Ten Voorde steunt Garcia Garcia: ''Reputatie zegt niet alles''

( 53 reacties)
Ten Voorde steunt Garcia Garcia: ''Reputatie zegt niet alles''

Gonzalo García García is overgeheveld als assistent naar het hoofdtrainerschap bij FC Twente. FC Twente-clubwatcher heeft zijn bedenkingen voor de Spaanse trainer, maar wil García García wel een kans geven.

"Je hoort het bijna overal en altijd: het trainerschap is een ervaringsjob", begint Ten Voorde in een beschouwing op de website van Tubantia. "García García is nog maar twee jaar actief als assistent en FC Twente is nou niet bepaald de makkelijkste club van het land om te runnen."

"In Enschede ligt alles onder een vergrootglas en is de moeilijkheidsgraad enorm", vervolgt de clubwatcher. "Aan de andere kant kun je ook stellen: geen enkel verhaal van een trainer en geen enkele periode en omstandigheid, kun je één op één op met elkaar vergelijken."

De journalist haalt bijvoorbeeld de ervaren Gert-Jan Verbeek aan als voorbeeld. "Zie hoe het met de ervaren Gertjan Verbeek in Enschede is gegaan. Routine op basis van een bepaalde reputatie zegt ook niet alles. Hoeveel ervaring had Dick Lukkien, de succesvolle trainer van Emmen, bijvoorbeeld als hoofdtrainer? Nul dus. FC Emmen en FC Twente zijn onvergelijkbare grootheden, maar het gaat uiteindelijk op elke plek om één ding: kwaliteit", aldus Ten Voorde.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2019 om 21:29
    • Quote van 17 May 2019 om 20:51
      Pusic heeft spelers niet individueel beter gemaakt, en Pusic een Twente hart? Nou dat hebben we gezien met zijn uithalen laatst in de media.
    Welke uithaal dan? Dat hij Leon ten Voorde een maffie noemt? Of dat hij benadrukt wat voor rotzooi er intern van is gemaakt VROEGER? Zeker een man met een clubhart maar jouw haat voor deze man laat je dat niet toe om te zien.
  • 17 May 2019 om 21:27
    • Quote van 17 May 2019 om 20:59
      Weer iemand die hetzelfde zegt als ik! Zijn het nog steeds complottheorieën, of zou er toch een kern van waarheid in zitten?
    Het is helaas geen complottheorie.. wat jij zegt heeft mijn bron al een tijd terug bevestigt en al deze supporters die daar hun ogen voor sluiten zal ik niet begrijpen.
  • 17 May 2019 om 21:00
    • Quote van 17 May 2019 om 15:50
      Het is me duidelijk dat Ten Voorde een klankbord is van Ted. Geen hond kan dit wanbeleid rechtlullen, en wie dat wel doet heeft een belangenverstrengeling.

    Dank je BAM
  • 17 May 2019 om 20:59
    • Quote van 17 May 2019 om 19:32
      Haha Leon Leon Leon.. wat wordt het nu toch doorzichtig wat er zich vanaf januari afspeelt. Zo positief over Garcia2 en hem een kans willen geven want dat alles sluit aan op het hele achterbakse spel dat Ted en co spelen he. Mensen hoe het ook komend seizoen uitpakt, denk wel na over hoe Twente met mensen die een clubhart hebben omgaat. Verder ga je Pusic's prestatie en wat Garcia2 gaat doen nooit kunnen vergelijken. Pusic had spelers die naar de maatstaven van de KKD waren gehaald en Garcia2 krijgt een heel nieuw pakketje die naar de maatstaven van de Eredivisie wordt samengesteld. Dan kun je idd makkelijker aanvallend voetbal spelen want die divisie heeft een andere dynamiek met andere spelers.
    Weer iemand die hetzelfde zegt als ik! Zijn het nog steeds complottheorieën, of zou er toch een kern van waarheid in zitten?
  • 17 May 2019 om 20:51
    • Quote van 17 May 2019 om 19:32
      Haha Leon Leon Leon.. wat wordt het nu toch doorzichtig wat er zich vanaf januari afspeelt. Zo positief over Garcia2 en hem een kans willen geven want dat alles sluit aan op het hele achterbakse spel dat Ted en co spelen he. Mensen hoe het ook komend seizoen uitpakt, denk wel na over hoe Twente met mensen die een clubhart hebben omgaat. Verder ga je Pusic's prestatie en wat Garcia2 gaat doen nooit kunnen vergelijken. Pusic had spelers die naar de maatstaven van de KKD waren gehaald en Garcia2 krijgt een heel nieuw pakketje die naar de maatstaven van de Eredivisie wordt samengesteld. Dan kun je idd makkelijker aanvallend voetbal spelen want die divisie heeft een andere dynamiek met andere spelers.
    Pusic heeft spelers niet individueel beter gemaakt, en Pusic een Twente hart? Nou dat hebben we gezien met zijn uithalen laatst in de media.
  • 17 May 2019 om 19:32
    Haha Leon Leon Leon.. wat wordt het nu toch doorzichtig wat er zich vanaf januari afspeelt. Zo positief over Garcia2 en hem een kans willen geven want dat alles sluit aan op het hele achterbakse spel dat Ted en co spelen he. Mensen hoe het ook komend seizoen uitpakt, denk wel na over hoe Twente met mensen die een clubhart hebben omgaat. Verder ga je Pusic's prestatie en wat Garcia2 gaat doen nooit kunnen vergelijken. Pusic had spelers die naar de maatstaven van de KKD waren gehaald en Garcia2 krijgt een heel nieuw pakketje die naar de maatstaven van de Eredivisie wordt samengesteld. Dan kun je idd makkelijker aanvallend voetbal spelen want die divisie heeft een andere dynamiek met andere spelers.
  • 17 May 2019 om 15:50
    Het is me duidelijk dat Ten Voorde een klankbord is van Ted. Geen hond kan dit wanbeleid rechtlullen, en wie dat wel doet heeft een belangenverstrengeling.

