FC Twente grijpt mis: Engels tekent contract bij Duitse club

( 49 reacties)
FC Twente grijpt mis: Engels tekent contract bij Duitse club

Mario Engels zet zijn loopbaan voort bij SV Sandhausen, zo laat Roda JC weten. De 25-jarige aanvaller, die een aflopend contract had bij de club uit Kerkrade, stond ook hoog op het verlanglijstje van FC Twente, FC Utrecht en Heracles Almelo. 

Engels, die dit seizoen maar liefst 24 doelpunten voor zijn rekening nam in de Keuken Kampioen Divisie, heeft een contract voor twee seizoenen getekend bij de club in de Tweede Bundesliga. Hij kwam eerder uit voor 1. FC Köln, FSV Frankfurt en het Poolse Slask Wroclaw.

Technisch directeur Ted van Leeuwen toonde zich eerder deze week al wel slagvaardig. Doelman Joël Drommel zette maandag zijn handtekening onder een nieuw contract bij de club uit Enschede, terwijl Julio Pleguezuelo dinsdag werd gepresenteerd als nieuwste aanwinst. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 May 2019 om 12:17
    Ik hoop dat Twente na die Arsenal U23 captain ook Nathaniel Phillips van Liverpool gaat halen. Enorm talentvolle verdediger en hij mag vertrekken.
    https://www.transfermarkt.nl/nathaniel-phillips/profil/spieler/371814
  • 25 May 2019 om 13:11
    • Quote van 25 May 2019 om 08:40
      Weet niet pik. Is international O20, en dus zul je hem dan van tijd tot tijd moeten missen.....
    Ja en ook die Guiterez mag verhuurd worden wat ik begrijp maar zal oo k wel niet haalbaar zijn voor ons.
  • 25 May 2019 om 08:40
    • Quote van 25 May 2019 om 08:17
      Maximiliano Romero wordt komend seizoen door PSV verhuurd,is dit niet wat voor ons?
    Weet niet pik. Is international O20, en dus zul je hem dan van tijd tot tijd moeten missen.....
  • 25 May 2019 om 08:17
    Maximiliano Romero wordt komend seizoen door PSV verhuurd,is dit niet wat voor ons?
  • 24 May 2019 om 21:42
    • Quote van 24 May 2019 om 21:39
      Wat had je dan verwacht, dat onze club opeens een zak met geld gevonden heeft? Nee, met dit soort Berichten moeten we het voorlopig doen hoor
    berichten komen niet van Ted ..maar van supporters hier die of die graag zouden zien komen ..
  • 24 May 2019 om 21:39
    • Quote van 24 May 2019 om 16:23
      Helaas lezen we tot nu toe meer berichten over spelers die niet komen of waar FCT interesse in zou hebben ipv berichten over spelers die definitief komen.Die lees ik liever.
    Wat had je dan verwacht, dat onze club opeens een zak met geld gevonden heeft? Nee, met dit soort Berichten moeten we het voorlopig doen hoor
  • 24 May 2019 om 17:38
    • Quote van 24 May 2019 om 16:23
      Helaas lezen we tot nu toe meer berichten over spelers die niet komen of waar FCT interesse in zou hebben ipv berichten over spelers die definitief komen.Die lees ik liever.
    Er zullen nog wel veel meer spelers genoemd worden die niet komen, TvL trekt zijn eigen plan en bepaalt zelf wanneer het bekend wordt.....
  • 24 May 2019 om 17:25
    • Quote van 24 May 2019 om 14:54
      Ultra dom gelul. Gozer scoort in 17 wedstrijden iets van 24 doelpunten, waarvan 10 na de winterstop, en nog wat assists, wat lul je nu?
    Hoeveel scoorde Boere? Slaat nergens op, denk dat Engels ook zo'n geval is. En nog irritant ventje ook lijkt me. Next.
  • 24 May 2019 om 16:23
    Helaas lezen we tot nu toe meer berichten over spelers die niet komen of waar FCT interesse in zou hebben ipv berichten over spelers die definitief komen.Die lees ik liever.
