Pusic duidelijk: ''Dan word je gewoon doorbetaald door de club''

( 28 reacties)
Pusic duidelijk: ''Dan word je gewoon doorbetaald door de club''

FC Twente nam vorige week per direct afscheid van trainer Marino Pusic. De oefenmeester krijgt naar eigen zeggen gewoon zijn resterende maanden uitbetaald.

"Ik heb een doorlopend contract en dat betekent wel dat als je per direct uit elkaar gaat, dat je gewoon betaald wordt door de club", zegt Pusic bij De Tafel van Kees op FOX Sports. Volgens clubwatcher Leon ten Voorde was het nog afwachten of de oefenmeester doorbetaald moest worden.

Pusic heeft echter nog geen nieuwe club gevonden en zal dus gewoon zijn salaris van FC Twente ontvangen. Dat de club er financieel niet goed voor staat, doet er voor Pusic niet toe. "Die keuze is niet mijn keuze geweest, maar het is de keuze geweest van de club", aldus de vertrokken oefenmeester.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2019 om 16:27
    • Quote van 13 May 2019 om 18:45
      Het gaat om deze tekst? "Ook de regionale media kregen er in het interview van langs. Die noemde hij ‘incompetent’. „Ze zijn belachelijk. Ze zijn inhoudelijk zwak en hebben ernstige karakterproblematiek. Het zegt alles over hun karaktergezwel.” In de voorgaande tekst wordt niet gerefereerd naar "een gezwel in zijn hoofd wensen".... Eigenlijk zegt MP hier dat hij vindt dat de betreffende journalisten niet goed wijs zijn.... Wat betreft de overeenkomst: Ontslag op staande voet of nu, maakt qua financiële afwikkeling niet uit.... Het komende jaar moet doorbetaald worden, zoals overeengekomen. Dat is nu eenmaal zo bij contracten voor bepaalde tijd..... En toen gingen we weer over tot de orde van de dag.....
    Conclussie... Marina hoort op dit forum thuis, en zeer zeker niet bij een BVO
  • 14 May 2019 om 16:24
    • Quote van 13 May 2019 om 20:17
      Maar ze schreven toch dat het contract met wederzijds goedvinden ontbonden was? Dan houd dat toch in dat er een deal is gemaakt? Als hij ontslagen was dan word hij gewoon doorbetaald.
    Tussen schrijven en weten kan een wereld liggen.
  • 14 May 2019 om 01:13
    • Quote van 13 May 2019 om 23:00
      Nee als je in het werk wat je ook doet een andere baan vind vervalt de regeling met je oude werkgever (tenminste dat is normaal zo.) maar denk dat dhr Pusic een sabbatical gaat inlassen.
    Alles wat er moet gebeuren staat normaal gesproken in zijn contract en geloof maar dat dit er zwart wit in staat dus het betekent gewoon weer een trainer 1 jaar doorbetalen.
  • 13 May 2019 om 23:01
    • Quote van 13 May 2019 om 23:00
      Haha nee, wat ze zouden betalen voor Eredivisie plus bonus kampioenschap dus waar Ted dat geld vandaan trekt.. geen flauw idee.
    Gemeente Enschede gok ik op.
  • 13 May 2019 om 23:00
    • Quote van 13 May 2019 om 19:42
      Ikzeg. Nu wordt de heer pusic netjes Door betaald, maar als de heer pusic een andere club vindt. Wordt ie dan nog steeds Door betaalt? ?
    Nee als je in het werk wat je ook doet een andere baan vind vervalt de regeling met je oude werkgever (tenminste dat is normaal zo.) maar denk dat dhr Pusic een sabbatical gaat inlassen.
  • 13 May 2019 om 23:00
    • Quote van 13 May 2019 om 22:18
      zal het max. dagloon WW wel hebben en twente vult aan...
