Smith blikt vooruit: ''Zie het zitten om naar een Engelse club te gaan''

( 21 reacties)
Smith blikt vooruit: ''Zie het zitten om naar een Engelse club te gaan''

Matthew Smith maakte dit jaar zijn debuut in het profvoetbal. De Whelsman is blij dat hij zijn kansen heeft gekregen, kampioen is geworden en heeft gedebuteerd in het nationale elftal van Wales.

"Het was een geweldig eerste seizoen in het professionele voetbal. Ik denk dat het me heeft geholpen om een echte man te worden", begint de huurling van Manchester City in gesprek met Red Ditch Standard. "Mijn kansen in het nationale elftal zijn erg gegroeid, doordat ik in een eerste elftal speel. Ik denk dat ik anders niet deze kans had gekregen."

De 19-jarige tekende onlangs een vierjarig-contract bij de kampioen van Engeland. Smith ziet genoeg kansen en hoopt op een eerlijke kans. "Ik verwacht dat ik wederom verhuurd zal worden, als ik geen kans krijg bij Manchester. Maar ik weet het niet zeker wat de plannen zijn, maar ik sta wel open voor een nieuwe verhuurperiode. Ik zie het wel zitten om naar een andere club in Engeland te gaan, dat wil ik zeker proberen."

De middenvelder weet niet of hij ooit het eerste elftal zal halen. "Ik weet niet of ik ooit het eerste ga halen, want het is heel erg moeilijk en ze hebben een fantastisch team. Het is belangrijk dat ik realistisch blijf en doe wat het beste is voor mijn carrière. Hij zou geweldig zijn om daar te mogen spelen", aldus Smith.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 15:24
    • Quote van 16 May 2019 om 09:04
      Is hij daarom een golddigger, of is man city zo dom/slim om zijn contract te verlengen, 19 jaar met een 4 jarigcontract dat betekend gewoon dat city er wel brood in ziet, wie of wat is/zijn er nu golddiggers?
    City ziet in hem een goed verdienmodel ja. Ze kunnen er nu goed geld voor vangen. Zijn laatste wedstrijden in de pils league waren zwak, denk dat eredivisie een goede volgende stap is. Mocht het goed verlopen ziet city geld, zie unal
  • 16 May 2019 om 14:47
    • Quote van 16 May 2019 om 09:29
      Misschien ziet City er wel iets in, anders verleng je inderdaad niet voor 4 jaar, maar waarom teken je als jongeling bij zo'n grote club voor zo'n lange periode? Kijk eens naar de spelers die daar lopen...en de aantallen. Wat maakt Smith dan zo uitzonderlijk voor zijn eigen gevoel?


      Ik had hetzelfde gedaan hoor op zo'n leeftijd als ik voor 4 seizoenen kon tekenen bij zo'n grote club, maar ik zou tekenen omdat ik dan weet dat ik in die 4 jaar meer kan verdienen dan ik zou kunnen dromen.


      Als je puur voor het sportieve aspect gaat, en in mijn ogen geen gold-digger zou zijn, dan zou Smith naar een club in de Championship moeten gaan. Dan ontwikkelt hij zich sportief, maar dan is het geld natuurlijk wel een heel stuk minder dan bij City.


