'Hake vindt nieuwe club en tekent contract voor drie seizoenen'

( 18 reacties)
'Hake vindt nieuwe club en tekent contract voor drie seizoenen'

René Hake wordt de nieuwe trainer van Jong FC Utrecht, zo weet De Telegraaf te melden. De voormalig FC Twente-trainer, die met SC Cambuur in de halve finale van de play-offs staat, wordt bij de Domstedelingen de opvolger van Robin Pronk.

Hake zal een contract voor drie seizoenen tekenen bij de club uit de Domstad. De 47-jarige oefenmeester stond eerder aan het roer bij FC Emmen en FC Twente. Bij de club uit Enschede werd hij op straat gezet vanwege teleurstellende resultaten. Daarnaast was Hake assistent-trainer bij PEC Zwolle en FC Twente.

Met SC Cambuur wist de Drent zich te plaatsen voor de play-offs om promotie. In de eerste ronde werd Almere City FC uitgeschakeld, waardoor Cambuur nog kans maakt op een plek in de Eredivisie. Hake zet zijn loopbaan zelf echter dus voort bij de nummer negentien van de Keuken Kampioen Divisie. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 18:36
    • Quote van 16 May 2019 om 16:42
      Helaas is García García onze nieuwe trainer geworden, waarom ALTIJD die assistenten, FC Twente is het Volendam van het oosten geworden, helaas tot WEER in de KKD.
    Ikzeg. Tf. Kan u uitspraak begrijpen maar ook daar wordt het niet anders van. Ik heb het idee dat ook carcia direct Hulp nodig heeft want samen met pusic vond ik hem niet sterk genoeg. Ik dacht dat wij er van geleerd hebben, maar nu voor de groep als hoofd trainer komt te vroeg. Ik hoop dat ie Hulp krijgt.
  • 16 May 2019 om 18:21
    • Quote van 16 May 2019 om 13:09
      Die ex trainers van FCT houden er vreemde carrieres op na
    Bijna iedereen die bij Twente vertrekt doet het goed. Doen wij dan wat verkeerd?
  • 16 May 2019 om 16:42
    Helaas is García García onze nieuwe trainer geworden, waarom ALTIJD die assistenten, FC Twente is het Volendam van het oosten geworden, helaas tot WEER in de KKD.
  • 16 May 2019 om 16:41
    García toch hoofdtrainer fctwente ben hier niet zo kapot van had toch liever een ervaren trainer gezien.
  • 16 May 2019 om 13:13
    • Quote van 16 May 2019 om 11:43
      Verrassende stap. Maar in Utrecht sluiten ze hun ogen niet voor mensen uit andere regio's, die meer voetbalverstand in de organisatie kan brengen, ongeacht waar ze vandaan komen.
    Je zet een trainer neer bij jong die verhoudingsgewijs extreem veel ervaring heeft en zo (interim) doorgeschoven kan worden, trainer voor de toekomst die werkt met toekomst. Slim gedaan in Utrecht.
  • 16 May 2019 om 13:09
    Die ex trainers van FCT houden er vreemde carrieres op na
  • 16 May 2019 om 12:48
    • Quote van 16 May 2019 om 12:38
      Elke club ontdekt nu de ware kracht van een Tukker. Kijk naar Ajax met Ten Hag...en inderdaad Bleuming bij Utrecht....


      Dat soort Tukkers, die moet je juist onder je eigen vleugels zien te houden. Wij hebben geen Westerse inzichten nodig. Gewoon een nuchtere kerel op de juiste plek. Dat zijn Tukkers en zorgt voor behoud van herkenbaarheid en je identiteit.