    Haha nee, wat ze zouden betalen voor Eredivisie plus bonus kampioenschap dus waar Ted dat geld vandaan trekt.. geen flauw idee.
  • 13 May 2019 om 22:33
    • Quote van 13 May 2019 om 19:20
      Hoop dat dat gezeur over die Pusic snel stopt, wat een gezever, ik lees hieronder ergens dat hij de club niet indiskrediet brengt? Ik vind dat hij behoorlijk om zich heen aan.het slaan is. Maar word moe dat er nog zoveel tijd hier aan die Pusic word besteed.
    Tja ben blij dat die pedagoog&jongeren werker weg is en of die nog wat geld mee krijgt, ach prima heeft die ook recht op.
  • 13 May 2019 om 22:18
    • Quote van 13 May 2019 om 21:41
      Heb vernomen dat hij gewoon doorbetaalt wordt en als het minder is dan wat Twente hem betaalde zij dat gat ook dichten
    zal het max. dagloon WW wel hebben en twente vult aan...
  • 13 May 2019 om 21:41
    • Quote van 13 May 2019 om 21:37
      Meestal niet, soms word er wel een gedeeltelijk compensatie doorbetaald als er salaris verlies is. Maar dat ligt aan de voorwaarden van het contract etc.
    Heb vernomen dat hij gewoon doorbetaalt wordt en als het minder is dan wat Twente hem betaalde zij dat gat ook dichten
  • 13 May 2019 om 21:37
    • Quote van 13 May 2019 om 19:42
      Ikzeg. Nu wordt de heer pusic netjes Door betaald, maar als de heer pusic een andere club vindt. Wordt ie dan nog steeds Door betaalt? ?
    Meestal niet, soms word er wel een gedeeltelijk compensatie doorbetaald als er salaris verlies is. Maar dat ligt aan de voorwaarden van het contract etc.
  • 13 May 2019 om 21:26
    • Quote van 13 May 2019 om 17:26
      In principe wordt je in het bedrijfsleven doorbetaalt als je een contract hebt met een einddatum. En ook terecht dat hij doorbetaald wil hebben. Zo zou iedere “passant” denken dus snap hem wel.
    Precies, onderste uit de kan halen, voelt zich gepiepeld door Twente en wil nu waar hij recht op heeft gewoon heel normaal.
  • 13 May 2019 om 20:17
    Maar ze schreven toch dat het contract met wederzijds goedvinden ontbonden was? Dan houd dat toch in dat er een deal is gemaakt? Als hij ontslagen was dan word hij gewoon doorbetaald.
  • 13 May 2019 om 19:42
    Ikzeg. Nu wordt de heer pusic netjes Door betaald, maar als de heer pusic een andere club vindt. Wordt ie dan nog steeds Door betaalt? ?
  • 13 May 2019 om 19:20
    Hoop dat dat gezeur over die Pusic snel stopt, wat een gezever, ik lees hieronder ergens dat hij de club niet indiskrediet brengt? Ik vind dat hij behoorlijk om zich heen aan.het slaan is. Maar word moe dat er nog zoveel tijd hier aan die Pusic word besteed.
  • 13 May 2019 om 18:51
    • Quote van 13 May 2019 om 17:48
      Hij mag blij zijn dat ze hem niet op staande voet hebben ontslagen,zou hij dan die prijs ook gewonnen hebben?Reden was er wel de club in diskrediet gebracht,en iemand een gezwel in zijn hoofd wensen,hij mag de handen dichtknijpen dat hij nu nog een beetje door de voordeur weggaat!
    Eppie vriend, niet de boel gaan verdraaien he. Is de media al zo goed in ;) Hij heeft nooit de club in diskrediet gebracht en heeft al zeker nooit iemand een gezwel in zijn hoofd gewenst. Of beter leren luisteren of beter leren lezen. Betreffende interview heeft Citrofiel net netjes voor je uitgetypt.
