Brama: ''Wij dachten meteen: wat is dat voor een knakker?''

( 10 reacties)
Brama: ''Wij dachten meteen: wat is dat voor een knakker?''

Erik ten Hag wordt momenteel bewierookt en beschouwd als één van de beste trainers in het mondiale voetbal, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Na zijn actieve voetbalcarrière werd de 49-jarige oefenmeester jeugdtrainer bij FC Twente.

"Wout Brama vertelde vorige week een anekdote over de eerste klus van Erik als trainer, bij FCTwente. "We zaten in de B'tjes en het eerste dat hij tegen ons zei, was dat we twee weken korter vakantie kregen. Wij dachten meteen: wat is dat voor een knakker?", schrijft jeugdvriend Leon ten Voorde namens TC Tubantia.

"Zo is het altijd gegaan. Overal waar hij komt, is er eerst de weerstand, omdat het moet gaan zoals hij wil. Eigenwijs? Dat is hij altijd geweest. Ik kan me althans niet herinneren dat ik ooit gelijk heb gekregen in een discussie. Ik kan me nog een twist herinneren met een tennisinsider en een fan met de vraag wie nou de meest getalenteerde tennisser van dat moment was: Roger Federer of Rafael Nadal. Uiteraard zei hij als enige in de kamer Nadal", vervolgt de clubwatcher van FC Twente.

Ten Hag is in integer man. "Zijn parool is: ga nooit schipperen, houd vast aan je principes, anders ga je zwalken en ben je gezien. Daarom speelt hij geen spelletjes voor de camera of met journalisten. Toen hij in 2006 met Fred Rutten en René Eijkelkamp het nieuwe trainerstrio van FC Twente ging vormen, had RTV Oost de primeur. Ik wist van niks", besluit Ten Voorde.

Foto: Orange Pictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 10:26
    Erik ten Hag Heeft Ajax weer een beetje aanzien gegeven, na 5 jaar zonder ook maar 1 prijs te winnen was de nood bij Ajax erg hoog
  • 15 May 2019 om 12:16
    • Quote van 15 May 2019 om 09:38
      Ik denk dat hij weg gaat bij Ajax. Hij heeft daar het hoogst haalbare bereikt. Halve finale CL, landskampioen en de beker. Een hele mooie prestatie op zijn CV. Mocht hij bij Ajax blijven, dan kan hij het dus alleen maar slechter doen als je weet dat er leegloop driegt qua spelers. Dan kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen met 'bouwen' aan een elftal.
    Eens, hij kan beter weggaan en dan lijkt bayern idd wel een goede optie. Beter kan het niet gaan en dan heb je driesen gelijk die hem helemaal kapot maakt.
  • 15 May 2019 om 12:02
    • Quote van 15 May 2019 om 12:01
      Inderdaad, Barcelona misschien war voor hem?
    Ik denk Bayern München aangezien hij daar al trainer is geweest van Bayern 2.
  • 15 May 2019 om 12:01
    • Quote van 15 May 2019 om 11:22
      Maar dan zie je wel de kracht van de trainer.
    Eensch.........maar dan moet die kracht wel goed ondersteund worden door een goed aankoopbeleid.
  • 15 May 2019 om 12:01
    • Quote van 15 May 2019 om 09:38
      Ik denk dat hij weg gaat bij Ajax. Hij heeft daar het hoogst haalbare bereikt. Halve finale CL, landskampioen en de beker. Een hele mooie prestatie op zijn CV. Mocht hij bij Ajax blijven, dan kan hij het dus alleen maar slechter doen als je weet dat er leegloop driegt qua spelers. Dan kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen met 'bouwen' aan een elftal.
    Inderdaad, Barcelona misschien war voor hem?
  • 15 May 2019 om 11:22
    • Quote van 15 May 2019 om 09:38
      Ik denk dat hij weg gaat bij Ajax. Hij heeft daar het hoogst haalbare bereikt. Halve finale CL, landskampioen en de beker. Een hele mooie prestatie op zijn CV. Mocht hij bij Ajax blijven, dan kan hij het dus alleen maar slechter doen als je weet dat er leegloop driegt qua spelers. Dan kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen met 'bouwen' aan een elftal.
    Maar dan zie je wel de kracht van de trainer.
  • 15 May 2019 om 09:38
    Ik denk dat hij weg gaat bij Ajax. Hij heeft daar het hoogst haalbare bereikt. Halve finale CL, landskampioen en de beker. Een hele mooie prestatie op zijn CV. Mocht hij bij Ajax blijven, dan kan hij het dus alleen maar slechter doen als je weet dat er leegloop driegt qua spelers. Dan kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen met 'bouwen' aan een elftal.
  • 15 May 2019 om 09:13
    • Quote van 15 May 2019 om 08:41
      Die zelfde Knakker word kampioen en halve finale campions league!
    Je vergeet dan gemakshalve nog even de beker. ;-)
  • 15 May 2019 om 08:50
    • Quote van 15 May 2019 om 08:41
      Die zelfde Knakker word kampioen en halve finale campions league!
    In de champions league heeft Ajax natuurlijk fantastisch gepresteerd, in Nederland was de titelstrijd wel veel spannender dan iedereen van tevoren had verwacht.
  • 15 May 2019 om 08:41
    Die zelfde Knakker word kampioen en halve finale campions league!
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›