Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer'' FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

Pusic wint Rinus Michels Award: ''Geen man van lange neuzen''

( 28 reacties)
Pusic wint Rinus Michels Award: ''Geen man van lange neuzen''

Marino Pusic werd vrijdagmiddag beloond voor zijn goede seizoen met FC Twente. De oefenmeester kreeg de Rinus Michels Award voor beste trainer van de Keuken Kampioen Divisie.

"Ik had het niet verwacht, maar wel gehoopt", zegt Pusic in gesprek met FOX Sports. "Ik had zware concurrentie, want ik vind dat al mijn collega's het verdiend hadden. Uiteindelijk is de keuze op mij gevallen, daar ben ik zeer dankbaar voor. Ik vind het een grote eer om uitverkozen te worden door mijn collega's. Dat maakt het zeker speciaal en is een grote erkenning."

Pusic werd vorige week nog ontslagen bij FC Twente. "Het is een week vol extreme emoties, maar ergens hoort het bij de voetballerij", meent de Kroaat. "Ik kan daar prima mee overweg. Ik geniet van deze momenten. Dat is uiteindelijk wel hetgene waar het om gaan. Ik heb nu deze prijs gewonnen en daar ben ik hartstikke blij mee."

De oefenmeester koestert geen wrok richting FC Twente. "Ik ben geen man van lange neuzen. Ik ben zoals ik ben en als ik iets voel, dan zeg ik dat. Ik ben FC Twente dankbaar voor de ervaring, de kans en ontwikkeling die ik heb doorgemaakt in de afgelopen jaren. Ik wens ze heel veel succes en plezier in de toekomst", aldus Pusic.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 May 2019 om 16:45
    • Quote van 17 May 2019 om 21:37
      Mogen transgenders ook meedoen in het vrouwenvoetbal?
    Transgenders zijn kerels met eierstokken
  • 19 May 2019 om 15:50
    • Quote van 19 May 2019 om 15:07
      Gelukkig zit jou verhaal vol met argumentatie. Speciaal voor jou de uitleg. Pusic begint het seizoen met een normale opstelling holscher op 10 en een normale rechtsback. Hij ziet in de loop van het seizoen dat de kkd een grote flipperkast is en dat de doelpunten makkelijk vallen. Hij kiest daarom voor een opstelling met meer controle ten koste van goed aanvallend voetbal. Bewijs: hij gaat spelen met 2 verdedigende middenvelders en een centrale middenvelder met weinig scorend vermogen. Zonder 10 met daarvoor 2 niet voetballende spitsen. Vervolgen zet hij een centrale verdediger als back ( Nacho) Resultaat daarvan is zeer weinig tegen doelpunten. De sleutel tot het kampioenschap en de zegereeks. Want ik de kkd valt er altijd wel een raar doelpunt. Zodoende wonnen we lelijk . Geluk? Nee bewust. Het resultaat is kampioenschap en de prijs voor beste trainer. Is het dan zo raar dat we voor pusic op komen?
    Jij noemt haat, het niet in de trainer Pusic zien zitten, ik zeg dat is onzin. Het niet in een trainer zien zitten is geen haat maar het simpelweg niet zien zitten in een trainer. Simpe as that.
  • 19 May 2019 om 15:07
    • Quote van 19 May 2019 om 12:20
      Haat? Dat is altijd zon dooddoener om een discussie de nek om te draaien vaak gebruikt door zwakkelingen. Dat mensen het niet in de trainer Pusic zien zitten heeft niets met haat te maken simpele. Meer met het feit dat de meesten niet 38 wedstrijden met stront in de ogen de wedstrijden hebben gekeken. Of ben jij zo'n meelopertje die lekker doorblijft klappen de afgrond in omdat je anders zgn geen supporter bent.
    Gelukkig zit jou verhaal vol met argumentatie. Speciaal voor jou de uitleg. Pusic begint het seizoen met een normale opstelling holscher op 10 en een normale rechtsback. Hij ziet in de loop van het seizoen dat de kkd een grote flipperkast is en dat de doelpunten makkelijk vallen. Hij kiest daarom voor een opstelling met meer controle ten koste van goed aanvallend voetbal. Bewijs: hij gaat spelen met 2 verdedigende middenvelders en een centrale middenvelder met weinig scorend vermogen. Zonder 10 met daarvoor 2 niet voetballende spitsen. Vervolgen zet hij een centrale verdediger als back ( Nacho) Resultaat daarvan is zeer weinig tegen doelpunten. De sleutel tot het kampioenschap en de zegereeks. Want ik de kkd valt er altijd wel een raar doelpunt. Zodoende wonnen we lelijk . Geluk? Nee bewust. Het resultaat is kampioenschap en de prijs voor beste trainer. Is het dan zo raar dat we voor pusic op komen?
  • 19 May 2019 om 12:20
    • Quote van 19 May 2019 om 10:21
      Tuurlijk is het nieuws maar ze zijn verblind door haat voor die man die ons kampioen heeft gemaakt. Rare wereld
    Haat? Dat is altijd zon dooddoener om een discussie de nek om te draaien vaak gebruikt door zwakkelingen. Dat mensen het niet in de trainer Pusic zien zitten heeft niets met haat te maken simpele. Meer met het feit dat de meesten niet 38 wedstrijden met stront in de ogen de wedstrijden hebben gekeken. Of ben jij zo'n meelopertje die lekker doorblijft klappen de afgrond in omdat je anders zgn geen supporter bent.
  • 19 May 2019 om 10:21
    • Quote van 17 May 2019 om 23:28
      Hoezo? Hij is net uitverkozen tot trainer van het jaar in de KKD. Dat is gewoon nieuws omdat hij dat seizoen trainer was van onze club. Als het je niet zint, dan lees en reageer je toch niet?
    Tuurlijk is het nieuws maar ze zijn verblind door haat voor die man die ons kampioen heeft gemaakt. Rare wereld
  • 18 May 2019 om 22:16
    Is dit de Rinus de rukkabouter award?
  • 18 May 2019 om 17:15
    • Quote van 18 May 2019 om 16:55
      Tally ho , trek je ballet rokje aan en ga lekker oefenen. Want jou naam geeft alleen al aan wat voor type je bent, en mijn IQ isookniet het hoogste, maar dat hoeft gelukkig ookniet bij het voetbal, is grotendeel volkssport voor Jan met De Pet, ja uitzoderingen daargelaten.
    "Volkssport voor Jan met De Pet".


