch niet ontslagen. Als we dit beleid blijven volgen hoe en wat moet de volgende trainer doen om wel te slagen en het goed genoeg te doen.
    Eens. Beleid is "tussen de dikke tenen beleid". Zelfs die spreekwoordelijke ezel was slimmer. Moet dus anders. Trainer met ervaring die draagvlak heeft onder alle gelederen, die de tijd krijgt om iets neer te zetten en die er een duidelijk, herkenbaar patroon in kan douwen. Kampioen hoeft niet... Europees hoeft niet. Naar huis gaan en zeggen... Top, prima avond/middag gehad. Doar mut't opan
  • 12 May 2019 om 19:44
    • Quote van 12 May 2019 om 19:35
      Hoezo aanname weet je nog wat het vorige seizoen is gebeurt. 2 trainers ontslagen hake en Verbeek het seizoen van nu is Pusic het volgende slachtoffer zelfs de trainer die kampioen wordt met deze ploeg. En nog is het niet goed genoeg want anders was hij toch niet ontslagen. Als we dit beleid blijven volgen hoe en wat moet de volgende trainer doen om wel te slagen en het goed genoeg te doen.
    Alle wedstrijden met minstens 4 doelpunten verschil winnen. Zowel competitie als beker. Verder minstens 60% balbezit en elke wedstrijd 30 tot 40 doelpogingen. Zo moeilijk is dat niet.
  • 12 May 2019 om 19:35
    • Quote van 12 May 2019 om 18:20
      Hola John w de Vries.... Jij pleit toch voor feiten? Volgende trainer kop van jut..? Geef mij die bol. Pure aanname van je. Is ook afhankelijk van wie er wordt aangesteld en hoe-ie het doet. Mooie club voor Marino ben ik met je eens.
    Hoezo aanname weet je nog wat het vorige seizoen is gebeurt. 2 trainers ontslagen hake en Verbeek het seizoen van nu is Pusic het volgende slachtoffer zelfs de trainer die kampioen wordt met deze ploeg. En nog is het niet goed genoeg want anders was hij toch niet ontslagen. Als we dit beleid blijven volgen hoe en wat moet de volgende trainer doen om wel te slagen en het goed genoeg te doen.
  • 12 May 2019 om 19:30
    • Quote van 12 May 2019 om 19:01
      Kom op Pol, zou bijvoorbeeld een jeugdspeler het slechter hebben kunnen doen dan Hölscher destijds? Marino bleef gewoon hopen, hopen en hopen. Hopen dat Hölscher zo ineens het 'licht' zou zien in zijn spel. Met Hölscher op het middenveld verloor je praktisch elke 'oorlog'.
    Je verloor elke oorlog als gevolg van 4-3-3. Met Brama was dat al tricky, zonder was het zelfmoord. We speelden met te veel man voor de bal, gingen breien en elk balverlies leverde een gevaarlijke counter op. Een half geblesseerde Holscher kon daar inderdaad niet voor defensieve balans zorgen, net als Smith, Espinosa of vdHeyden. Ik denk dat het inbrengen van een jeugdspeler ook niet had geholpen.
  • 12 May 2019 om 19:15
    • Quote van 12 May 2019 om 18:57
      Ik dacht ook dat het in opdracht van Tedjen gebeurde Red...., totdat Pusic zelf bij TV Oost verklaarde dat hij dit dus uit eigen beweegredenen deed.....zogenaamd gebrek aan alternatieven.


      Ik heb vertrouwen in Tedjen omdat hij een prima selectie samen wist te stellen voor KKD begrippen. Dan kijk ik vooral naar Smith, Zekhnini en Aitor. Daarnaast is hij één van de betere TD's in de voetballerij, een TD met een groot netwerk.


      Aankomend seizoen zal de echte waarde van Tedjen blijken, wanneer hij een selectie samen heeft gesteld waarmee FC Twente zich kan handhaven op het hoogste niveau.
    FCT, ik heb je al eerder proberen te vertellen dat dit helaas wel werkelijkheid was in het begin betreffende Hölscher. Tuurlijk gaat Pusic niet zeggen bij RTV Oost 'ja joh weet je, Hölscher blijf ik opstellen want dat moet van Ted'. We hebben het gehad over klagen en eigen ruiten ingooien. Had Pusic dat gezegd dan was er natuurlijk een heisa ontstaan. Maar goed, geloof wat je wilt geloven. Ik heb belangrijke bronnen die dat zeker bevestigen.
  • 12 May 2019 om 19:01
    • Quote van 12 May 2019 om 18:17
      Destijds ontbraken Assaidi, Bapoh, Brama, Vuckic en Zekhnini. Ook Smith was niet elke wedstrijd beschikbaar. Zo heel veel andere opties waren er dus niet.
    Kom op Pol, zou bijvoorbeeld een jeugdspeler het slechter hebben kunnen doen dan Hölscher destijds? Marino bleef gewoon hopen, hopen en hopen. Hopen dat Hölscher zo ineens het 'licht' zou zien in zijn spel. Met Hölscher op het middenveld verloor je praktisch elke 'oorlog'.
