'Douglas biedt zich aan bij Eredivisionist; clubleiding om tafel' Waarschuwing voor seizoenkaarthouders: ''Vandaag de laatste dag'' Ajax-supporters massaal naar uitwedstrijd tegen FC Twente Van Leeuwen: ''Daar zie je twee, drie níet goede spelers'' Vuckic wint eerste interland met Slovenië in zeven jaar nipt

''Je moet Garcia Garcia wel het voordeel van de twijfel geven''

( 7 reacties)
''Je moet Garcia Garcia wel het voordeel van de twijfel geven''

FC Twente maakte vorige week bekend dat Gonzalo Garcia Garcia is aangesteld als opvolger van trainer Marino Pusic. Rene Wagelaar, die actief is als zaakwaarnemer, vindt dat de club uit Enschede een gok neemt met de oefenmeester uit Uruguay. 

“Hij heeft nooit een club getraind, hij is nieuw", legt hij uit bij VoetbalTijd. "Ik denk dat de clubleiding zei: we gaan bungeejumpen, alleen jij krijgt er geen elastiek bij. Een trainer die heeft nog nergens een elftal getraind, ook niet op een lager niveau. FC Twente is altijd een beetje in brand. Het wordt een moeilijk jaar en dan zet je 'Garcia' er voor... Ik vind het een risico", aldus Wagelaar.

Jeroen Heubach vult hem aan. "Het is natuurlijk wel een beetje een risico, maar het heeft ook te maken met wat voor een materiaal je krijgt", reageert hij. "Je moet hem wel het voordeel van de twijfel geven. Als je de eerste vier wedstrijden wint, dan loopt iedereen met je mee. Maar je weet bij FC Twente: als je een paar wedstrijden verliest, zeker de laatste jaren, dat je er uitgegooid kan worden."

Foto via: Orangepictures

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2019 om 08:37
    • Quote van 22 May 2019 om 04:31
      Iedereen heeft recht van spreken...altijd. Daar ben je supporter voor....vertrouwen schenken totdat het tegendeel bewezen is....anders affikken......
    Oneens. Affikken is niet goed. Je praat over mensen. Soms met een gezin, soms niet. Maar mensen zoals jij en ik. En ook al ben ik het niet eens met wat zeggen, doen of gedaan hebben, op internet behandel ik ze net zo als wanneer ik tegenover ze sta.
  • 22 May 2019 om 04:31
    • Quote van 21 May 2019 om 21:44
      We MOETEN hem wel het voordeel van de twijfel geven. Wat is het alternatief? Als we hem niet het voordeel van de twijfel geven, zou dat betekenen dat we het vertrouwen in Mr.GaGa en Ted, al voor aanvang van het seizoen opzeggen. Maar nu akkoord gaan met de keuzes van Ted, betekent ook dat we achteraf geen recht van spreken meer hebben. De risico's van Ted's keuzes zijn voor allen helder. We worden van alle kanten gewaarschuwd. Dus als we als supporters, sponsoren en andere belanghebbenden, nu niet in actie komen, zijn we, als het mis mocht gaan, mede verantwoordelijk! Dat is toch iets om over na te denken, vind ik.
    Iedereen heeft recht van spreken...altijd. Daar ben je supporter voor....vertrouwen schenken totdat het tegendeel bewezen is....anders affikken......
  • 21 May 2019 om 23:07
    • Quote van 21 May 2019 om 22:00
      Pffff kerel ga heen hoor
    Ik ventileer mijn mening, net zoals jij dat doet. Daar is een forum voor. Ik respecteer jouw mening. Ik heb soms problemen met hoe je het verwoordt, al heb ik daar weinig op aan te merken de laatste tijd. Het is een kwestie van respect. We zijn, volgens mij, allemaal volwassen mensen. Ik zou het prettig vinden dat je mijn mening, ook al gaat die totaal tegen de jouwe in, gewoon respecteert. Alvast bedankt.
  • 21 May 2019 om 23:02
    • Quote van 21 May 2019 om 22:05
      Negatieveling ga je club supporter ipv onruststoken. o_O haha. Hmm eerder gehoord.
    Negatieveling....ik??? Ik denk dat er weinig zo positief ingesteld zijn als ik. Maar is het zo achterlijk om te zeggen dat het een groot risico is wat Ted neemt? Daarbij, ik zeg nergens dat ik het resoluut afkeur. Ik geef aan dat ik mijn twijfels heb en dat we er goed over na moeten denken. Twente is een club wat weer in opbouw is. Is het verantwoord om zo'n gok nu te nemen? Achteraf is er niets meer aan te veranderen, dus moeten we vooraf stilstaan bij die risico's. Logisch lijkt me. En nu ermee instemmen betekent dat je achteraf moet zwijgen. Dat heeft niets met negativiteit te maken, het is een realistisch dilemma.
  • 21 May 2019 om 22:05
    • Quote van 21 May 2019 om 21:44
      We MOETEN hem wel het voordeel van de twijfel geven. Wat is het alternatief? Als we hem niet het voordeel van de twijfel geven, zou dat betekenen dat we het vertrouwen in Mr.GaGa en Ted, al voor aanvang van het seizoen opzeggen. Maar nu akkoord gaan met de keuzes van Ted, betekent ook dat we achteraf geen recht van spreken meer hebben. De risico's van Ted's keuzes zijn voor allen helder. We worden van alle kanten gewaarschuwd. Dus als we als supporters, sponsoren en andere belanghebbenden, nu niet in actie komen, zijn we, als het mis mocht gaan, mede verantwoordelijk! Dat is toch iets om over na te denken, vind ik.
    Negatieveling ga je club supporter ipv onruststoken. o_O haha. Hmm eerder gehoord.
  • 21 May 2019 om 22:00
    • Quote van 21 May 2019 om 21:44
      We MOETEN hem wel het voordeel van de twijfel geven. Wat is het alternatief? Als we hem niet het voordeel van de twijfel geven, zou dat betekenen dat we het vertrouwen in Mr.GaGa en Ted, al voor aanvang van het seizoen opzeggen. Maar nu akkoord gaan met de keuzes van Ted, betekent ook dat we achteraf geen recht van spreken meer hebben. De risico's van Ted's keuzes zijn voor allen helder. We worden van alle kanten gewaarschuwd. Dus als we als supporters, sponsoren en andere belanghebbenden, nu niet in actie komen, zijn we, als het mis mocht gaan, mede verantwoordelijk! Dat is toch iets om over na te denken, vind ik.
    Pffff kerel ga heen hoor
  • 21 May 2019 om 21:44
    We MOETEN hem wel het voordeel van de twijfel geven. Wat is het alternatief? Als we hem niet het voordeel van de twijfel geven, zou dat betekenen dat we het vertrouwen in Mr.GaGa en Ted, al voor aanvang van het seizoen opzeggen. Maar nu akkoord gaan met de keuzes van Ted, betekent ook dat we achteraf geen recht van spreken meer hebben. De risico's van Ted's keuzes zijn voor allen helder. We worden van alle kanten gewaarschuwd. Dus als we als supporters, sponsoren en andere belanghebbenden, nu niet in actie komen, zijn we, als het mis mocht gaan, mede verantwoordelijk! Dat is toch iets om over na te denken, vind ik.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›