Van Leeuwen bevestigt transfer: ''Doet denken aan Bruno Uvini''

( 48 reacties)
Van Leeuwen bevestigt transfer: ''Doet denken aan Bruno Uvini''

Julio Pleguezuelo Selva is de eerste zomerse versterking van FC Twente, zo laat de club uit Enschede weten via de officiële kanalen. De Spanjaard komt transfervrij over van Arsenal en tekent voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen.

Technisch directeur Ted van Leeuwen is blij met de komst van de verdediger. "FC Twente is opgetogen dat Julio voor de vervolgstap in zijn carrière voor ons gekozen heeft”, begint hij. "Hij had meerdere mogelijkheden. De wijze waarop hij verdedigt past perfect in ons spelconcept", aldus Van Leeuwen. 

"We hadden Julio al langer op de radar, maar zijn contract met Arsenal liep nog door tot het einde van het seizoen", legt hij uit. "Hij viel op in de periode waarin hij was uitgeleend aan Gimnastic de Tarragona. Julio maakte diepe indruk door alle spitsen quasi achteloos uit te schakelen. Hij is niet de langste, maar verdedigt vooruit met een passie die aan Bruno Uvini doet denken", vervolgt Van Leeuwen. 

"Bovendien is hij goed aan de bal en past derhalve perfect in het spel zoals we dat voor ogen hebben", voorspelt hij. "Julio is gevormd in de jeugdopleiding van FC Barcelona en heeft zijn opleiding bij Arsenal voortgezet. Het behoeft geen betoog dat dit een uitstekende basis is. In Nederland hoopt hij zich als eerste elftal speler verder te ontwikkelen", besluit de bestuurder enthousiast. 

Pleguezuelo moet bij FC Twente onder andere de concurrentiestrijd aan gaan met Peet Bijen en Xandro Schenk. De kans is daarnaast groot dat Nacho Monsalve, in navolging van Joël Drommel, een nieuw contract tekent. De Tukkers hopen zich ook nog te versterken met Paul Verhaegh. 

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@jpleguezuelo, bienvenido a #fctwente ??????

Een bericht gedeeld door FC Twente (@fctwente) op

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2019 om 08:51
    • Quote van 22 May 2019 om 07:09
      Snap jij dan nu hoe irritant het is wanneer er iemand op dit forum voor de 376 keer roeptoetert dat Hake er niets van kan, JvH de glipper noemt, Pusic weg moet, Pietertje beter bij Bal op het dak 5 kan gaan spelen, Hengelo zich suf tikt op zijn zolderkamertje, Fredjen en Tedjen het fantastisch doen en ga zo maar door. Hoe vaak will je zelf iets herhalen? Nou?
    BIEM, BOEM, KLABATS, of wat dan ook. Deze is goed raak.
  • 22 May 2019 om 07:59
    • Quote van 22 May 2019 om 04:53
      De glipper destijds als boegbeeld....absoluut. Dat hij 3 petten ging dragen, dat had niemand kunnen voorspellen, en dat had niemand achter hem gezocht Vlekkie....zelfs de zogenaamde insiders niet.


      Waar zeg ik dat ik alle info heb en een ander niet? Heb jij het echt nodig om zo'n leugen te verspreiden Vlekkie?
    Ach de afgelopen jaren heb je vaak genoeg gepost over jou zgn bron en zat je er weer naast. En aangezien jij tijd genoeg hebt zoek het lekker zelf op. JvH was met 1 pet op al te veel maar dat was toen ook niet waar volgens jou. En zo heb je wel meer van die dingen.
  • 22 May 2019 om 07:09
    • Quote van 22 May 2019 om 04:47
      Dat zal ik voor de 188e keer herhalen....dat zag ik tot dusverre als zijn enige fout in het afgelopen seizoen.