      Ga jij Utrecht maar supporten zodra daar een Tukker werkzaam is. Vroeg of laat komt elke Tukker terug in ons 'nest'....
    Mooi voor hem,is erg goed in talent ontwikkelen en beter maken,Arnoutovic,Jensen,Unal enz,wens hem succes,bij de jeugd trainen ook weer geregeld regionale talenten af en toe mee,worden straks getest op de jeugdtoernooien,o.a. zoon van Gakhokidze,speelt bij Sparta Enschede,heb hem nog niet zien spelen,ben benieuwd wat er bij komt deze zomer.
  • 16 May 2019 om 12:38
    • Quote van 16 May 2019 om 12:07
      Heeft Utrecht toch eerder bewezen door mensen uit andere regio’s aan te trekken. Eerst Ten Hag daarna Bleuming en nu de Drent Hake. Zij blijven niet in hun eigen cirkel kennis draaien. Ik zie dat beleid ook graag bij onze club. Trek mensen met voetbalverstand het liefst zonder club cultuur kennis. Dat zorgt voor nieuwe inzichten.
    Elke club ontdekt nu de ware kracht van een Tukker. Kijk naar Ajax met Ten Hag...en inderdaad Bleuming bij Utrecht....


    Dat soort Tukkers, die moet je juist onder je eigen vleugels zien te houden. Wij hebben geen Westerse inzichten nodig. Gewoon een nuchtere kerel op de juiste plek. Dat zijn Tukkers en zorgt voor behoud van herkenbaarheid en je identiteit.


    Ga jij Utrecht maar supporten zodra daar een Tukker werkzaam is. Vroeg of laat komt elke Tukker terug in ons 'nest'....
  • 16 May 2019 om 12:19
    Mooie toch voor hem suc6 voor 3 jaar salaris verzekert top
  • 16 May 2019 om 12:07
    • Quote van 16 May 2019 om 11:54
      En dat alles weet jij omdat ze Hake hebben aangesteld voor Jong Utrecht?
    Heeft Utrecht toch eerder bewezen door mensen uit andere regio’s aan te trekken. Eerst Ten Hag daarna Bleuming en nu de Drent Hake. Zij blijven niet in hun eigen cirkel kennis draaien. Ik zie dat beleid ook graag bij onze club. Trek mensen met voetbalverstand het liefst zonder club cultuur kennis. Dat zorgt voor nieuwe inzichten.
  • 16 May 2019 om 11:55
    • Quote van 16 May 2019 om 11:43
      Dat is het ook, maar volgens mij was het Cambuur dat niet met hem door wilde. Dan is het logisch dat je volgende team wat minder is.
    Niet per definitie, wanneer hij bijv promoveert met Cambuur (kleine kans idd), dan ligt hij een stuk beter in de markt, ondanks dat Cambuur dan het contract heeft beeindigd.
  • 16 May 2019 om 11:54
    • Quote van 16 May 2019 om 11:43
      Verrassende stap. Maar in Utrecht sluiten ze hun ogen niet voor mensen uit andere regio's, die meer voetbalverstand in de organisatie kan brengen, ongeacht waar ze vandaan komen.
    En dat alles weet jij omdat ze Hake hebben aangesteld voor Jong Utrecht?
  • 16 May 2019 om 11:43
    • Quote van 16 May 2019 om 11:40
      Niet gedacht. Lijkt toch een stap terug?
    Dat is het ook, maar volgens mij was het Cambuur dat niet met hem door wilde. Dan is het logisch dat je volgende team wat minder is.
  • 16 May 2019 om 11:43
    Verrassende stap. Maar in Utrecht sluiten ze hun ogen niet voor mensen uit andere regio's, die meer voetbalverstand in de organisatie kan brengen, ongeacht waar ze vandaan komen.
  • 16 May 2019 om 11:43
    • Quote van 16 May 2019 om 11:40
      Niet gedacht. Lijkt toch een stap terug?
    Dat dacht ik inderdaad ook toen ik het las, zeker omdat hij nog wel wat langer tijd had om met andere clubs te praten.
  • 16 May 2019 om 11:40
    Neem astebleef Pusic mee, dat is een hele goeie peoples manager. Kan lull'n als brugman, alleen snijden zijn woorden totaal geen hout. :)
  • 16 May 2019 om 11:40
    Succes gewenst.
  • 16 May 2019 om 11:40
    Niet gedacht. Lijkt toch een stap terug?