  • 24 May 2019 om 16:00
    • Quote van 24 May 2019 om 15:48
      Je gooit het telkens op 'de persoon', voeten spreken in voetbal. En als 't een moeilijk joch is dan heeft ie fatsoenlijke begeleiding nodig. Simpel zat. Enfin, nutteloze discussie.
    Nee hoor, gewoon een antwoord gebaseerd op gefundeerde informatie. Als een speler niet "past" (aldus TvL) binnen het team, houdt het snel op.... verder speelt hij het volgende seizoen in de 2e Bundesliga, next.
  • 24 May 2019 om 15:48
    • Quote van 24 May 2019 om 14:59
      Heb je überhaupt wel eens een wedstrijd van Roda JC gezien? Gewoon Joris Hoefakker even vragen wat voor persoon Engels is....
    Je gooit het telkens op 'de persoon', voeten spreken in voetbal. En als 't een moeilijk joch is dan heeft ie fatsoenlijke begeleiding nodig. Simpel zat. Enfin, nutteloze discussie.
  • 24 May 2019 om 15:21
    • Quote van 24 May 2019 om 14:44
      Vol feiten en correcte observaties. Dat jij deze niet wil of kunt zien is jammer, maar niet uniek alhier. Je hebt plots mensen die blind vertrouwen op Ted, en geen enkel bezwaar hebben met assistent nummer 4. Dat vertrouwen is gestoeld op helemaal niets. Wil niet zeggen dat we weer degraderen, wil niet zeggen dat het fout gaat, maar wel dat FCT momenteel verschrikkelijk fragiel is en dat een slechte start consequenties zal hebben.
    Tsja.... men zou ook eens een andere mening zijn toegedaan...... een Joods gezegde, wel toepasselijk.... "ik wens u veel personeel....."
  • 24 May 2019 om 14:59
    • Quote van 24 May 2019 om 14:54
      Ultra dom gelul. Gozer scoort in 17 wedstrijden iets van 24 doelpunten, waarvan 10 na de winterstop, en nog wat assists, wat lul je nu?
    Heb je überhaupt wel eens een wedstrijd van Roda JC gezien? Gewoon Joris Hoefakker even vragen wat voor persoon Engels is....
  • 24 May 2019 om 14:54
    • Quote van 24 May 2019 om 14:30
      Er zijn betere spitsen te bedenken, die minder problemen veroorzaken...... Engels doet een aantal maanden zijn best en loopt er daarna de kantjes vanaf.....
    Ultra dom gelul. Gozer scoort in 17 wedstrijden iets van 24 doelpunten, waarvan 10 na de winterstop, en nog wat assists, wat lul je nu?
  • 24 May 2019 om 14:47
    Ik ga ervanuit dat Ted wel een betere spits weet te vinden dan Mario Engels. Daarna doorselecteren, en dus kiezen tussen Boere of Oosterwijk: eentje verkopen en eentje mag blijven als stand-in / pinchhitter.
  • 24 May 2019 om 14:45
    • Quote van 24 May 2019 om 12:10
      Boeieeeee, wij krijgen Bony!
    Van wie >. <
  • 24 May 2019 om 14:44
    • Quote van 24 May 2019 om 13:42
      Over warrige post gesproken.
    Vol feiten en correcte observaties. Dat jij deze niet wil of kunt zien is jammer, maar niet uniek alhier. Je hebt plots mensen die blind vertrouwen op Ted, en geen enkel bezwaar hebben met assistent nummer 4. Dat vertrouwen is gestoeld op helemaal niets. Wil niet zeggen dat we weer degraderen, wil niet zeggen dat het fout gaat, maar wel dat FCT momenteel verschrikkelijk fragiel is en dat een slechte start consequenties zal hebben.
  • 24 May 2019 om 14:34
    • Quote van 24 May 2019 om 13:43
      Dan denk ik dat je Unal echt tekort doet, kopsterk, actie in huis en aanspeelpunt, dat heeft Twente nu nodig denk ik.