      Hoe vaak wil jij die stok nog gebruiken om mee te slaan Red...., ook 188 keer?
    Snap jij dan nu hoe irritant het is wanneer er iemand op dit forum voor de 376 keer roeptoetert dat Hake er niets van kan, JvH de glipper noemt, Pusic weg moet, Pietertje beter bij Bal op het dak 5 kan gaan spelen, Hengelo zich suf tikt op zijn zolderkamertje, Fredjen en Tedjen het fantastisch doen en ga zo maar door. Hoe vaak will je zelf iets herhalen? Nou?
  • 22 May 2019 om 04:53
    • Quote van 21 May 2019 om 21:20
      Ach TC heeft al eerder mensen verheerlijkt nl een JvH, later blijkt hij er toch weer naast te zitten. Mooi laten lullen hij vind zich zelf heel interessant en mag het graag doen voorkomen dat hij alle info heeft en een ander niet.
    De glipper destijds als boegbeeld....absoluut. Dat hij 3 petten ging dragen, dat had niemand kunnen voorspellen, en dat had niemand achter hem gezocht Vlekkie....zelfs de zogenaamde insiders niet.


    Waar zeg ik dat ik alle info heb en een ander niet? Heb jij het echt nodig om zo'n leugen te verspreiden Vlekkie?
  • 22 May 2019 om 04:50
    • Quote van 21 May 2019 om 21:20
      Omdat er nu 3 spelers zijn met een Barcelona verleden wil dat niet zeggen dat zich de deuren daar voor ons openen. Dat is nog al opportunistisch gedacht. Eerst KWW bij alle spelers die gehaald worden. Ramos en Ricardinho zijn ook gehaald door jouw Tedjen en dat waren ook geen hoogvliegers. Die had je ook ergens bij de amateurs of KKD weg kunnen plukken.
    Ben ik met je eens....edoch kun je ook niet iedereen in de basis zetten, en daarvoor had je dus blijkbaar spelers als Ramos.


    Voor zover mij bekend hebben zich deuren bij clubs in Spanje geopend dankzij Gracia.....
  • 22 May 2019 om 04:47
    • Quote van 21 May 2019 om 20:22
      En hoe zit het met zijn pareltje Hölscher?
    Dat zal ik voor de 188e keer herhalen....dat zag ik tot dusverre als zijn enige fout in het afgelopen seizoen.


    Hoe vaak wil jij die stok nog gebruiken om mee te slaan Red...., ook 188 keer?
  • 21 May 2019 om 23:05
    • Quote van 21 May 2019 om 21:35
      Zeker is het zo dat niet alles een voltreffer is, maar hij heeft ook genoeg rotzooi gehaald. Het is dus zeker goed dat rutten meekijkt.
    Is echt meer als meekijken,ze doen het samen,eindelijk een duidelijke voetbalvisie,maar teveel hossana is ook niet goed,wel met beide beentjes op de vloer blijven,zullen straks veel nieuwe spelers zijn,aan Gonzalo de taak om er een leuk voetballend elftal van te maken,leuke week toch,Drommel verlengd en een van Arsenal erbij,wie had dat verwacht?
  • 21 May 2019 om 22:38
    • Quote van 21 May 2019 om 21:24
      Is hem wel verteld dat we geen Nigeriaanse spitsen meer willen hebben,nee er komt echt nog wel wat goeds bij en niet alles is een voltreffer,Overmars zei laatst dat als 50 of 60 procent slaagt je het goed doet,ben benieuwd welke spits er komt.
    Ook eigendom of voornamelijk op huurbasis? Zo mooi zijn als elke nieuwe speler een topper is, maar dat is niet realistisch. Wat ik zo lees moeten we zeker mee kunnen komen in de eredivisie. Mooiste zou zijn als we positief verrassen.
  • 21 May 2019 om 21:36
    • Quote van 21 May 2019 om 21:06
      Moeten we erg blij van worden,knap dat ze zulke spelers weten over te halen,was ook aanvoerder,dus ook een leider,komt nog meer bij,van grote clubs,of spelers die bij topclubs in de opleiding hebben gezeten,kon wel eens een heel leuk seizoen gaan worden voor ons.
    Gaan we de Europa in? ;)
  • 21 May 2019 om 21:35
    • Quote van 21 May 2019 om 21:24
      Is hem wel verteld dat we geen Nigeriaanse spitsen meer willen hebben,nee er komt echt nog wel wat goeds bij en niet alles is een voltreffer,Overmars zei laatst dat als 50 of 60 procent slaagt je het goed doet,ben benieuwd welke spits er komt.
    Zeker is het zo dat niet alles een voltreffer is, maar hij heeft ook genoeg rotzooi gehaald. Het is dus zeker goed dat rutten meekijkt.
  • 21 May 2019 om 21:33
    • Quote van 21 May 2019 om 19:45
      Die man weet wat hij doet, dat zag je al toen hij met Aitor, Zekhnini en Smith op de proppen kwam. Ondanks Pusic zijn we toch kampioen geworden Red....., dat wil wel iets zeggen over de kwaliteit van de TD....