    Vergeet de aso's en jongens van de straat niet pik....zij met het meeste voetbalverstand. ;)
  • 18 May 2019 om 16:55
    • Quote van 18 May 2019 om 06:18
      Wat een bizarre uitspraken weer. Alles in hokjes duwen houd de wereld nog een heel klein beetje beheersbaar voor jou. Staat die 78 voor je laatste IQtest, score of heb je je in die 41 jaar niet aan het puberniveau weten te onttrekken?
    Tally ho , trek je ballet rokje aan en ga lekker oefenen. Want jou naam geeft alleen al aan wat voor type je bent, en mijn IQ isookniet het hoogste, maar dat hoeft gelukkig ookniet bij het voetbal, is grotendeel volkssport voor Jan met De Pet, ja uitzoderingen daargelaten.
  • 18 May 2019 om 16:50
    • Quote van 17 May 2019 om 21:37
      Mogen transgenders ook meedoen in het vrouwenvoetbal?
    Voetbal???? Huppelende tutten op het veld;-)
  • 18 May 2019 om 16:23
    • Quote van 18 May 2019 om 09:35
      Ik ben er achter waar de 78 voor staat; dank je wel.
    Had je daar zo lang voor nodig? Hulde, jij komt er wel.
  • 18 May 2019 om 15:38
    Het is hem van harte gegund.
  • 18 May 2019 om 15:27
    • Quote van 18 May 2019 om 13:44
      Haha dit is gewoon een wassen neus dat pussie dit wint kan zeker 3 trainers opnoemen waarvan ik vind dat die het meer verdienen dan deze waslap
    Idd, die gast van Top Oss had hem moeten winnen.
  • 18 May 2019 om 13:44
    Haha dit is gewoon een wassen neus dat pussie dit wint kan zeker 3 trainers opnoemen waarvan ik vind dat die het meer verdienen dan deze waslap
  • 18 May 2019 om 09:35
    • Quote van 18 May 2019 om 08:36
      Ben jij nu niet degene die in hokjes denkt puur omdat mijn mening totaal anders is dan die van jou?
    Ik ben er achter waar de 78 voor staat; dank je wel.
  • 18 May 2019 om 08:36
    • Quote van 18 May 2019 om 06:18
      Wat een bizarre uitspraken weer. Alles in hokjes duwen houd de wereld nog een heel klein beetje beheersbaar voor jou. Staat die 78 voor je laatste IQtest, score of heb je je in die 41 jaar niet aan het puberniveau weten te onttrekken?
    Ben jij nu niet degene die in hokjes denkt puur omdat mijn mening totaal anders is dan die van jou?
  • 18 May 2019 om 08:08
    • Quote van 17 May 2019 om 22:42
      Dat is wel heel simpel gedacht. Maar ik had van zo'n raar ventje als jou ook niets anders verwacht.
    Hij heeft toch gelijk vot met die pruttel.
  • 18 May 2019 om 08:07
    • Quote van 18 May 2019 om 00:32
      Hoop dat twente volgend jaar echt succesvol word want eigenlijk sta je best voor luk als je een trainer ontslaat voor zijn assistent en de ontslagen trainer word vervolgens verkozen tot beste trainer!
    Wat heb jij tussen je benen hangen Ynwa ? Lucky luk? ;-)
  • 18 May 2019 om 06:33
    • Quote van 17 May 2019 om 21:16
      Dat zullen we hopelijk wel weer hebben. En nu Twentefans het tijdperk Pusic afsluiten, want er komen steeds valse sentimenten boven drijven. We moeten nou naar de toekoms kijken, en daar maakt Pusic gelukkig geen onderdeel meer van uit.