      Zoals gezegd.....Smith kiest in mijn ogen voor het grote geld (zou ik ook gedaan hebben), maar dat maakt hem in mijn ogen dus wel een gold-digger.
    Volgens mij moet je eerst eens het hele artikel lezen (zie link als reactie op ikzeg), voordat je conclusies trekt..... Je weet toch dat Twentefans aan knip- en plakjournalistiek doet..... :-)
  • 16 May 2019 om 14:45
    • Quote van 16 May 2019 om 09:36
      Ikzeg. Jm2. Ik hoop dat ie inderdaad nog een jaartje bij ons blijft en ik ben benieuwd hoe hij zich staande houdt in onze competitie.
    https://redditchstandard.co.uk/sport/matt-smith-i-will-do-anything-for-first-team-football-and-to-play-for-wales/ Het artikel meldt juist dat hij graag weer terug komt en beseft dat het heel moeilijk zal zijn om door te breken in het 1e elftal van City..... Verder beseft hij dat hij keihard aan zijn carriere moet werken, waarbij dit in navolging van anderen zonder problemen in het buitenland kan zijn.....
    Twentefans heeft weer eens aan knip/plak journalistiek gedaan..... :-)
  • 16 May 2019 om 09:36
    • Quote van 16 May 2019 om 08:41
      Jammer dat het artikel onvolledig is vertaald uit deze Engelse krant. Want Matthew Smith geeft aan dat hij best graag nog een seizoen bij Twente zou willen spelen. In het artikel staat: "Smith would be more than happy to return to FC Twente for another season, describing the Enschede outfit as a great club with an amazing fan following". Maar dat is voor sommige forummers misschien te moeilijk om te lezen.....
    Ikzeg. Jm2. Ik hoop dat ie inderdaad nog een jaartje bij ons blijft en ik ben benieuwd hoe hij zich staande houdt in onze competitie.
  • 16 May 2019 om 09:29
    • Quote van 16 May 2019 om 09:04
      Is hij daarom een golddigger, of is man city zo dom/slim om zijn contract te verlengen, 19 jaar met een 4 jarigcontract dat betekend gewoon dat city er wel brood in ziet, wie of wat is/zijn er nu golddiggers?
    Misschien ziet City er wel iets in, anders verleng je inderdaad niet voor 4 jaar, maar waarom teken je als jongeling bij zo'n grote club voor zo'n lange periode? Kijk eens naar de spelers die daar lopen...en de aantallen. Wat maakt Smith dan zo uitzonderlijk voor zijn eigen gevoel?


    Ik had hetzelfde gedaan hoor op zo'n leeftijd als ik voor 4 seizoenen kon tekenen bij zo'n grote club, maar ik zou tekenen omdat ik dan weet dat ik in die 4 jaar meer kan verdienen dan ik zou kunnen dromen.


    Als je puur voor het sportieve aspect gaat, en in mijn ogen geen gold-digger zou zijn, dan zou Smith naar een club in de Championship moeten gaan. Dan ontwikkelt hij zich sportief, maar dan is het geld natuurlijk wel een heel stuk minder dan bij City.


    Zoals gezegd.....Smith kiest in mijn ogen voor het grote geld (zou ik ook gedaan hebben), maar dat maakt hem in mijn ogen dus wel een gold-digger.
  • 16 May 2019 om 09:04
    • Quote van 16 May 2019 om 08:23
      Smith is een gold-digger, zoveel is voor mij wel duidelijk. Bijtekenen bij City betekent voor een 19 jarige een shit load of money....niets meer. Je weet namelijk dondersgoed dat je het sportief niet gaat redden als jongeling bij zo'n club....of je moet uitzonderlijk goed zijn, maar dat is Smith niet.

      Zou ik hem terug willen zien bij FC Twente? Jazeker, gewoon omdat het een knetterharde werker is, maar ik twijfel eerlijk gezegd wel of hij het momenteel zou gaan redden in de eredivisie.
    Is hij daarom een golddigger, of is man city zo dom/slim om zijn contract te verlengen, 19 jaar met een 4 jarigcontract dat betekend gewoon dat city er wel brood in ziet, wie of wat is/zijn er nu golddiggers?
  • 16 May 2019 om 08:41
    Jammer dat het artikel onvolledig is vertaald uit deze Engelse krant. Want Matthew Smith geeft aan dat hij best graag nog een seizoen bij Twente zou willen spelen. In het artikel staat: "Smith would be more than happy to return to FC Twente for another season, describing the Enschede outfit as a great club with an amazing fan following". Maar dat is voor sommige forummers misschien te moeilijk om te lezen.....
  • 16 May 2019 om 08:23
    Smith is een gold-digger, zoveel is voor mij wel duidelijk. Bijtekenen bij City betekent voor een 19 jarige een shit load of money....niets meer. Je weet namelijk dondersgoed dat je het sportief niet gaat redden als jongeling bij zo'n club....of je moet uitzonderlijk goed zijn, maar dat is Smith niet.