      Waarom denk je dat Derksen hem wel zou toevertrouwen aan Feyenoord? Onderschat Tedjen niet. Het is duidelijk een keerl met gebruiksaanwijzing, maar met het duo Tedjen en Fredjen heb je als club goud in handen. Kijk alleen al eens naar het netwerk van beide heren....gigantisch.....


      Dankzij Gracia openen zich daarnaast ook nog eens deuren bij clubs zoals Barcelona.....likkebaarden kerel. ;)
    Ach ted is ook verantwoordelijk voor het terughalen van holscher en verder de aankopen friday olaitan agyepong yeboah trajkovski enz. Hij heeft het goed gedaan maar je moet het ook niet gaan overdrijven. Het scheelt nu idd dat fred meekijkt, verkleint de kans op een miskoop.
  • 21 May 2019 om 21:30
    • Quote van 21 May 2019 om 21:18
      Eerste twee jaar moeten we nog de schuld aan Bunge en de Eredivisie CV terugbetalen,ruim 7 miljoen,daarna kan het geld in de spelers begroting,daarom veel tweejarige contracten met een optiejaar van onze kant,gaan ze wel meer verdienen,of je laat ze gaan als je dan wat beters kunt krijgen of ze niet helemaal voldoen,prima oplossing voor ons,het begint er goed uit te zien!
    Thx voor de info!
  • 21 May 2019 om 21:24
    • Quote van 21 May 2019 om 21:12
      Even afwachten wat er nog meer bijkomt. Mocht ted nog een paar olaitans halen dan mag je blij zijn dat je erin blijft.
    Is hem wel verteld dat we geen Nigeriaanse spitsen meer willen hebben,nee er komt echt nog wel wat goeds bij en niet alles is een voltreffer,Overmars zei laatst dat als 50 of 60 procent slaagt je het goed doet,ben benieuwd welke spits er komt.
  • 21 May 2019 om 21:20
    • Quote van 21 May 2019 om 20:22
      En hoe zit het met zijn pareltje Hölscher?
    Ach TC heeft al eerder mensen verheerlijkt nl een JvH, later blijkt hij er toch weer naast te zitten. Mooi laten lullen hij vind zich zelf heel interessant en mag het graag doen voorkomen dat hij alle info heeft en een ander niet.
  • 21 May 2019 om 21:20
    • Quote van 21 May 2019 om 19:45
      Die man weet wat hij doet, dat zag je al toen hij met Aitor, Zekhnini en Smith op de proppen kwam. Ondanks Pusic zijn we toch kampioen geworden Red....., dat wil wel iets zeggen over de kwaliteit van de TD....


      Waarom denk je dat Derksen hem wel zou toevertrouwen aan Feyenoord? Onderschat Tedjen niet. Het is duidelijk een keerl met gebruiksaanwijzing, maar met het duo Tedjen en Fredjen heb je als club goud in handen. Kijk alleen al eens naar het netwerk van beide heren....gigantisch.....


