Nijland haalt uit naar FC Twente: ''Zet daar grote vraagtekens bij''

( 30 reacties)
Nijland haalt uit naar FC Twente: ''Zet daar grote vraagtekens bij''

FC Twente keert komend seizoen terug in de Eredivisie. FC Groningen leek zich met moeite te moeten handhaven, maar plaatste zich uiteindelijk voor de play-offs om Europees voetbal. Daarin was Vitesse te sterk.

Toch overheerst bij Hans Nijland, die afscheid neemt als algemeen directeur, de tevredenheid. "In december waren we dood en begraven en we eindigen in de play-offs voor Europees voetbal", zegt Nijland in de Volkskrant. "FC Groningen hoort in de Eredivisie, al geldt dat ook voor FC Twente. Mooi dat die club weer terug is, Twente is in potentie de vierde of vijfde club van Nederland."

"Maar ik zet grote vraagtekens bij de reddingsoperatie van de gemeente Enschede", vervolgt hij. "Je moet je afvragen of daar sprake is van marktconforme concurrentie. De gemeente Groningen heeft ons in het verleden ook wel eens de hand gereikt, maar in ons nieuwe stadion houden we zelf de broek omhoog."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 May 2019 om 10:12
    Hoe zit het eigenlijk ook alweer met de grootschalige belastingfraude bij F.C. Groningen ten tijde van Renze de Vries?! Dat die club nog bestaat heeft het te danken aan de coulance van de overheid / belastingdienst. F.C. Groningen speelde destijds bijna jaarlijks europees voetbal, was dat geen oneerlijke concurrentie dan?! En PSV verkoopt een voor de gemeente waardeloos stuk grond voor tientallen miljoenen aan de gemeente, terwijl de gemeente daar vervolgens niets mee kan (woningen bouwen etc.). FCT is niet bovenmatig meer geholpen dan andere clubs door gemeenten, zie ook wat Ajax allemaal van de gemeente heeft gekregen bij de Arena en wat Rotterdam wil bijdragen voor de nieuwe Kuip. Daar horen we Nijlandje niet over ….
  • 23 May 2019 om 18:11
    Ach de man is binnenkort weg, en zal ook niet terug keren in de voetbal jungle. Doei!!!!!
  • 23 May 2019 om 17:32
    Geen aandacht aan schenken....
  • 23 May 2019 om 16:40
    Pure jalourzie meer is t nie, Moet je eigenlijk geen podium meer geven
  • 23 May 2019 om 14:56
    En daarom zit er ook weinig volk bij jullie in het stadion ,zelf de broek op houden noemen ze dat .
  • 23 May 2019 om 14:56
    En daarom zit er ook weinig volk bij jullie in het stadion ,zelf de broek op houden noemen ze dat .
  • 23 May 2019 om 14:56
    En daarom zit er ook weinig volk bij jullie in het stadion ,zelf de broek op houden noemen ze dat .
  • 23 May 2019 om 13:59
    Wat een kerel. Is toch bijzonder hoe snel hij weer richting FC Twente wijst zodra zijn varkensstal weer eens slecht in het nieuws komt. #BomBarstInSpelersbusGroningen
  • 23 May 2019 om 13:51
    FcT staat niet eens in de top 10 van clubs met staatssteun. Maar ja, lekker makkelijk scoren hoewel ik vind dat mensen die hier nog steeds over zeuren zichzelf langzamerhand ook wel voor gek zetten
  • 23 May 2019 om 13:15
    Zucht.......Nijland, hoeft niet. Heeft geen toegevoegde waarde. Al blijft het altijd de vraag in welke context hij deze uitspraak heeft gedaan. Een journalist ligt meestal, de dingen die hij interessant vindt, uit een text en verdraaid daarmee de intentie van de geïnterviewde.
  • 23 May 2019 om 12:50
    Blij dat die varkenskop vertrekt uit Groningen, jankert, koekwaus!
  • 23 May 2019 om 12:32
    • Quote van 23 May 2019 om 12:15
      Roda JC staat op punt om failliet te gaan volgende week. Als dat gebeurd zal deze eindeloze discussie weer een nieuwe impuls krijgen.
    Absoluut. Daar gaat de gemeente het schip in voor zo'n 19 miljoen. Zie dat maar eens op te hoesten. De inwoners zijn dan het slachtoffer. Tenzij de gemeente daar (eventueel met sponsoren) opnieuw geld in pompt. Kun je dat verantwoorden, het is of of en beide opties kosten de gemeente daar veel geld. Ongetwijfeld wordt er dan weer naar Twente gewezen; daar doet de gemeente het wel, inclusief alle oordelen.
  • 23 May 2019 om 12:15
    Roda JC staat op punt om failliet te gaan volgende week. Als dat gebeurd zal deze eindeloze discussie weer een nieuwe impuls krijgen.
  • 23 May 2019 om 12:09
    • Quote van 23 May 2019 om 09:59
      Even googlen, en je vindt dit: Gemeente Groningen heeft rond 2006 bij de bouw van Euroborg 15 miljoen lening verstrekt. In 2015 heeft gemeente Groningen de jaarlijkse onderhoudsbijdrage van 315000 euro voor 18 jaar vooruit betaald, wat neerkomt op een directe gift door de gemeente van 5.7 miljoen. Dat zijn toch bedragen aan leningen en giften die in dezelfde orde van grootte als bij FC Twente. En dan begint Hans Nijland over 'niet marktconforme concurrentie'. Meneer Hans Nijland is niet erg objectief !
    Dat is héél anders en andere tijden... Het is jammer dat een journalist deze informatie niet aanhaalt tijdens zo'n interview.