    Unal heeeelemaal vergeten. My bad. Je hebt gelijk. Uitstekend gescout door NAC destijds :-)
  • 24 May 2019 om 14:31
    • Quote van 24 May 2019 om 13:28
      Ik weet dat jij in het vormen van meningen liever niet leunt op statistieken of feiten. Iemand die Boere nu nog durft te verdedigen, is niet wijs. Hij werkt zo hard is geen argument, als spits heb je namelijk maar 1 taak, scoren. NIet uit penals, maar velddoelpunten.

      Oosterwijk en Boere eerlijk vertellen dat ze NUL minuten speeltijd krijgen volgend seizoen, en dan hopen dat ze eieren voor hun geld kiezen.
    Volgens mij hebben we het over Engels, niet over Boere of Oosterwijk..... Engels lijkt gevaarlijk, echter is hij dat altijd maar een aantal wedstrijden, daarna heeft meneer geen zin meer.... zie Roda JC....
  • 24 May 2019 om 14:30
    • Quote van 24 May 2019 om 13:41
      Gelukkig heeft Twente jou niet gevraagd als scout .
    Er zijn betere spitsen te bedenken, die minder problemen veroorzaken...... Engels doet een aantal maanden zijn best en loopt er daarna de kantjes vanaf.....
  • 24 May 2019 om 13:54
    • Quote van 24 May 2019 om 12:10
      Boeieeeee, wij krijgen Bony!
    Het salaris van Bony wordt onbetaalbaar denk je niet?
  • 24 May 2019 om 13:44
    • Quote van 24 May 2019 om 12:27
      Het schijnt dat Ted hem een beetje zat was, schermde steeds met andere clubs en salariseisen. (Voor wat het waard is)
    Dan inderdaad kordaat optreden, graag of niet. Ted lijkt mij wel zo'n type die het zo aanpakt. Moeten we er rouwig om zijn?
  • 24 May 2019 om 13:43
    • Quote van 24 May 2019 om 13:37
      Beetje warrige post dit. Geen enkele spits heeft bij FCT gepast de laatste jaren, van Kastanje tot Boere, wellicht is het niet het system maar het gevolg van angstige en onervaren trainers als Schreuder die na minste geringste tegenslag met de rem erop gaan spelen. Volgend seizoen is weer een seizoen van veelvuldig met de rug tegen de muur, we hebben een trainer nodig die meerdere systemen erin kan slijpen. 1 voor thuis, hetgeen simpelweg iets als 4-3-3 (of herkenbaars met aanvallende intentie) zal moeten zijn, en dan een per uitwedstrijd een bespoke tactisch plan om uit zoveel mogelijk punten te pakken. Wat dat betreft heb ik geen enkel vertrouwen in Garcia, want Schreuder en Hake hadden bijn hun aanstelling 20X meer relevante ervaring, Pusic veel langer als assistent her en der, en ik heb Pusic dit seizoen veel te vaak onmeunig dom uit de ogen zien kijken tijdens een wedstrijd, gevolgd door late of idiote wissels.
    Dan denk ik dat je Unal echt tekort doet, kopsterk, actie in huis en aanspeelpunt, dat heeft Twente nu nodig denk ik.
  • 24 May 2019 om 13:42
    • Quote van 24 May 2019 om 13:37
      Beetje warrige post dit. Geen enkele spits heeft bij FCT gepast de laatste jaren, van Kastanje tot Boere, wellicht is het niet het system maar het gevolg van angstige en onervaren trainers als Schreuder die na minste geringste tegenslag met de rem erop gaan spelen. Volgend seizoen is weer een seizoen van veelvuldig met de rug tegen de muur, we hebben een trainer nodig die meerdere systemen erin kan slijpen. 1 voor thuis, hetgeen simpelweg iets als 4-3-3 (of herkenbaars met aanvallende intentie) zal moeten zijn, en dan een per uitwedstrijd een bespoke tactisch plan om uit zoveel mogelijk punten te pakken. Wat dat betreft heb ik geen enkel vertrouwen in Garcia, want Schreuder en Hake hadden bijn hun aanstelling 20X meer relevante ervaring, Pusic veel langer als assistent her en der, en ik heb Pusic dit seizoen veel te vaak onmeunig dom uit de ogen zien kijken tijdens een wedstrijd, gevolgd door late of idiote wissels.
