FC Twente moet duimen voor NAC en VVV; twee ton extra lonkt

( 13 reacties)
FC Twente moet duimen voor NAC en VVV; twee ton extra lonkt

Voor FC Twente zit het seizoen er al even op, maar de Tukkers zullen komende woensdag toch met een schuin oog kijken naar de ontknoping in de Eredivisie.

FC Twente moet namelijk duimen voor NAC Breda en VVV-Venlo. De Tukkers bezetten momenteel de elfde plek op de tv-geldenranglijst, maar kan nog ingehaald worden door PEC Zwolle. De ploeg uit de provinciehoofdstad gaan woensdag op bezoek bij het gedegradeerde NAC Breda en moet minimaal als twaalfde eindigen om FC Twente in te halen. Daarbij moet VVV-Venlo dus in eigen huis verliezen van Vitesse.

Voor de nummer elf van de tv-geldenranglijst ligt voor komend seizoen 2,74 miljoen euro aan tv-geld klaar, zo zocht RTV Oost uit. De nummer twaalf op de ranglijst krijgt twee ton minder en dus kan FC Twente komende woensdag dat geld 'verdienen'. De Enschedeërs moeten hopen dat PEC Zwolle geen twaalfde wordt.

Programma laatste speelronde Eredivisie
NAC Breda - PEC Zwolle
VVV-Venlo - Vitesse
FC Utrecht - SC Heerenveen

Stand Eredivisie
11. SC Heerenveen 33-41 (-7)
12. VVV-Venlo 33-41 (-14)
13. PEC Zwolle 33-38 (-13)

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2019 om 21:34
    Zwolle geen twaalfde en VVV verloren...Dus volgens mij is dit geld binnen
  • 15 May 2019 om 20:01
    VVV staat achter, nu dus maar hopen dat PEC niet wint.
  • 13 May 2019 om 21:07
    • Quote van 13 May 2019 om 16:48
      Vvv moet verliezen, dus duimen voor Vitesse.
    Vvv moet gelijk spelen of winnen, je mag rustig duimen voor vitesse dat ze het laten liggen of voor vvv dat ze punten pakken.
  • 13 May 2019 om 17:15
    • Quote van 13 May 2019 om 16:48
      Vvv moet verliezen, dus duimen voor Vitesse.
    Als VVV verliest en Pec wint is Pec toch 12e....en dat moet toch niet? Of zie ik het nou verkeerd? Warrig bericht Edit..... Bericht is aangepast. Had het dus toch goed gelezen
  • 13 May 2019 om 16:49
    • Quote van 13 May 2019 om 16:48
      Vvv moet verliezen, dus duimen voor Vitesse.
    Nee, ik zie het nu ook. VVV moet verliezen als PEC 12e wil worden. Beetje onduidelijk geformuleerd.
  • 13 May 2019 om 16:48
    • Quote van 13 May 2019 om 15:27
      Juist niet. We moeten voor NAC en voor VVV duimen
    Vvv moet verliezen, dus duimen voor Vitesse.
  • 13 May 2019 om 16:23
    Ontknoping van de eredivisie zo spannend is het niet ajax is toch al kampioen en NAC is ook al gedegradeerd.
  • 13 May 2019 om 16:02
    • Quote van 13 May 2019 om 15:53
      Alvast een extra spaarpotje voor het ontslag van de komende trainer is nooit verkeerd.
    Hahaha +10
  • 13 May 2019 om 15:53
    Alvast een extra spaarpotje voor het ontslag van de komende trainer is nooit verkeerd.
  • 13 May 2019 om 15:50
    Ik duim nergens voor!
  • 13 May 2019 om 15:37
    Wat een totale waanzin .alsof het wat uitmaakt voor de uitslag als "wij" voor een bepaalde club "duimen".
  • 13 May 2019 om 15:27