  • 13 May 2019 om 18:45
    • Quote van 13 May 2019 om 17:48
      Hij mag blij zijn dat ze hem niet op staande voet hebben ontslagen,zou hij dan die prijs ook gewonnen hebben?Reden was er wel de club in diskrediet gebracht,en iemand een gezwel in zijn hoofd wensen,hij mag de handen dichtknijpen dat hij nu nog een beetje door de voordeur weggaat!
    Het gaat om deze tekst? "Ook de regionale media kregen er in het interview van langs. Die noemde hij ‘incompetent’. „Ze zijn belachelijk. Ze zijn inhoudelijk zwak en hebben ernstige karakterproblematiek. Het zegt alles over hun karaktergezwel.” In de voorgaande tekst wordt niet gerefereerd naar "een gezwel in zijn hoofd wensen".... Eigenlijk zegt MP hier dat hij vindt dat de betreffende journalisten niet goed wijs zijn.... Wat betreft de overeenkomst: Ontslag op staande voet of nu, maakt qua financiële afwikkeling niet uit.... Het komende jaar moet doorbetaald worden, zoals overeengekomen. Dat is nu eenmaal zo bij contracten voor bepaalde tijd..... En toen gingen we weer over tot de orde van de dag.....
  • 13 May 2019 om 18:11
    • Quote van 13 May 2019 om 17:05
      En terecht!
    Mee eens, zal ook geen verrassing zijn
  • 13 May 2019 om 18:09
    • Quote van 13 May 2019 om 17:48
      Hij mag blij zijn dat ze hem niet op staande voet hebben ontslagen,zou hij dan die prijs ook gewonnen hebben?Reden was er wel de club in diskrediet gebracht,en iemand een gezwel in zijn hoofd wensen,hij mag de handen dichtknijpen dat hij nu nog een beetje door de voordeur weggaat!
    Gezwel in zijn hoofd wensen? Wanneer heeft hij dat gedaan?
  • 13 May 2019 om 17:48
    • Quote van 13 May 2019 om 17:26
      In principe wordt je in het bedrijfsleven doorbetaalt als je een contract hebt met een einddatum. En ook terecht dat hij doorbetaald wil hebben. Zo zou iedere “passant” denken dus snap hem wel.
    Hij mag blij zijn dat ze hem niet op staande voet hebben ontslagen,zou hij dan die prijs ook gewonnen hebben?Reden was er wel de club in diskrediet gebracht,en iemand een gezwel in zijn hoofd wensen,hij mag de handen dichtknijpen dat hij nu nog een beetje door de voordeur weggaat!
  • 13 May 2019 om 17:47
    Kan Leo niet bijpassen, Leo heeft de aftocht van Pusic toch in gang gezet, altijd maar zagen en lopen zeveren op de trainers van FC Twente... PPFFF
  • 13 May 2019 om 17:30
    Next
  • 13 May 2019 om 17:29
    • Quote van 13 May 2019 om 17:05
      En terecht!
    100+
  • 13 May 2019 om 17:26
    • Quote van 13 May 2019 om 17:06
      int bedrijfsleven word je ook je ook niet doorbetaald bij ontslag..
    In principe wordt je in het bedrijfsleven doorbetaalt als je een contract hebt met een einddatum. En ook terecht dat hij doorbetaald wil hebben. Zo zou iedere “passant” denken dus snap hem wel.
  • 13 May 2019 om 17:26
    • Quote van 13 May 2019 om 17:20
      Ben Pusic moe.
    Je bedoelt de redactie, die weer een nieuw item over Pusic naar voren heeft geschoven? Je kunt er heel kort over zijn. Het is logisch dat de overeenkomst voor bepaalde tijd die nog een jaar duurt, gewoon wordt doorbetaald, e.e.a. conform de voorwaarden die overeengekomen zijn. Simpel. Nogmaals: VVT, NEXT.
  • 13 May 2019 om 17:20
    Ben Pusic moe.