      Dankzij Gracia openen zich daarnaast ook nog eens deuren bij clubs zoals Barcelona.....likkebaarden kerel. ;)
    Omdat er nu 3 spelers zijn met een Barcelona verleden wil dat niet zeggen dat zich de deuren daar voor ons openen. Dat is nog al opportunistisch gedacht. Eerst KWW bij alle spelers die gehaald worden. Ramos en Ricardinho zijn ook gehaald door jouw Tedjen en dat waren ook geen hoogvliegers. Die had je ook ergens bij de amateurs of KKD weg kunnen plukken.
  • 21 May 2019 om 21:18
    • Quote van 21 May 2019 om 16:04
      Ziet er veelbelovend uit! Ben benieuwd, goed gevoel bij! Nogmaals offtopic: weet iemand hoe het zit dat Twente geen contracten langer dan 2 jaar kan aanbieden? Aangezien je voor 3-jarige contracten een veel betere verkoop krijgt in doorsnee wat weer beter is voor schuldaflossing...
    Eerste twee jaar moeten we nog de schuld aan Bunge en de Eredivisie CV terugbetalen,ruim 7 miljoen,daarna kan het geld in de spelers begroting,daarom veel tweejarige contracten met een optiejaar van onze kant,gaan ze wel meer verdienen,of je laat ze gaan als je dan wat beters kunt krijgen of ze niet helemaal voldoen,prima oplossing voor ons,het begint er goed uit te zien!
  • 21 May 2019 om 21:12
    • Quote van 21 May 2019 om 21:06
      Moeten we erg blij van worden,knap dat ze zulke spelers weten over te halen,was ook aanvoerder,dus ook een leider,komt nog meer bij,van grote clubs,of spelers die bij topclubs in de opleiding hebben gezeten,kon wel eens een heel leuk seizoen gaan worden voor ons.
    Even afwachten wat er nog meer bijkomt. Mocht ted nog een paar olaitans halen dan mag je blij zijn dat je erin blijft.
  • 21 May 2019 om 21:06
    • Quote van 21 May 2019 om 17:03
      nu nog paar goeie voetballers in de voorhoede en middenveld ..ga door Ted ..
    Moeten we erg blij van worden,knap dat ze zulke spelers weten over te halen,was ook aanvoerder,dus ook een leider,komt nog meer bij,van grote clubs,of spelers die bij topclubs in de opleiding hebben gezeten,kon wel eens een heel leuk seizoen gaan worden voor ons.
  • 21 May 2019 om 20:22
    • Quote van 21 May 2019 om 19:45
      Die man weet wat hij doet, dat zag je al toen hij met Aitor, Zekhnini en Smith op de proppen kwam. Ondanks Pusic zijn we toch kampioen geworden Red....., dat wil wel iets zeggen over de kwaliteit van de TD....


      Waarom denk je dat Derksen hem wel zou toevertrouwen aan Feyenoord? Onderschat Tedjen niet. Het is duidelijk een keerl met gebruiksaanwijzing, maar met het duo Tedjen en Fredjen heb je als club goud in handen. Kijk alleen al eens naar het netwerk van beide heren....gigantisch.....


      Dankzij Gracia openen zich daarnaast ook nog eens deuren bij clubs zoals Barcelona.....likkebaarden kerel. ;)
    En hoe zit het met zijn pareltje Hölscher?
  • 21 May 2019 om 19:45
    • Quote van 21 May 2019 om 18:33
      Ik had het ook al in een ander topic gevraagd, maar daar krijg ik geen antwoord op, maar wat is de reden dat jij zo’n blind vertrouwen in Ted hebt? Lijkt of hij helemaal niets fout kan doen bij jou en dat alles wat hij haalt in goud veranderd. Waarom heeft hij zoveel credits bij jou?
    Die man weet wat hij doet, dat zag je al toen hij met Aitor, Zekhnini en Smith op de proppen kwam. Ondanks Pusic zijn we toch kampioen geworden Red....., dat wil wel iets zeggen over de kwaliteit van de TD....


    Waarom denk je dat Derksen hem wel zou toevertrouwen aan Feyenoord? Onderschat Tedjen niet. Het is duidelijk een keerl met gebruiksaanwijzing, maar met het duo Tedjen en Fredjen heb je als club goud in handen. Kijk alleen al eens naar het netwerk van beide heren....gigantisch.....