  • 17 May 2019 om 08:51
    • Quote van 17 May 2019 om 08:19
      Nope. Ik houd van voetbal dus 2 seizoenskaarten. Maar dat was afgelopen seizoen. Die van Heracles inmiddels opgezegt.. keuze maken ;)
    Keurig hahahaha
  • 17 May 2019 om 08:19
    • Quote van 17 May 2019 om 08:13
      Haha was jij niet de persoon die wou overstappen naar Heracles, omdat jij dat een mooiere club vond.
    Nope. Ik houd van voetbal dus 2 seizoenskaarten. Maar dat was afgelopen seizoen. Die van Heracles inmiddels opgezegt.. keuze maken ;)
  • 17 May 2019 om 08:13
    • Quote van 17 May 2019 om 00:40
      Nee nederlands is ook een k*ttaal. Doe mij maar duits. Enne jij bent 1 van die rotte appels op de forum.
    Haha was jij niet de persoon die wou overstappen naar Heracles, omdat jij dat een mooiere club vond.
  • 17 May 2019 om 08:01
    • Quote van 17 May 2019 om 07:14
      Nou die wordt als het goed is door geschoven en RUTTEN gaat ze vrijblijvend helpen.
    Fredje zal de aap toch wel een keertje binnen hebben door al die afkoopsommen. Kan hij mooi Garcia met raad en daad op het trainingsveld bijstaan. Zijn we klaar.
  • 17 May 2019 om 07:14
    • Quote van 17 May 2019 om 06:22
      Je bedoeld niet ten caat? Van jong Twente? Want las ook al dat niek loohuis waarschijnlijk jong Twente gaat trainen.
    Nou die wordt als het goed is door geschoven en RUTTEN gaat ze vrijblijvend helpen.
  • 17 May 2019 om 06:22
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
    Je bedoeld niet ten caat? Van jong Twente? Want las ook al dat niek loohuis waarschijnlijk jong Twente gaat trainen.
  • 17 May 2019 om 02:15
    • Quote van 16 May 2019 om 22:53
      Dan zou ik als ik jou was terug naar school gaan. Want lezen is niet jou sterkste punt.
    Gelukkig kan jij alles wel super goed meneertje Einstein...
  • 17 May 2019 om 00:40
    • Quote van 16 May 2019 om 22:53
      Dan zou ik als ik jou was terug naar school gaan. Want lezen is niet jou sterkste punt.
    Nee nederlands is ook een k*ttaal. Doe mij maar duits. Enne jij bent 1 van die rotte appels op de forum.
  • 16 May 2019 om 23:34
    Laat Ted maar zorgen voor goede spelers dan is een trainer van minder belang.
  • 16 May 2019 om 23:32
    " En weer heb ik een verhaaltje kunnen schrijven", zei LtV, in de kantine van Bon Boys.....en trots dat hij was
  • 16 May 2019 om 23:10
    Succes García García .
  • 16 May 2019 om 23:07
    • Quote van 16 May 2019 om 22:58
      Ik geef hem wel een eerlijke kans. Het kan bijna niet slechter dan Verbeek. Met een ervaren assistent erbij kan hij wel een goede trainer worden.
    Verbeek? Je bedoeld Pusic neem ik aan.
  • 16 May 2019 om 22:58
    • Quote van 16 May 2019 om 22:55
      Ugh.. Ik las op het werk dat Garcia Garcia de nieuwe coach wordt.. Zo jammer. Maar goed, ik ga hem niet lopen afbranden. De bal ligt bij hem, hij moet het maar laten zien. Ik wens hem ontzettend veel succes!
    Ik geef hem wel een eerlijke kans. Het kan bijna niet slechter dan Verbeek. Met een ervaren assistent erbij kan hij wel een goede trainer worden.
  • 16 May 2019 om 22:55
    Ugh.. Ik las op het werk dat Garcia Garcia de nieuwe coach wordt.. Zo jammer. Maar goed, ik ga hem niet lopen afbranden. De bal ligt bij hem, hij moet het maar laten zien. Ik wens hem ontzettend veel succes!
  • 16 May 2019 om 22:55
    • Quote van 16 May 2019 om 22:35
      Dus het is de schuld van de club dat de supporter niet weet of hij goed of slecht is. Vreemde redenatie. Ze zullen niet voor niets vertrouwen in hem hebben denk ik. Er zit nu meer voetbalverstand in de club dan vorig jaar.