    Hoezo "valse" sentimenten. Hoe kun jij beoordelen of een sentiment vals of niet vals is. Mag iedereen daarin zijn eigen gevoelens hebben? We leven toch niet in Noord-Korea, waar het opperhoofd bepaald wat wel of niet echt is?
  • 18 May 2019 om 06:18
    • Quote van 17 May 2019 om 22:35
      Nee dat zijn gewoon aandachtsgeile mannen. Modetrent van de laatste jaren, doodzwijgen dus.
    Wat een bizarre uitspraken weer. Alles in hokjes duwen houd de wereld nog een heel klein beetje beheersbaar voor jou. Staat die 78 voor je laatste IQtest, score of heb je je in die 41 jaar niet aan het puberniveau weten te onttrekken?
  • 18 May 2019 om 03:07
    • Quote van 17 May 2019 om 23:25
      Ik moet zeggen dat Pusic er ook erg chique mee omgaat. Dat siert hem. Hij had ook een lange neus naar TvL kunnen trekken.
    Eens. Vind het een baggertrainer maar hij blijft wel netjes naar de club. Compliment daarvoor.
  • 18 May 2019 om 03:05
    • Quote van 17 May 2019 om 22:42
      Dat is wel heel simpel gedacht. Maar ik had van zo'n raar ventje als jou ook niets anders verwacht.
    Gewoon feiten, zijn en blijven mannen. Allemaal bullshit net als die nieuwe hype "genderneutraal" ook weer zoiets achterlijks. Paar tikken op de neus moeten ze hebben, zul je zien hoe snel ze weer normaal doen.
  • 18 May 2019 om 00:32
    Hoop dat twente volgend jaar echt succesvol word want eigenlijk sta je best voor luk als je een trainer ontslaat voor zijn assistent en de ontslagen trainer word vervolgens verkozen tot beste trainer!
  • 17 May 2019 om 23:28
    • Quote van 17 May 2019 om 21:16
      Dat zullen we hopelijk wel weer hebben. En nu Twentefans het tijdperk Pusic afsluiten, want er komen steeds valse sentimenten boven drijven. We moeten nou naar de toekoms kijken, en daar maakt Pusic gelukkig geen onderdeel meer van uit.
    Hoezo? Hij is net uitverkozen tot trainer van het jaar in de KKD. Dat is gewoon nieuws omdat hij dat seizoen trainer was van onze club. Als het je niet zint, dan lees en reageer je toch niet?
  • 17 May 2019 om 23:25
    Ik moet zeggen dat Pusic er ook erg chique mee omgaat. Dat siert hem. Hij had ook een lange neus naar TvL kunnen trekken.
  • 17 May 2019 om 22:42
    • Quote van 17 May 2019 om 22:35
      Nee dat zijn gewoon aandachtsgeile mannen. Modetrent van de laatste jaren, doodzwijgen dus.
    Dat is wel heel simpel gedacht. Maar ik had van zo'n raar ventje als jou ook niets anders verwacht.
  • 17 May 2019 om 22:35
    • Quote van 17 May 2019 om 21:37
      Mogen transgenders ook meedoen in het vrouwenvoetbal?
    Nee dat zijn gewoon aandachtsgeile mannen. Modetrent van de laatste jaren, doodzwijgen dus.
  • 17 May 2019 om 21:37
    Mogen transgenders ook meedoen in het vrouwenvoetbal?
  • 17 May 2019 om 21:16
    Dat zullen we hopelijk wel weer hebben. En nu Twentefans het tijdperk Pusic afsluiten, want er komen steeds valse sentimenten boven drijven. We moeten nou naar de toekoms kijken, en daar maakt Pusic gelukkig geen onderdeel meer van uit.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›