    Over warrige post gesproken.
  • 24 May 2019 om 13:41
    • Quote van 24 May 2019 om 13:20
      Het kan dat je dat denkt, heb daar zelf een andere mening over.... Het doet er ook niet toe, want hij past niet in de plannen van FcT en/of TvL, Next....
    Gelukkig heeft Twente jou niet gevraagd als scout .
  • 24 May 2019 om 13:37
    Beetje warrige post dit. Geen enkele spits heeft bij FCT gepast de laatste jaren, van Kastanje tot Boere, wellicht is het niet het system maar het gevolg van angstige en onervaren trainers als Schreuder die na minste geringste tegenslag met de rem erop gaan spelen. Volgend seizoen is weer een seizoen van veelvuldig met de rug tegen de muur, we hebben een trainer nodig die meerdere systemen erin kan slijpen. 1 voor thuis, hetgeen simpelweg iets als 4-3-3 (of herkenbaars met aanvallende intentie) zal moeten zijn, en dan een per uitwedstrijd een bespoke tactisch plan om uit zoveel mogelijk punten te pakken. Wat dat betreft heb ik geen enkel vertrouwen in Garcia, want Schreuder en Hake hadden bijn hun aanstelling 20X meer relevante ervaring, Pusic veel langer als assistent her en der, en ik heb Pusic dit seizoen veel te vaak onmeunig dom uit de ogen zien kijken tijdens een wedstrijd, gevolgd door late of idiote wissels.
  • 24 May 2019 om 13:28
    • Quote van 24 May 2019 om 13:20
      Het kan dat je dat denkt, heb daar zelf een andere mening over.... Het doet er ook niet toe, want hij past niet in de plannen van FcT en/of TvL, Next....
    Ik weet dat jij in het vormen van meningen liever niet leunt op statistieken of feiten. Iemand die Boere nu nog durft te verdedigen, is niet wijs. Hij werkt zo hard is geen argument, als spits heb je namelijk maar 1 taak, scoren. NIet uit penals, maar velddoelpunten.

    Oosterwijk en Boere eerlijk vertellen dat ze NUL minuten speeltijd krijgen volgend seizoen, en dan hopen dat ze eieren voor hun geld kiezen.
  • 24 May 2019 om 13:21
    • Quote van 24 May 2019 om 11:53
      Roda moet eerst nog even plusminus een miljoen bij elkaar zien te harken en voor 15 juni een sluitende begroting inleveren anders is het helemaal over
    Ego's zorgen voor de escalatie.... Er zijn best wel sponsoren die willen helpen, maar niet zolang dit bestuur er zit..... Vraag Joris Hoefakker maar eens.... Dat wordt bijltjesdag dus.....
  • 24 May 2019 om 13:20
    • Quote van 24 May 2019 om 12:32
      Engels 10x beter dan Boere.
    Het kan dat je dat denkt, heb daar zelf een andere mening over.... Het doet er ook niet toe, want hij past niet in de plannen van FcT en/of TvL, Next....
  • 24 May 2019 om 13:09
    • Quote van 24 May 2019 om 12:46
      Ik ook maar de vraag is of AZ hem nog een jaar wil verhuren of dat hij daar bij de eerste selectie komt,en hij wou in de winterstop niet naar ons maar koos NEC, afwachten dus.
    Het zou echt geweldig zijn dat hij zou komen. Ik zie ook graag Noa lang komen van Ajax. Ook een geweldige speler.
  • 24 May 2019 om 12:54
    Oke, jammer maar daar komen wij wel overheen. FC Twente gaat volgend jaar spelen zoals Barcelona, zonder een spits...
  • 24 May 2019 om 12:46
    • Quote van 24 May 2019 om 12:41
      Ik hoop dat twente eigenlijk voor druiff gaat.
    Ik ook maar de vraag is of AZ hem nog een jaar wil verhuren of dat hij daar bij de eerste selectie komt,en hij wou in de winterstop niet naar ons maar koos NEC, afwachten dus.