  • 23 May 2019 om 11:27
    • Quote van 23 May 2019 om 11:03
      Off topic: Azor Matusiwa helaas naar Groningen...
    Dat spijt me echt helemaal niks. Als je zoals Twente mooi voetbal wilt gaan spelen heb je niks aan een beperkte sloopkogel. Ze hebben ook interesse in Jerdy Schouten bij Groningen, dat is nou een speler die ik wel graag bij ons zou zien. Harde werker die ook prima aan de bal is.
  • 23 May 2019 om 11:26
    Hans Nuiland.......
  • 23 May 2019 om 11:03
    Off topic: Azor Matusiwa helaas naar Groningen...
  • 23 May 2019 om 10:38
    Nijland is ook een van de aanjagers van die achterlijke compensatie-regeling destijds. Hoop dat die man van het ereterras dondert een dezer dagen.
  • 23 May 2019 om 10:01
    Word ook tijd dat die man er mee op houd.
  • 23 May 2019 om 09:59
    Even googlen, en je vindt dit: Gemeente Groningen heeft rond 2006 bij de bouw van Euroborg 15 miljoen lening verstrekt. In 2015 heeft gemeente Groningen de jaarlijkse onderhoudsbijdrage van 315000 euro voor 18 jaar vooruit betaald, wat neerkomt op een directe gift door de gemeente van 5.7 miljoen. Dat zijn toch bedragen aan leningen en giften die in dezelfde orde van grootte als bij FC Twente. En dan begint Hans Nijland over 'niet marktconforme concurrentie'. Meneer Hans Nijland is niet erg objectief !
  • 23 May 2019 om 09:55
    Meneer Nijland is soms wat vergeetachtig...... https://www.rtvnoord.nl/nieuws/149415/Hoe-stroomt-het-geld-tussen-de-gemeente-en-FC-Groningen
  • 23 May 2019 om 09:55
    • Quote van 23 May 2019 om 09:05
      Ach gut. Dat FC Groningen in het verleden geld (5.7 miljoen in 2015) van de gemeente kreeg vindt meneer wel oke, maar als FC Twente geld (5 miljoen in 2019) van de gemeente krijgt vindt meneer het oneerlijk. Overigens ben ik wel van mening dat ALLE voetbalclubs in principe hun eigen broek moeten ophouden zonder bakken met overheidssubsidie. Natuurlijk ben ik blij dat FC Twente is gered, mede door de gemeente, maar het was beter geweest als dit geheel zonder overheidsgeld gebeurd zou zijn. Maar goed, het ligt allemaal achter ons, gedane zaken nemen geen keer, laten we nu alsjeblieft vooruit kijken.
    Eens! Gelukkig was ook de gemeente inderdaad bereid om ons te helpen. Zonder financiële hulp zouden er veel clubs verdwijnen. Sponsoren kunnen dergelijke bedragen niet ophoesten, als ze dat al willen. Dit soort opmerkingen, hulp vanuit de gemeente, zullen we altijd blijven horen. Men wil toch even laten horen dat het gebeurd is en hoe ze daarover denken. Gelukkig ook positieve woorden voor Twente.
  • 23 May 2019 om 09:52
    Ik vind het nog steeds raar dat een hypotheek op de tweede ring ( waar de het grootste gedeelte van de schuld uit bestaat) wordt gezien als staatssteun en een heel stadion huren van de gemeente geen staatssteun is. Eigenlijk moeten alle clubs zonder eigen stadion al standaard beginnen met -3 punten :)
  • 23 May 2019 om 09:26
    Varkens dragen toch geen broek?
  • 23 May 2019 om 09:11
    Was dat nieuwe stadion niet door de overheid gefinancierd en heeft Grunn niet meermaals aangegeven dat de huursom te hoog was? Hoezo eigen broek ophouden?
  • 23 May 2019 om 09:09
    De zoveelste keer dat hij Fc Twente een smerige sneer geeft! Hij gaat zo graag gezien dat fct kapot was gegaan. En wat doet het hem pijn dat fct in goede en slechte tijden de tribunes vol heeft zitten maar dat het hem in goede tijden bij Groningen niet lukt. Jankbal!
  • 23 May 2019 om 09:09
    Renze de Vries was anders ook goed bezig destijds bij dat Groningen.
  • 23 May 2019 om 09:05
    Hans is gewoon een beetje zuur dat er geen varken meer in dat varkenshok zit in groningen.
  • 23 May 2019 om 09:05
    Ach gut. Dat FC Groningen in het verleden geld (5.7 miljoen in 2015) van de gemeente kreeg vindt meneer wel oke, maar als FC Twente geld (5 miljoen in 2019) van de gemeente krijgt vindt meneer het oneerlijk. Overigens ben ik wel van mening dat ALLE voetbalclubs in principe hun eigen broek moeten ophouden zonder bakken met overheidssubsidie. Natuurlijk ben ik blij dat FC Twente is gered, mede door de gemeente, maar het was beter geweest als dit geheel zonder overheidsgeld gebeurd zou zijn. Maar goed, het ligt allemaal achter ons, gedane zaken nemen geen keer, laten we nu alsjeblieft vooruit kijken.
  • 23 May 2019 om 09:01
    Die lul praat zichzelf toch tegen? In het verleden zijn wij ook geholpen door de gemeente? Wat een varken zeg, als wij vanaf dan ook onze eigen broek hooghouden? Iedereen moet wat te zeiken hebben op ons, en indertussen hebben ze nu of in het verleden zelf steun van de gemeente gehad. Nu bigint dit Varken weer, ben doodziek van al dat gezeik.
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›