    Ik vind het een vreemde redenatie dat er meer voetbalverstand komt als er iemand weg gaat en niemand bij komt. Hoe wil jij hem beoordelen dan? Je kan alleen zijn assistent-trainer kwaliteiten beoordelen. Dat is heel wat anders dan hoofdtrainer. Dus ik oordeel liever over hem na een half seizoen. Een ervaren trainer geeft geen garantie maar verkleind wel het risico op een flop. Lijkt me heel logisch dat ik dan zeg dat de aanstelling van garcia een grote gok vind en dus slecht beleid.
  • 16 May 2019 om 22:53
    • Quote van 16 May 2019 om 22:49
      Dolberg is gratis af te halen las ik net.
    Dan zou ik als ik jou was terug naar school gaan. Want lezen is niet jou sterkste punt.
  • 16 May 2019 om 22:49
    Dolberg is gratis af te halen las ik net.
  • 16 May 2019 om 22:45
    We hebben gezien wat gebrek aan ervaring in het verleden heeft opgeleverd.
  • 16 May 2019 om 22:35
    • Quote van 16 May 2019 om 22:31
      Er is hier volgens mij ook weinig kritiek op garcia. Het probleem is juist dat je niet weet of hij goed of slecht is. Dat is het risico en een grote gok. De kritiek is dus voornamelijk op het beleid van Twente. Die garcia kan je niks kwalijk nemen
    Dus het is de schuld van de club dat de supporter niet weet of hij goed of slecht is. Vreemde redenatie. Ze zullen niet voor niets vertrouwen in hem hebben denk ik. Er zit nu meer voetbalverstand in de club dan vorig jaar.
  • 16 May 2019 om 22:31
    • Quote van 16 May 2019 om 22:22
      Laten we niet te gauw oordelen en gun hem een kans want met een gevestig naam moet je ook altijd maar afwachten en als het misgaat ben je een bult geld kwijt, denk aan Gertjan.
    Er is hier volgens mij ook weinig kritiek op garcia. Het probleem is juist dat je niet weet of hij goed of slecht is. Dat is het risico en een grote gok. De kritiek is dus voornamelijk op het beleid van Twente. Die garcia kan je niks kwalijk nemen
  • 16 May 2019 om 22:27
    • Quote van 16 May 2019 om 20:26
      Leon heeft gewoon een beetje geld van Ted toegeschoven gekregen om dit artikel te publiceren.
    Net zoals destijds toen hij negatief over Pusic moest schrijven van Ted.
  • 16 May 2019 om 22:22
    Laten we niet te gauw oordelen en gun hem een kans want met een gevestig naam moet je ook altijd maar afwachten en als het misgaat ben je een bult geld kwijt, denk aan Gertjan.
  • 16 May 2019 om 22:11
    • Quote van 16 May 2019 om 22:02
      Ik kan me herrineren dat de suggestie Paul van der Kraan ook in werking is getreden. Maar even serieus Henk Ten Cate is toch een uitstekende aanvulling op de voetbalorganisatie van ons Twente. Laat maar komen...
    Het klinkt als een prima optie idd, laten we het maar afwachten. Wat jij allemaal ooit wel en niet gezegd haha dat weet ik ook niet meer, die van henk ten cate viel me wel op dat je die schreef. Je hebt ook zoveel namen gedropt, vooral van spelers dan. Uiteindelijk moeten wij toch maar afwachten.
  • 16 May 2019 om 22:10
    • Quote van 16 May 2019 om 20:42
      Hij komt in ieder geval volwassenen over dan jij met je uitspraken over voetbal.
    Leon is nooit volwassenen geworden hij is in de pubertijd blijven steken. .
  • 16 May 2019 om 22:02
    • Quote van 16 May 2019 om 21:07
      haha zou wat zijn, heeft utrechtsetukker een keer gelijk. Zou wel in het straatje passen, is spaanstalig.....
    Ik kan me herrineren dat de suggestie Paul van der Kraan ook in werking is getreden. Maar even serieus Henk Ten Cate is toch een uitstekende aanvulling op de voetbalorganisatie van ons Twente. Laat maar komen...
  • 16 May 2019 om 21:07
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