  • 24 May 2019 om 12:41
    • Quote van 24 May 2019 om 12:37
      Was wel interesse,maar kan daar meer geld verdienen,komt er wat anders,ik vind het niet erg,twijfel of hij de Eredivisie wel aankan,dus next
    Ik hoop dat twente eigenlijk voor druiff gaat.
  • 24 May 2019 om 12:37
    • Quote van 24 May 2019 om 12:27
      Het schijnt dat Ted hem een beetje zat was, schermde steeds met andere clubs en salariseisen. (Voor wat het waard is)
    Was wel interesse,maar kan daar meer geld verdienen,komt er wat anders,ik vind het niet erg,twijfel of hij de Eredivisie wel aankan,dus next
  • 24 May 2019 om 12:35
    De 2e Bundesliga is qua nivo natuurlijk veel beter dan de eredivisie. Logische keuze van hem, euhhhh.....
  • 24 May 2019 om 12:32
    • Quote van 24 May 2019 om 12:27
      Het schijnt dat Ted hem een beetje zat was, schermde steeds met andere clubs en salariseisen. (Voor wat het waard is)
    Engels 10x beter dan Boere.
  • 24 May 2019 om 12:27
    • Quote van 24 May 2019 om 11:53
      Weet iemand of er serieus werk is gemaakt van deze snurker? Of is dat misgrijpen maar relatief?
    Het schijnt dat Ted hem een beetje zat was, schermde steeds met andere clubs en salariseisen. (Voor wat het waard is)
  • 24 May 2019 om 12:25
    • Quote van 24 May 2019 om 12:10
      Boeieeeee, wij krijgen Bony!
    Haha veel te hoog salaris hoor.
  • 24 May 2019 om 12:20
    • Quote van 24 May 2019 om 12:11
      Eendagsvlieg
    Net zo als die spits van ons .
  • 24 May 2019 om 12:11
    Eendagsvlieg
  • 24 May 2019 om 12:10
    Boeieeeee, wij krijgen Bony!
  • 24 May 2019 om 11:54
    • Quote van 24 May 2019 om 11:41
      roda kan wel eens over zijn na dit seizoen, door de verkoop van engels hebben ze weer een beetje geld. ben blij dat hij niet naar ons komt vind het maar een irritant mannetje
    Idd, ik denk dat als Roda een slechte start heeft komend seizoen..... maarja we zullen zien.
  • 24 May 2019 om 11:53
    • Quote van 24 May 2019 om 11:36
      Dan wordt het voor Roda JC nog moeilijker om te promoveren, haha.
    Roda moet eerst nog even plusminus een miljoen bij elkaar zien te harken en voor 15 juni een sluitende begroting inleveren anders is het helemaal over
  • 24 May 2019 om 11:53
    Weet iemand of er serieus werk is gemaakt van deze snurker? Of is dat misgrijpen maar relatief?
  • 24 May 2019 om 11:44
    • Quote van 24 May 2019 om 11:42
      Hij is niet verkocht, was transfervrij toch?
    Klopt, staat ook in de tekst.
  • 24 May 2019 om 11:42
    • Quote van 24 May 2019 om 11:41
      roda kan wel eens over zijn na dit seizoen, door de verkoop van engels hebben ze weer een beetje geld. ben blij dat hij niet naar ons komt vind het maar een irritant mannetje
    Hij is niet verkocht, was transfervrij toch?
  • 24 May 2019 om 11:41
    • Quote van 24 May 2019 om 11:36
      Dan wordt het voor Roda JC nog moeilijker om te promoveren, haha.
    roda kan wel eens over zijn na dit seizoen, door de verkoop van engels hebben ze weer een beetje geld. ben blij dat hij niet naar ons komt vind het maar een irritant mannetje
  • 24 May 2019 om 11:36
    • Quote van 24 May 2019 om 11:32
      Mooizo, goede carrière move
    Dan wordt het voor Roda JC nog moeilijker om te promoveren, haha.
  • 24 May 2019 om 11:32
    Mooizo, goede carrière move