    Dankzij Gracia openen zich daarnaast ook nog eens deuren bij clubs zoals Barcelona.....likkebaarden kerel. ;)
  • 21 May 2019 om 18:55
    • Quote van 21 May 2019 om 18:33
      Ik had het ook al in een ander topic gevraagd, maar daar krijg ik geen antwoord op, maar wat is de reden dat jij zo’n blind vertrouwen in Ted hebt? Lijkt of hij helemaal niets fout kan doen bij jou en dat alles wat hij haalt in goud veranderd. Waarom heeft hij zoveel credits bij jou?
    Denk dat Ted goed bezig is, hij zoekt nu op ander niveau. En er zal wel degelijk overlegd worden met Fred , Kammetje, maar tussen een groot aantal aan te trekken spelers, vaak transfervrij en huren kunnen ook een paar miskleunen zitten. Dat hebben ze bij Ajax bij Psv ja overal, alleen zijn dat miskleunen van miljoenen. Dus zo gek doet Ted het niet. Denk dat we de hannden dicht mogen knijpen met Ted.
  • 21 May 2019 om 18:33
    • Quote van 21 May 2019 om 17:05
      Het duo Tedjen en Fredjen....met Garcia als sidekick. Kump wa good kerel....
    Ik had het ook al in een ander topic gevraagd, maar daar krijg ik geen antwoord op, maar wat is de reden dat jij zo’n blind vertrouwen in Ted hebt? Lijkt of hij helemaal niets fout kan doen bij jou en dat alles wat hij haalt in goud veranderd. Waarom heeft hij zoveel credits bij jou?
  • 21 May 2019 om 17:27
    Klinkt goed, goede opleiding. Goede leeftijd.
    11 te gaan....
  • 21 May 2019 om 17:21
    • Quote van 21 May 2019 om 16:04
      Ziet er veelbelovend uit! Ben benieuwd, goed gevoel bij! Nogmaals offtopic: weet iemand hoe het zit dat Twente geen contracten langer dan 2 jaar kan aanbieden? Aangezien je voor 3-jarige contracten een veel betere verkoop krijgt in doorsnee wat weer beter is voor schuldaflossing...
    Zowel Drommel als ook deze jongen hebben na de 2 jaar nog een optie van 1 jaar in het contract staan. Die kan eenzijdig gelicht worden door de club.
  • 21 May 2019 om 17:14
    Ik stel voor bij elke thuiswedstrijd eerst een potje stierenvechten te laten zien als opwarmertje.
  • 21 May 2019 om 17:06
    • Quote van 21 May 2019 om 17:05
      Het duo Tedjen en Fredjen....met Garcia als sidekick. Kump wa good kerel....
    Ik heb daar ook wa vertrouwen in keerl.
  • 21 May 2019 om 17:05
    • Quote van 21 May 2019 om 16:59
      Ikbegin er steeds meer in te geloven, denk dat het helemaal goed komt.
    Het duo Tedjen en Fredjen....met Garcia als sidekick. Kump wa good kerel....
  • 21 May 2019 om 17:03
    nu nog paar goeie voetballers in de voorhoede en middenveld ..ga door Ted ..
  • 21 May 2019 om 16:59
    • Quote van 21 May 2019 om 16:32
      Daar was Schreudert ook mee bezig, maar dan op eigen helft en zonder drang naar voren. Hopelijk zien we eindelijk eens VOETBAL.
    Ikbegin er steeds meer in te geloven, denk dat het helemaal goed komt.
  • 21 May 2019 om 16:56
    • Quote van 21 May 2019 om 16:19
      Ik denk dat gonzalez niet meer terug komt. Hij wilde wel maar zijn club wou hem niet meer aan twente verhuren.
    Heeft volgens mij nog meer een eenjarig contract daar, dus jammer maar begrijpelijk aangezien ze nog wat knaken voor hem willen vangen .
  • 21 May 2019 om 16:45
    • Quote van 21 May 2019 om 16:43
      Vind ik niet jammer vond Nacho verdedigend beter dan Gonzalez
    Maar traag....oh zo traag.....
  • 21 May 2019 om 16:43
    • Quote van 21 May 2019 om 16:32
      En dat is erg jammer.
    Vind ik niet jammer vond Nacho verdedigend beter dan Gonzalez