    Zou ik hem terug willen zien bij FC Twente? Jazeker, gewoon omdat het een knetterharde werker is, maar ik twijfel eerlijk gezegd wel of hij het momenteel zou gaan redden in de eredivisie.
  • 16 May 2019 om 08:07
    • Quote van 15 May 2019 om 22:16
      Zakelijk veel met Britten te maken, die zijn er meester in om je zonder harde toezeggingen het idee te geven dat het wel goed komt. Is vaak boterzacht, want niet 100% toegezegd, maar meer een nietszeggend politiek verantwoord antwoord.
    Rare jongens, die Britten.
  • 16 May 2019 om 06:48
    Die hoeven we hier volgend jaar niet meer te verwachten
  • 15 May 2019 om 22:29
    • Quote van 15 May 2019 om 22:16
      Zakelijk veel met Britten te maken, die zijn er meester in om je zonder harde toezeggingen het idee te geven dat het wel goed komt. Is vaak boterzacht, want niet 100% toegezegd, maar meer een nietszeggend politiek verantwoord antwoord.
    net tukkers ..die zeggen ja ja en bedoelen dus nee...
  • 15 May 2019 om 22:16
    • Quote van 15 May 2019 om 20:19
      Een tijdje geleden zei hij nog dat hij hoopte op een langer verblijf in Enschede, toen hem dat gevraagd werd. Zijn antwoord is blijkbaar mede afhankelijk van degene die hem de vraag stelt. Ik geef hem overigens geen ongelijk. Als je de keuze hebt tussen een Engels team op enig niveau, of FC Twente, zou ik ook voor de Engelse club gaan.
    Zakelijk veel met Britten te maken, die zijn er meester in om je zonder harde toezeggingen het idee te geven dat het wel goed komt. Is vaak boterzacht, want niet 100% toegezegd, maar meer een nietszeggend politiek verantwoord antwoord.
  • 15 May 2019 om 21:57
    • Quote van 15 May 2019 om 20:09
      Je kunt hem geen ongelijk geven, is wel een groot gemis.
    Valt wel mee, moeten het ook niet overdrijven
  • 15 May 2019 om 21:53
    Gelijk heb je Smith om het in Engeland te proberen , je begon heel goed in KKD, maar je laatste 5-6 wedstrijden waren matig !
  • 15 May 2019 om 21:05
    Hij wil hier zeker nog wel een jaar blijven heeft hij ook al aanegeven. En welke speler heeft er niet de ambitie om in Engeland te spelen. Dat mag je toch uitspreken.
  • 15 May 2019 om 20:49
    Die gaat dus niet terugkomen. Hopelijk kunnen we Matusiwa oppikken van Ajax, meende dat zijn contract af loopt. Goede speler, meer dan waardige vervanger voor Smith waar je tevens nog een paar centen voor kunt vangen tzt.
  • 15 May 2019 om 20:31
    Heb hem er dolgraag bij, maar als hij aanbiedingen krijgt vanuit de championship of premier league kunnen wij daar niet tegenop en is dat een prachtige stap voor hem. Op lange termijn kan hij dat niveau zeker aan, hoop alleen dat hij verstandig is en kiest voor een plek waar hij veel speelt, zou zonde zijn als hij een seizoen bankzit.
  • 15 May 2019 om 20:19
    Een tijdje geleden zei hij nog dat hij hoopte op een langer verblijf in Enschede, toen hem dat gevraagd werd. Zijn antwoord is blijkbaar mede afhankelijk van degene die hem de vraag stelt. Ik geef hem overigens geen ongelijk. Als je de keuze hebt tussen een Engels team op enig niveau, of FC Twente, zou ik ook voor de Engelse club gaan.
  • 15 May 2019 om 20:09
    Je kunt hem geen ongelijk geven, is wel een groot gemis.
  • 15 May 2019 om 20:05
    Denk dat we dat kunnen vergeten.
  • 15 May 2019 om 20:03
    Is nog te licht voor een Engelse club. Nog een jaartje twente zou hem goed doen.