  • 12 May 2019 om 19:00
    Ach ja, ben ook geen fan ofzo van Pusic. Misschien wel blij dat er een andere trainer komt. Hij verdient echter wel meer respect dan dat hij krijgt. Super gedaan onder de omstandigheden, met een heel matige selectie.
  • 12 May 2019 om 18:57
    • Quote van 12 May 2019 om 18:47
      Wat betreft Hölscher, ik lees steeds op dit forum dat hij steeds opgesteld werd in opdracht van Ted. En jij hebt een blind vertrouwen in Ted, althans dat verkondig je zelf steeds. Hoe rijm je die 2 zaken?
    Ik dacht ook dat het in opdracht van Tedjen gebeurde Red...., totdat Pusic zelf bij TV Oost verklaarde dat hij dit dus uit eigen beweegredenen deed.....zogenaamd gebrek aan alternatieven.


    Ik heb vertrouwen in Tedjen omdat hij een prima selectie samen wist te stellen voor KKD begrippen. Dan kijk ik vooral naar Smith, Zekhnini en Aitor. Daarnaast is hij één van de betere TD's in de voetballerij, een TD met een groot netwerk.


    Aankomend seizoen zal de echte waarde van Tedjen blijken, wanneer hij een selectie samen heeft gesteld waarmee FC Twente zich kan handhaven op het hoogste niveau.
  • 12 May 2019 om 18:53
    • Quote van 12 May 2019 om 18:42
      Mwah... Hele weekend gewerkt maar als ik eea zo terug lees moet ik erkennen dat topics over Pusic toch wel wat leven in de brouwejadie brengen ;)
    Hahahaha
  • 12 May 2019 om 18:47
    • Quote van 12 May 2019 om 17:50
      In het begin onderschatte hij de kracht, meerwaarde en inbreng van Peetken, die zich op eigen kracht terug heeft moeten knokken nadat de....toen nog......onbekende Nacho zo ineens een basisplaats kreeg. Aanvallend en dominant voetbal spelen, maar dan lange tijd aan Hamdaoui voorbij gaan? Ook hierin spreekt hij zichzelf tegen. Keer op keer Hölscher op blijven stellen omdat er zogenaamd geen alternatieven waren? Dit waren Pusic zijn eigen woorden m.b.t. Hölscher.
    Wat betreft Hölscher, ik lees steeds op dit forum dat hij steeds opgesteld werd in opdracht van Ted. En jij hebt een blind vertrouwen in Ted, althans dat verkondig je zelf steeds. Hoe rijm je die 2 zaken?
  • 12 May 2019 om 18:45
    Hij wordt er zelf ook moe van, is mie weer aan t gapen op die foto,
  • 12 May 2019 om 18:42
    • Quote van 12 May 2019 om 18:34
      Ik denk dat hier bijna iedereen mee eens is. Het boek pusic is gesloten op naar de eredivisie.
    Mwah... Hele weekend gewerkt maar als ik eea zo terug lees moet ik erkennen dat topics over Pusic toch wel wat leven in de brouwejadie brengen ;)
  • 12 May 2019 om 18:37
    • Quote van 12 May 2019 om 18:30
      Laat ik het nou eens helemaal met je eens zijn.
    Het kan verkeren, heb ik vandaag al eerder gemeld.... :-)
  • 12 May 2019 om 18:34
    • Quote van 12 May 2019 om 18:30
      Laat ik het nou eens helemaal met je eens zijn.
    Ik denk dat hier bijna iedereen mee eens is. Het boek pusic is gesloten op naar de eredivisie.
  • 12 May 2019 om 18:30
    • Quote van 12 May 2019 om 18:08
      Wordt het niet tijd om het boek Marino Pusic te sluiten? De redactie heeft blijkbaar de posts nodig, maar dit onderwerp lijkt me nu echt wel uitgeput. Het is VVT!
    Laat ik het nou eens helemaal met je eens zijn.
  • 12 May 2019 om 18:25
    • Quote van 12 May 2019 om 18:20
      Hola John w de Vries.... Jij pleit toch voor feiten? Volgende trainer kop van jut..? Geef mij die bol. Pure aanname van je. Is ook afhankelijk van wie er wordt aangesteld en hoe-ie het doet. Mooie club voor Marino ben ik met je eens.
    Ik denk niet dat John een Twentefan is????
  • 12 May 2019 om 18:20
    • Quote van 12 May 2019 om 18:17
      Zeker en deze prijs en andere prijzen heeft hij terecht gewonnen. Door met een groep spelers het maximale resultaat eruit te halen.. Hopelijk krijgt deze trainer een mooie club om zichzelf verder te ontwikkelen want Pusic is nog maar aan het begin van zijn carrière. Het volgende seizoen zal de volgende trainer de kop van jut worden. Want iets goed doen als trainer is bijna onmogelijk geworden bij deze club. En wat zal de werkelijke oorzaak daarvan zijn.