    haha zou wat zijn, heeft utrechtsetukker een keer gelijk. Zou wel in het straatje passen, is spaanstalig.....
  • 16 May 2019 om 21:02
    • Quote van 16 May 2019 om 20:42
      Hij komt in ieder geval volwassenen over dan jij met je uitspraken over voetbal.
    Op de lagere school ging Leo altijd naar de volgende klas vanwege zijn leeftijd .......
  • 16 May 2019 om 20:45
    Klik met de spelers is belangrijker dan commanderen
  • 16 May 2019 om 20:42
    • Quote van 16 May 2019 om 20:03
      Voor een journalist met voetbal ervaring moet je niet bij ten voorde zijn.
    Hij komt in ieder geval volwassenen over dan jij met je uitspraken over voetbal.
  • 16 May 2019 om 20:36
    • Quote van 16 May 2019 om 19:54
      Spa
    Lol
  • 16 May 2019 om 20:31
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
    Komt hij ook uit de stal van Van Leeuwen, want je moet wel dezelfde klik hebben als hij.
  • 16 May 2019 om 20:26
    Leon heeft gewoon een beetje geld van Ted toegeschoven gekregen om dit artikel te publiceren.
  • 16 May 2019 om 20:14
    Dit is een charmeoffensief van ten Voorde over drie weken trapt hij de nieuwe trainer weer genadeloos in de grond
  • 16 May 2019 om 20:03
    • Quote van 16 May 2019 om 19:23
      Kom Leon, dit slaat nergens op. Ben het vaak met je eens, maar dit slappe niks zeggende gezeik is lachwekkend voor een journalist met veel voetbal ervaring.
    Voor een journalist met voetbal ervaring moet je niet bij ten voorde zijn.
  • 16 May 2019 om 19:54
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Bron?
    Spa
  • 16 May 2019 om 19:45
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
    Hij wilt niet meer trainen.
  • 16 May 2019 om 19:44
    De kogel is in ieder geval snel door de kerk. Nu kunnen ze bezig met bekendmaken welke spelers weg gaan of blijven.
  • 16 May 2019 om 19:43
    • Quote van 16 May 2019 om 19:43
      Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
    Bron?
  • 16 May 2019 om 19:43
    Er wordt gesproken dat Henk ten Cate waarschijnlijk de ervaren assistent trainer wordt.
  • 16 May 2019 om 19:39
    • Quote van 16 May 2019 om 19:37
      Hij was toch het vriendje van van Hag dan kan je het toch wel weten , Leon weet alles.
    Ten Hag zou wel een leuke assistent zijn voor GGG
  • 16 May 2019 om 19:37
    Hij was toch het vriendje van van Hag dan kan je het toch wel weten , Leon weet alles.
  • 16 May 2019 om 19:37
    Moet jullie voor de grap de naam van García vervangen door dutchsniper, ja die, Citrofiel, ans of wat je ook maar wil. Dan klopt de strekking van het artikel nog steeds. Zoveel “ inhoud” heeft het.
  • 16 May 2019 om 19:29
    • Quote van 16 May 2019 om 19:23
      Kom Leon, dit slaat nergens op. Ben het vaak met je eens, maar dit slappe niks zeggende gezeik is lachwekkend voor een journalist met veel voetbal ervaring.
    Deze man verdient echt zijn geld met onzin schrijven en open deuren intrappen. Meneer ten Voorde het probleem is juist dat je niet weet dat hij kwaliteit heeft en het daarom een risico is. Met een ervaren trainer heb je in iedergeval nog een referentiekader.
  • 16 May 2019 om 19:25
    Even een screenshot maken van zijn uitspraken en naar hem tweeten als het een ramp blijkt te zijn en hij weer kritiek begint te leveren
  • 16 May 2019 om 19:23
    Kom Leon, dit slaat nergens op. Ben het vaak met je eens, maar dit slappe niks zeggende gezeik is lachwekkend voor een journalist met veel voetbal ervaring.
  • 16 May 2019 om 19:22
    Kijk met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig . In Leon we trust...