  • 21 May 2019 om 16:40
    • Quote van 21 May 2019 om 16:29
      Eindelijk tikkie taka voetbal in de Veste TC. ;-)
    We gaan het meemaken Berry.....
  • 21 May 2019 om 16:32
    • Quote van 21 May 2019 om 16:19
      Ik denk dat gonzalez niet meer terug komt. Hij wilde wel maar zijn club wou hem niet meer aan twente verhuren.
    En dat is erg jammer.
  • 21 May 2019 om 16:32
    • Quote van 21 May 2019 om 16:29
      Eindelijk tikkie taka voetbal in de Veste TC. ;-)
    Daar was Schreudert ook mee bezig, maar dan op eigen helft en zonder drang naar voren. Hopelijk zien we eindelijk eens VOETBAL.
  • 21 May 2019 om 16:29
    • Quote van 21 May 2019 om 16:15
      Als ik wat lees van Arsenal fans zagen hun er meer een rechtsback in.
    Nu ik wat meer heb onderzocht denk ik inderdaad dat hij voor de rechtsbackpositie is gehaald, en dat hij vooral aan de bal veel kan brengen. Maar ook iemand die veel meters maakt en veel duelkracht heeft. https://www.youtube.com/watch?v=ofb2fA37Jqw
  • 21 May 2019 om 16:29
    Uvini! De Eigen-Goal Makker!
  • 21 May 2019 om 16:29
    • Quote van 21 May 2019 om 16:24
      Garcia heeft veel ingangen in Spanje. Dat verklaart ook enigzins de aanstelling van Garcia als hoofdtrainer....
    Eindelijk tikkie taka voetbal in de Veste TC. ;-)
  • 21 May 2019 om 16:24
    • Quote van 21 May 2019 om 16:20
      Ik begin de aanstelling van Garcia steeds beter te begrijpen!
    Garcia heeft veel ingangen in Spanje. Dat verklaart ook enigzins de aanstelling van Garcia als hoofdtrainer....
  • 21 May 2019 om 16:21
    • Quote van 21 May 2019 om 16:20
      Ik begin de aanstelling van Garcia steeds beter te begrijpen!
    We gaan ook over een paar jaar in de Spaanse competitie spelen.
  • 21 May 2019 om 16:20
    • Quote van 21 May 2019 om 16:06
      Olé. Tedje trekt een Spaanse Armada over het Twentekanaal richting Veste.
    Ik begin de aanstelling van Garcia steeds beter te begrijpen!
  • 21 May 2019 om 16:19
    Ik denk dat gonzalez niet meer terug komt. Hij wilde wel maar zijn club wou hem niet meer aan twente verhuren.
  • 21 May 2019 om 16:15
    • Quote van 21 May 2019 om 16:14
      Klinkt dus als een harde verdediger die langs bijen gaat spelen, voorop in de strijd gaat en gezien zijn voorgaande clubs waarschijnlijk opbouwend wat sterker is dan gonzales. Zit in ieder geval een goede kop op en kan engels praten. Zeer goed gevoel bij!
    Als ik wat lees van Arsenal fans zagen hun er meer een rechtsback in.
  • 21 May 2019 om 16:14
    Klinkt dus als een harde verdediger die langs bijen gaat spelen, voorop in de strijd gaat en gezien zijn voorgaande clubs waarschijnlijk opbouwend wat sterker is dan gonzales. Zit in ieder geval een goede kop op en kan engels praten. Zeer goed gevoel bij!
  • 21 May 2019 om 16:06
    Olé. Tedje trekt een Spaanse Armada over het Twentekanaal richting Veste.
  • 21 May 2019 om 16:04
    Ziet er veelbelovend uit! Ben benieuwd, goed gevoel bij! Nogmaals offtopic: weet iemand hoe het zit dat Twente geen contracten langer dan 2 jaar kan aanbieden? Aangezien je voor 3-jarige contracten een veel betere verkoop krijgt in doorsnee wat weer beter is voor schuldaflossing...
  • 21 May 2019 om 16:01
    Veur de liefhebber....een introotje:

    https://www.youtube.com/watch?v=AJvjeK5Twv4


    Dankzij Tedjen en Garcia voor zover mij bekend.
  • 21 May 2019 om 16:00
    Top nieuws! Klasse Tedje!
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›