    Hola John w de Vries.... Jij pleit toch voor feiten? Volgende trainer kop van jut..? Geef mij die bol. Pure aanname van je. Is ook afhankelijk van wie er wordt aangesteld en hoe-ie het doet. Mooie club voor Marino ben ik met je eens.
  • 12 May 2019 om 18:19
    • Quote van 12 May 2019 om 17:52
      Helemaal gelijk, Marino heeft er op papier het maximale uitgehaald. Op papier.
    Dat is uiteindelijk toch ook het enige wat telt?
  • 12 May 2019 om 18:17
    • Quote van 12 May 2019 om 17:50
      In het begin onderschatte hij de kracht, meerwaarde en inbreng van Peetken, die zich op eigen kracht terug heeft moeten knokken nadat de....toen nog......onbekende Nacho zo ineens een basisplaats kreeg. Aanvallend en dominant voetbal spelen, maar dan lange tijd aan Hamdaoui voorbij gaan? Ook hierin spreekt hij zichzelf tegen. Keer op keer Hölscher op blijven stellen omdat er zogenaamd geen alternatieven waren? Dit waren Pusic zijn eigen woorden m.b.t. Hölscher.
    Destijds ontbraken Assaidi, Bapoh, Brama, Vuckic en Zekhnini. Ook Smith was niet elke wedstrijd beschikbaar. Zo heel veel andere opties waren er dus niet.
  • 12 May 2019 om 18:17
    • Quote van 12 May 2019 om 17:33
      En zo is dat Pusic . Je bent terecht uitgeroepen tot de beste trainer. Het gaat je goed
    Zeker en deze prijs en andere prijzen heeft hij terecht gewonnen. Door met een groep spelers het maximale resultaat eruit te halen.. Hopelijk krijgt deze trainer een mooie club om zichzelf verder te ontwikkelen want Pusic is nog maar aan het begin van zijn carrière. Het volgende seizoen zal de volgende trainer de kop van jut worden. Want iets goed doen als trainer is bijna onmogelijk geworden bij deze club. En wat zal de werkelijke oorzaak daarvan zijn.
  • 12 May 2019 om 18:16
    • Quote van 12 May 2019 om 18:08
      Wordt het niet tijd om het boek Marino Pusic te sluiten? De redactie heeft blijkbaar de posts nodig, maar dit onderwerp lijkt me nu echt wel uitgeput. Het is VVT!
    Spelletje van Niek en Björn... reageert er wel... of niet iemand op het zoooooveelste topic over Pusic? Niek leidt met 23-18
  • 12 May 2019 om 18:08
    Wordt het niet tijd om het boek Marino Pusic te sluiten? De redactie heeft blijkbaar de posts nodig, maar dit onderwerp lijkt me nu echt wel uitgeput. Het is VVT!
  • 12 May 2019 om 18:07
    Stopt Marino bij Twente?
  • 12 May 2019 om 17:52
    Helemaal gelijk, Marino heeft er op papier het maximale uitgehaald. Op papier.
  • 12 May 2019 om 17:51
    • Quote van 12 May 2019 om 17:40
      Wanneer wordt de nieuwe trainer gepresenteerd?
    Dat gaat nog even duren vrees ik, eerst moeten Pusic en Twente er gezamenlijk uit zien te komen. Misschien tekent hij wel beroep aan tegen zijn ontslag bij de rechter en wenst hij schadeloosstelling omdat hij ten onrechte beschadigd is. Dan kan het zomaar maanden duren
  • 12 May 2019 om 17:50
    In het begin onderschatte hij de kracht, meerwaarde en inbreng van Peetken, die zich op eigen kracht terug heeft moeten knokken nadat de....toen nog......onbekende Nacho zo ineens een basisplaats kreeg. Aanvallend en dominant voetbal spelen, maar dan lange tijd aan Hamdaoui voorbij gaan? Ook hierin spreekt hij zichzelf tegen. Keer op keer Hölscher op blijven stellen omdat er zogenaamd geen alternatieven waren? Dit waren Pusic zijn eigen woorden m.b.t. Hölscher.
  • 12 May 2019 om 17:46
    Waarom aandacht blijven besteden aan deze gast? Tijd voor belangrijkere zaken dan Pusic.
  • 12 May 2019 om 17:40
    Wanneer wordt de nieuwe trainer gepresenteerd?
  • 12 May 2019 om 17:37
    Hij heeft het maximale uit zichzelf gehaald. Als ik hem was zou ik een mooi clubje uitzoeken in de aanrechtdivisie. Hij kent de bijzondere dynamiek van deze divisie. Bij helmond sport is bijvoorbeeld een vacature. Daar hebben ze volgens mij nog nooit voetbal gezien dus lijkt me een mooi clubje voor hem.
  • 12 May 2019 om 17:33
    En zo is dat Pusic . Je bent terecht uitgeroepen tot de beste trainer. Het gaat je goed
  • 12 May 2019 om 17:13
    Weer een Topic met als onderwerp die kwakzalver.
  • 12 May 2019 om 17:12
    En weer een denk fout